با واکسن سینوفارم اجازه سفر به کدام کشورها را داریم؟

اطلاعات مفید
با واکسن سینوفارم اجازه سفر به کدام کشورها را داریم؟

با انتشار ویروس کرونا در جامعه بشریت مسافرت کردن با محدودیت‌های جدی روبرو شد. اما در ماه‌های اخیر با کشف واکسن کرونا زندگی در حال بازگشت به حالت عادی خود است. اما موضوع مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که چه واکسن‌هایی از لحاظ جهانی مورد تایید هستند. به عبارتی دیگر با واکسن‌های موجود در بازار آیا اجازه سفر به تمامی نقاط دنیا را خواهیم داشت یا نه؟ در کشور ایران واکسن سینوفارم در مقایسه با دیگر انواع بیشترین دوز تزریقی را به خود اختصاص داده است. بنابراین ما نیز در این مقاله به معرفی کشورهایی که واکسن سینوفارم را مورد تایید خود قرار داده‌اند پرداخته‌ایم.

 

سفر به کشورهای خارجی با تزریق واکسن سینوفارم

متاسفانه با وجود تزریق گسترده واکسن سینوفارم در ایران هنوز بسیاری از آژانس‌های دارویی اروپا این واکسن را به رسمیت نشناخته‌اند. البته با این وجود مسافرانی که کارت واکسیناسیون خود را در دست داشته‌ باشند می‌توانند به بسیاری از کشورهای دنیا بدون محدودیت سفر کنند. البته برای این منظور یک شرط کلی وجود دارد؛ به این صورت که حتما باید ۱۴ روز از تزریق آخرین دوز واکسن شما گذشته باشد. در زیر چند مورد از کشورهایی که بدون هیچ محدودیتی واکسن سینوفارم را به رسمت شناخته و ممنوعیتی بابت ورود مسافرانی که این واکسن را تزریق کرده‌اند، ندارد عبارتند از:

اسپانیا

یکی از کشورهایی که در دوران همه‌گیری کرونا با میزان مرگ و میر بالایی روبرو شد، کشور اسپانیا بود. اما همانند اغلب کشورهای دیگر با مدیریت و همچنین تزریق واکسن توانستند این معضل بزرگ را پشت سر بگذارند. امروزه در کشور اسپانیا شاهد تزریق واکسن‌های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون‌اند‌جانسون هستیم. بنابراین کسانی که هر کدام از این واکسن‌ها را تزریق کرده باشند می‌توانند به اسپانیا سفر داشته باشند. علاوه بر این موارد واکسن سینوفارم و هر واکسن دیگری که از سوی سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا تایید شده باشد، مورد تایید اسپانیا نیز خواهد بود. ناگفته نماند که اسپانیا جر اولین کشورهایی بوده که واکسن سینوفارم را برای گردشگران خود به رسمیت شناخت.

 

۷ حقیقت جذاب درباره‌ی مادرید در اسپانیا

هلند

مثل بسیاری از کشورهای دیگر وضعیت اقتصادی هاند نیز در دوران شیوع ویروس کرونا به مشکل بزرگی روبرو شده بود. برای این منظور مسئولین کشور هلند با هدف احیا صنعت گردشگری و وضعیت اقتصادی این کشور درهای خود را به روی توریست‌هایی که دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند، گشوده است. خبر خوب اینکه واکسن سینوفارم نیز مورد تایید مقامات هلند بوده و شما می‌توانید با در دست داشتن کارت واکسن سینوفارم برنامه سفر به این کشور را از همین حالا بچینید.

فنلاند

فنلاند به عنوان یکی از کشورهای مرفه از جمله مقاصد گردشگری محبوب در بین علاقه‌مندان به سفر است. طرفداران سفر به فنلاند می‌توانند با تزریق هر دو دوز واکسن کرونایی که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا باشد، وارد خاک این کشور شوند. بنابراین اگر واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اید در سفر به کشور فنلاند هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 

۵ رود زیبا در ۵ شهر مهم اروپا

یونان

از دیگر کشورهای توریستی جهان یونان است که در دوران شیوع ویروس کرونا همانند دیگر کشورها ضرر و زیان بسیاری به آن وارد گشت. در ماه‌های اخیر با کشف واکسن کرونا این کشور نیز توانسته نفسی تازه کند و همزمان با واکسینه شدن مردم درهای خود را به روی گردشگران باز کند. یونان هر واکسنی را که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت باشد را به رسمیت می‌شناسد که واکسن چینی سینوفارم نیز در این دسته قرار دارد.

سوئیس

کشور سوئیس در دسته کشورهایی قرار دارد که قوانین بسیار سفت و سختی را برای افراد واکسینه شده در نظر گرفته است. خوشبختانه با به تایید رسیدن واکسن سینوفارم توسط آژانس دارویی اروپا، سوئیس نیز موافقت خود را نسبت به ورود توریست‌هایی که کارت این واکسن چینی را در دست دارند، اعلام کرده است.

 

گشتی خاطره‌انگیز در مناطق مختلف سوئیس

سوئد

یکی از کشورهایی که در دو سال اخیر به شدت درگیر مرگ و میر ناشی از کرونا بود، کشور سوئد می‌باشد. البته این کشور از همان ابتدا این معضل بزرگ را بسیار جدی نگرفته بود و امروزه نیز قوانین سختگیرانه شدیدی در مورد ورود مسافران به خاک کشور خود وضع نکرده است. بنابراین نوع واکسن تزریق شده نیز برای مقامات این کشور اهمیتی نداشته و شما می‌توانید با داشتن کارت واکسیناسیون سینوفارم برنامه سفر به سوئد را بچینید.

علاوه بر تمامی کشورهایی که در بالا ذکر شده برخی دیگر از کشورهای اروپایی مثل ایسلند، قبرس، گرجستان، مقدونیه شمالی، مونته‌نگرو و صربستان نیز واکسن سینوفارم را به رسمیت شناخته‌اند. البته با این حال کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس نیز وجود دارند که هنوز تصمیم قاطع خود را در خصوص این موضوع اعلام نکرده‌اند.

کلام آخر

واکسن‌های فایزر-بایون‌تک، مادرنا، آسترازنکا و جانسون‌اند‌جانسون از واکسن‌هایی هستند که به صورت رسمی توسط آژانس دارویی اروپا و سازمان جهانی بهداشت به تایید رسیده‌اند. بنابراین اگر یکی از این واکسن‌ها را تزریق کرده‌ باشید بدون محدودیت می‌توانید به کل کشورهای دنیا سفر کنید. اما از آنجایی که در ایران تزریق واکسن کرونا به صورت صعودی در حال انجام است در این مقاله به معرفی کشورهایی که این واکسن را به رسمیت شناخته‌اند پرداختیم. با توجه به آخرین آمارهای به دست آمده تزریق واکسن سینوفارم در بیش از ۷۰ کشور دنیا در حال انجام است. بنابراین علاقه‌مندان به سفر می‌توانند علاوه بر کشورهای نام برده در بالا به ده‌ها کشور دیگر در دنیا سفر کنند.

۱۱ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران