مناسب‌ترین شهرهای آسیا برای سفر در ماه آوریل

اطلاعات مفید
مناسب‌ترین شهرهای آسیا برای سفر در ماه آوریل

سفر به نقاط مختلف آسیا در ماه آوریل، آمیخته‌ای از فستیوال‌های مختلف و نمایش تغییرات فصلی است. در جنوب آسیا، آوریل ماه دگردیسی طبیعت خواهد بود و روزهای داغ و گرم با باران‌های گاه و بی‌گاه فصل بارانی، کمی خنک خواهد شد. در عوض کشورهایی همچون اندونزی که روزهای پرباران را سر می‌کردند، آرام آرام به روزهای خشک وارد می‌شود و حجم بیشتری از توریست‌ها به این نقاط می‌روند. برای مثال، ماه آوریل یکی از بهترین مواقع سال برای سفر با تور بالی است.
فصول بارانی تایلند مخصوصا در شمال این کشور آرام آرام آغاز می‌شود اما در نقاط مرکزی چین، هوا فوق‌العاده مطلوب خواهد بود و بهار در شمایل کاملش، در ان خودنمایی می‌کند. فستیوال‌هایی که بر پایه تغییر فصل هستند در کشورهایی همچون چین، ژاپن و کره برگزار شده و جایگزین برنامه‌های نوروزی در ایران و آذربایجان و چند کشور این حوضه می‌شوند.
آوریل، یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به بخش‌های مهمی از آسیاست. هوا در نقاطی همچون ایران و کشورهای همسایه‌اش عالی است و نقاط پرطرفدار قاره‌ی کهن همچون هنگ‌کنگ نیز بهترین روزهای خود را سپری می‌کنند.

 


مهم‌ترین فستیوال‌ها در ماه آوریل


برنامه‌های بزرگ و فستیوال‌ای جذاب، مسلما می‌توانند دلیلی برای سفر به نقطه‌ای خاص باشند. بر همین اساس بد نیست برترین فستیوال‌های این ماه در آسیا را با هم مرور کنیم. فقط به یاد داشته باشید که برای سفر در چنین مواقعی، بهتر است حداقل چند روز زودتر به مقصد برسید، تا بتوانید دور از شلوغی ابتدا از زیبایی‌های آن منطقه لذت برده و سپس از برنامه‌ای که برایتان تدارک دیده شده استفاده کنید.

 

 

فستیوال آوریل

 


سونگکران یا جشن آب در تایلند

هر ساله بین ۱۳ تا ۱۵ آوریل (۲۴ تا ۲۶ فروردین) این جشن معروف و سنتی تایلندی‌ها در این کشور برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین جشن آبی در تمام دنیا که در تک تک خیابان‌های تایلند جریان داشته و در آن مردم با رقص و پایکوبی و جشن پرداخته و به هر شکلی که بتوانند همدیگر را خیس می‌کنند. اگر در این بازه‌ی زمانی با تور تایلند در این کشور باشید، شک نکنید که خیس خواهید شد!

 

۶ تفریح خاص که فقط در تایلند می‌توانید امتحان کنید!

 

 

 جشن آب در تایلند

 


روز اتحاد مجدد در ویتنام

روز آخر ماه آوریل، روز اتحاد مردم این کشور و یادواره‌ای از به هم پیوستگی دوباره جنوب و شمال ویتنام بعد از جنگل این کشور علیه آمریکا است. در خیابان هانوی، هوشی مین و بسیاری جاهای دیگر، استیج‌های موقتی ساخته می‌شود و کنسرت‌های موسیقی رایگان در همه جا برپا می‌شود. این روزها، مواقع شاد و عالی برای رفتن به ویتنام است اما از طرفی، بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور در این روز بسته هستند.

 

 

روز اتحاد مجدد ویتنام

 


هانامی در ژاپن

شکوفه‌های گیلاس، نمایش آمدن بهار به ژاپن است. این جشن آنقدر برای مردم ژاپن مهم است که در ماه آوریل و قبل از آن، اخبار هواشناسی این کشور به پیش‌بینی باز شدن شکوفه‌ها نیز می‌پردازد. نمی‌توان تاریخی مشخص برای این جشن بزرگ در نظر گرفت، کما اینکه روزهای متفاوتی در ماه آوریل و در شهرهای مختلف شکوفه‌های گیلاس باز شده و در هر کدام از شهرها، جشن‌ها و گردهمایی‌های مختلفی همراه با غذاهای مختلف و نوشیدنی‌های سنتی برپا می‌شود.

 

بهترین مقاصد گردشگری برای سفری دلپذیر در نوروز

 

 

 هانامی در ژاپن

 


هفته طلایی در ژاپن

یکی دیگر از فستیوال‌های مهم ژاپن در این ماه هفته طلایی است که البته از ۲۹ آوریل شروع شده و به ۵ مِی نیز می‌رسد. روزهای این هفته هر کدام اسمی دارند: روز نمایش، یادواره قانون اساسی، روز سبز، روز کودکان و ... . در این هفته که تعطیلات مهمی در ژاپن است، مراکز تجاری بسته شده و جشن‌های بسیار جذابی در سراسر کشور برپا می‌شود. فراموش نکنید که در این روزها نیز بسیاری از نقاط گردشگرپذیر در ژاپن تعطیل هستند.

 

 

 هفته طلایی در ژاپن

 


Nyepi یا روز سکوت

بالی و بسیاری کشورهای دیگر این روز را در تقویم خود دارند و ما این روز را نه از بابت شرکت در آن بلکه به خاطر شرایطی که دارد معرفی می‌کنیم. در چنین روزی تمام فرودگاه‌ها و مراکز مسافرتی بسته شده و تمامی مسافران خارجی باید در هتل‌هایشان بمانند تا این ۲۴ ساعت به پایان برسد. البته نگران نباشید، شب قبل از آن جشنی به عنوان سال نو گرفته می‌شود که واقعا با شکوه و جذاب است.

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

 Nyepi

 


با این حساب، در آوریل به کجا برویم؟


بعضی مسیرهای گردشگری همچون تایلند را در تمام طول سال پیشنهاد می‌کنند. آب و هوای جنوب این کشور برای سفر مناسب است و به همین خاطر در این روزها نیز شما مسلما گردشگران زیادی را در آنجا خواهید دید. البته در بعضی بخش‌های شمالی تایلند و نقاطی در لائوس، ویتنام یا کامبوج، فصل پرباران محسوب می‌شود اما همانطور که گفتیم، اندونزی از این قضیه مبرا بوده و بهترین روزهای خود را می‌گذراند. مسلما پیشنهاد اصلی، رفتن به بالی است که بهترین روزها را داشته و سفر به آن همیش لذت بخش است.
همه از روزهای پکن در زمستان یا تابستان به واسطه آب و هوا می‌نالند، پس خود را آماده‌ی رفتن به پکن کنید که بهترین شرایط را داشته و از طرفی برنامه‌های متنوعی نیز در آن برپا می‌شود. کره‌ی جنوبی نیز یکی از بهترین نقاط برای سفر محسوب می‌شود. اما اگر امکان سفر به ژاپن را دارید، حتما توکیو یا دیگر شهرهای آن‌ها را به هر جای دیگری در آسیا –در ماه آوریل- ترجیح دهید.

 

۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان

 

 

سفر در نوروز

 


اگر دوست دارید یک بار هم که شده به نپال سفر کنید، حتما برنامه‌ی این سفر را برای ماه آوریل بچینید. درست موقعی که نه از باران خبری هست و نه از برف و نه سرمای شدیدی در کار بوده و نه زیر آفتاب داغ و رطوبت بالا تلف می‌شوید. درست در بهترین شرایط ممکن در یکی از زیباترین سرزمین‌های دنیا.

 


بهترین نقاط آسیا از نظر آب و هوایی در آوریل


پکن و مرکز چین
ژاپن
کره‌
بخش‌هایی از سریلانکا
بورنئو
بالی
نپال

۱۳ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران