سفر به کبولتی، شهری ساحلی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
سفر به کبولتی، شهری ساحلی در گرجستان

وقتی حرف از تفریح و ساحل در گرجستان به میان می‌آید همه به یاد باتومی می‌افتند در حالی که باتومی تنها یکی از شهرهای ساحلی گرجستان و معروف‌ترین آن‌ها است. در گرجستان شهرهای دیگری هم وجود دارد که به رغم ساحلی و توریستی بودن نیازمند معرفی بیشتر هستند. کبولتی که در منطقه آدجارا و در غرب گرجستان، در ساحل شرقی دریای سیاه واقع شده است، یکی از مناطق گردشی گرجستان و از مقاصد محبوب توریست‌های اروپایی است. در این مقاله با کبولتی بیشتر آشنا خواهید شد تا در تور گرجستان سفر به این شهر را در برنامه خود بگنجانید.

 

پارک تفریحی Tsitsinatela

پارک تفریحی Tsitsinatela یا پارک تفریحی کرم شب تاب که در شهرداری گوریا ازورتی واقع شده، یکی از بهترین نقاط جذاب و سرگرم کننده است که با 36 وسیله بازی و تفریحی میزبان تمامی سنین می‌شود. در واقع این مجموعه با 17 وسیله بازی و تفریح خانوادگی، 8 بازی کودکانه، و همچنین 11 وسیله هیجان انگیز و ماجراجویانه سعی کرده تمامی گروه‌ها را تحت پوشش خود درآورد. این پارک تفریحی به عنوان مجموعه‌ای همه چیز تمام دارای بخش‌های مختلفی است که تمامی نیازهای شما را برای روزی کاملا ماجرایی تامین می‌کند. شما در اینجا به فروشگاه‌های مختلف، رستوران و کافه و همچنین فست فودهای خوشمزه دسترسی دارید. به علاوه امکاناتی همچون صندلی برای نشستن و سرویس بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است. مخصوصا اگر در شکولیتی، اورکی و یا کبولتی اقامت دارید، باید عصری را در این پارک بگذرانید. نکته‌ مهمی که باید اشاره کنیم اینست که برخلاف اغلب پارک‌های تفریحی که از صبح شروع به کار میکنند اینجا از ساعت 6 عصر تا 3 نیمه شب فعال است.

 

طبیعت وحشی پارک ملی کاختی در تور گرجستان

پارک ملی کینتریشی

این پارک زیبا در دامنه‌های غربی رشته کوه آجارا-ایمرتی و در حد فاصل 320-340 کیلومتری از تفلیس، در دره رودخانه کینتریشی و در مجاورت شهر کوبولتی واقع شده است. این منطقه حفاظت شده توسط دولت در سال 1959 برای حفاظت از انواع حیوانات این ناحیه به رسمیت شناخته شد تا گونه‌های مختلف جانوری بتوانند در آسایش به زندگی‌شان ادامه دهند. شما در بازدید از این پارک شانس رصد انواع حیوانات مثل گرگ، سیاه گوش، جغد شاخ دار، روباه، انواع خزندگان و دیگر حیوانات را خواهید داشت. اینجا یکی از زیباترین پارک‌های ملی گرجستان است که رفتن به آن را نباید از دست بدهید.

پارک ملی متیرالا

اگر طرفدار طبیعت‌گردی هستید و می‌خواهید در تور گرجستان وقت زیادی را در طبیعت بگذرانید منطقه محافظت شده متیرالا را پیشنهاد می‌کنیم زیر نظر دولت قرار داشته و از نقاط مورد حفاظت و بسیار زیبای گرجستان است. این پارک تابستان‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد بازدید قرار می‌گیرد دلیلش هم مشخص است. تابستان‌ها هوای گرجستان گرم و سوزان می‌شود در حالی که داخل جنگل به دلیل رطوبت و سایه درختان خنک و دلچسب است. برای رفتن به این پارک دو راه دارید، یا به گروه‌های گردشی هدایت شده ملحق شوید و یا با تاکسی خودتان را به این پارک برسانید. بسته به جایی که هستید هزینه تاکسی برایتان 20 دلار تمام می‌شود. متیرالا دارای امکانات توریستی هم هست تا گروه‌های بازدیدکننده یکسری امکانات اولیه را در اختیار داشته باشند. اگر می‌خواهید با اعتماد به جایی برای گردش در این پارک بروید هتل گرین بهترین گزینه برای شماست که اقامتی دل‌انگیز همراه با فرصت‌های گشت و گذار برای شما فراهم می‌آورد.

 

گشت و گذار در پارک جنگلی متیرالا باتومی

ساحل کبولتی

ساحل کبولتی را نمی‌توان با سواحل باتومی مقایسه کرد. ساحل کبولتی مثل باتومی مدرن و توسعه یافته نیست و از آن امکانات جذاب توریستی و هتل‌های ساحلی خبری نیست. این ساحل محوطه‌ای باز و عمومی دارد که بخش‌های در دسترس‌تر آن پرسر و صدا شلوغ است اما اگر بساط پیک نیک‌تان را بردارید یکم از جمعیت فاصله بگیرید به نقاط دنج‌تر و ساکت‌تری خواهید رسید. خوشبختانه این ساحل به اندازه کافی وسیع و ممتد هست که بتوانید جایی برای خودتان بیابید.اگر به تفریح در کنار ساحل علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سواحل گرجستان را مطالعه فرمایید.

باغ گیاه‌ شناسی باتومی

گرچه باغ گیاه شناسی باتومی از جاذبه‌های اصلی این شهر معرفی می‌شود، اما حقیقت این است که قسمت‌های گسترده‌ای از کبولتی بخش‌های اصلی و مهمی از باغ گیاه شناسی باتومی را تشکیل می‌دهند. این باغ گسترده و بسیار وسیع از 9 منطقه گیاهی تشکیل شده که آسیای شرقی، نیوزیلند، مناطق گرمسیری مرطوب قفقاز و همچنین آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا و مدیترانه می‌شود. این باغ گسترده و بسیار زیبا محل نگه‌داری و پرورش 2.037 واحد مختلف گیاهی در طبقه‌های مختلف آب شیرین، 104 واحد گیاه قفقازی و ایرانی و همچنین بسیاری از گونه‌های نادر و کمیاب سراسر دنیا می‌شود. باغ گیاه شناسی باتومی محلی عالی برای گردش‌های خانوادگی و صرف اوقاتی آرام و فرح‌بخش است. در اینجا بچه‌ها می‌توانند آزادانه گردش کنند و همه اعضای خانواده از تنفس هوایی لطیف لذت ببرند.

 

دیدنی‌های پارک معجزه‌ی باتومی را از دست ندهید

۲۹ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران