بهترین مقاصد آسیا برای کوله‌گردهای تنها (بخش دوم)

اطلاعات مفید
بهترین مقاصد آسیا برای کوله‌گردهای تنها (بخش دوم)

بیشتر مقاصدی که در لیست ما دیدید، مربوط به جنوب شرق آسیا می‌شوند. واقعیت این است که این بخش از دنیا، بیشتر مناسب کوله‌گردها بوده و خیلی از گردشگران خارجی از نقاط مختلف اروپا و آمریکا نیز این محل‌ها را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در ادامه مقاله قبل حالا ۶ انتخاب بعدی ما جاهای متفاوت‌تری خواهند بود.

 

گولین، چین

برای خیلی‌ها، قبل از این که زرق برق بانکوک یا سواحل النیدو چشم گیر باشند، انتخاب اولشان گولین خواهد بود. یکی از زیباترین نقاط طبیعی در دنیا که به راحتی عاشقش خواهید شد. بر خلاف تورهای مسافراتی چین که عموما به مقاصد شلوغی همچون تور پکن و تور شانگهای برده می‌شوند، آرامش در گولین موج می‌زند.

طبیعت گردی رابطه‌ی مستقیمی با جذب کوله‌گردها دارد و گولین همیشه میزبان کوله‌گردهایی از سراسر دناست که خیلی از آن‌ها تنها به این گوشه از دنیا می‌آیند تا خود را دورباره پیدا نمایند. زیبایی جنگل‌های سبز در کنار دهکده‌های همچون یانگشو یا مزارع پلکانی لونکژی، تنها چند نمونه از جاذبه‌هایی است که در گولین انتظار شما را می‌کشند.

 

بهترین نقاط دنیا برای سفر در ژانویه ۲۰۲۱

کاپادوکیا، ترکیه

ما در لیست امروزمان تور ترکیه را بخشی از آسیا فرض کرده‌ایم و به همین خاطر کاپادوکیا، مقصد محبوب کوله‌گردها را نیز در لیستمان آورده‌ایم. این شهر باستانی و هتل‌های غاری کاپادوکیا‌، بدون شک یکی از انتخاب‌های اصلی کسانی است که قصد دارند تنها به تور ترکیه بروند.

شما در این نقطه‌ی متفاوت از کشور می‌توانید بالن سواری را تجربه کنید، با دیگر گردشگران به تورهای موتورهای چهار چرخ بروید، از مناظر دیدن کاپادوکیا عکس بگیرید و حتی اسب سواری در طبیعت متفاوت و صخره‌ای را تجربه کنید.

هائولین، تایوان

اگر چه تایوان خیلی در تیر رس مسافران ایرانی نبوده، اما سفر به این کشور می‌تواند یک ماجراجویی حسابی برای هر کسی به حساب بیاید، مخصوصا آن‌هایی که می‌خواهند تنها سفری ارزان به دل طبیعت داشته باشیند.

یکی از جاهایی که در چنین سفری حتما باید به دیدنش بروید، پارک ملی یانگ مینگ شان است. منظار سرسبز، رودهای خروشان، آبشارهای متعدد و طبیعتی که شما را مبهوت خود خواهد کرد و این امکان را به شما می‌دهد تا شبی را در آن‌جا سر کنید، از جمله امتیازات سفر به هائولین است. جدای از آن، هاستل‌های متعدد و غذاهای خیابانی، سفری ارزان را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

اوساکا و کیوتو

می‌خواستیم یکی از شهرهای ژاپن برای کوله‌گردی تنها در این کشور به شما معرفی کنیم، اما هر جور که فکر کردیم حتما باید هم از اوساکا و هم از کیوتو اسم می‌بردیم و هر دو را در یک رتبه قرار می‌دادیم. ابتدا از اوساکا بگوییم که به عنوان پایتخت غذایی ژاپن از آن یاد می‌کنندو چندین غذای مخصوص به خود دارد که هیچ جای ژاپن، حداقل به این خوبی پخت نمی‌شوند. البته نباید از معماری خاص معابد آن غافل شوید و طبیعت زیبایش را نیز نادیده بگیرید.

کیوتو اما برای کسانی که اولین بار است تنها به کوله گردی می‌روند، عالی خواهد بود. یک شهر بسیار امن با جمعیت بالای گردشگرانی که هر سال به آن به آن‌جا مراجعه می‌کنند و مردم محلی بسیار مهمان نواز و مهربان که سفری عالی را برایتان می‌سازند. همچنین فراموش نکنید که طبیعت کیوتو، فوق‌العاده جذاب است و حتما گردش در میان جنگل‌های بابمو، شما را سر ذوق خواهد آورد.

سئول، کره‌ جنوبی

سئول با این که شهری گران محسوب می‌شود، اما وجود هاستل‌های ارزان قیمت برای جوانان و امکانات بسیار خوب گردشگری، سفری عالی و البته مقرون به صرفه را برایتان به همراه خواهد داشت.

سفری که در آن می‌توانید هم بخش‌های مدرن و فوق‌العاده‌ی پایتخت کره‌ی جنوبی را ببینید و هم به سراغ معابد و ساختمان‌های سنتی آن‌جا بروید. سئول نیز شهری بسیار امن محسوب می‌شود و با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری، هر بار که به آن‌جا سفر کنید، چیزی جدید کشف خواهید کرد.

 

گران‌ترین هتل‌های دنیا در سال ۲۰۲۰

بالی، اندونزی

و آخرین گزینه‌ی ما یکی دیگر از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای عموم به حساب می‌آید که همیشه مقصدی ایده‌آل برای کوله‌گردها هم بوده است. بالی همانقدر که هتل‌های ۵ ستاره‌ و ریزورت‌های لاکچری دارد، هاستل‌های ارزان و خوابگاه‌های عالی در خود جای داده و گردشگران زیادی که تنها به این جزیره سفر کرده‌اند، آن‌جا با یکدیگر آشنا شده و سپس روزهای سفر خود را همراه یکدیگر می‌گذرانند.

تور بالی دنیایی از جاذبه‌های گردشگری را برای شما به همراه خواهد داشت که شامل سواحل دیدنی، معابد زیبا، طبیعتی شگفت انگیز مملو از جنگل‌ها و رودخانه‌ها و آبشارها و آبگیرها و دهکده‌های سنتی که مزارع برنج طبقاتی‌شان، همیشه یکی از معروف‌ترین تصاویر از بالی بوده است.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران