۱۰ کشور با بیشترین تعداد گردشگر در سال

اطلاعات مفید
۱۰ کشور با بیشترین تعداد گردشگر در سال

۲۷ سپتامبر هر سال به عنوان روز توریسم وصنعت گردشگری در دنیا شناخته می‌شود. می‌خواهیم برای یکی از جالب‌ترین سوالات در مورد صنعت گردشگری جوابی پیدا کنیم و آن سوال این است: کدام کشورها در سال بیشترین گردشگر را به خود می‌بینند؟ اگر شما هم می‌خواهید از این لیست و تعداد گردشگران آگاهی پیدا کنید، در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید.


۱- فرانسه

در تعداد گردشگرانی که هر سال از یک کشور دیدن می‌کنند، فرانسه سرآمد تمامی کشورهای دنیاست، آن هم با عدد شگفت انگیز ۸۹ میلیون توریست در سال. شهرهای مهم این کشور شامل پاریس، لیون و استراسبورگ، کوه‌های آلپاین، اقامتگاه‌های مخصوص اسکی، سواحل پر تعداد و دهکده‌هایی که جان می‌دهد برای عکاسی، بخشی از دلیل حضور این تعداد گردشگر است. اما در کنار این‌ها نباید وجود مراکز مهمی همچون موزه‌ لوور و دیگر مراکز فرهنگی مهم این کشور را نیز نادیده گرفت که بسیاری برای دیدن آن‌ها به فرانسه سفر می‌کنند.

 

 عاشقانه‌ترین مکان‌های روی زمین برای سفری دو نفره 

فرانسه


۲- اسپانیا

صنعت توریسم آنقدر برای اسپانیا مهم است که ۱۱ درصد از درآمد ناخالص ملی این کشور را شکل می‌دهد. سرمایه‌گذاری‌های بسیاری هم شده تا اسپانیا ۸۳ میلیون گردشگر در سال به خود ببیند که بخش زیادی از این توریست‌ها، مسافرانی از کشورهای اروپایی همچون بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان هستند. شهرهای تاریخی و مهم این کشور همچون بارسلونا و مادرید و اقامتگاه‌های کلاس جهانی این کشور در سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلی، از جمله مهم‌ترین دلایل جذب این تعداد گردشگر است.

 

اسپانیا


۳- آمریکا

آمریکا گردشگرانی از تمامی دنیا را به سمت خود جذب می‌کند. ۸۰ میلیون گردشگر سالانه که هر کدامشان به دلیلی پا به این کشور می‌گذارند. بعضی‌ها به خاطر دیدن شهر مهم و همیشه شلوغ نیویورک به آمریکا می‌آیند، بعضی می‌خواهند در لاس وگاس خوش گذرانی کنند، بعضی برای دیدن هالیوود پا به این کشور می‌گذارند و خیلی‌ها هم به خاطر دیدن پارک‌های ملی مهمی همچون یلو استون و گرند کنیون به آریکا می‌روند. نباید فراموش کرد که هاوایی هم بخشی از خاک آمریکا محسوب شده و گردشگران آن جا نیز جزو این آمار ۸۰ میلیونی لحاظ شده‌اند.

 

 بهترین نقاط دنیا برای تجربه پاراسلینگ 

آمریکا


۴- چین

سرزمین دیوار بزرگ، ۵ کوهستان مقدس، معبد شائولین و شهر ممنوعه پکن، سالانه حدود ۶۳ میلیون گردشگر را به خود می‌بیند. این کشور به صورت مستمر روند رو به رشدی در جذب گردشگر داشته و با توجه به اینکه این آمار مربوط به سال ۲۰۱۸ است، پیش بینی می‌شود چین در سال ۲۰۲۰ به رتبه اول برسد. بزرگی چین و همچنین داشتن مراکز بسیار متعدد تاریخی و طبیعی باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا دوست داشته باشند حداقل یک بار هم که شده با تور چین به این کشور سفر کنند و تجربه‌ی بودن بر روی دیوار بزرگ و پارک‌های ملی رویایی این کشور را در زندگی خود ثبت کنند.

 

چین


۵- ایتالیا

ایتالیا دارای ۵۰ میراث فرهنگی جهانی در خود است و شهرهایی دارد که به دوران باستان بازگشته و نمودی از دوران باشکوه امپراطوری روم است. این موارد در کنار وجود شهرهای زیبایی همچون ونیز، فلورانس و میلان باعث شده‌ تا ایتالیا در میان گردشگران سراسر دنیا خواهان زیادی داشته باشد و در مجموع سالانه بیش از ۶۲ میلیون گردشگر را به خود ببیند.

 

ایتالیا


۶- ترکیه

ترکیه در شهرهای مختلف خود میزبان گردشگرانی است که هر کدام با سلیقه‌ای متفاوت وارد این کشور می‌شوند. هیچ شکی نیست که تور استانبول به تنهایی بار بزرگی از ۴۶ میلیون گردشگری که سالانه از این کشور بازدید می‌کنند را به دوش می‌کشد، اما نمی‌توان تاثیر شهرهای ساحلی ترکیه همچون آنتالیا، کوش آداسی یا بودروم را زیر سوال بود که با اقامتگاه‌های لوکس خود، گردشگران اروپایی زیادی به دست می‌آورند. در این بین سایت‌های تاریخی مهم ترکیه به واسطه حضور امپراطوری‌های بزرگی در طول تاریخ در این منطقه و همچنین جایی مثل کاپادوکیا که در دنیا یکتاست، دلیلی دیگر برای این حجم از گردشگر است که هر ساله به ترکیه می‌روند.

 

 دانستنی‌هایی در مورد بالن‌سواری در کاپادوکیا 

ترکیه


۷- مکزیک

این کشور بزرگ در آمریکای شمالی به خاطر سواحل زیبا و اقامتگاه‌های ساحلی کلاس جهانی‌اش معروف است و صنعت گردشگری به واسطه سودآوری بالایی که دارد، در مکزیک بسیار جدی گرفته می‌شود تا جایی که بیش از ۴۱ میلیون نفر سالانه از این کشور دیدن می‌کنند. مکزیک جدا از زیبایی‌های طبیعی، چندین میراث جهانی و مراکز تاریخی مهمی دارد که از دیگر دلایل بازدید از این کشور به حساب می‌آید. با این حال بخش زیادی از گردشگران مکزیک از کشورهای دیگر آمریکا همچون کانادا و آمریکا می‌آیند و گردشگران اروپایی و آسیایی کمی به این کشور سفر می‌کنند.

 

مکزیک


۸- آلمان

اگرچه اقتصاد صنعتی آلمان بسیار غنی است، اما توریسم به تنهایی توانسته با جذب ۳۹ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان، بیش از ۲ میلیون شغل در این کشور درست کرده و ۴.۵ درصد از درآمد ناخالص ملی آلمان را تشکیل دهد. برلین، مونیخ و هامبورگ از جمله شهرهای مدرن و مهم آلمان به حساب می‌آیند که بخش زیادی از گردشگران به این شهرها سفر می‌کنند، اما این کشور زیبایی‌های طبیعی بسیاری دارد که در فصول مختلف سال گردشگران را به سمت خود جذب می‌کنند.

 

 ۱۰ ساحل عجیب دنیا ، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

آلمان


۹- تایلند

با رشدی که تایلند در سال‌های اخیر در صنعت گردشگری داشته، طولی نمی‌کشد که این کشور آسیایی جای کشورهای اروپایی بالای لیست را بگیرد. کشوری که با ۳۸ میلیون بازدید کننده در سال درآمدی معادل ۲۰.۲ درصد از درآمد ناخالص ملی خود را از توریسم کسب می‌کند و پیش بینی می‌شود این آمار تا سال ۲۰۳۲ به چیزی حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال برسد. بر کسی پوشیده نیست که تایلند دیدنی‌های زیادی در شهرهای مختلفش دارد و گردشگران زیادی برای بودن در سواحل جزایر زیبای آن به این کشور سفر می‌کنند.

 

 معروفترین سواحل تایلند به انتخاب گردشگران 

تایلند


۱۰- انگلستان

۳۶ میلیون گردشگری که سالانه به انگلستان سفر می‌کنند و بیشتر آن‌ها نیز مربوط به کشورهای اروپایی و آمریکا می‌شوند، برای این کشور سودی حدود ۱۷.۲ میلارد دلار در سال همراه دارد. بخش زیادی از این سفرها نیز مستقیما به مقصد لندن انجام می‌شود، جایی که بسیاری از گردشگران برای دیدن ساعت بیگ بن و دیگر نمادهای شهری انگلستان به آن جا می‌روند. با این حال دیدنی‌های طبیعی زیادی نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارد که اندک گردشگری نیز برای دیدن آن‌ها به این کشور آمده و به نقاط مختلف آن می‌روند.

 

انگلستان

۱۷ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران