جذاب‌ترین کارها در سفر به گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
جذاب‌ترین کارها در سفر به گرجستان

آیا تصمیم قطعی خود را برای سفر با تور گرجستان گرفته و الان به دنبال کسب اطلاعات لازم برای کارهایی هستید که باید در این مقصد گردشگری انجام دهید؟ قبل از پرداختن به این موضوع باید بگوییم که گرجستان به عنوانه یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا فرصت تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی را برای گردشگران خود ارائه می‌دهد. به طوری که هر توریستی با هر علاقه و گروه سنی امکان لذت بردن از تفریحات مورد پسند خود را خواهد داشت. پس اصلا نگران این موضوع نشده و با یک برنامه‌ریزی عالی سفری بی‌نظیر و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. ما نیز در این مقاله با اشاره به برخی از پرطرفدارترین کارهایی که باید در سفر به گرجستان انجام داد، شما را در داشتن یک برنامه ریزی خوب راهنمایی می‌کنیم.

 

گشت و گذار در شهر قدیمی تفلیس

برای اکثر مسافران، تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان اولین ایستگاه در این کشور محسوب می‌شود. چرا که شهر زیبای تفلیس با تفریحات متنوع خود یک سفر همه چیز تمام را می‌تواند برای مسافران خود رقم بزند. شما می‌توانید اغلب زمان خود را با قدم زدن در این شهر مهم و البته قدیمی گرجستان گذرانده و به کشف جای جای آن بروید. همچنین در این سفر فرصت بازدید از کلیساهای تفلیس، بناهای تاریخی تفلیس و ساختمان‌های باستانی متعددی را خواهید داشت که هر کدام به نوبه خود از جذابیت قابل توجهی برخوردار هستند. همه چیز محدود به این موارد نبوده و در سفر به تفلیس امکان لذت بردن از چشم‌اندازهای زیبا اطراف را با سوار شدن به تله‌کابین آن برای مسافران فراهم می‌کند. بزرگترین نقطه عطف تفلیس برای توریست‌های این شهر کنار هم قرار گرفتن بافت سنتی و باستانی آن با بافت مدرن است که هر کدام به نوبه خود تاثیر چشم‌گیری در سرگرم شدن شما خواهد داشت.

 

شرکت در یک سوپرای سنتی

یکی از کارهای متفاوت و البته جذابی که در سفر به تور گرجستان فرصت انجام از آن را خواهید داشت، شرکت در یک سوپرای سنتی (Traditional Supra) است. سوپرا اساسا یک جشن سنتی گرجی بوده که در آن انواع غذاهای لذیذ گرجی در یک خانه سنتی سرو می‌شود و تفریح و سرگرمی در آن تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند. نکته مهمی که در خصوص این جشن باید توجه کنید، امکان شرکت در آن با دعوت مردم محلی است. البته امروزه بلیط برخی از نمایش‌های آن به تعداد محدود انجام می‌گیرد که اگر زود برای خرید آن اقدام کنید، موفق به حضور در این جشن سنتی خواهید شد.

 

۱۰ مکان رویایی زمستانی گرجستان

 

شراب گرجی را بچشید

گرجستان قدیمی‌ترین کشور از لحاظ شراب‌سازی در دنیا شناخته می‌شود. به طوری که شراب گرجی یکی از با کیفیت‌ترین شراب‌ها در تمام اروپا محسوب شده و در بین معروف‌ترین نوشیدنی‌های گرجستان مورد پسند همگان است. البته که این موضوع بی‌دلیل نبوده و علت آن به شرایط محیطی معتدل در استان کاختی گرجستان مربوط است. همچنین در این میان نمی‌توان تجربه چندین قرن مردم گرجی را نیز در این زمینه نادیده گرفت. منطقه شراب کاختی در اصل "دره ناپا گرجستان" است و همراه شدن با تور تاکستان یکی از ضروریات هر گردشگری در این کشور است. شما به راحتی می‌توانید این کار را از طریق تور یک روزه از تفلیس به کاختی انجام دهید.

 

بازدید از سرزمین قرون وسطایی سوانتی در گرجستان

مورد بعدی از جذاب‌ترین کارهایی که باید در سفر به گرجستان انجام داد، بازدید از سرزمین قرون وسطایی سوانتی (Svaneti) است. این مکان‌ زیبا در ارتفاعات کوه‌های قفقاز گرجستان قرار گرفته و مملو از صدها برج مراقبت باستانی است که برای سال‌ها به مردم محلی کمک می‌کرد تا مهاجمان را از این سرزمین دور نگه دارند. سوانتی که تا چند سال گذشته تنها از طریق یک جاده طولانی و پر پیچ و خم قابل دسترسی بود، اخیراً به لطف یک خط هوایی کوچک که پروازهایی از تفلیس را ترتیب می‌دهد به یکی از محبوب‌ترین کارها در سفر به گرجستان تبدیل شده است. ناگفته نماند که تورهای هوایی از تفلیس به سوانتی خیلی زود تکمیل ظرفیت شده و اگر قصد همراه شدن با آن‌ها را دارید باید هر چه زودتر اقدام کنید.

 

قوانین رانندگی در مناطق مختلف گرجستان

 

پیاده‌روی در دامنه کوه‌های قفقاز

گرجستان با قله‌های سر به فلک کشیده، زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های سرسبز یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا برای عاشقان طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. اما در میان تمامی این موارد، کوهنوردی و بازدید از کوه‌های باشکوه گرجستان بیش از هر چیز دیگری مورد توجه گردشگران است. به طوری که گرجستان را می‌توان یکی از بهترین مقاصد دنیا از لحاظ کوهنوردی دانست. پیشنهاد می‌کنیم در این گردش بهترین هتل‌های کوهستانی گرجستان را نیز بشناسید. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی در این کشور دامنه‌ کوه‌های قفقاز است. برای این منظور می‌توانید اتومبیلی را کرایه کرده و مسیر چند روزه مستیا به اوشگولی را که یکی از بهترین گزینه‌ها برای این مورد است را در پیش بگیرید.

 

خاچاپوری بخورید

بدون شک سفر به گرجستان بدون خوردن غذاهای محلی این کشور ناتمام خواهد بود. چرا که کشوری با پیشینه تاریخی غنی مثل گرجستان گزینه‌های متنوعی را از لحاظ خورد و خوراک برای گردشگران ارائه خواهد داد. یکی از خوشمزه‌ترین و البته معروف‌ترین غذاهای سنتی گرجستان خاچاپوری (Khachapuri) نام داشته و هر کسی را شیفته خود می‌کند. خاچاپوری که در اصل نوعی نان پنیر سنتی به حساب می‌آید به شکل قایقی از جنس خمیر تهیه شده و اغلب اوقات با تخم مرغ و کره نیز میل می‌شود. شما می‌توانید خاچاپوری را در اغلب رستوران‌های سنتی و حتی مدرن این کشور پیدا کنید.

 

سفر متفاوت و ارزان از باتومی تا تفلیس

 

بازدید از کلیسای تثلیث گرگتی در گرجستان

در بالای کوه‌های منطقه کازبگی گرجستان، کلیسای تثلیث گرگتی (Trinity Church) قرار دارد. این کلیسا که به نمادی از کشور گرجستان تبدیل شده یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی به شمار می‌آید که بازدید از آن بر هر گردشگری واجب است. در بازدید از این کلیسا نه تنها شاهد یک بنای تاریخی باشکوه خواهید بود بلکه فرصت بازدید از مناظر زیبا و نفس گیر طبیعت اطراف را نیز خواهید داشت. بازدید از این کلیسا به صورت سفر یک روزه از تفلیس امکان پذیر بوده و علاقه‌مندان فرصت اقامت به یادماندنی در شهر استپانسمیندا را در همین نزدیکی نیز خواهند داشت.

 

بازدید از قلعه آنانوری در گرجستان

قلعه آنانوری (Ananuri Castle) گرجستان که از نظر فنی دو قلعه محسوب می‌شود که با دیواری به هم متصل شده‌اند یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم برای بازدید بوده و با سبک معماری باستانی و باشکوه خود هر بازدیدکننده‌ای را شیفته خود می‌کند. از همین رو بازدید از آن یکی از بایدهایی است که توصیه می‌شود هر توریستی در این مقصد گردشگری انجام دهد. علاوه بر سبک معماری زیبای این بنا، محیط خیره کننده قلعه آنانوری در پس زمینه رودخانه آراگوی جذابیت بیشتری پیدا کرده و قطعا مورد پسند شما در این سفر قرار خواهد گرفت. این قلعه زیبا در فاصله ۹۰ دقیقه‌ای شمال تفلیس واقع شده و بازدید از آن با یک سفر یک روزه از پایتخت کشور ممکن خواهد بود.

 

تفریحات رنگارنگ در سفر پاییزه به تفلیس

 

گشت و گذار در غارهای گرجستان

در جنوب شرقی کشور گرجستان، در نزدیکی مرز آذربایجان، مجموعه صومعه دیوید گرجی (David Gareji) قرار دارد. این مجموعه ارتدکس گرجستانی در کنار یک تپه سنگی غاری قرار گرفته و شامل صدها خانه، کلیسا و غیره است. همچنین تپه‌ای وجود دارد که می‌توانید برای دیدن مناظر خیره‌کننده اطراف به پیاده روی در این منطقه بپردازید. بازدید از مجموعه دیوید گارجی به عنوان سفری یک روزه از تفلیس ممکن بوده و شما را با زیباترین چشم‌اندازهای گرجستان روبرو خواهد کرد.

از دیگر غارهای زیبا و دیدنی گرجستان می‌توان به اوپلیستسیخه (Uplistsikhe) اشاره کرد. این مکان که مجموعه‌ای از خانه‌های غارنشین باستانی را در خود جای داده یکی از بی‌نظیرترین مکان‌ها در گرجستان به حساب می‌آید. این مکان دوست داشتنی تنها ۱ تا ۱.۵ ساعت با تفلیس فاصله داشته و هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. جالب است بدانید که قدمت این خانه‌های غاری به ۵۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و به دلیل قرار گرفتن در کنار صخره‌ای مشرف به رودخانه مناظری باورنکردنی از حومه اطراف را به نمایش می‌گذارد.

 

لذت بردن از تفریحات ساحلی در باتومی

باتومی بعد از تفلیس یکی دیگر از شهرهای توریستی گرجستان محسوب شده و سالانه توسط گردشگران بسیاری مورد بازدید قرار می‌گیرد. بزرگترین مزیت باتومی سواحل زیبا و دیدنی آن است که امکان لذت بردن از تفریحات آبی و دریایی را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. بنابراین اگر قصد همراه شدن با تفریحاتی از این قبیل را دارید، در سفر به باتومی بهتر است در لیست کارهایی که باید در سفر به تور گرجستان انجام داد قرار بگیرد. این سواحل در خطه دریای سیاه واقع شده و با سبک معماری مدرنی که دارد گردشگران را یاد سنگاپور یا دبی می‌اندازد. بنابراین اگر زندگی پر مشغله‌ای دارید، توصیه می‌کنیم رفتن به شهر باتومی و استراحت در سواحل آن را حتما در لیست بایدهای خود در این سفر قرار دهید.

 

سفر به گرجستان چقدر هزینه خواهد داشت؟

 

بازدید از دره مارتیویلی در گرجستان

مورد بعدی از جذاب‌ترین کارهایی که باید در سفر به گرجستان انجام داد، بازدید از دره مارتیویلی (Martivili Canyon) است. دره مارتیویلی که در بخش غربی گرجستان واقع شده توسط آب های آبی رودخانه اوکاتسه (Okatse River) جلوه‌ای دوچندان زیبا پیدا کرده و با پل‌های معلقی که در آن وجود دارند امکان گشت و گذار و تماشای آبشارهای چشمگیر اطراف را آسان‌تر می‌کند. همچنین بازدید از این مکان فرصت سفری کوتاه با یک قایق را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و تجربه‌ای متفاوت از تور گرجستان را برای آن‌ها رقم می‌زند.

 

منبع

 

۱۰ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران