انواع هتل های ستاره دار | امکانات + خدمات + قیمت

اطلاعات مفید
انواع هتل های ستاره دار | امکانات + خدمات + قیمت

یکی از اولین کارهایی که گردشگران قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به آن فکر می‌کنند این است که در چه هتلی اقامت داشته باشند؟ از مهم‌ترین ترفندهایی که می‌تواند به مسافران در انتخاب هتل مناسب کمک کند، توجه به ستاره هتل‌ها است. به عبارتی دیگر امروزه شاهد انواع هتل های ستاره دار در مقاصد مختلف دنیا هستیم که هرکدام از آن‌ها بر اساس یکسری استانداردهای تعریف شده خدمات و امکانات رفاهی خاصی را ارائه می‌دهند. برای اینکه با درجه هتل‌ها بر اساس ستاره‌ای که دارند بیشتر آشنا شده و بتوانید بهترین گزینه اقامتی را برای خود و خانواده در مقاصد گردشگری خود انتخاب کنید، شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

منظور از رتبه‌بندی ستاره‌ای هتل چیست؟

وقتی در مورد هتلی خاص صحبت می‌شود اولین سوالی که به ذهن‌ها می‌رسد این است که چند ستاره دارد؟ به طوری که حتی اگر زیاد اهل سفر هم نباشید باز هم بارها در مورد ستاره هتل‌ها شنیده‌اید. حال سوالی که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کند این است که منظور از انواع هتل های ستاره دار چیست و این رتبه‌بندی‌ها به چه صورتی انجام می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت فرآیند رتبه‌بندی هتل‌ها بر اساس خدمات غذایی، سرگرمی، منظره، تنوع اتاق و سایر امکانات لوکس صورت گرفته و ستاره‌هایی به آن تعلق داده می‌شود. هر چه تعداد ستاره‌های یک هتل بیشتر باشد، کیفیت و خدمات ارائه شده در آن هتل نیز بهتر خواهد بود. به عنوان مثال مسافران تور دبی می‌توانند با انتخاب هتل برج العرب به عنوان یکی از هتل‌های هفت ستاره دنیا که در نوع خود بی‌نظیر است، سفری فوق‌العاده لاکچری و به یادماندنی را برای خود رقم بزنند. 

عکس: cvent.com

 

رتبه‌بندی هتل‌ها از لحاظ ستاره

تعداد ستاره هتل‌ها به یک علامت تجاری ثبت شده در صنعت گردشگری تبدیل شده است. از طرفی دیگر ستاره هتل‌ها نشان‌دهنده کیفیت اقامت مسافران در آن است. به طوری که امروزه انواع هتل های ستاره دار به معیار انتخاب گردشگران برای انتخاب یک اقامتگاه مناسب با توجه به انتظارات و خواسته‌های آن‌ها تبدیل شده است. در حالت کلی رتبه‌بندی هتل‌ها از لحاظ ستاره به صورت بین‌المللی به صورت زیر می‌باشد:

  • هتل یک ستاره

هتل یک ستاره طیف محدودی از امکانات و خدمات را به مسافران خود ارائه می‌دهد اما از استاندارد بالایی در خصوص نظافت برخوردار است. هتل‌های این طبقه‌بندی اغلب کوچک و مستقل بوده و فضای خانوادگی صمیمی‌تری دارند. به عنوان مثال مسافری را برای سفر با تور تایلند در نظر بگیرید، در صورتی که این فرد قصد اقامت در یک مجموعه ارزان قیمت را صرفا برای خواب بخواهد و انتظار چندان زیادی از آن نداشته باشد، هتل یک ستاره می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. یکی از نکات مهم در ارتباط با این مورد از انواع هتل های ستاره دار این است که نباید انتظار طیف گسترده‌ای از امکانات را در آن داشت. همچنین غذاها ممکن است نسبتاً ساده بوده و همچنین برخی از اتاق خواب‌ها بدون حمام اختصاصی باشند.

 

بهترین هتل‌های زنجیره‌ای دنیا

عکس: machupicchutravelguide.com

 

  • هتل دو ستاره

یک رتبه بالاتر از هتل‌های تک ستاره، هتل‌های دو ستاره قرار دارند. در این مورد از انواع هتل های ستاره دار با اقامتگاه‌هایی روبرو خواهیم بود که معمولاً کوچک تا متوسط هستند و امکانات گسترده‌تری نسبت به سطح یک ستاره ارائه می‌دهند. برخی از هتل‌های تجاری در طبقه‌بندی دو ستاره قرار می‌گیرند و مهمانان می‌توانند انتظار اقامتی راحت و مجهز را داشته باشند که معمولاً دارای اتاق‌های با حمام اختصاصی هستند.

عکس: hotelsinjammu.com

 

  • هتل سه ستاره

محبوب‌ترین مورد از انواع هتل های ستاره دار که خدمات نسبتا خوبی را ارائه داده و در عوض قیمت مناسبی نیز دارند، هتل‌های سه ستاره هستند. یک هتل ۳ ستاره اتاق‌های بزرگ‌تری به نسبت دو مورد قبلی داشته و اتاق‌ها نیز از مبلمان و تجهیزات بیشتری برخوردار هستند. به عنوان مثال در اتاق‌های هتل‌های سه ستاره شاهد مبلمان درجه یک و تلویزیون رنگی با حمام اختصاصی خواهیم بود. همچنین می‌توان در آن‌ها تجهیراتی مانند سشوار، خط تلفن مستقیم و لوازم بهداشتی در حمام و ... را نیز پیدا کرد. برای رزرو بهترین تور هند با قیمت مناسب در یکی از باکیفیت‌ترین هتل‌های سه ستاره آن می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در مقتدر سیر تابان تماس بگیرید.

عکس: starhotelchiangmai.com

 

  • هتل چهار ستاره

مورد بعدی از انواع هتل های ستاره دار، هتل‌های چهار ستاره هستند. انتظارات در این سطح شامل درجه‌ای از لوکس بودن و همچنین کیفیت در مبلمان، دکور و تجهیزات در هر قسمت از هتل است. اتاق‌های خواب نیز معمولاً فضای بیشتری نسبت به سطوح ستاره‌ای پایین‌تر داشته و مبلمان و دکوراسیون هتل نیز به‌خوبی در نظر گرفته شده و با یکدیگر هماهنگی دارند. حمام های اختصاصی دارای حمام و دوش بوده و نسبت پرسنل به مهمانان برای ارائه خدماتی مانند باربری، سرویس اتاق ۲۴ ساعته، خشکشویی و ... به اندازه کافی بالا خواهد بود. همچنین در هتل‌های چهار ستاره می‌توان غذاهای متنوع‌تری پیدا کرد.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

عکس: booking.com

 

  • هتل پنج ستاره

وقتی صحبت از یک اقامت مجلل و لوکس می‌شود، هتل‌های ۵ ستاره به عنوان پیشنهاد اولیه به مسافران ارائه می‌گردند. به طوری که در این هتل‌ها بالاترین و بهترین استانداردهای بین‌المللی رعایت شده و طراحی داخلی با کیفیت و توجه به جزئیات، راحتی و ظرافت انجام می‌شوند. به طوری که تمامی اثاثیه باید بدون عیب و نقص بوده و از طرفی گسترده‌ترین خدمات اقامتی از قبیل استخر، امکانات ورزشی، سالن‌های اسپا، فروشگاه‌های سوغاتی و ... به مسافران ارائه شود.

عکس: businesschief.com

 

  • هتل هفت ستاره

وقتی صحبت از لوکس‌ترین و بی‌نظیرترین مورد از انواع هتل های ستاره دار دنیا می‌شود، هیچ اقامتگاهی برتر از هتل‌های ۷ ستاره را نمی‌توان پیدا کرد. این هتل‌ها اقامتی همچون شاهان را به مسافران خود ارائه داده و بدون اغراق هیچگونه عیب و نقصی را در حوزه اقامتی و مهمانداری ندارند. ناگفته نماند که تعداد هتل‌هایی که بتوان استانداردهای هتل هفت ستاره را در آن پیدا کرد اندک بوده که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به هتل برج العرب که مسافران تور دبی فرصت اقامت در آن را خواهند داشت، اشاره کرد.

 

پرطرفدارترین هتل‌های دنیا از نظر گردشگران

عکس: uniqhotels.com

 

بهترین مورد از انواع هتل های ستاره دار کدام است؟

چنانچه تا این بخش از مقاله همراه ما بوده باشید، متوجه شده‌اید که طبقه‌بندی ستاره‌ای هتل‌ها نقش مهمی در صنعت هتلداری ایفا می‌کنند. به طوری که مسافران مختلف می‌توانند هتل مناسب خود را با توجه به نیاز و بودجه‌ای که دارند انتخاب و رزرو کنند. از همین رو نمی‌توان با قاطعیت یک هتل را به عنوان بهترین گزینه برای تمامی مسافران انتخاب کرد. به عبارتی دیگر برای مسافرانی که محدودیتی در بودجه گردشگری خود نداشته و در عین حال دوست دارند اقامتی همه چیز تمام و فوق‌العاده لاکچری را تجربه کنند، هتل‌های ۵ و ۶ ستاره بهترین انتخاب خواهد بود. در عوض برای کسانی که به دنبال رفاه بالا بوده اما بودجه پایینی برای اقامت خود دارند، هتل‌های ۳ و ۴ ستاره گزینه مناسب‌ترین هستند. در عوض هتل‌های ۱ و ۲ ستاره صرفا مناسب استراحت شبانه بوده و نمی‌توان انتظار چیزی بیشتر از آن‌ها داشت.

عکس: hospitalityinsights.ehl.edu

 

منبع ۱

منبع ۲

 

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران