طبیعت‌گردی در کازبگی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
طبیعت‌گردی در کازبگی گرجستان

کازبگی یا استپانتسمیندا شهری کوچک در شمال شرقی گرجستان است که به خاطر شرایط جغرافیایی کوهستانی‌اش به شدت مورد توجه قرار دارد. تصور کنید مزارع و دشت‌های سرسبز تا چشم کار می‌کند دامنه‌های کوهستانی را پوشانده‌اند. از مسیرهای مناسب دوچرخه سواری تا اسب دوانی و پیاده‌روی شما در بازدید از اینجا می‌توانید مناظر زیبایی را کشف کنید که قبلا هرگز شبیه آن‌ها را ندیده‌اید. اگر اهل سفر به طبیعت هستید و روح‌تان را در آغوش مادر طبیعت جلا می‌دهید این مقاله برای شماست! تور گرجستان در طبیعت زیبای کازبگی.

 

لوازم مورد نیاز برای کاوش در کازبگی

به عنوان یک مسافر و طبیعت گرد باید بدانید که لوازم را سبک بستن خود به خود هنر محسوب می‌شود. شما باید لوازمی مختصر و مفید اما کاربردی با خودتان ببرید که هم رفع نیازهای شما را انجام دهند و هم از سنگینی و کندی شما در حین حرکت جلوگیری کند. در اینجا چند نکته در مورد بسته بندی لوازم سفر به کازبگی در تور گرجستان آورده شده است:

کفش مناسب صعود و پیاده‌روی: از آنجایی که قرار است همچون مارکوپولو کازبگی را کاوش کنید پس باید کفش‌های مناسب قدم زدن و پیاده‌روی طولانی به پا کنید کفشی راحت که پاهای شما را خسته نکند. برای نمونه کفش‌های تیمبرلند به شدت برای پیاده‌روی مناسب و در عین حال محکم هستند.

 

۸ کابین جذاب در دل طبیعت گرجستان

تی شرت‌های خنک: هوا وقتی که آسمان پاک و خالی ابر است و خورشید به شدت می‌تابد، می‌تواند بسیار داغ و کلافه کننده باشد. به همین دلیل باید چند دست لباس خنک و نخی با خودتان داشته باشید که بتوانید با هم عوض کنید و همیشه چیزی برای پوشیدن داشته باشید.

ژاکت نازک: ژاکت نازک برای مواقعی که باران ملایمی می‌بارد یا باد می‌وزد بسیار کارآمد است. سعی کنید یک ژاکت ضد آب انتخاب کنید که شما را از باد و باران محفوظ بدارد و در عین حال سبک و قابل حمل باشد.

 

معرفی ۳ میراث جهانی مهم یونسکو در گرجستان

حوله میکروفایبر: حوله میکروفایبر حوله مناسب کوله پشتی است زیرا سبک بوده به راحتی خشک می‌شود و برای صرفه جویی در فضای کوله پشتی فشرده می‌شود.

کت پشمی: وقتی بیرون هوا سرد است شما به لایه‌ای محکم برای محافظت خودتان در برابر سرما دارید. بنابراین اگر مخصوصا برنامه صعود به ارتفاعات را دارید با خودتان کاپشن یا یک کت پشمی محافظ ببرید.

 

ارزان‌ترین مراکز خرید گرجستان برای عاشقان خرید

دوربین: یکی از مهم‌ترین موارد در کوله پشتی شما یک دوربین خوب برای ثبت لحظات زیبایی است که تجربه خواهید کرد. به عنوان یک طبیعتگرد حرفه‌ای حتما خودتان دوربین مناسبی دارید برای نمونه دوربین سونی a6600 با لنز Sony 16-55mm F2.8 پیشنهاد خوبی است. اگرچه در نهایت با دوربین‌های موبایلی پیشرفته این روزها عکس‌های فوق‌العاده‌ای می‌اندازند.

پاور بانک: شارژ موبایل یا وسیله هوشمندتان را با یک پاوربانک ۲۰ هزار میلی آمپری تضمین کنید تا در جایی که دسترسی به برق ندارید وسیله‌تان روشن بماند.

بطری آب: بطری آب از لوازم ضروری برای گردش است فرقی ندارد گردش به پارک باشد یا به جنگل و یا طبیعت گردی. اما برای شما به شدت مهم است زیرا همه جا دسترسی به آب مقدور نیست.

 

معرفی استان‌های کشور گرجستان

کارهایی که باید در کازبگی انجام دهید

صعود به کلیسای تثلیث گرگتی

این کلیسا که در کوه کازبگی و در ارتفاع ۲۱۷۰ متری واقع شده یکی از مشهورترین کلیساهای این منطقه از گرجستان است. درست از مهمانسرا، می توانید مسیری را از طریق یک دهکده کوچک دنبال کنید تا اینکه از طریق جنگل انبوه به مسیری بالا بروید. پیاده روی تا کلیسا حدودا یک ساعت طول می‌کشد و بسته به سرعت شما ممکن است کمی بیشتر هم شود. بعد رسیدن به کلیسا منظره پانورامای حماسی از کل دره مقابل چشمانتان گسترده می‌شود که هوش از سرتان می‌پرد. کلیسای تثلیث گرگتی در قرن ۱۴ ساخته شده و به دلیل انزوای آن در منطقه کوهستانی شیب‌دار و طبیعی، همچنان یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های گردشگری گرجستان محسوب می‌شود.

صعود تا یخچال گرگتی

از کلیسا می‌توانید مسیرتان را برای ۴ ساعت دیگر ادامه دهید تا به یخچال برسید. صبح‌تان را زود شروع کنید تا قبل از ظهر به کلیسا برسید. سپس می‌توانید هر دو مسیر را یکجا و در یک روز طی کنید. این مسیر از محبوب‌ترین نقاط صعود بین کوهنوردان است بنابراین طبیعی است که آن‌ها را در راه ببینید. این مسیر کمی سخت تر از مسیر کلیسا است، بنابراین آماده باشید. به اندازه کافی غذا و آب همراه خود داشته باشید زیرا انجام این کار یک روز کامل (۱۲ ساعت) طول می‌کشد.

 

آشنایی با واحد پول گرجستان در سفر

تا روستای جوتا در دره اسنو دوچرخه سواری کنید

روستای جوتا در ۲۱ کیلومتری استپانتسمیندا درست در وسط دره نفسگیر اسنو واقع شده است. به خاطر داشته باشید که ۲۱ کیلومتر، نیمی از آن به سمت تپه خواهد رفت بنابراین کار شما تمام روز را به طول می‌انجامد اما اطمینان داشته باشید که ارزش این همه سختی را خواهد داشت. می توانید از یکی از فروشگاه‌ های دوچرخه سواری در استپانتسمیندا برای یک روز دوچرخه اجاره کنید. از آنجایی که همه جا قیمت‌ها بنابر و کیفیت دوچرخه‌ها مناسب است لازم نیست همه جا را بگردید. پوشش گیاهی دره با گل‌های رنگارنگ به شدت زیبا و دیدنی است.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران