سال نو 2024 به کدام کشور سفر کنیم؟

اطلاعات مفید
سال نو 2024 به کدام کشور سفر کنیم؟

کم کم به کریسمس و سال نو 2024 نزدیک می‌شویم و خیلی‌ها شروع به برنامه‌ریزی برای سفر به مقاصد گردشگری برای کریسمس می‌کنند. با توجه به این که سفر به اروپا برای خیلی‌ از ما، سخت‌تر از سفر به مقاصد آسیایی است، ما این نوشته را به دو بخش تقسیم کرده و مقاصد اروپایی و آسیایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مقاصد گردشگری برای کریسمس در اروپا

چیزی که در اغلب مقاصد اروپایی در ایام کریسمس تجربه خواهید کرد بسیار بیشتر شبیه به آن تجربه کریسمسی مد نظر گردشگران است. به طور کلی جاهایی مثل تور گرجستان، تور ترکیه یا تور کشورهایی مثل سوییس، آن سرما و برف زمستانی را هم به همراه دارد اما اگر به تور تایلند، تور چین یا تور دبی بروید، روزهای گرم و آفتابی را در کریسمس تجربه خواهید کرد. با این توصیفات، نگاهی بندازیم به محبوب‌ترین مقاصد اروپایی برای کریسمی و سال نو ۲۰۲۴:

باسل، سوییس

در اغلب کشورهای اروپایی، بازارهای کریسمسی برپا می‌شود و سوییس هم از این قاعده مستثنی نیست. اما باسل با هر مقاصد گردشگری برای کریسمس فرق دارد، شهری که که دکورهای کریسمسی آن را در هر گوشه می‌توانید ببینید، برف زمستانی آن را به شکل زیبایی در می‌آورد و نمایش‌های عروسکی معروفی در ایام کریسمس در آن‌جا به اجرا در خواهد آمد.

 

کریسمس ۲۰۲۲ در تایلند

عکس: usatoday.com

 

برلین، آلمان

در برلین، بیش از ۶۰ بازار کوچک و یکی دو بازار بزرگ کریسمسی برپا می‌شود. این شهر در روزهای کریسمس، با چراغانی‌ها و دکورهای مختلف، تصویری زیبا در خاطرات شما ثبت کرده و البته آتش بازی بسیار بزرگی در شب سال نو را تجربه می‌کند. در برلین فعالیت‌های تفریحی زیادی نیز انتظار شما را کشیده و البته برنامه‌های تفریحی متعددی نیز برای روزهای کریسمس در این شهر برپا می‌شود.

بروژ، بلژیک

بروژ، شهر مینیاتوری و و جذاب بلژیک در تمام طول سال، زیباست اما در روزهای کریسمس جذابیتی منحصر به فرد پیدا می‌کند، مخصوصا اگر برف زمستانی نیز در آن‌جا باریده باشد. یکی از نکات فوق‌العاده در مورد بروژ، چراغانی زمستانی این محل است که مربوط به ۱۰ مسیر در محله‌های تاریخی آن شده و چراغ‌های کوچک و بزرگ در کنار خانه‌های رنگارنگ این محله‌ها نصب می‌شوند.

عکس: pinterest.com

 

کپنهاگ، دانمارک

با توجه به داده‌های محققین، دانمارک یکی از خوشحال‌ترین کشورهای دنیاست و از مردم چنین کشوری، حتما جشن‌های بزرگ و جذاب برای سال نو میلادی و همچنین دکورهای زیبا و چراغانی‌های متعدد برای کریسمس را انتظار دارید. خب، کپنهاگ به هیچ وجه شما را ناامید نکرده و در روزهای کریسمس به زیبایی‌های خود می‌افزاید. این شهر سرد و زیبا، بازار کریسمسی، برنامه‌های جذاب هنری و تفریحی و کارناوال‌های مخصوص کریسمس را در برنامه داشته و شب سال نو نیز یکی از بهترین آتش بازی‌ها را در منطقه اسکاندیناوی برپا می‌کند.

ادینبورگ، اسکاتلند

اگر علاقه دارید کریسمس و شب سال نو ۲۰۲۴ را در بریتانیا باشید، پیشنهاد می‌کنیم، حتما به ادینبورگ بروید. جایی که در ایام تعطیلات، بارها و کلاب‌هایش تا دم صبح باز هستند، بازارهای کریسمسی شلوغ و بزرگ آن، فضایی شاد را برای همه رقم می‌زنند و برنامه‌های سنتی کریسمسی در سطح شهر، جذابیتی مضاعف را در آن‌جا به وجود می‌آورند. جشن سال نو در ادینبورگ سه روز به طول می‌انجامد و شامل رقص‌های اسکاتلندی، آتش بازی‌های بزرگ و کنسرت‌های متعدد در فضای روباز می‌شود!

 

کریسمس و سال نو میلادی در هند

عکس: scotsman.com

 

ایناری، فندلاند

بر خلاف دیگر مقاصد گردشگری برای کریسمس که اکثرا شلوغ و پر هیاهو هستندف گزینه‌ی آخر ما در اروپا به یک مکان رویایی در نزدیکی قطب اختصاص دارد. خیلی‌ها کریسمس را در لپلند فندلاند می‌گذرانند، اما ایناری کمی بیشتر در شمال قرار داشته و دارای منطقه‌ای جنگلی و جذاب است که در روزهای کریسمس، حتما مقدار زیادی برف را به خود دیده و شما هم این امکان را دارید تا در خانه‌های اسکیمویی مدرن با سقف شیشه‌ای اقامت داشته، فعالیت‌های خاصی همچون سورتمه سواری در برف را تجربه کنید و به گوزن‌های شمالی غذا دهید.

عکس: regent-holidays.co.uk

 

مقاصد گردشگری برای کریسمس در آسیا

همان طور که گفتیم، در آسیا کمی شرایط کشورها برای جشن‌های کریسمس و سال نو متفاوت است، اما این موضوع چیزی از جذابیت‌های این مقاصد گردشگری برای تعطیلات کریسمسی کم نمی‌کند. در همین اول بگوییم که ما بعضی کشورهای آسیایی اروپایی را در آسیا لیست کرده‌ایم.

دبی، امارات

شاید باور آن سخت باشد، اما دبی، شهری مسلمان در حاشیه خلیج فارس این روزها به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کریسمس در جهان بدل شده است. شهری که بزرگ‌ترین آتش بازی را در منطقه برای شب سال نو برگزار کرده و بسیاری از هنرمندان مطرح جهان برای اجرای برنامه‌های مختلف به این شهر می‌آیند. تخفیفات کریسمسی، برنامه‌های مخصوص در مراکز تفریحی و خوشگذرانی در جاهایی مثل دهکده ایرلندی‌های، دهدکه جهانی دبی و ... و خرید از یک بازار کریسمسی، چیزهایی هستند که در تور کریسمسی دبی انتظار شما را می‌کشند.

 

جشن کریسمس در بهترین نقاط دبی

عکس: holidayguru.ch

 

گرجستان

سفر به گرجستان انتخابی ایده‌آل برای کریسمس و سال نو میلادی خواهد بود. سرزمینی که اغلب مردم آن مسیحی هستند و جشن کریسمس را به بزرگ‌ترین شکل ممکن برپا می‌کنند. گرجستان از جمله ارزان‌ترین مقاصد توریستی کریسمسی برای مردم ایران به حساب آمده و می‌توانید در قله‌های برفی و ریزورت‌های زمستانی آن، به انجام تفریحات زمستانی گرجستان نیز بپردازید.

هنگ کنگ، چین

خیلی‌ها شرایط هنگ کنگ در طول کریسمس را با نیویورک مقایسه می‌کنند! نمایش بزرگ و نورانی "سمفونی نورها" که هر شب در ساعت ۸ شب برپا می‌شود، آتش بازی عظیمی که در لحظه سال نو برگزار شده و البته، برنامه‌های تفریحی بی پایانی که در مراکز مختلف این شهر برپا خواهد شد، از هنگ کنگ، یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کریسمس را ساخته است.

عکس: inquirer.net

 

استانبول، ترکیه

تور استانبول از دیگر مقاصد محبوب در میان ایرانی‌هاست که به خاطر جشن شب سال نو و آتش بازی بزرگش و همچنین فروش‌های ویژه‌ای که در مراکز خرید آن برپا می‌شود، گزینه‌ای عالی برای سفر در این ایام محسوب می‌شود. با این حال، در سال‌های اخیر، آن قدر که باید و شاید، فضای این شهر در روزهای کریسمس تغییر نمی‌کند و مردم استانبول، سعی می‌کنند تا اعیاد اسلامی را بیشتر جشن بگیرند.

توکیو، ژاپن

کریسمس به عنوان یک جشن ملی در ژاپن ثبت نشده اما این شهر با دکورهای متنوع کریسمسی و چراغانی‌های متعدد، به استقبال این جشن رفته و البته وجود بازارهای کریسمسی و برنامه‌های تفریحی متعدد، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کریسمس در آسیا بدل کرده است. البته بهتر است برای تجربه بهتر به بعضی از مناطق شهر بروید که چراغانی بیشتری دارند. مثل شیناگاوا یا مارونوچی و همچنین برای شب سال نو نیز در مرکز شهر، انتظار یک آتش بازی بزرگ را داشته باشید.

 

کریسمس ۲۰۲۰ را در شانگهای خوش بگذرانید

عکس: blogspot.com

 

سنگاپور

سنگاپور بسیاری از جشن‌های بزرگ در کشورهای مختلف را در مرزهای خود برگزار می‌کند و کریسمس و سال نو نیز از این قائده مستثنی نیستند. جدا از آتش بازی و جشن‌های بسیار بزرگی که برای شب سال نو برنامه‌ریزی می‌شود، در ایام کریسمس نیز شاهد بازارهای مختلف کریسمسی، کنسرت‌های متنوع و البته برنامه‌های تفریحی مخصوص این ایام خواهیم بود و مراکز خرید و خیابان‌های معروف مرکز شهر نیز مملو از دکورهای کریسمسی جذاب می‌شوند.

مانیل، فیلیپین

هیچ کس به اندازه فیلیپینی‌ها در آسیا، کریسمس را تا این حد طولانی برگزار نمی‌کند! دکورها و چراغانی‌های کریسمسی در مانیل از سه ماه قبل در خیابان‌ها دیده می‌شوند و برنامه‌های کریسمسی به مرور تا خود سال نو ادامه خواهند داشت! بعضی از مراکز خرید بزرگ شهر همچون SM Mall of Asia خود آتش بازی‌های بزرگی را برای شب سال نو برپا کرده و برای هفته‌ها، جشنواره‌های خرید برگزار می‌کنند. در مرکز شهر نیز بازارهای کریسمسی و همچنین آتش بازی‌های بزرگ در چند شب برپا می‌شود تا مانیل را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کریسمس در آسیا و جهان بدل کند.

عکس: gmanetwork.com

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۰ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران