پاییز امسال به کجا سفر کنیم؟

اطلاعات مفید
پاییز امسال به کجا سفر کنیم؟

اگر قصد سفر خارجی در پاییز را دارید، کدام مقصد را به این منظور انتخاب می‌کنید؟ گزینه‌های زیادی برای سفر خارج در پاییز وجود دارد که هر کدام شرایطی کاملا متفاوت را برایتان به ارمغان می‌آورند. همراه ما باشید تا بعضی از بهترین مقاصد پاییزه برای مسافران ایرانی را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین مقاصد سفر در پاییز

همان طور که گفتیم، مقاصد مختلفی هستند که می‌توانید برای سفر خارجی در پاییز انتخاب کنید. از تور استانبول گرفته تا تور مالزی و تور تایلند که هر کدامشان، شما را در روزهای خنک پاییزه به کشوری گرمسیری می‌برند. به همین دلیل ما سعی کرده‌ایم تا در انتخاب‌هایمان در این نوشته، شرایط مختلفی را در نظر گرفته و جاهایی متفاوت از هم را در این لیست بیاوریم.

ترکیه

ترکیه در هر زمان از سال، یک مقصد عالی برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید و اگر قصد دارید، جایی را برای سفر خارجی در پاییز انتخاب کنید، می‌توانید به استانبول رفته یا سری به شهرهای ساحلی این کشور بزنید که حتی تا اواسط پاییز، هنوز آب و هوایی مناسب برای آبتنی و انجام تفریحات آبی دارند. با این حال، دو مورد از بهترین مقاصد توریستی پاییزی در ترکیه، استانبول و کاپادوکیا به حساب می‌آید که بیشترین جاهای دیدنی ترکیه را در بردارند. اولی پایتخت فرهنگی ترکیه و مملو از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بوده و دومی شما را به دیدن هتل‌های غاری و دشت‌های عجیب و زیبا این منطقه خواهد برد.

عکس: mystart.com

 

تایلند

همان‌طور که گفتیم، شما می‌توانید در روزهای خنک پاییزی در ایران، به سراغ کشوری گرم‌سیری بروید. پاییز پایان فصل بارانی در بخش‌های زیادی از تایلند به حساب آمده و شما می‌توانید با خیال راحت، به بانکوک یا شهرهای ساحلی مثل پاتایا یا پوکت بروید.‌ اگر به بانکوک بروید، با دنیایی از جاذبه‌های تفریحی و فرهنگی مواجهید و می‌توانید در مراکز خرید و بازارهای شناور تایلند به خرید بپردازید. در مقاصد ساحلی نیز تفریحات آبی، سواحل آفتابی و زیبا و طبیعتی شگفت‌انگیز انتظار شما را می‌کشد.

 

ویزای فرودگاهی چیست؟

عکس: basecamp.de

 

روسیه

نیمه اول پاییز، یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از طبیعت روسیه یا سفر به مسکو و سنت پترزبورگ به حساب می‌آید.‌ روسیه کشوری پهناور و بسیار زیباست و بدون شک از بهترین گزینه‌ها برای سفر خارجی در پاییز به شمار می‌آید. اگر بخواهید در تور روسیه به دیدن مسکو  و سنت پترزبورگ بروید، مراکز زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید به عمل آورید. از میدان سرخ مسکو، موزه‌های متعدد این شهر و کلیساهای تاریخی گرفته تا موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ، کاخ‌های باستانی به جا مانده از دوران پادشاهی و آبنماهای معروف این شهر که شهرتی جهانی دارند. اما اگر قصد طبیعت گردی در روسیه را دارید، باید برای رفتن به بخش‌هایی از سیبری که در روزهای پاییز، زیباترین چشم‌اندازها را به نمایش می‌گذارند، برنامه ریزی نمایید.

عکس: travellocal.com

 

گرجستان

شرایط سفر به تور گرجستان نیز در نیمه‌ی اول پاییز فوق‌العاده است. زمانی که گرمای هوا در تفلیس کاسته شده و گردشگران به راحتی می‌توانند از زیبای‌های این شهر بهره ببرند و مناظر طبیعی در مناطق کوهستانی نیز چشم‌نواز است. همین باعث می‌شود که گرجستان را باید در زمره بهترین‌ها برای سفر خارجی در پاییز به شمار آورد. جایی که می‌توانید از کلیساهای باستانی دیدن کرده، به مناطق کوهستانی بروید و از طعم غذاهای خوشمزه که از برداشت محصولات تازه‌ی پاییزه درست شده‌اند لذت ببرید.

 

بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان

عکس: tripsavvy.com

 

هند

ایده‌آل‌ترین زمان ممکن برای بازدید از بسیاری مناطق هند، پاییز است. حتی اگر قصد بازدید از شهری ساحلی را دارید، باید در نظر بگیرید که پاییز، فصل بارانی در گوا به پایان رسیده و سواحل آفتابی و جشن‌های معروف این شهر، آماده‌ی میزبانی از توریست‌ها خواهند بود. شهرهایی همچون بمبئی، آگرا، جیپور یا دهلی که همگی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند را در خود دارند نیز، پاییز بهترین آب و هوای خود را تجربه می‌کنند. شرکت در تور مثلث طلایی هند، یکی از بهترین تجربه‌های سفر به این کشور است. جایی که شما به صورت گروهی به دهلی، آگرا و جیپور می‌روید و فرصت بازدید از تاج محل، کاخ‌هایی متعدد و جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده زیبای این کشور را خواهید داشت.

عکس: holidaybays.com

 

ارمنستان

تقریبا تمامی کسانی که در تور ارمنستان شرکت می‌کنند، قصد بازدید از ایروان، پایتخت این کشور را دارند. و خب فصل خزان، زمانی عالی برای بازدید از این شهر خواهد بود. ایروان با داشتن آب و هوایی معرکه و جاذبه‌های توریستی متعدد، یکی از بهترین مقاصد برای سفر خارجی در پاییز به حساب آمده و همچنین این فرصت را به شما می‌دهد تا در تورهای داخلی این کشور، به سراغ مناطق جنگلی بروید و از جنگل‌هایی که در این فصل به رنگ‌های زیبا در می‌آیند، بازدید کنید. همچنین پاییز، زمان برداشت باغ‌های انگور نیز هست و فستیوال‌های متعددی به این منظور در ارمنستان به وقوع می‌پیوندد.

 

بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید

عکس: tourradar.com

 

ایتالیا

اگر فرصت رفتن به تور اروپا را دارید، بدون شک رفتن به توسکانی یا دیگر شهرهای ایتالیا، انتخابی عالی برای شما خواهد بود. روزهای برداشت انگور، رنگارنگ شدن درختان در جنگل‌ها و آب و هوای عالی در رم و میلان و فرصت بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری این شهرها چیزی نیست که به همین سادگی بتوان از کنارشان عبور کرد. البته تورهای ترکیبی اروپا نیز گزینه‌ی مناسبی برای سفر به قاره سبز در پاییز خواهد بود چون عموما در اکثر کشورهای اروپایی، آب و هوا در پاییز بسیار عالی‌ست.

عکس : meets.com

 

آفریقای جنوبی

کیپ تاون در سال‌های اخیر به مقصدی محبوب در بین ایرانی‌ها تبدیل شده است. شهری ساحلی در آفریقای جنوبی که به خاطر شرایط آب و هوایی، مقصد خوب برای سفر خارجی در پاییز به حساب می‌آید. در این فصل از گرمای هوا تا حد زیادی کاسته می‌شود و سافاری‌های طبیعت گردی برای دیدن حیوانات رونق می‌گیرد. البته تنها شرکت در این سافاری‌ها نیست که دلیل رفتن به کیپ تاون به حساب می‌آید، سواحل بسیار زیبای این کشور، باغ ملی گیاه شناسی کیپ تاون، جاذبه‌های تاریخی و همچنین مراکز تفریحی متعددی را در آن‌جا پیدا می‌کنید که روزهایی شاد و فراموش نشدنی را در سفر برایتان رقم می‌زنند.

عکس: theworldpursuit.com

 

قطر

دوحه، پایتخت قطر، از بسیاری جهات شبیه به دبی است و جزایر مصنوعی، مراکز خرید لوکس، پارک‌های بازی و برج‌های بلند، مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور را به وجود می‌آورند. شما می‌توانید در پاییز وقتی هوا در تهران و دیگر شهرهای کشورمان رو به گرما می‌گذارد، به دیدن این شهر رفته و از هوای گرم آن‌جا لذت ببرید. فعالیت‌های زیادی هم هست که می‌توانید در قطر تجربه کنید. بازدید از پارک اسپایر معروف، گشت و گذار در منطقه تاریخی کورنیش یا قدم زدن در جزیره مصنوعی مروارید تنها بخشی کوچک از فعالیت‌های توریستی هستند که در دوحه برایتان تدارک دیده شده است. البته مراکز خرید بزرگ و لوکس دوحه را فراموش نکنید که پای برندهای مطرح دنیا را به قطر باز کرده‌اند.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

عکس: franks-travelbox.com

 

دبی

در این نوشته بعضا به کشورهایی اشاره کردیم که مناسب نیمه‌ی اول پاییز هستند، اما تور دبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر خارجی در پاییز اما نیمه‌ی دوم این فصل به حساب می‌آید. زمانی که هوا کاملا آن گرمای تابستانی خود را از دست داده و فرصت برای تفریحات آبی دبی، زدن به دل صحرای دبی و انجام انواع تفریحات در محیط‌های روباز مهیا است. البته دبی دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را در خود دارد و می‌توانید، روزها در این شهر به خرید بپردازید، ساعت‌ها در پارک‌های آبی و بازی به تفریح کرده و از گالری‌های و موزه‌های هنری مختلف این شهر بازدید به عمل آورید.

عکس: iabtravel.com

 

بالی

پاییز ایده‌آل‌ترین زمان ممکن برای سفر به بالی نیست، چون با این که هنوز فصل بارندگی‌ها آغاز نشده، اما ممکن از هر از چند گاهی، چند ساعتی با باران مواجه شوید. اما از طرفی، دمای هوا در این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا پایین‌تر از همیشه است، جمعیت کم‌تری نیز در آن‌جا حضور دارند و هزینه شرکت در تور بالی نیز کم‌تر خواهد بود. با سفر به بالی جدا از لذت بردن از سواحل فوق‌العاده جذاب این جزیره و انجام تفریحات آبی، می‌توانید از معابد بالی، جنگل‌های بارانی، رودخانه‌ها و دریاچه‌های کوچک جنگلی دیدن کنید و آبشارهای معروف این جزیره را از نزدیک ببینید.

 

۱۴ مسجد زیبای جهان را بشناسید

عکس: hotels.com

۰۵ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران