راهنمای خرید در استانبول، سال 2020

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای خرید در استانبول، سال 2020

استانبول را پایتخت فرهنگی ترکیه می‌دانند. شهری که بیشترین گردشگر را در این کشور به خود می‌بیند و سالانه میلیون‌ها مسافر پا به آن‌جا می‌گذارند. اما فارغ از تمام زیبایی‌هایی که استانبول دارد، این شهر یک مکان عالی برای عاشقان خرید نیز هست. مکانی مملو از مراکز خرید متنوع، بازارهای متعدد و خیابان‌هایی پر از فروشگاه‌های برند که شما را به وجد خواهد آورد.

اگر شما هم قصد دارید در تور استانبول به خرید مشغول شوید، بد نیست راهنمای جمع و جور ما برای خرید در سال ۲۰۲۰ در این شهر را مطالعه کنید.

 

در استانبول چه چیزهایی بخریم؟

به خاطر شرایط کنونی بازارهای جهان، برندهای مطرح همگی در حال ارائه تخفیف‌های خوب هستند. مراکز خرید استانبول نیز بهترین و مهم‌ترین برندهای دنیا را میزبانی می‌کنند، پس اگر اهل لباس‌های جذاب و مد روز هستید، حتما به دنبال این برندها بروید. به طور کلی خرید لباس در استانبول شدیدا پیشنهاد می‌شود، چه برندهای ترک باشد و چه برندهای بین‌المللی. خرید سوغات همچون پارچه، چشم نظر، فرش و ... نیز می‌تواند جذاب باشد.

فراموش نکنید که بازارهای استانبول مملو از ادویه جات و خوراکی‌های خوشمزه هستند. خرید این موارد و همچنین قهوه‌ی ترک را نیز فراموش نکنید.

 

معرفی مرکز خرید آستوریا استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول یا همان کاپالی کارسی، بدون شک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به حساب می‌آید. اما این بازار که همین حالا هم فعالیت‌ کامل دارد، با بیش از ۴ هزار فروشگاه مختلف، یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید در این شهر خواهد بود. هر چیزی که فکرش را کنید، در این بازار پیدا خواهید کرد. از فرش و انواع ادویه جات و خوراکی‌ها گرفته، تا لباس‌های چرم درجه یک، طلا و نقره، صنایع دستی و انواع سوغاتی که می‌توانید از استانبول تهیه کنید. در نزدیکی این بازار، بازار ادویه مصری استانبول نیز هست، که می‌توانید به آن‌جا نیز سری بزنید.

بازارهای خیابانی

بازارهای خیابانی در روزهای مختلف و در محل‌های متفاوت استانبول برپا می‌شوند. مثلا پنج شنبه بازار در اورتاکوی و شنبه بازار در بشیکتاش، باکیکوی و شیشلی و سه شنبه بازار در کادیکوی برگزار می‌شود. این بازارها هم برای گردشگران جذاب هستند و هم محلی‌ها از آن‌ها استقبال گسترده می‌کنند.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

مراکز خرید استانبول

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استانبول که باعث می‌شود این شهر را به بهشتی برای عاشقان خرید تشبیه کنیم، وجود مراکز خرید بسیار عالی و پر تعداد در این شهر است. شاید باورتان نشود، اما بیش از ۲۰۰ مرکز خرید مدرن در استانبول وجود دارند که بعضی از بزرگ‌ترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها در تمام اروپا هستند.

این مراکز خرید در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند، اما اگر بخواهیم به برترین‌ها اشاره کنیم، باید از مرکز خرید کانیون استانبول، متروسیتی، "مرکز خرید استانبول"، ایستینیه پارک، ماسلاک، آکمرکز و جواهیر اسم ببریم. بسیاری از این مراکز، تنها جایی برای خرید نیستند و دارای بخش‌های تفریحی متعدد و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی نیز بوده که می‌توانید ساعاتی عالی را در آن‌ها بگذرانید. برای مثال، مرکز خرید استانبول یک مجموعه سینمایی بزرگ و یک پارک بازی سرپوشیده‌ی کامل دارد و ده‌ها رستوران و کافه نیز در آن تعبیه شده است.

محله‌ها و مناطق محبوب برای خرید

سلطان احمد و اطراف آن

محله سلطان احمد و آن هنرمندانی که به ساخت صنایع دستی در این منطقه مشغول هستند، این محله را به جایی عالی برای آن‌ها که به دنبال حال و هوای عثمانی در شهر می‌گردند، بسیر جذاب خواهد بود. این محله بازار محبوب آراستا را میزبانی می‌کند و همچنین در نزدیکی مسجد آبی استانبول، چندین فروشگاه معروف جواهرات، صنایع دستی، لوازم سفالی، پارچه و همچنین فرش وجود دارد. اگر اهل کتاب هستید در بیازیت که حدودا ۲۰ دقیقه پیاده از سلطان احمد فاصله دارد، به سراغ فروشگاه کتاب‌های قدیمی معروف این منطقه نیز بروید.

تقسیم و اطراف آن

اما بدون شک محبوب‌ترین و بهترین جا برای خرید، خارج از محدوده‌ی مراکز خرید، تقسیم خواهد بود. اطراف این میدان چندین و چند فروشگاه‌ مختلف وجود دارد که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید. همچنین وجود خیابان استقلال به طول دو کیلومتر چسبیده به این میدان و وجود صدها فروشگاه مختلف در آن نیز به جذابیت‌های این محله اضافه می‌کند. البته که قدمت این خیابان و بسیاری از ساختمان‌هایش بسیار زیاد است، اما باید آن را به نوعی، نئو کلاسیک در نظر گرفت، چون در باطن تمام این ساختمان‌ها بازسازی شده و فروشگاه‌های مدرن و برندهای معتبری در آن‌ها حضور دارند.

 

معروف‌ترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول

۰۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران