کجای آسیا را برای سفر در ایام تابستان انتخاب کنیم ؟

اطلاعات مفید
کجای آسیا را برای سفر در ایام تابستان انتخاب کنیم ؟

سفر به نقاط مختلف آسیا در ایام تابستان، مثل دیگر مواقع سال لذت بخش و عالی خواهد بود، اما بخشی از قاره‌ی کهن این ایام را در گرما، رطوبت و مانسون سر می‌کند. البته گرما در تابستان پدیده‌ای کاملا طبیعی است و کسانی که قصد سفر دارند نیز باید این قضیه را قبول کنند. اما این سوال پیش می‌آید که کجا بهترین انتخاب برای ما خواهد بود تا تعطیلات خود را به بهترین شکل سر کنیم. در مقاله‌ی امروز ما چند کشور که بیشترین گردشگر را به خود می‌بینند را ارزیابی می‌کنیم تا به جواب این سوال برسیم.

 

 

  1. بالی و دیگر جزایر اندونزی

بالی در ایام تابستان به همه‌ی پتانسیل خود دست پیدا کرده و یکی از بهترین مواقع برای سفر به این جزیره است. فصل خشک و کم‌باران‌ترین زمان در طول سال البته باعث می‌شود تا گردشگران زیادی برای دیدن بالی به اندونزی سفر کنند. پس در نظر داشته باشید که بالی تنها یکی از چندین جزیره‌ی عالی در این کشور است که آب و هوایی بسیار مطلوب برای سفر در تابستان دارد.

 

 ۵ جزیره کوچک زیبا در نزدیکی بالی 

 

 بالی

 

 

  1. تایلند در تابستان

تابستان در تایلند مترادف می‌شود با ایام بارش‌های سالانه که البته خود باعث کاهش دمای هوا نیز می‌شود، اما در نهایت این بارش‌ها تا حد زیادی از هجوم گردشگران به این کشور می‌کاهد. در همین ایام اما جاهایی همچون جزیر کو تائو، سامویی یا کو پانگان هستند که با توجه به آب و هوای بسیار بهتر در ایام تابستان، گردشگران بیشتری به خود می‌بینند. البته برای رفتن به بانکوک نیز این زمان موقع بدی نیست، جمعیت کم‌تری به شهر سفر کرده و با توجه به بارش‌ها دمای هوا تا حد زیادی پایین می‌آید. با توجه به اینکه در بانکوک اغلب در محیط‌های سر پوشیده هستید، می‌توانید سفری ارزان‌ با تور تایلند را تجربه کنید.

 

 پوکت یا کرابی، کدام یک برای سفر بعدی شما مناسبند؟ 

 

  تایلند

 

 

  1. جنوب شرق آسیا در ایام تابستان

کشورهای همچون لائوس، کامبوج یا ویتنام در این ایام بارندگی زیادی به خود می‌بینند، اما سفر به این کشورها نقاط قوتی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خنکی و خلوت بودنشان اشاره کرد. با این حال نباید فراموش کنید که بعضی فعالیت‌های بیرونی همچون بازدید از آنگکور وات در کامبوج، با توجه به بارندگی‌های سخت خواهد شد. اگر می‌خواهید یک اصل کلی در مورد تابستان در جنوب شرق آسیا بدانید این است که هر چه به سمت جنوب بروید، آب و هوای بهتری در تابستان نصیبتان می‌شود. مثلا کوالالامپور در طول سال عموما بعد از ظهرها باران می‌بارد، اما در تابستان، هوایی به مراتب خشک‌تر و کم‌باران‌تر دارد. جزایر مالزی همچون پنانگ نیز همین وضعیت را داشته و جاهایی ایده‌آل برای سفر هستند.

 

 جورج تاون؛ محله‌ی گشت و گذار شبانه‌روزی در پنانگ 

 

 جنوب شرق اسیا

 

 

  1. چین در تابستان

 پکن در این ایام از سال واقعا گرم است به شکلی که اگر قصد سفر به این بخش از چین را داشته باشید، باید برنامه‌ریزی‌تان برای بازدید از مراکز خرید بزرگ و محیط‌های سربسته با سیستم خنک کننده باشد. در بخش‌هایی همچون یونان نیز، فصل، فصل بارندگی‌های مدام است. تنها بخش چین که واقعا برای سفر عالی است، تبت خواهد بود که بهترین زمان سفر به آن‌جا نیز همین فصل تابستان است.

 

 

 چین

 

 

  1. هند در تابستان

هند نیز در ایام تابستان هوایی بسیار گرم را تجربه می‌کند و شهرهای پر جمعیت آن شرایط سخت‌تری نسبت به دیگر نقاط دارند. بهترین مکان‌ها برای سفر با تور هند سمت هیمالیا است. جاهایی مثل ههیماچال پرادش، لاداک، له، مانالی و اسپیتی که برای دوست داران طبیعت و ماجراجویی، مقاصدی ایده‌آل محسوب می‌شوند.

 

  بهترین مقاصد هند برای سفر ماه عسل کدام‌ها هستند؟ 

 

 هند

 

 

  1. دبی

اگر چه دبی در ایام تابستان هوایی بسیار گرم دارد، اما تقریبا همه جای شهر با خنک کننده پوشیده شده است. فعالیت‌های مختلفی که در دبی تجربه می‌کنید یا مراکز خریدی که از آن‌ها دیدن می‌نمایید، همه در زیر سقف و هوای خنک دستگاه‌های خنک کننده هستند. فعالیت‌های بیرونی نیز شامل پارک‌های آبی می‌شوند که آن‌ها نیز قرار است شما را خنک کنند. نکته دیگر در مورد سفر با تور تابستان دبی، هزینه‌ی کم‌تر و همچنین جشنواره‌های مختلفی است که برای جلب گردشگر بیشتر برپا می‌شود.

 

 معرفی مرکز خرید بورجومان در دبی 

 

 دبی

 

 

فستیوال‌های مهم تابستانه در آسیا

گاوای دایاک: دایاک نام بیش از ۲۰۰ قبیله در ساراواکِ بورنئو است و گاوای داواک نام دو روز فستیوالی است که از ۳۱ می در این منطقه شروع و یک جشن بزرگ فرهنگی به حساب می‌آید که گردشگران زیادی برای بازدید از آن به این منطقه می‌روند.

فستیوال اوبون در ژاپن: ژاپن جزو کشورهایی است که خیلی تابستان‌ها برای سفر پیشنهاد نمی‌شود، اما این جشن فرهنگی بسیار مهم در ژاپن از آن چیزهایی است که نمی‌توان آن را به راحتی از دست داد. این فستیوال عموما در ماه آگوست برگزار می‌شود اما تاریخ دقیق آن سال به سال متفاوت است.

 

 

فستیوال‌های مهم تابستانه

 

 

فستیوال موسیقی جهانی جنگل‌های بارانی: یکی دیگر از جشن‌هایی که در بورنئو برگزار شده و و جشنوره‌ای بزرگ در زمینه موسیقی به حساب می‌آید. این جشن نیز در آگوست برگزار شده و زمان آن هر ساله تغییر می‌کند.

۱۴ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران