مراسم عروسی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان

در سال‌های اخیر برپایی عروسی در گرجستان برای زوج‌های جوان، به یک انتخاب محبوب بدل شده است. بسیاری جشن خود را در مکان‌های فوق‌العاده زیبا در تفلیس، باتومی یا شهرهای دیگر رویاپردازی می‌کنند و البته با توجه به هزینه‌های بسیار پایین‌تر گرجستان به نسبت خیلی دیگر از کشورهای جهان، امکان برپایی چنین جشنی در این کشور مهیا است. اگر قصد دارید، جشن عروسی خود را در گرجستان برگزار کنید، همچون هر کشور دیگری، امکان انتخاب میان تالارهای مختلف مخصوص عروسی، سالن‌های عروسی هتل‌های لوکس و رستوران‌های مختلف را خواهید داشت.

آیا می‌توان مهمانان خود را برای عروسی در گرجستان دعوت کرد؟

در واقع یکی از خوبی‌ها گرفتن جشن در این کشور، هزینه‌های پایین شرکت در تور گرجستان بوده و از این منظر، شما می‌توانید، بسته تعداد زیادی از مهمانان خود را برای شرکت در عروسی دعوت کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم، با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید، تا اقامتی جمعی در یک هتل مخصوص را برایتان ترتیب دهند تا همه‌ی مهمانان در یک جا باشند و برنامه‌ریزی این سفر و جشن برایتان ساده‌تر باشد.

استخدام عکاس و فیلم‌بردار در تفلیس

چه بخواهید عروسی در گرجستان بگیرید یا این که در تور گرجستان، عکس‌های دو نفره در جاهای مختلف ثبت کنید، به یک عکاس و فیلم‌بردار احتیاج خواهید داشت. یکی از جاهایی که می‌توانید، عکاسی خوب برای خود استخدام کنید، سایت mywed است که با جستجو برای گرجستان، نتایج متنوعی را برایتان لیست می‌کند و در نهایت اطلاعات تماس عکاس مورد نظر را برای قرار می‌توانید به دست بیاورید. نفراتی که در این سایت می‌بینید، همگی نمونه عکس‌های گرفته شده از زوج‌ها دیگر را نیز در صفحه خود دارند تا بتوانید از این طریق، با کارهایشان نیز آشنایی پیدا کنید. همچنین امکان تماس از طریق واتساپ نیز با آن‌ها مهیا است. هزینه‌ی عکاسی برای هر ساعت قید شده که برای افراد با تجربه با عکس‌های عالی، چیزی نزدیک به 70 تا 100 یورو برای هر ساعت است.

 

چرا در گرجستان مراسم عروسی برگزار کنیم؟

سادگی و راحتی

گرجستان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که ثبت ازدواج در آن، فرآیندی بسیار آسان و سریع است. در گرجستان فقط در یک روز، می‌توانید گواهی ازدواج رسمی بگیرید! هنگامی که در مورد تاریخ عروسی خود تصمیم گرفتید، کافی است یک ایمیل با اسکن رنگی از گذرنامه‌تان را به یک آژانس برگزاری مراسم عروسی در گرجستان ارسال کنید. همین کافی است تا آنها روند برگزاری جشن را شروع کنند.

اگر قصد یک عروسی دنج دو نفره را دارید، به شما توصیه می‌کنیم یکی از دفاتر ثبت احوال تفلیس، پایتخت گرجستان را برای مراسم مدنی انتخاب کنید. ثبت رسمی ازدواج شما، بیش از ۴۰ تا ۶۰ دقیقه طول نمی‌کشد.

 

گردش در آبشار ماخونتستی گرجستان

پس از آن، آژانس مدارک تکمیل شده را از طریق پست سفارشی در هر کجای دنیا برای شما ارسال می‌کند. البته ممکن است اسناد دیگری نیز مورد نیاز باشد از جمله اینکه:

اگر اجازه اقامت در کشوری غیر از کشور خودتان را دارید، باید اسکن‌های واضح و رنگی از سند مجوز را ارائه نمایید.

اگر قبلا ازدواج کرده‌اید یا یک فرزند صغیر دارید، باید اسکن رونوشت طلاق و اسکن رونوشت شناسنامه فرزند را که به تایید سردفتر قانونی رسیده، ارائه کنید.

اگر قرار است ۲ شاهد از آشنایان شما در دفتر ثبت احوال در گرجستان حضور پیدا کنند، باید اسکن گذرنامه آنها نیز ارائه شود. البته اگر قرار است فقط زوجین یک عروسی دونفره را در این کشور داشته باشند، خود آژانس برگزاری مراسم نیز می‌تواند شاهد ارائه نماید.

هزینه‌های پایین برگزاری جشن عروسی در گرجستان

برگزاری مراسم عروسی در گرجستان از نظر بودجه و هزینه، در مقایسه با بسیاری از کشورها کاملا مقرون به صرفه است. بازدیدکنندگان خاورمیانه به راحتی به گرجستان دسترسی دارند و هزینه بلیط سفر نیز بار مالی چندانی به شما تحمیل نخواهد کرد. این هزینه در مورد همه امکانات و ملزومات عروسی از جمله غذا، لباس عروسی، هزینه تالار، هزینه اقامت و غیره صدق می‌کند.

مناظر عالی برای ثبت تصاویر یادگاری

حتی اگر فقط برای ثبت ازدواج و گرفتن مدارک با تور گرجستان سفر کردید و قصد گرفتن جشن عروسی در گرجستان را ندارید هم، توصیه می‌کنیم لذت گشت و گذار در این خطه و ثبت عکس‌های بی نظیر را از خودتان دریغ نکنید. می‌توانید بعنوان یک زوج عاشق در خیابان‌های باریک و قدیمی و سنگفرش تفلیس و در میان انبوه ساختمان‌های رنگارنگ و یا کنار حمام‌های گوگردی، فیلم‌ها و تصاویر خاطره انگیزی ثبت کنید. 

پایتخت باستانی پادشاهی گرجستان یعنی شهر متسختا، تنها در ۵ کیلومتری تفلیس قرار دارد. در کنار متسختا و در صومعه جواری، شاهد یک پدیده طبیعی بی نظیر خواهید بود. خواهید دید که چگونه دو رودخانه ضمن حفظ رنگ خود، یکی می‌شوند و باید گفت این مکان، مورد علاقه بسیاری از گردشگران گرجستان برای عکاسی است.

کوه‌ها نیز، بزرگ‌ترین ثروت این کشور هستند. این خطه به خاطر کوه‌هایش که از مرتفع ترین کوه‌های اروپا هستند، شهرت جهانی دارد. در فاصله چند ساعتی از پایتخت، خود را در میان این غول‌های باشکوه خواهید دید. شما احساس نزدیکی به آسمان خواهید کرد و به نظر می‌رسد ازدواجتان در فضایی بهشتی اتفاق می‌افتد.

 

راهنمای گردش در منطقه کاختی گرجستان

از طرفی مناطق گودائوری و کازبگی، هتل‌هایی بسیار راحت و عالی و متناسب با هر بودجه‌ای ارائه می‌دهند که بعضی هایشان برای برگزاری عروسی در گرجستان ایده آل هستند. تصور کنید اگر روز عروسی خود را از چنین مکان جادویی شروع کنید، چقدر فراموش نشدنی خواهد بود! اگر تصمیم به عروسی در کوهستان دارید، بهتر است برای فصل گرم یعنی از ماه مه تا سپتامبر برنامه ریزی کنید.

منطقه غرب کشور توسط دریای سیاه شسته می‌شود. در اینجا لازم نیست بین دریا و کوه انتخابی داشته باشید، زیرا باتومی پایتخت این منطقه، توسط کوه و دریا و جنگل احاطه شده است. پیشنهاد می‌کنیم مراسم را هنگام غروب خورشید در ساحل صخره‌ای دریا، زیر صدای امواج برگزار کنید و برای عکاسی نیز به باغ گیاه شناسی باتومی بروید که مجموعه‌ای بی نظیر از گل‌ها و گیاهان کمیاب دارد.

در شرق این کشور، گرم‌ترین و حاصلخیزترین منطقه گرجستان یعنی کاختی واقع شده است. این منطقه دارای جاذبه‌های باشکوه و زیبایی است از جمله اینکه می‌توانید به قلعه گرجستانی واقع در کوه‌های Kvareli یا ساحل دریاچه آینه‌ای که توسط قله‌های کوه قاب گرفته شده است بروید.

غذاهای لذیذ، مردمان مهمان نواز، سنت‌های جذاب

غذاهای گرجی، سرمایه اصلی این کشور به شمار می‌آیند و بسیاری از آن ها را می توان در مراسم عروسی در گرجستان را نیز سرو کرد. این غذاها تنوع بالایی داشته و هر ذائقه و سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند. زمین‌های حاصلخیز گرجستان در تمام طول سال، سفره‌های مردم محلی و مهمانان این کشور را مملو از غلات، سبزیجات و میوه‌های تازه می‌کند. بعلاوه، غذاکده‌های متعددی در تفلیس و سایر مناطق گرجستان وجود دارند که غذاهای حلال سرو می‌کنند.  

از طرفی دیگر، مهمان نوازی گرجی‌ها در سراسر جهان شناخته شده است. آنها اعتقاد دارند که: "مهمان حبیب خداست". بنابراین وظیفه خود می‌دانند که مهمان نوازی را به حد کمال برسانند و مهمان را بیش از انتظارش عزیز بدارند. مهم نیست در چه منطقه‌ای از کشور باشید، گرمی و سخاوت گرجی‌ها شما را شگفت زده خواهد کرد.

سنت‌های فرهنگی گرجستان نیز بیش از دو هزار سال قدمت دارد. برای مثال آواز چندصدایی ملی گرجستان، در میراث فرهنگی  یونسکو به رسمیت شناخته شده است. رقص‌های سنتی نیز مدت‌هاست که از مرزهای این کشور فراتر رفته و تعداد تماشاگران بسیاری را در سراسر دنیا به سوی خود جذب کرده‌اند. همه عواملی که ذکر شد، می‌توانند جشن عروسی‌تان را به نحوی شگفت انگیز و غیرمعمول همراهی کنند.

آب و هوای عالی گرجستان

در تفلیس، عملا فصل بدی برای عروسی وجود ندارد. از ماه مه تا سپتامبر، میانگین دما کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نیست. در این بازه زمانی طولانی، می‌توانید به راحتی زمان مناسبی را برای عروسی خود انتخاب کنید. بهترین ماه‌ها برای برگزاری عروسی در گرجستان آوریل، ژوئن و سپتامبر هستند.

اگر قصد عروسی در خارج از شهر، در کوهستان یا کنار دریای سیاه را دارید، بهتر است ماه‌های تابستان را انتخاب کنید. همچنین ۲۸۰ روز آفتابی در سال، در منطقه شرقی کاختی وجود دارد. این منطقه، گرم‌ترین منطقه گرجستان و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای زوج‌ها جهت برگزاری جشن عروسی است. بعلاوه، این ارتفاعات کمک می‌کنند از هوای خنک کوهستان بهره‌مند شوید.

بسیار خب فکر می کنم تا اینجا بسیار مشتاق شده اید تا مراسم عروسی تان را در گرجستان برگزار کنید. اما این همه ماجرا نیست! اشتیاق شما وقتی اوج می‌گیرد که در ادامه با برخی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم نیز آشنا شوید.

 

اقامتی راحت در بهترین هتل‌های برجومی

چند نمونه از مکان‌های جداب برای برگزاری عروسی در گرجستان

Marriott 

چرا در مورد برنامه ریزی روز بزرگ زندگی‌تان استرس داشته باشید، در حالی که می‌توانید آن را به یک برنامه ریز عروسی باتجربه در هتل ماریوت تفلیس بسپارید؟ این تیم، شما را در هر مرحله از فرآیند همراهی می‌کند و یک مراسم عروسی در گرجستان را به بهترین شکل برایتان مهیا خواهد کرد: از انتخاب یکی از 9 اتاق مجلل با ظرفیت حداکثر ۲۳۰ صندلی تا پیدا کردن یک گل فروشی و گروه ارکستر. هنگامی که از ساختمان پرآذین و الهام گرفته از سبک باروک همراه با لابی بزرگ به سبک آتریوم و تزئین شده با لوسترهای کریستالی بازدید می‌کنید، به برگزاری یک جشن رویایی امیدوار خواهید شد. بعلاوه این اقامتگاه، دسترسی عالی به گالری ملی و میدان آزادی دارد و مهمانان شما این فرصت را خواهند داشت تا قبل و بعد از مراسم، از گشت و گذار در میان جاذبه‌های مطرح شهر در این حوالی لذت ببرند.

آدرس: 13Shota Rustaveli Ave, Tbilisi 0108, Georgia

 

Georgia Palace

اگر منطقه کبولتی را برای برگزاری جشن انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم هتل جورجیا پالاس بهترین گزینه است. تصور کنید که با صدای امواج دریای سیاه در راهرو قدم می‌زنید و پس از آن، پذیرایی در زیر سایه‌بان پربرگ و گل با چشم اندازی از دریا در انتظار شما و مدعوین است. تیم اختصاصی از برنامه ریزان عروسی رویاهای شما را محقق می‌کنند و علاوه بر فضاهای متنوع برای برگزاری جشن که نهایتا تا ۳۵۰ نفر را می‌توانند در خود جای دهند، امکانات رفاهی متنوعی نیز وجود دارد. به این معنا که با وجود استخرهای سرپوشیده و روباز،  ساحل خصوصی، اسپا و باشگاه ورزشی ماه عسل شما می‌تواند بلافاصله شروع شود.

آدرس: 6200,Agmashenebeli Avenue 275, Kobuleti, Georgia

 

Sheraton

همچنین اگر انتخاب شما شهر باتومی است - که برای برگزاری جشن عروسی در گرجستان انتخابی عالی‌ست، پیشنهاد می‌کنیم عروسی‌تان را در هتل شرایتون باتومی برگزار کنید که نماد معماری این شهر به شمار می‌آید. این برج ۱۱۸ متری  با طراحی الهام گرفته از فانوس دریایی باستانی اسکندریه، مناظری چشمگیر از شهر و کوه‌های اطراف را ارائه می‌دهد. البته بهترین چشم اندازها، از بار و رستوران Sky360 ارائه می‌شوند. اما اگر این فضا برایتان کافی نیست، می‌توانید از میان ۹ تالار این هتل که یکی از آنها حتی ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ مهمان را داراست، یکی را انتخاب نمایید. گفتنی است این تالار هزار نفره، بزرگ‌ترین سالن رقص در باتومی به شمار می‌آید.

 

غذا خوردن در ۷ رستوران معروف تفلیس

آدرس: Rustaveli Street 28, 6000 Batumi, Georgia

 

Paragraph

منطقه ساحلی شکوتیلی، انتخابی عالی برای برگزاری جشن عروسی است و هتل Paragraph در این منطقه، می‌تواند یک تم عروسی باشکوه را برایتان ترتیب دهد. چه بخواهید زرق و برق هالیوود را تداعی کنید یا از مکان ساحلی دریای سیاه الهام بگیرید، تعدادی فضا در این هتل برای انتخاب خواهید داشت: یک سالن رقص شیک با ظرفیت ۳۵۰ نفر؛ باغ زمستانی سرپوشیده با نورپردازی بی نظیر و همچنین فضای باز مشرف به خط ساحلی. در ضمن اگر به کسب آرامش قبل از مراسم نیاز دارید، این هتل با یک مرکز اسپای ایده آل به استقبالتان می‌آید. از طرفی سرآشپزهای حرفه‌ای رستوران این هتل، قادرند یک منوی سفارشی عالی و متناسب با سلیقه‌تان برای جشن ارائه دهند.

آدرس: Shekvetili Beach Highway E70 Shekvetili, 3521, Georgia

 

Castello Mare

عرشه زیبای کنار آب که برای مراسم رومانتیک در فضای باز استفاده می‌شود، در Castello Mare در منطقه Tsikhisdziri به استقبالتان خواهد آمد. حتی پس از پایان پذیرایی که در سالن تشریفات رستوران اصلی هتل برگزار می‌شود نیز، سرگرمی متوقف نخواهد شد. می‌توانید به رقصیدن با کارائوکه در مرکز سرگرمی هتل ادامه دهید یا به تفریحاتی نظیر بولینگ ده پین و بیلیارد بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم برای اقامتتان نیز، سوئیت ماه عسل را رزرو کنید که دارای سونای خصوصی برای استراحت روز بعد است. در واقع انتخاب این مجموعه، جشن عروسی در گرجستان نه تنها برای شما، بلکه به یک اتفاق فراموش نشدنی برای مهمانانتان نیز بدل می کند.

آدرس: Georgia Tsikhisdziri, 6200, Georgia

 

Dreamland Oasis

هر چند سازماندهی مراسم عروسی در گرجستان کار ساده ای نیست، اما خوشبختانه هتل Dreamland Oasis در منطقه چاکوی یک فضای تمام عیار و متناسب با نیازهای شما را برای چنین جشنی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، طیف وسیعی از مناظر و فضاهای پذیرایی داخلی و خارجی که برخی از آنها مشرف به دریای سیاه هستند، این استراحتگاه را برای ثبت رمانتیک‌ترین عکس‌های یادگاری از جشن ایده آل کرده‌اند. قبل و بعد از مراسم نیز، میهمانان می‌توانند در ساحل خصوصی وقت بگذرانند، در پارک آبی الهام گرفته از قلعه به تفریح بپردازند یا در سینمای این ریزورت فیلم تماشا کنند.

 

بهترین زمان برای سفر به باتومی

آدرس: E70, Chakvi 6200, Georgia

 

Marco Polo

و در نهایت بهترین و آخرین پیشنهاد ما برای برگزاری جشن عروسی در گرجستان ، هتل مارکوپولو در پیست اسکی گودائوری است که  یک عروسی رویایی شامل ورود با سورتمه یا صرفا بهره‌مندی از منظره دلربای کوه‌های پوشیده از برف را رقم می‌زند. این هتل، آرامش یک کلبه کوهستانی را با تجملات یک هتل لوکس ترکیب می‌کند. تیم برگزاری مراسم، شما را در تصمیم گیری برای تدارکات جشن از جمله موسیقی، منوها و حتی آتش بازی راهنمایی می‌کند. پس از پایان مهمانی نیز، می‌توانید در اتاقی که برای عروس و داماد درنظر گرفته شده، استراحت و اقامت نمایید. در ضمن برای آشنایی با سایر گزینه‌های اقامتی در این پیست، می‌توانید مقاله لوکس‌ترین هتل‌های گودائوری گرجستان را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Gudauri Hotel Ln, Georgia

۲۹ دی ۱۴۰۰