استراحت و گردش در طبیعت ماخینجائوری، گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
استراحت و گردش در طبیعت ماخینجائوری، گرجستان

گرجستان کشوری در همسایگی ما و از محبوب‌ترین مقاصد توریستی ایرانیان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه کشورهای اروپای شرقی، روسیه و ترکیه و دیگر کشورهای همسایه قرار گرفته است. علی رغم این که باتومی و تفلیس بیشترین بازدیدها را به خودشان جذب می‌کنند اما تور گرجستان چیزهای خیلی بیشتری برای ارائه دارد. مخصوصا طبیعتگردها و فرهنگ دوستان عاشق زندگی بومی، تاریخچه و طبیعت این کشور می‌شوند. یکی از مناطقی که برای سفرهای بهاری و تابستانی جان می‌دهد، ماخینجائوری در گرجستان است.

 

درباره ماخینجائوری در گرجستان (Makhinjauri)

ماخینجائوری در حقیقت منطقه‌ای توچال و تفریحگاهی است که برای آب و هوای فوق العاده و تمیز، و همچنین آب معدنی گوارایش شناخته شده است. اگرچه خیلی از توریست‌های خارجی اصلا درباره این استراحتگاه طبیعی و زیبا چیزی نمی‌دانند اما برعکس، برای گرجی‌ها نامی آشنا و محبوب است. اولین مطالعه علمی روی آب‌های معدنی این منطقه در سال ۱۹۱۲ انجام شد و گفته می‌شود اولین مجتمع درمانی و جوان سازی توسط یک مسافر که عاشق این چشمه‌های آب گرم معجزه‌آسا شده بود، تاسیس شد. درمان‌های رایج شامل هلیوتراپی (قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید) و تالاسوتراپی (درمان آب دریا) است، اما چشمه‌های معدنی گوگرد برای درمان بیماری‌ها و امراض پوستی مختلف نیز استفاده می‌شود. موقعیت مکانی مناسب این استراحتگاه که در نزدیکی با باتومی قرار گرفته، آن را به یک مقصد به خصوص محبوب در طول سال تبدیل کرده است، زیرا بازدید از استراحتگاه را می‌توان با یک تعطیلات طولانی در ساحل ترکیب کرد.

 

۱۱ تفریح رایگان باتومی که نباید از دست داد

طبیعت در ماخینجائوری گرجستان

ماخینجوری همچنین به خاطر باغ گیاه شناسی زیبای خود معروف است که از پارک‌های بالایی، پایینی و ساحلی تشکیل شده است که انواع مختلفی از گیاهان نیمه گرمسیری را به نمایش می‌گذارد. پارک ملی متیرالا در نزدیکی، مکانی عالی برای تماشای پرندگان با سکوهای ویژه‌ای که برای آن ساخته شده، است. شما در اینجا می‌توانید از کمپینگ در طبیعت، پیاده روی و اقامت‌های یکی دو روزه لذت ببرید و غرق در آرامش و شکوه طبیعت شوید.

استراحت و آرامش در ماخینجائوری گرجستان

ماخینجائوری با تپه‌های سبز رنگش که به ساحل سنگ‌ریزه‌ای دریای سیاه منتهی می‌شود، مانند تمام توصیفاتی است که در کتاب‌های فانتزی و رویایی می‌خوانید و حالا انگار همه چیز به طور زنده مقابل چشمان شما قرار گرفته است. همچنین از ساحل دریا منظره ای زیبا از باتومی خواهید داشت، جایی که می توانید در ساحل فوتبال یا والیبال بازی کنید یا با قایق‌های کوچک و دوچرخه‌های آبی به سمت دریا بروید. ماخینجائوری با داشتن تمامی چیزهایی که یک منطقه تعطیلاتی زیبا، آرام و تفریحی لازم دارد، یکی از بهترین جاهایی است که می‌توان برای تعطیلاتی رویایی و آرامشبخش در تور گرجستان روی آن حساب کرد اگرچه نام این منطقه زیبا هنوز برای بسیاری از توریست‌های خارجی ناآشنا است. ماخینجائوری مقصدی عالی مخصوصا برای خانواده‌های دارای فرزند هم هست!

 

برترین هتل‌های باتومی در سال ۲۰۲۱

موقعیت مکانی ماخینجائوری در گرجستان

ماخینجائوری که تنها ۶ کیلومتر از باتومی فاصله دارد، تفرجگاهی با ترکیب بهترین‌های دریای سیاه و کوه‌های زیبای آجری در آب و هوای نیمه گرمسیری است که توریست‌های داخلی و خارجی را به سمت خود می‌کشاند.

فاصله از ماخینجائوری از طریق جاده از:

  • تفلیس ۵:۴۰ ساعت
  • باتومی ۲۰ دقیقه
  • کوتایسی ۲:۲۰ ساعت

بهترین اقامتگاه‌ها در ماخینجائوری گرجستان

ماخینجائوری شهرستانی کوچک و آرام، و همچنین توریستی است که جمعیت آن نهایتا حدود ۳ هزار نفر می‌شود و خبری از هتل‌ها و ریزورت‌های آنچنانی نیست اما با اینهمه شما می‌توانید اقامتگاه‌های خوبی را برای اقامت‌های کوتاه یکی دو روزه در اینجا پیدا کنید. در ادامه به معرفی بهترین هتل‌های ماخینجائوری در گرجستان می‌پردازیم.

  • هتل تی‌جی گاردنز در ماخینجائوری گرجستان (TJ GARDENS)

این هتل عالی که در ماخیجائوری گرجستان و در فاصله ۲۰۰ متری از ساحل آن واقع شده است، اقامتگاهی آرام و دوست داشتنی همراه با امکانات مختلفی مانند باغ، تراس و رستوران را ارائه می‌دهد. همچنین این هتل در فاصله کم‌تر از ۱ کیلومتری از ساحل متسوانه کنتسخی، ۳.۶ کیلومتر تا ایستگاه قطار باتومی و ۷.۸ کیلومتر تا مجسمه علی و نینو قرار گرفته و در عین حال این که در منطقه‌ای ساکت و دنج قرار دارد اما به حد کافی به فروشگاه‌ها و کافه‌ها نیز نزدیک است و از این نظر اقامتگاهی فوق‌العاده محسوب می‌شود! اتاق‌ها همگی تراسی دلباز دارند و در همه آن‌ها سیستم تهویه هوا، تلوزیون صفحه تخت، و حمام اختصاصی و مدرن هستند. در فضای اتاق‌ها مبل راحتی و کمد و آینه نیز قرار داده شده است. هر روز صبح در اینجا با صبحانه قاره‌ای از شما پذیرایی می‌شود و در تمامی هتل اینترنت رایگان در دسترس است. شما می‌توانید به راحتی به ساحل برسید، از پیاده‌روی در اطراف لذت ببرید و برای سرگرمی از امکانات داخل هتل مثل بازی میز پینگ پنگ لذت ببرید و یا در عصری ملس و آب و هوایی عالی و تمیز از لمیدن بر صندلی تراس لذت ببرید و استراحت کنید.

 

آشنایی با راه‌های سفر به گرجستان

آدرس: 12 Amagleba Street 1st Alley, 6010 Makhinjauri, Georgia

 

  • هتل کاستا در ماخینجائوری گرجستان (Hotel Costa)

هتل کاستا که در ماخینجائوری واقع شده دومین پیشنهاد جذاب ما برای اقامت در اینجا است که در ۳۰۰ متری ساحل واقع شده و اقامتگاهی با باغ، پارکینگ خصوصی رایگان، سالن استراحت مشترک و تراس ارائه می‌دهد. همچنین این ملک دارای یک بار و همچنین رستورانی است که غذاهای اروپایی سرو می‌کند و امکانات رفاهی متنوعی از جمله پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، آشپزخانه مشترک و وای فای رایگان در سراسر هتل نیز در کنار مجموعه امکانات اصلی‌اش نیز در سترس قرار داده است. در این هتل، هر اتاق دارای میز، تلویزیون صفحه تخت، حمام خصوصی، ملحفه و حوله بوده و تمامی واحدها مجهز به تهویه مطبوع و کمد لباس هستند. به علاوه هر روز صبح در اینجا با صبحانه بوفه از شما پذیرایی خواهد شد. شما از اینجا در فاصله ۱.۲ کیلومتری ساحل متسوانه کنتسخی قرار دارید در حالی که ایستگاه قطار باتومی ۳.۱ کیلومتر تا هتل فاصله دارد. همچنین نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی باتومی است که در ۱۳ کیلومتری هتل کوستا قرار دارد. به علاوه برای وقت گذرانی و سرگرمی در هتل می‌توانید از کارائوکه استفاده کرده و یا از اجراهای زنده عصرگاهی لذت ببرید، همچنین کلاس آشپزی به پرداخت هزینه هم در دسترس قرار دارد.

آدرس: Kontselidze 19, 6100 Makhinjauri, Georgia

 

  • رینبو روومز اپارت هتل در ماخینجائوری گرجستان (Rainbow Rooms Apart Hotel)

این هتل جذاب که در ماخینجائوری گرجستان و در فاصله ۵۰۰ متری از ساحل ماخینجائوری و ۱.۶ کیلومتری از ساحل متسوانه کنتسخی قرار دارد اقامتگاهی با بار و منظره دریا ارائه می‌دهد. امکانات این هتل شامل تراس، میز پینگ پنگ، پارکینگ خصوصی رایگان و وای فای رایگان می‌شود. به علاوه این هتل با داشتن اتاق‌های خانوادگی و منطقه پیکنیک برای اقامت خانواده‌ها انتخابی عالی است. همه واحدها دارای قسمت نشیمن، تلویزیون با کانال‌های ماهواره‌ای و حمام خصوصی با سشوار، جکوزی، و دوش هستند. به علاوه بالکن با ناهار خوری در فضای باز و منظره باغ در هر واحد ارائه می‌شود و تمامی واحدهای هتل آپارتمان دارای تهویه مطبوع و کمد لباس هستند. هر روز صبح در هتل با صبحانه قاره‌ای از شما پذیرایی می‌شود که بین منوی آن مجموعه‌ای از گزینه‌ها از جمله شیرینی‌های تازه، میوه‌ها و آب میوه‌ها نیز دیده می‌شود. این در حالی است که کودکان می‌توانند در طول روز از تجهیزات زمین بازی در فضای باز هم استفاده کنند و سرگرم شوند. بزرگسالان هم می‌توانند دارت بازی کنند، از میز پینگ پنگ استفاده کرده و یا به تورهای دوچرخه سواری ملحق شوند. ایستگاه قطار باتومی ۳ کیلومتر و بنای یادبود علی و نینو در ۷.۲ کیلومتری هتل قرار دارند. نزدیک‌ترین فرودگاه، فرودگاه بین‌المللی باتومی است که ۱۳ کیلومتر تا Rainbow Rooms Apart Hotel فاصله دارد. شما با اقامت در اینجا نه تنها همه امکانات لازم برای سفری آرامشبخش را خواهید داشت بلکه می‌توانید ظرف مدت کوتاهی به اندازه رفتن از طرف دیگر به طرف دیگر شهر، خودتان را به باتومی هم برسانید.

 

آشنایی با فضاهای هنری در باتومی

آدرس: Tamar Mephis III 22B, 6010 Makhinjauri, Georgia

 

  • هتل لایک‌این در ماخینجائوری گرجستان (Homelike Inn)

اقامتگاه لایک این در حقیقت با ۷ کیلومتر فاصله از مرکز شهر باتومی و تنها ۳ دقیقه پیاده تا ساحل دریای سیاه و ایستگاه قطار ماخینجوری فاصله دارد. شما با اقامت در این هتل امکان دسترسی به هر دو شهرستان را خواهید داشت. البته از لحاظ موقعیت مکانی اینجا دور از امکانات نیست و به راحتی و ظرف ۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی را پیدا کنید. اتاق‌ها در اینجا دارای یخچال، سیستم تهویه هوا، حمام خصوصی با دوش و امکانات لازم، کمد و تلوزیون صفحه تخت، و همچنین آشپزخانه کوچکی هستند. این اتاق‌ها منظره زیبایی از کوهستان نیز ارائه می‌دهند و به لحاظ دکوراسیون، ساده و تمیز اما امروزی و مدرن هستند. محوطه هتل شامل باغی سرسبز و همچنین پارکینگ خصوصی هم می‌شود. مرکز شهر باتومی ۷ کیلومتر و فرودگاه بین المللی باتومی در ۱۴ کیلومتری این ملک قرار دارند. برای افرادی که می‌خواهند سوییتی مستقل داشته باشند و حس کنند در محیط خانگی قرار دارند این اقامتگاه قطعا انتخاب قابل توجهی است. شما در سراسر این ملک به اینترنت رایگان هم دسترسی دارید.

آدرس: Megobroba Street 6, 6010 Makhinjauri, Georgia

 

توجه داشته باشید که در ماخینجائوری شما امکانات رفاهی مناسبی را قیمت‌های بسیار پایین‌تر از باتومی در اختیار خواهید داشت و برای گردش در باتومی هم می‌توانید یک روز تمام، به عنوان گردش روزانه وقت بگذارید و تمام شهر را به صورت فشرده بگردید، یا اگر ماشین کرایه کرده باشید که به راحتی تمام منطقه را بگردید.

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۱ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران