سال ۲۰۲۴ به کجا سفر کنیم؟

اطلاعات مفید
سال ۲۰۲۴ به کجا سفر کنیم؟

اتفاقات و تغییر شرایط باعث می‌شوند تا هر، بعضی کشورها بیش از دیگر جاهای دنیا مورد توجه قرار بگیرند. سال ۲۰۲۳ نیز با تمام اتفاقاتش در حال اتمام است در جواب سوال خیلی‌ها که می‌پرسند، سال ۲۰۲۴ کجا برویم ؟ کشورهایی را لیست کرده‌ایم که برای سفر در سال جدید ایده‌آل به نظر می‌آیند. پس بدون وقت تلف کردن، به سراغ معرفی مقاصد توریستی جذاب برای سفر در سال ۲۰۲۴ برویم:

 

ویژگی‌های مهم برای انتخاب مقاصد توریستی برتر

خیلی از مسافران ایرانی به کشورهای مختلف در تورهایی همچون تور دبی، تور ترکیه، تور تایلند و کشورهایی از این دست شرکت می‌کنند. همه‌ی این مقاصد دارای ویژگی‌هایی مهمی هستند که باعث چنین محبوبیتی شده‌اند. از مناطق طبیعی زیبا گرفته تا مراکز تفریحی و خرید، از مهم‌ترین دلایل آن ها برای محبوبیت در نزد ایرانیان است.

اما شهرهای که در این نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت، دارای امکانات، مراکز توریستی متعدد و ویژگی‌های منحصر به فردند. شهرهایی که بعضا کم‌تر به آن‌ها پرداخته شده اما می‌توانند، سفری فراموش نشدنی را برایتان رقم بزنند. در واقع در نوشته‌ی امروز ما مقاصدی واضح که همه با آن‌ها آشنا هستند را کنار گذاشته و به سراغ جاهایی متفاوت رفته‌ایم.

عکس: whereverfamily.com

 

بوداپست، مجارستان

پایتخت مجارستان یکی از بهترین جواب‌ها برای سوال " سال ۲۰۲۴ کجا برویم ؟ " به شمار می‌رود. شهری با ساختمان‌های زیبا که خیلی‌ از آن‌ها بناهایی تاریخی با معماری گوتیک هستند و منظره‌ی شهری جذابی برای عکاسی به وجود می‌آورند. این شهر دارای چشمه‌های آب گرم معدنی بوده و از نظر تفریحات شبانه نیز، شهری معروف در اروپا به حساب می‌آید. آن‌هایی که اهل هنر و فرهنگ هستند، مسلما بوداپست را مقصدی ایده‌آل پیدا خواهند کرد، جایی که سالن‌های بزرگ اپرا و موسیقی را میزبانه کرده و دارای قصرها و موزه‌های متعددی است.

 

کشورهای آسیایی برای مسافرت

عکس: combien-coute.net

 

جزایر سیکلاد، یونان

جزایر یونانی همیشه جزو زیباترین جزایر جهان و مقصدی تفریحی برای علاقه مندان به سواحل گرم و آفتابی به حساب می‌آمده است. مجمع‌الجزایر سیکلاد شامل جزایر زیبیی همچون میکونوس، سانتورینی، پاروس، میلوس و ایوس می‌شود. خشکی‌های چشم‌نوازی که با داشتن سواحل سفید رنگ، هتل‌های فوق‌العاده زیبا و مناظر دیدنی دریایی، هر مسافری را شیفته خود واهند کرد. امکانات متنوعی در این مقاصد برای گردشگران آماده شده است اما در مجموع جزایر سیکلاد مناسب آن‌هایی‌ست که به دنبال جایی دنج و آفتابی برای روزهای تابستان می‌گردند تا به تفریحات آبی، آفتاب گرفتن در ساحل و گشت‌های دریایی بپردازند.

عکس: holidayify.com

 

راجستان، هند

این استان زیبا در شمال غربی هند، یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری هند به حساب آمده و حتما جزو انتخاب‌های ما در جواب سوال " سال ۲۰۲۴ کجا برویم؟ " خواهد بود. جاذبه‌های تاریخی، یکی از مهم‌ترین دلایل برای بازدید از راجستان به حساب می‌آیند اما فعالیت‌های تفریحی بسیار زیادی همچون رفتن به سافاری صحرا، بازدید از پارک ملی و تماشای ببرهای آسیایی، بالن سواری و ... هستند که می‌توانید در راجستان آن را تجربه کنید. البته راجستان یکی از مقاصد تور مثلث طلایی هند به حساب می‌آید. توری جذاب که شما را به دیدن بهترین‌ها در هند می‌برد و مطمئنا گزینه‌ای عالی برای سفر در سال ۲۰۲۴  است.

 

بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان

عکس: pinterest.com

 

شینتا مانی موستانگ، نپال

جایی که در گذشته، پادشاهی ممنوعه به حساب می‌آمد، حالا به مقصدی خاص برای گردشگری تبدیل شده است. به طور کلی، امکان بازدید از استان موستانگ در نپال از سال ۱۹۹۲ برای خارجی‌ها امکان پذیر شده و با توجه به افتتاح ۲۹ هتل در سال‌های اخیر در این منطقه، سال ۲۰۲۴ فرصتی عالی برای بازدید از این منطقه شگفت انگیز است که دارای ریزورت های لاکچری، کوهستانی چشم‌نواز و حیات وحشی دیدنی‌ست. در سفرهای طبیعت گردی در این منطقه، امکان بازدید از گربه‌های معروف پالاس را دارید و گرگ‌های تبتی را می‌توانید مشاهده کنید. اسب سواری، بازدید از دهکده‌هی قدیمی و تماشای مراکز تاریخی از دیگر فعالیت‌های محبوب در شینتا مانی موستانگ به حساب می‌آید.‌

عکس: steppestravel.com

 

کوزوو

کوزوو فاقد سواحل زیبای آلبانی و اقامتگاه‌های لاکچری مونتنگرو است، اما جدیدترین کشور اروپایی، دارای چند مورد از بهترین ریزورت‌های اسکی و مناطق کوهستانی زیبا در اروپا بوده و مردم خون گرم آن‌جا، به بهترین شکل از شما پذیرایی خواهند کرد. سال ۲۰۲۴ ، بیست و پنجمین سالگرد پایان جنگ در کوزوو به حساب می‌آید و چه زمانی بهتر برای سفر به این کشور زیبا که دارای مناطق طبیعی فوق‌العاده جذابی‌ست.

عکس: nomads-travel-guide.com

 

ماداگاسکار

اگر هنوز ذهنتان مشغول این سوال است که سال" سال ۲۰۲۴ کجا برویم ؟ " ما یک کشور آفریقایی عالی که برای رفتن به آن‌جا نیاز به دریافت ویزا ندارید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ماداگاسکار یکی زیباترین کشورهای دنیاست و از نظر تنوع زیستی نیز یکی از جذاب‌ترین سرزمین‌ها در این کره خاکی به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر امکانات گسترده گردشگری در این کشور مهیا شده و شما در طول سفر، می‌توانید با امکانات لاکچری سافاری‌های مختلف به پارک‌های ملی را تجربه کرده، در سواحلی دیدنی به آفتاب گرفتن بپردازید و در بعضی مناطق خاص، شنا، اسنورکلینگ و غواصی را تجربه نمایید.

 

۱۸ مجسمه عجیب در دنیا

عکس: neptuneholidays.com

 

ماریتیموس

با توجه به ویزای توریستی ماریتیموس، سفر به این کشور نیز به سادگی قابل انجام است. کشوری که عملا به گردشگری معروف بوده و دارای امکانات گسترده‌ای به این منظور است. همه ماریتیموس را به مناطق طبیعی، سواحل زیبا و ریزورت‌های لاکچری و جذاب می‌شناسند، اما از طرف دیگر، در این کشور، مراکز هنری و فرهنگی بسیاری نیز وجود دارد که بعدی دیگر به سفرتان می‌بخشد. برای مثال، موزه بین‌المللی برده‌داری که در یک بیمارستان قدیمی ارتشی متعلق به سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده یا خانه هنرهای دیجیتال که یک مرکز هنری مدرن و بسیار زیباست، جاذبه‌هایی مهم برای بازدید در ماریتیموس به حساب می‌آیند.

عکس: world-visits.blogspot.com

 

ویفنگ، چین

وقتی صحبت از تور چین به میان می‌آید، سریعا ذهن‌ها به سمت پکن، شانگهای و هنگ کنگ می‌رود که همگی مقاصدی عالی برای سفر هستند. اما اگر بخواهیم جایی متفاوت برای سفر در سال ۲۰۲۴ به مقصد چین معرفی کنیم، ویفنگ انتخاب خوبی‌ست. شهری بین پکن و شانگهای که به آن لقب پایتخت کایت جهان را داده‌اند و هر سال در ماه آوریل، فستیوالی بزرگ به این منظور در آن‌جا برپا می‌شود و یک موزه اختصاصی نیز در آن‌جا برای کایت‌ها وجود دارد. این شهر دارای یک پارک فرهنگی مختص صنایع دستی بوده و مراکز تاریخی و مناطق طبیعی متنوعی برای بازدید دارد.

 

سوغات‌ کشورهای مختلف

عکس: jingdaily.com

 

ابوظبی، امارات

اگر قبلا به دبی رفته‌اید و حالا با خودتان می‌گویید که " سال ۲۰۲۴ کجا برویم ؟ " پیشنهاد می‌کنیم، این بار در امارات به شهر ابوظبی سفر کنید که این روزها دولت‌مردان این کشور، تبلیغاتی زیادی روی آن‌جا می‌کنند. ابوظبی از بسیاری جهات شبیه به دبی است. دارای هتل‌ها و ریزورت‌های بزرگ و باشکوهی‌ست، امکانات تفریحی گسترده‌ای داشته و خیلی‌ها، سواحل آن‌جا را زیباتر از دبی می‌دانند. این شهر نیز در این سال‌ها شلوغ می‌شود، اما به هیچ وجه شلوغی آن قابل مقایسه با دبی نیست و همچنین دارای مراکز خرید بزرگ و لوکسی است که تمامی امکانات خریدی که در دبی دیده‌اید را هم آن‌جا برایتان فراهم می‌کند. همچنین بعضی از تم‌پارک‌های موجود در ابوظبی، مختص این شهر است، مثل تم پارک فراری که تنها پارک از این برند اتوموبیل سازی در جهان به حساب می‌آید.

عکس: theluxeinsider.com

 

دانانگ، ویتنام

در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی، تایلند بیش از هر کشور دیگری طرفدار دارد و خیلی‌ها در ویتنام نیز به سراغ پایتخت این کشور می‌روند. اما دانانگ از جمله انتخاب‌های عالی برای سفر در سال ۲۰۲۴ است. شهری زیبا با جاذبه‌های تاریخی متعددی که از دوران شکوه این شهر باقی مانده و جاذبه‌های شهری و سازه‌های جدیدی که در این سال‌ها برای آن‌جا ساخته شده است.

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

عکس: besthuecitytour.com

 

در کنار این گزینه‌ها، می‌توان از سریلانکا در آسیا، سنت پدرو شیلی در آمریکای جنوبی، کیمبرلی در استرالیا، غنا در آفریقا و یورکشایر در انگلستان به عنوان مقاصد برتر دیگر نیز یاد کرد.

 

سال ۲۰۲۴ کجا برویم؟

در سال‌های اخیر هنوز مشکلات ناشی از همه گیری کرونا باقی مانده بود اما در سال ۲۰۲۴ دیگر نشانی از این بیماری و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده بود، وجود نخواهد داشت و شما خیلی راحت می‌توانید به نقاط مختلف جهان سفر کنید. البته هنوز هم بسیاری از سفرها به کشورهایی همچون ترکیه، تایلند، امارات، گرجستان و ارمنستان برنامه ریزی می‌شود اما شهرها و کشورهایی که در این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم نیز، انتخاب‌هایی عالی برای یک سفر متفاوت در سال جدید میلادی خواهند بود.

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۳ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران