گردش در لاگودخی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
گردش در لاگودخی گرجستان

کاختی از استان‌های بسیار سرسبز و زیبا در شرق گرجستان است که از چندین شهر زیبا و دیدنی و نواحی مرتفع و جنگلی تشکیل شده است. تلاوی به عنوان مرکز استان توجه بیشتری دریافت می‌کند اما با این همه تقریبا همه طبیعت دوستان حداقل یک بار نام یکی از بهترین بزرگ‌ترین پارک‌های ملی گرجستان یعنی پارک طبیعی لاگودخی را شنیده‌اند. در تور گرجستان باید کمی از تفلیس و باتومی دور شوید و جاهای جذاب دیگری را هم کشف کنید. در اینجا ما شما را با شهرستان زیبای لاگودخی آشنا خواهیم کرد.

 

دریاچه مارتوتی

دریاچه مارتوتی در منطقه کاختی به طور خاص در شهرداری لاگودخی در رشته کوه قفقاز در 2830 MSL نزدیک مرز روسیه واقع شده است. دریاچه مارتوتی نزدیک مرز گرجستان و روسیه قرار گرفته و باید مجوز بگیرید بنابراین شناسنامه یا گذرنامه الزامی است. این کار را می‌توانید در دفتر پلیس مرزی در سمت راست جاده درست قبل از شروع صعود خود به کوه انجام دهید. مسیر شما جاده اصلی کوارلی و لاگودخی است که از روستای اوزونتالا می‌گذرد. پس از دریافت مجوز جاده به راست بپیچید و شروع به صعود از سربالایی کنید. شما می‌توانید با وسیله نقلیه مجهز آفرود یا با کامیون 4X4 یا 66X به اولین مزارع تابستانی برسید. مسیر به خوبی مشخص شده است. تا اولین مزارع تابستانی صعودی ۹ کیلومتری در پیش دارید که در ادامه ارتفاع آن به ۱۱۹۰ متر افزایش می‌یابد. در طول مسیر این شانس را دارید که از چشم انداز پانورامای دره آلازان و مناظر باشکوه در تنگه‌های مجاور لذت ببرید.

 

بهترین هتل‌های شهر مستیا در گرجستان

پارک ملی لاگودخی

پارک ملی لاگودخی، در منطقه کاختی و در شهر لاگودخی در قسمت شمال شرقی گرجستان در دامنه‌های جنوبی قفقاز واقع شده است. این یکی از بهترین پارک‌های متنوع، بکر و ارزشمند جهان با مناظر طبیعی وحشی است. زمین‌های پارک ملی لاگودخی شامل ذخیره‌گاه طبیعی لاگودخی (۱۹۷۴۹ هکتار) و منطقه مدیریت شده (۴۷۰۲ هکتار) است که دومی به ایجاد شرایط مطلوب برای بازدیدکنندگان برای درک طبیعت از طریق توسعه زیرساخت‌های مربوط به فعالیت‌های آموزشی و تفریحی کمک می‌کند. این پارک با جنگل برگریز راش، ممرز و آبشار گورگنیانی شناخته می‌شود. این پارک ملی همچنین شامل مجموعه‌ای از مسیرهای پیاده‌روی جنگل و مراتع کوهستانی است که در آن‌ها حرکت فقط در مسیرهای مشخص شده با پای پیاده و اسب مجاز است. در حال حاضر، پنج مسیر گردشگری زیبا، ایمن و آموزنده در مناطق حفاظت شده پارک ملی لاگودخی وجود دارد. مرکز اداری و بازدیدکنندگان در ورودی مرکزی پارک ملی لاگودخی واقع شده است که در آن یک سالن نمایشگاهی ارائه شده جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند با ویژگی‌های مناطق حفاظت شده لاگودخی، تعرفه‌ها، قوانین امنیتی و مسیرهای گردشگری موجود آشنا شوند.

دریاچه سنگ سیاه

دریاچه بلک راک در کاختی، در مرز گرجستان روسیه واقع شده است که به دریاچه لانگ نیز معروف است. این منطقه در حوضه اصلی خط‌الراس کاوکاسیونی در ۲۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. این یکی از جالب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در سراسر گرجستان است و با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز دره آلازانی و کوه‌های قفقاز متمایز می‌شود. مسیر از اداره مناطق حفاظت شده لاگودخی شروع می‌شود در عرض ۱۰-۱۵ دقیقه با درختان ممرز منحصر به فرد در ۴۰۰-۶۰۰ متری از سطح دریا روبرو می‌شوید که در قفقاز بسیار کمیاب هستند. در فاصله ۴۰-۳۰ دقیقه از رودخانه لاگودخی عبور خواهید کرد. با ادامه مسیر به درختان راش و خط‌الراس خواهید رسید. سفر رفت و برگشت به این دریاچه زیبا سه روز طول خواهد کشید. بنابراین کسانی از این مسیر استقبال می‌کنند که عاشق صعود و طبیعت گردی هستند.

 

هتل‌های ۵ ستاره شهر تلاوی، گرجستان

قلعه ماچی

قلعه ماچی (توگا)، تالار و کلیسای قلعه در کاختی در قلمرو منطقه حفاظت شده لاگودخی و در محل تلاقی رودخانه ماتسیمیسکالی و بنلی کیوی (تنگه تاریک) واقع شده است. ماچی اقامتگاه تابستانی پادشاهان کاختی بود که امروزه ویرانه‌هایی از دیوارها، برج‌ها، کلیسا، مخزن سرپوشیده، خندق‌ها باقی مانده است. تقریباً در مرکز  در خرابه‌های تالار قلعه یک کلیسای کوچک وجود دارد که تاریخ ساخت آن قابل تخمین نیست احتمالا، این معبد در زمان سلطنت اسکندر دوم (۱۵۷۴-۱۶۰۵) ساخته شده است. آژانس ملی حفاظت از میراث فرهنگی گرجستان در سال ۲۰۱۶ بازسازی کامل معبد را انجام داد و گیاهان را از داخل قلعه پاکسازی کرد و شکاف دیوارهای غربی و شرقی معبد تقویت شده و با سنگ آهک پر شده است.

 

۷ سنت شگفت انگیز در گرجستان

Duende Treehouses & Cocktails

خانه‌های درختی Duende Treehouses & Cocktails انتخابی از ۶ کلبه خانه درختی لوکس را ارائه می‌دهد. هر کلبه منطقه خصوصی خود را با یک گودال آتش ارائه می‌دهد، برخی از آن‌ها دارای یک استخر سرد در روز و یک وان آب گرم در شب هستند در حالی که همه آن‌ها محل نشیمن کامل و مجهز دارند.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران