در سفر به گرجستان سری به گودائوری بزنید

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
در سفر به گرجستان سری به گودائوری بزنید

با اینکه گرجستان کشوری کوهستانی است که موقعیت‌های گشت و گذار برفی زیادی دارد، اما هیچ کدام آن‌ها به خوبی گودائوری نیستند. گودائوری هم زیباست و هم توسعه یافته و دارای امکانات گردشگری است. پیست اسکی گودائوری یکی از بهترین پیست‌های اسکی گرجستان است که زمستان‌ها میزبان مردم مشتاق و ماجراجو می‌شود. این منطقه که در فاصله 120 کیلومتری، حدودا 2 ساعتی تفلیس واقع شده به عنوان یکی از مقاصد محبوب سفرهای روزانه زمستانی از این شهر بر شمرده می‌شود. در سفری زمستانی با تور گرجستان بازدید از گودائوری را در برنامه خود قرار دهید.

 

چگونه به گودائوری بروید؟

خوشبختانه به دلیل نزدیکی به تفلیس و حدفاصل 2 ساعتی با آن گودائوری با انواع وسیله‌های نقلیه در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید با ماشین‌هایی معروف به مارشوتکا به این منطقه کوهستانی بروید. البته سفر با این ماشین‌های شبیه به مینی بوس، کمی زمان‌بر بوده و مدت بیشتری باید در مسیر باشید. اما بیشتر مردم با اتوبوس و تاکسی خودشان را به گودائوری می‌رسانند. در حالی که اسکی‌بازان و تورهای هدایت شده با اتوبوس سفر می‌کنند، برای خانواده‌هایی که افراد کوچک همراه دارند تاکسی نیز گزینه خوبی خواهد بود. بلیط مارشوتکا فقط 4 دلار است و کاملا مقرون به صرفه و اقتصادی است در حالی که تاکسی برای هر نفر 42 دلار تمام می‌شود. اگر اهل سفر جاده‌ای هستید خودتان ماشین کرایه کنید. کرایه لندکروز 72 دلار و ماشین‌هایی مثل تویوتا 64 دلار برای هر روز است. البته زمستان‌ها در تخفیفات زمستانی قیمت‌ها کاهش می‌یابد و شامل درصدی کاهش هزینه می‌شود.

 

راهنمای سفر ۶ روزه به گرجستان

تلسی و قیمت‌ها

گودائوری منطقه‌ای مرتفع و کوهستانی است که برای رسیدن به دامنه‌های بالایی آن نیاز به سواری دارید. گودائوری دارای 7 مسیر مختلف تلسی است. این بالابرها در ارتفاعات پایین دست به شکل تله کابین هستند، اما در مسیرهای بالایی شما باید بر روی یک صندلی بنشینید و در فضای آزاد به سمت بالا بروید. تماشای محیط آزاد و مرتفع اطراف یکی از لذت‌های این سواری خواهد بود که به عقیده ما نباید آن را از دست بدهید. البته برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند اصلا توصیه نمی‌شود. با تلسی سواری کاملا حس رهایی و آزادی خواهید داشت، اما باید خوب لباس بپوشید تا از سرمایی که شما را احاطه می‌کند در امان بمانید. به عنوان یک اسکی‌باز غیر حرفه‌ای می‌توانید تجهیزات مورد نیازتان را در همانجا تهیه کنید. در واقع جایی برای کرایه تجهیزات وجود دارد. اما اگر حرفه‌ای هستید و لوازم شخصی دارید حتما با خودتان ببرید. زیرا گودائوری آنقدرها مجهز نبوده و ممکن است انتظارات شما را آنطور که انتظار دارید برآورده نکند. بلیط استفاده از پیست برای بزرگسالان 13 دلار و برای کودکان 8 دلار است. در طول هفته شما می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 5 عصر در این پیست اسکی تفریح کنید. آخرهفته‌ها امکان اسکی شبانه هم وجود دارد که به شدت جذاب و خاطره‌انگیز است.

 

در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟

تهیه تجهیزات اسکی

در گودائوری هتل و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. از بین تمامی آن‌ها دو هتل بسیار محبوب و باکیفیت کارپه دیم و مارکو پولو تجهیزات اسکی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. شما می‌توانید در اینجا تجهیزات ورزشی، چکمه و تخته اسکی کرایه کنید. اگر در فکر سفری زمستانی همراه با خانواده هستید تا خستگی یک سال گذشته را به در کنید می‌توانید با رفتن به این منطقه تجربه خاطره‌انگیزی داشته باشید. درست مقابل سوپر مارکت گودائوری پارتنرز می‌توانید تجهیزات کامل اسکی مثل کفش و کلاه ایمنی را برای خود و اعضای خانواده‌تان با قیمت بسیار عالی کرایه کنید.

مسیرها و درجه‌بندی سختی

گودائوری در زمستان همیشه برفی است و ارتفاع آن گاها به 2 متر هم می‌رسد و فرصت شگفت‌انگیزی برای اسکی در دسترس قرار می‌دهد. مخصوصا این که مسیرهای اسکی به خوبی محافظت و نگه‌داری می‌شوند. به علاوه از اسلالوم (اسکی مارپیچ کوچک) تا اسنوبرد و اسکی آزاد همه مسیرها دارای گواهینامه معتبر FIS هستند. در اینجا شما می‌توانید در مسیرهای 22 کیلومتری با درجه سختی آسان، 25 کیلومتری با درجه سختی متوسط و مسیری 10 کیلومتری و دشوار هر کدام که به سطح مهارت‌تان مناسب بود را انتخاب کرده و در آن‌ها تفریح و ورزش کنید. پیست اسکی گودائوری کاملا صاف و یک دست است و خبری از موانع چوبی و سنگی نیست به همین دلیل غیر حرفه‌ای‌ها از تفریح در آن لذت می‌برند. به علاوه هلی اسکی که یکی از تجارب فوق‌العاده جذاب و مدرن است نیز به مجموعه گودائوری اضافه شده است. گفتن ندارد که این تفریح لاکچری هزینه زیادی داشته و فقط برای افرادی به جیب پرپول مناسب است. برای نمونه Heliksir پکیج Powder Intro را با قیمت 575 دلار برای هر شخص ارائه می‌دهد که شامل 3 نوبت اسکی در یک روز می‌شود.

 

۶ مکان رویایی در گرجستان برای سفر در زمستان

۲۵ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران