تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
تجربه اسکی در کوه‌های برفی گرجستان

اگر ده سال پیش بود، خیلی‌ها از این که بتوانند اسکی را با این کیفیت در گرجستان تجربه کنید، خبر نداشتند. اما حالا با توجه به تبلیغات و پیشرفت‌هایی که برای حمل و نقل مسافران در نظر گرفته شده، همه می‌دانند که با اقامتگاه‌ها و پیست‌هایی عالی در گرجستان مواجهند که می‌توانند تجربه‌ای عالی در این زمینه را برایتان رقم بزنند.

بیایید با هم مروری کنیم بر تجربه‌ی اسکی در گرجستان و همچنین بهترین جاهایی که می‌توانید به این منظور در سفر با تور گرجستان به آن‌ها مراجعه نمایید.

 

تجربه اسکی در گرجستان

اگر چه امکاناتی که در گرجستان مشاهده خواهید کرد به پای امکانات فوق‌العاده‌ی کوه‌های سوییس نمی‌رسد، اما جاهایی بسیار خوب و عالی و همچنین امن برای اسکی است که قیمتی بسیار پایین دارند. به همین دلیل گرجستان با توجه به نزدیکی و هزینه‌های پایین سفر به آن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای اینچنینی در زمستان به خارج از کشور است.

 

معرفی کلیسای صخره‌ای گرجستان

 

همین امکانات نیز به صورت مستمر بروزرسانی می‌شوند و هر سال که به گرجستان می‌روید، می‌بینید که امکانات این محل‌ها روز به روز به استانداردهای بالای دنیا نزدیک می‌شود. جالب این که بسیاری از هزینه در این کوه‌های برفی شبیه به آن چیزی هست که در شهر می‌بینید. جدا از اقامتگاه‌های خاص لوکس، هزینه‌ی اتاق و حتی خورد و خوراک بسیار شبیه به چیزی است که در تفلیس تجربه خواهید کرد. برای مثال شما می‌توانید یک وعده غذای بسیار خوب به همراه نوشیدنی را با کم‌تر از ۵ دلار تهیه کنید.

با توجه به این که میزان بارش برف در قله‌ها و محل‌های مختلف متفاوت است، بهتر است قبل از عظیمت، نگاهی به مشخصات اقامتگاه‌ها و پیست‌های مختلف کنید، برنامه‌های آن‌ها را مرور نمایید و در نهایت برای سفر به گرجستان، برنامه‌ریزی نمایید.

 

 

چهار اقامتگاه و پیست اسکی برتر در گرجستان

بخش زیادی از کوه‌های گرجستان در زمستان، به صورت کلی قابلیت اسکی را دارند، اما ۴ مکان اصلی وجود دارد که اغلب گردشگران و مردم گرجستان برای این ورزش، به آن‌ها مراجعه می‌کنند:

 

گودائوری

مسیر سهل گودائوری، اولین پارامتری است که این مکان را به محبوب‌ترین اقامتگاه اسکی در گرجستان بدل کرده است. جایی که تنها دو ساعت با تفلیس فاصله دارد و گردشگران نیز به راحتی می‌توانند برای تفریحات زمستانی به این مکان رجوع کنند. مرکز اصلی این محل دارای مسیرهای مختلفی برای تمامی سنین است و هر کس با هر اندازه اسکی بلد بودن می‌تواند به آن جا مراجعه کند.

 

خوشمزه‌ترین شیرینی‌های سنتی گرجستان

 

همین محبوبیت و نزدیکی به تفلیس باعث شده تا خیلی سریع شاهد رشد گودائوری باشیم و حالا بالابر، هتل‌ها، رستوران‌ها و تمامی امکانات در استاندارد بسیار بالایی قرار دارند و همچنین برنامه‌های تفریحی زیادی نیز در این محل برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

 

مستیا (هاستوالی و تتنولدی)

مستیا مرکز استان اسوانتی به حساب می‌آید و با توجه به وکه‌های برفی متعدد، دو اقامتگاه اسکی عالی در آن بنا شده است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها، استاندارد بودن امکانات در کنار ارزان بودن آن‌هاست. البته اگر برای اسکی سواری به این منطقه می‌روید و قصد دیدن مناظر برفی را ندارید، باید بگوییم که این محل بیشتر مناسب کسانی است که حداقل مهارت متوسطی در زمینه‌ی اسکی دارند. البته برای کسانی که در این ورزش ماهرند، هر دوی این پیست‌ها عالی به نظر می‌رسند.

 

 

بخشی از مسیر رفتن به این مکان تنها با ماشین‌های ۴ دیفرانسیل مخصوص تورها امکان پذیر است و در مجموع رفتن به آن در روزهای برفی، خیلی آسان نیست. خدمه اما انگلیسی صحبت می‌کنند و از نظر امکانات هر دوی این محل‌ها بسیار عالی هستند.

 

باکوریانی

اگر در تور تفلیس هستید، برای رفتن به باکوریانی باید حدودا ۴ ساعت در راه باشید. این محل برای بچه‌ها و افراد مبتدی عالی است و مسیرهای جنگلی آن برای کسانی که در اسکی مهارت دارند، جایی عالی برای مانور و نشان دادن این مهارت است. باکوریانی جایی عالی مملو از امکانات بسیار خوب است، اما با توجه به بارش‌های کم‌تر، مدت محدود‌تری در زمستان باز است.

 

معرفی بهترین سواحل گرجستان

 

از نکات مثبت این محل همان مناسب بودنش برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است. مبتدی‌ها از مسیرهای زیبا و آسان و مربیان مجرب بهره می‌برند و حرفه‌ا‌ی‌ها با توجه به شلوغی کم نسبت به گودائوری، بهتر می‌توانند از ورزش روی برف لذت ببرند.

۰۲ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران