نکاتی درباره اسکی در گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
نکاتی درباره اسکی در گرجستان

شاید اگر یک دهه قبل برای گردشگران از اسکی در گرجستان می‌گفتید، خیلی تعجب می‌کردند. با این که پیست‌های خوبی در این کشور وجود داشت و مردم محلی نیز به خوبی از آن‌ها استقبال می‌کردند، اما خیلی از گردشگران از آن‌ها بی‌خبر بودند.

حالا اما پیست‌ها و اقامتگاه‌های اسکی در این کشور محبوبیت زیادی در میان مسافران تور گرجستان پیدا کرده‌اند. این امر به خاطر کیفیت بسیار خوب، مناظر زیبا و البته قیمت پایینی است که این فعالیت در کوهستان‌های گرجستان برایتان به همراه خواهد داشت.

از تجربه اسکی در گرجستان چه انتظاری داشته باشید؟

شاید هنوز تجهیزات به کار رفته در ریزورت‌های اسکی گرجستان در حد آن‌ چه در سوییس می‌بینید نباشد، اما این مجموعه‌های کوچک، از تجهیزات خوبی بهره می‌برند و البته هزینه‌های بسیار کم‌تری نیز برایتان به همراه خواهند داشت. به همین دلیل این مکان برای کسانی که اسکی را یک تفریح مناسب برای سفر زمستانه می‌بینند، عالی به شمار می‌رود.

بالابرهای مورد استفاده در این پیست‌ها عموما ترکیبی از بالابرهای جدید و آن‌هایی که در گذشته نصب شده‌اند، خواهند بود و چیزی حدود ۱۵ یورو برای استفاده‌ی یک روزه از آن‌ها باید پرداخت کنید. دامنه‌ها و پیست‌هایی که در نظر گرفته شده اما نقاط قوت این ریزورت‌های اسکی هستند و استفاده از آن‌ها قیمت‌های بسیار پایین حدود ۵ یورویی را برایتان به همراه خواهد داشت.

 

معرفی جاذبه‌های گرجستان: پاییز و زمستان

اما یکی از چیزهایی که احتمالا شما را آزار دهد، مسیرهایی است که باید از آن‌ها برای رفتن به ریزورت‌ها استفاده کنید. این مسیرها در بعضی جاها خیلی خوب نیستند، اما آنقدری هم بد نخواهند بود که شما را از رفتن به دامنه‌ی برفی کوه‌ها در زمستان پشیمان کند.

در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری در پیست‌ها و ریزورت‌های اسکی گرجستان، مخصوصا در گوادوری پدید آمده و مدرسه‌هایی نیز برای آموزش اسکی به تازه‌کارها تدارک دیده شده است. اما در مجموع باید این مراکز را جاهایی عالی برای تجربه اسکی در منطقه قفقاز به شمار آورد.

بهترین ریزورت‌های اسکی در گرجستان

۳ ریزورت اسکی اصلی در گرجستان وجود دارد که حتما باید یکی از آن‌ها را برای رفتن انتخاب کنید و ما آن‌ها را یک به یک، به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد. با این حال مد نظر داشته باشید که ریزورت‌های بیشتری در گرجستان هستند و پیست‌ها محدود به این چند مورد نمی‌شود.

گوادوری

نکات مثبت زیادی در مورد گوادوری وجود دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها، ساده بودن دسترسی به این ریوزرت اسکی است. این مکان برای تازه‌واردها نیز بسیار عالی بوده و مسئولان آن نیز به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. از نظر امکانات گوادوری بسیار عالی‌ست و در خیلی از موارد تجهیزات مدرن و خوبی دارد. اگر در تور تفلیس هستید، دو ساعته در زمستان می‌توانید خود را گوداوری برسانید.

 

در سفر زمستانی به باتومی کجا اقامت کنیم؟

مستیا

در عوض مستیا در گرجستان یکی از بهترین و زیباترین محل‌ها برای اسکی در گرجستان است اما از تفلیس خیلی فاصله دارد و این، کار را برای گردشگران سخت می‌کند. یکی از جذابیت‌های رفتن به مستیا و اقامت در این محل، سر زدن به محل‌های تاریخی، گردش در نقاط طبیعی بسیار زیبا و در کنارش، لذت بردن از امکانات خیلی خوبی است که در این محل برای اسکی‌بازها فراهم شده است.

باکوریانی

اگر خانوادگی به گرجستان سفر کرده‌اید، باکوریانی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مکان امکانات خیلی خوبی برای کودکان و نوجوانان دارد، بسیار ارزان است و با توجه به این که معروفیت کم‌تری نسبت به دو گزینه‌ی دیگر دارد، جمعیت کم‌تری از گردشگران به این محل می‌آیند. البته باکوریانی چیزی کم‌تر از ۴ ساعت با تفلیس فاصله دارد و پیشنهاد می‌کنیم حتما یک شب را در اقامتگاه آن‌جا بمانید.

 

چه فصلی به گرجستان سفر کنیم؟

اسکی برای حرفه‌ای‌ها در گرجستان

آن‌ها که اسکی را حرفه‌ای دنبال می‌کنند، می‌توانند به جاهای متفاوتی نسبت به گزینه‌هایی که معرفی کردیم بروند. یکی از این گزینه‌ها باخمارو است که با برف پودری عالی و امکان اسکی در میان درختان، گزینه‌ای عالی برای این قشر خواهد بود.

دیگر گزینه‌ی موجود در گرجستان راچا است. این مکان تفاوت فاحشی با تمام جاهایی که در این متن معرفی کردیم دارد و برای کسانی تدارک دیده شده که توانایی بالایی در اسکی دارند. این محل شیب تند و البته مناظری فوق‌العاده دارد و محلی نیز برای کمپینگ تدارک دیده شده چون خیلی از اسکی بازها ترجیح می‌دهند تا شب را در این محل سر کنند. البته این مکان برای اسکی‌بازها معروف است و خیلی از ورزشکاران مطرح اروپایی برای ضبط تصاویر و اسکی در شیب تند کوهستان، به این مکان می‌آیند.

۰۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران