۸ نکته‌ی فرهنگی درباره گرجستان و مردمانش

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
۸ نکته‌ی فرهنگی درباره گرجستان و مردمانش

گرجستان یکی از ارزان‌ترین و جذاب‌ترین کشورهای نزدیک به ایران است که سفر به آن می‌تواند روزهای خوشی برایتان بسازد. کشوری انباشته از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی. کشوری که ذائقه‌ی غذایی مردمانش زیاد از ذائقه‌ی غذایی ما ایرانی‌ها دور نیست. کشوری که برترین امکانات اقامتی و رفاهی را در شهرهای مهمش برای میزبانی از گردشگران فراهم آورده است. کشوری که شهر باتومی آن یکی از شهرهای بندری جذاب در حوزه‌ی اروپا به حساب می‌آید و شهر تفلیسش یکی از شهرهای تاریخی دلخواه. در سفرتان با تور گرجستان اگر به دنبال آشنایی بیشتر با مردمان و فرهنگ‌شان هستید همراه ما باشید تا ۸ نکته‌ی فرهنگی پیرامون این کشور و روابط انسانی حاکم بر درون آن را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- در گرجستان گُل هدیه بدهید


گل یکی از هدیه‌های رایج است که مردمان گرجستان زیاد به یکدیگر هدیه می‌دهند. بنابراین در تعاملاتتان با آنها می‌توانید گل خریداری کنید و به آنها هدیه بدهید. فقط یادتان باشد تعداد شاخه‌های گلی که انتخاب می‌کنید فرد باشد. چرا که گرجی‌ها تعداد شاخه‌های گل زوج را برای مراسم خاکسپاری و عزا استفاده می‌کنند و برای روابط دوستانه و شادی‌ها از تعداد شاخه‌های فرد استفاده می‌کنند.

 

حقایقی که باید درباره گرجستان بدانید

 

درباره گرجستان

 


۲- اگر به خانه‌ی یک گرجی دعوت شدید با کمال میل بپذیرید


گرجی‌ها مردمان مهمان‌نوازی هستند که در سفرتان به این کشور ممکن است از سوی آنها به خانه‌شان دعوت شوید. در مواجهه با این امر پس از آنکه دعوت از شما با مسائل امنیتی جور بود، حتما دعوت آنها را با کمال میل بپذیرید و در این مورد بد دل نباشید.

 

 

درباره گرجستان

 


۳- با زبان دلتان با گرجی‌ها صحبت کنید


زبان مردمان این کشور گرجی است اما اقلیتی نیز در آنها وجود دارند که به زبان‌های روسی و ترکی صحبت می‌کنند. زبان انگلیسی نیز در سال‌های اخیر به واسطه‌ی سفرهای پرشمار توریست‌ها به این کشور رواج پیدا کرده است. در سفرتان به این کشور اگر خواستید با مردمانش ارتباطی صمیمی بگیرید و زبان‌های گرجی و ترکی و روسی و یا حتی انگلیسی بلد نبودید سعی کنید با زبان رفتار و بدن با آنها صحبت کنید. زبانی مهربان و خندان که می‌تواند توجه مردمان این کشور را به خودش جلب کند.

 

با توجه به سلیقه شخصی‌تان به گرجستان سفر کنید

 

درباره گرجستان

 


۴- در فستیوال‌ها شرکت کنید


گرجستان یکی از کشورهایی است که در آن فستیوال‌های نسبتا زیادی برگزار می‌شوند. فستیوال‌هایی از حوزه فرهنگ و هنر گرفته تا فستیوال‌ها و کارناوال‌های مردمی. در سفرتان به این کشور اگر می‌خواهید رابطه‌ی صمیمی‌تری با مردمانش پیدا کنید و به دل رویدادهای این کشور بروید به شما توصیه می‌کنیم در فستیوال‌های سنتی ومردمی گرجستان با روی گشاده و با حفظ موازین مربوط به هرکدام از آنها در آنها شرکت کنید. فستیوال‌هایی که هم شما را با توریست‌ها بیشتر آشنا می‌کند و هم با مردمان این کشور.

 

۵ فستیوال جذاب موسیقی گرجستان که بی‌درنگ شما را به این کشور می‌کشاند

 

درباره گرجستان

 


۵- برای افراد مسن احترام زیادی قائل شوید


یکی از سنت‌های زیبای مردمان این کشور آن است که برای افراد مسن و همینطور افرادی که از منزلت اجتماعی برخوردارند، شأن بالایی قائل می‌شوند. بنابراین شما نیز به عنوان یک گردشگر هنگامیکه در این کشور گشت و گذار می‌کنید حواستان به این امر باشد و تلاش کنید این موضوع را با جدیت پیگیری کنید. برای مثال در وسایل حمل و نقل عمومی گرجستان جای نشستن خود را به افراد مسن که سرپا ایستاده‌اند بدهید.

 

 

درباره گرجستان

 


۶- در گرجستان نام خانوادگی افراد را صدا کنید


مردمان گرجستان برای بزرگسالان بسیار احترام قائل هستند و به ندرت پیش می‌آید افراد را با نام کوچک صدا کنند. بنابراین شما نیز در گشت و گذارهایتان در این کشور تلاش کنید افراد را با نام خانوادگی‌شان صدا کنید. همچنین می‌توانید به هنگام خطاب کردن از لفظ محترمانه باتونو برای آقایان و کالباتونو برای خانم‌ها استفاده کنید.

 

۲ تور ماجراجویانه‌ی جذاب در سفر به تفلیس

 

درباره گرجستان

 


۷- برای ابراز صمیمیت با مردمان گرجستان دست بدهید


دیده بوسی در فرهنگ مردمان این کشور جایگاه چندانی ندارد و افراد برای نشان دادند گرما و صمیمت میان‌شان، دست‌های یکدیگر را به گرمی فشار می‌دهند. پس از ملاقات‌های اولیه نیز آنها به مانند ما ایرانی‌ها گونه‌های یکدیگر را می‌بوسند. بنابراین به هنگام آشنا شدن با مردمان این کشور با دست دادن گرم و صمیمی با آنها ارتباط نزدیک و قلبی برقرار کنید.

 

 

درباره گرجستان

 


۸- از دیدن خوشحالی و خشم مردمان این کشور نترسید


گرجستانی‌ها مردمانی هستند که به راحتی عواطف خود را بروز می‌دهند و غالبا امری پنهانی در این مورد ندارند. بنابراین در سفرتان با تور گرجستان و مراودات‌تان با مردمان این کشور از بروز خشم و یا خوشحالی آنها نترسید. چرا که آنها مردمانی بدون شیله پیله هستند و خوشحالی و ناراحتی‌شان را به سادگی در تمامی مناسباتشان نشان می‌دهند.

۲۴ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران