بهترین شهرهای آسیا برای کسانی که به دنبال غذاهای خوشمزه می‌گردند

اطلاعات مفید
بهترین شهرهای آسیا برای کسانی که به دنبال غذاهای خوشمزه می‌گردند

همه می‌دانیم که بانکوک یا هنگ کنگ شهرهایی مملو از غذاهای خوشمزه، رستوران‌های متنوع و دکه‌های غذاهای خیابانی هستند. با این حال شهرهایی که به عنوان مراکز غذایی مهم شناخته می‌شوند، چیزهای بسیار بیشتری دارند. طعم‌هایی که مختص آن شهر هستند و تنها در آن مناطق است که طعم واقعی آن‌ها ر خواهید چشید. در مقاله امروز ما به سراغ مقاصد مهمی درآسیا رفته‌ایم، که چنین شهرهایی هستند.

 


تایپه، تایوان


سخت بشود تایپه را در غذاهای خیابانی با شهری دیگر مقایسه کرد، مخصوصا اگر به بازارهای شبانه‌ی این شهر زیبا بروید. در این بازارها انواع غذاهای خیابانی با رنگ و طعم مختلف دیده می‌شود، از نودل‌های مختلف گیاهی و گوشتی تا ماهی کبابی، دامپلینگ، انواع غذاهای خیابانی، مرغی و حتی املت‌های متنوع. با این حال نباید فراموش کرد که انواع رستوران‌های مختلف به همراه فود کورت‌ها در این شهر انتظار شما را می‌کشند و چایخانه‌هایی هستند که سعی دارند تا طعمی متفاوت از انواع چای را به شما ارزانی کنند.

 

تجربه غذاهای جدید برای گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ قصد سفر دارند

 

 

تایپه

 


فنوم پن، کامبوج


میان وعده‌‌های کامبوج در این شهر تمامی ندارد و هر جایی که نگاه کنید یک خوراکی خوشمزه پیدا می‌کنید. از نظر غذاهای خیابانی نیز فنوم پن یا به طور کلی کامبوج، ازغنای ویژه‌ای برخوردا راست. از نودل‌های سرخ شده تاغذاهای شیرینی که همراه با میوه‌های استوایی پخته می‌شوند. غذاها همیشه ترکیبات غنی و مغزی هستند و هیچ وعده‌ای حتی صبحانه‌ها که با نان‌های خوشمزه سرو می‌شوند نیز سرسری گرفته نمی‌شوند.

 

 

فنوم پن

 


چیانگ می، تایلند


سخت بشود از میان شهرهای تایلند یکی را انتخاب کرد، چون هر کدامشان ویژگی‌های غذایی منحصر به فردی دارند که می‌توانند در لیست ما قرار بگیرند، اما چون قرار شده تا از هر کشور تنها یک شهر را در نظر بگیریم، چیانگ مِی را انتخاب کرده‌ایم. این شهر به شما این انتخاب را می‌دهد تا غذای شمال تایلند را که گردشگران کم‌تر با آن آشنا هستند امتحان کنید. غذاهایی که کم‌تر تند هستند، در آن‌ها از مرغ بیشتری استفاده شده و اکثر طعم ترش و شیرین خاصی دارند. از ویژگی‌های غذاهای بسیار متنوع چیانگ مِی رنگارنگ بودن آن‌هاست که به واسطه استفاده از مواد اولیه متنوع و گیاهان مختلف در آن‌ها پدید آمده است.

 

خوشمزه‌ترین غذاهای تایلند که فرزندانتان عاشقش می‌شوند

 

 

چیانگ می

 


هوشی مین، ویتنام


هوشی مین نیز از آن دست شهرهای خاص آسیای شرقی است که به غذاهای خیابانی‌اش معروف شده است. تنوع این غذاها به طرز چشم‌گیری در این شهر زیاد بوده و مواد اولیه آن‌ها نیز از گوشت و مرغ تا گوشت‌های دریایی و انواع غذاهای کاملا گیاهی متنوع است. از طرفی این شهر میزبان انواع رستوران‌های مختلف بوده و هیچ از پایتخت ویتنام کم ندارد. این شهر برای تمام کسانی که با تور ویتنام سفر می‌کنند و عاشق غذاهای متنوع هستند، اعم از گیاه‌خواران یا کسانی که همه چیز می‌خورند مناسب بوده و ماجراجویی خاصی در این زمینه محسوب می‌شود.

 

بهترین غذاهای خیابانی هوشی مین برای تازه واردها به ویتنام

 

 

هوشی مین

 


ملاکا، مالزی


شاید مالزی را با کوالالامپور بشناسند و از بسیاری جهات، پنانگ به عنوان مکانی عالی برای غذاهای مختلف محسوب شود، اما ملاکا شهر کوچکی است که تنوعی عجیب از غذاهای مختلف با طعم‌های متوع را در خود جای داده است. شما در غذاهای این شهر می‌توانید طعم‌هایی برگرفته از غذاهای چینی، مالزیایی، هندی، پرتغالی و یا حتی آلمانی پیدا کنید. در سفر با تور مالزی اگر طرفدار غذاهای دریایی باشید، سوپ‌های متنوع دوست داشته باشید، به دنبال غذاهای تند باشید تا نودل دوست داشتید یا هر چیز دیگری، مطمئنا سلیقه شما در این شهر در نظر گرفته شده است.

 

بهترین غذاهای مالایی که باید در لنکاوی امتحان کنید

 

 

 ملاکا

 


بمبئی، هند


هر کسی طرفدار غذاهای تند نیست، اما آن‌هایی که طرفدار این شکل غذاها هستند می‌دانند که باید یک بار هم که شده با تور هند سفر کنند تا طعم واقعی فلفل را بچشند. بمبئی نه تنها جایی عالی برای غذاهای خیابانی است، بلکه لوکس‌ترین رستوران‌های غذاهای هندی را در خود دارد و تنها به یک دسته غذاهای خاص محدود نشده و در ان می‌توان انواع گوشت‌ها با طعم‌های مختلف را خورد. حتی غذاهای دریایی نیز تنوع بسیار خوبی در این شهر دارند. غذاهای گیاهی، غذاهای برنجی و حتی بستنی‌ها نیز از جمله جاذبه‌های غذایی این شهر محسوب می‌شوند.

 

بهترین رستوران‌های سال ۲۰۱۹ بمبئی برای صرف لذیذترین غذا

 

 

بمبئی

 


کیوتو، ژاپن


شهرهای مختلف توکیو هر کدام به دلیلی گردشگران متفاوت را به خود جذب می‌کنند، اما کیوتو جدا از زیبایی‌های طبیعی که دارد، مکانی عالی برای کسانی است که عاشق غذاهای مختلف هستند. تنوع غذاها در این شهر چشم‌گیر و طعم‌ آن‌ها متنوع و عالی هستند. شاید برترین تجربه‌ی غذایی شما در کل ژاپن در کیوتو به وقوع بپیوندد، مخصوصا اگر ب غذاهای دریایی علاقه‌مند باشید و سراغ این دست غذاها بروید.

 

 

کیوتو

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران