۱‍۸ هتل دارای تم‌های خاص در دنیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
۱‍۸ هتل دارای تم‌های خاص در دنیا (بخش اول)

اقامت در یک قلعه قرون وسطایی شاید بیشتر به یک فانتزی شبیه باشد، اما واقعیت این است که نه تنها در چنین جایی، بلکه در سفرهایتان در مکان‌هایی بسیار عجیب‌تر هم می‌توانید اقامت داشته باشید. می‌توانید اتاقی در زیر آب رزرو کنید، در هتلی یخی بمانید یا حتی در خانه‌های اسکیمویی به تماشای شفق‌های قطبی بنشینید. ۱۸ هتلی که طی دو مقاله نوشته به شما معرفی خواهیم کرد، با تم‌های خاص و منحصر به فرد خود، در دنیا شهرت بالایی دارند و با مطالعه این مطلب، شاید شما هم بخواهید در یکی از آن‌ها اقامت داشته باشید.

 

عمارت زرافه | نایروبی، کنیا

یکی از جاهای متفاوت در دنیا که اقامتی واقعا خاص را برایتان رقم خواهد زد، عمارت زرافه (Giraffe Manor) است. این هتل کوچک که در نایروبی واقع شده، همان طور که از اسمش پیداست، در حیات وحش کنیا واقع شده و در حیاط خود زرافه‌هایی دارد که همیشه در آن‌جا در حال گردش بوده و موقع غذا خوردن در سالن رستوران، سری به شما هم خواهند زد.

این هتل جذاب در چند کیلومتری مرکز شهر واقع شده و فضایی آرامش بخش دارد. این مکان جایی لاکچری برای اقامت نیز، اما مکانی شیک با امکانات رفاهی کامل بوده که اگر چه در سال ۱۹۳۲ ساخته شده اما چند باری نوسازی شده است. عمارت زرافه یکی از معروف‌ترین هتل‌های دنیاست که با شرایط عجیبی که دارد، به شدت معروف است و همیشه ویدیوها و عکس‌هایی از آن‌جا روی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند.

 

محبوب‌ترین هتل‌های آسیا برای کودکان

کنراد هیلتون |  رانگالی، مالدیو

مالدیو معروف است به داشتن ریزورت‌های لاکچری و گران قیمت، اما کنراد هیلتون (Conrad Hilton) جایی کاملا متفاوت با آن‌چه فکر می‌کنید است. این هتل شگفت‌انگیز دارای اتاق‌هایی است که در زیر آب قرار گرفته و  اتاق‌های شما دیوارهای شیشه‌ای دارند که تمام دریای اطراف شما را شبیه به یک آکواریوم برایتان به تصویر می‌کشند.

اینجا یکی از هتل‌های گران قیمت در دنیا است، با این حال همیشه برای ماه‌ها رزرو شده و در اختیار گرفتن آن واقعا کار سختی‌ست. البته تمام این هتل اتاق‌های زیر آبی نیست و تنها این بخش جذاب کنراد هیلتون بوده که به درد پست امروز ما می‌خورد و تمِ خاصی داشت.

قلعه آشفورد |  کونگ، ایرلند

همان‌طور که گفتیم، اقامت در یک قلعه قرون وسطایی واقعا معرکه است. قلعه آشفورد در ایرلند، یکی از بهترین‌ها محسوب شده و دارای معماری فوق‌العاده دیدنی بوده و درون آن نوسازی شده و به یک مکان زیبا و شگفت‌انگیز بدل شده است.

این قلعه شهرتی جهانی دارد و در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده است. کل مجموعه بیش از ۱۰ هزار هکتار وسعت دارد و درون آن نیز هنوز بخش‌های زیادی از دکور کلاسیک مجموعه حفظ یا به همان شکل نوسازی شده است.هتل قلعه‌ای آشفورد چندین نوع اتاق و سوییت با منظره‌ی باغ و یا دریاچه را برای انتخاب پیش روی شما می‌گذارد و همچنین دارای چندین رستوران و بار، مرکز اسپا و سلامتی و حتی فروشگاهی کوچک برای خردی دارد و در دیاچه نیز می‌توانید قایق سواری کنید.

 

بزرگ‌ترین هتل‌های دنیا را بشناسید

هتل غاری کِلِبک |  کاپادوکیا، ترکیه

هتل‌های غاری اگر چه در بین گردشگران به عنوان یک تام جالب برای اقامتگاه‌ها شناخته می‌شود، اما خانه‌هایی که حالا به هتل بدل شده‌اند، زمانی به واقع جایی برای زندگی مردم محلی بودند. مردمی که به دلایل مختلف برای ادامه‌ی زندگی به چنین فضایی پناه برده بودند و تا چند صد سال پیش نیز هنوز در همین محل سکونت داشتند.

در میان تمام هتل‌های غاری که در تور کاپادوکیا می‌توانید انتخاب کنید، هتل غاری کِلبک یک استثناست. امکانات بسیار خوبی دارد، فضای گرم و دوست داشتنی در اختیارتان گذاشته و همچنین از تراس بزرگش، منظره‌ای جذاب از این منطقه و همچنین بالن‌های در حال پرواز را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین اقامتگاه‌های متنوع و خیلی خوبی نیز دارد که می‌توانید از بینشان انتخاب کنید.

کمپ درختی لوندولوزی |  پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

این کمپ درختی کار خود را در سال ۱۹۲۶ در پارک ملی کروگر آغاز کرده و در ابتدا محلی خاص بود که تنها رییس جمهورهای کشورهای مختلف، میلیاردها و افرادی از این دست، این محل را برای گذراندن تعطیلات خود رزور می‌کردند.‌اما بعد از دهه ۸۰ میلادی، سبک و سیاق این محل کمی تغییر کرد و تبدیل به یک محل لاکچری و متفاوت برای اقامت بدل شد.

کمپ درختی لوندولوزی در حال حاضر با امکاناتی عالی از مهمانان خود میزبانی کرده و وقتی روی تراس چوبی‌اش نشسته‌اید، می‌توانید به حیوانات مختلفی که کنار آبگیر حرکت می‌کنند، نگاه کرده و یوزپلنگ‌ها یا فیل‌ها را در حالی که آزادانه در طبیعت می‌گردند، تماشا نمایید. این مجموعه چند اقامتگاه بسیار زیبا دارد از نظر امکانات رفاهی نیز در قامت یک هتل پنج ستاره قرار می‌گیرد. اما در عین حال، حس و حال بودن در طبیعت را کاملا حفظ و سعی کرده تا جای ممکن به صورت خنثی در گوشه‌ای پارک ملی جا بگیرد.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

هتل یخی دِ گلیس | کبک، کانادا

این که بخواهید در هتلی ساخته شده از یخ و برف اقامت داشته باشید، تصمیم خودتان است اما برای این کار تنها بین ژانویه تا اوایل بهار هر سال وقت دارید، چون هتل یخی دِ گلیس تقریبا هر سال از نو ساخته می‌شود و چندین هنرمند برای ساخت آن و طراحی داخلی‌اش، ساعت‌ها زمان صرف می‌کنند. هتلی که برای اولین بار که واردش می‌شوید، فکر می‌کنید وارد کتاب‌های کودکانه گشته و یک دنیای رویایی را تجربه می‌کنید.

همه چیز در هتل دِ گلیس از یخ درست شده است که شامل دکور، صندلی‌ها و حتی تخت خواب شده و البته روی آن‌‌ها از زیراندازها و تشک‌های مخصوص انداخته‌اند تا بدون این که منجمد شوید، شب‌ها بخوابید. ۴۰ اتاق برای این هتل در نظر گرفته شده که هر کدام تم مخصوص به خود را دارند و کاملا با هم فرق می‌کنند.

ریزورت قطبی Kakslauttanen |  فندلاند

یکی از خاص‌ترین و البته خواستنی‌ترین اقامتگاه‌های دنیا، ریزورت بسیار معروف Kakslauttanen در فندلاند است. این ریزورت زیبا در مناطق قطبی واقع شده و متشکل از چند بنای اصلی و چندین و چند ویلای کوچک است که به شکل خانه‌های اسکیمویی ساخته شده اما سقفی شیشه‌ای دارد و شما می‌توانید در دل یخ و برف، در محیطی گرم و دوست داشتنی، به تماشای شقف قطبی بنشینید.

البته این ریوزرت بزرگ و جذاب، فعالیت‌های تفریحی مختلفی از جمله مرکز اسپا گرم برای بالا بردن دمای بدن، سورتمه سواری، گشت‌های مختلف طبیعت گردی و ... را نیز برای شما تهیه دیده و خانواده‌ها نیز می‌توانند در ویلاهای چوبی آن اقامت داشته باشند. البته زوج‌ها حتما باید خانه‌های اسکیمویی را برای خود رزرو کرده و این منظره‌ی شگفت انگیز از شفق قطبی را به خاطرات دو نفره‌شان اضافه نمایید.

 

عاشق شکلات هستید؟ این هتل‌ها مخصوص شما هستند!

هتل معدن نقره |  سالا، سوئد

برای ۵۰۰ سال این مکان یک معدن نقره بود که معدن چیان، به مرور در تونل‌های آن پیش رفته و این سنگ قیمتی را از آن‌جا بیرون می‌کشیدند. حالا اما اوضاع این محل تغییر کرده و یک هتل غاری عجیب در آن درست شده است. بعضی از تونل‌های کوچک به اتاق‌هایی بدل شده‌اند که می‌توانید، شب را در آن‌جا سر کنید و برای تفریح نیز در میان راهروهای بزرگ این معدن بگردید.

البته بودن در هتل معدن نقره تنها به همین محل ختم نمی‌شود. منطقه‌ای طبیعی و سرسبز در اطراف معدن واقع شده که محلی حفاظت شده است و پیاده و با دوچرخه می‌توانید در آن‌جا گذرش کنید. چندین بنای تاریخی نیز در همان نزدیکی قرار گرفته‌اند که امکان بازدید از آن‌ها را نیز خواهید داشت. در نهایت اما بودن در هتل معدن نقره سالا در سوئد، برای داشتن تجربه‌ای متفاوت خواهد بود، وگرنه جاهای زیباتر هم برای بودن در کشور سوئد وجود دارند.

هتل 727 | Fuselage مانوئل آنتونیو، کاستاریکا

یکی از کارهایی که می‌توان با لاشه‌ی یک هواپیمای قدیمی کرد این است که آن را به رستوران یا کافه‌ای جالب بدل نمایید. اما در مانوئل آنتونیوی کاستاریکا، از یک بویینگ ۷۲۷ هتلی بسیار کوچک درست شده که ترکیبی جالب و منحصر به فرد به حساب می‌آید. البته خود هواپیما یک سوییت دو خوابه لاکچری است و باقی هتل اطراف آن قرار گرفته که شامل چند اتاق و ویلای دیگر می‌شود. این هواپیما مدل ۱۹۶۵ است که برای مدت‌ها در هواپیمایی آفریقای جنوبی و کلمبیا فعالیت می‌کرده و بعد از بانشستگی، به مسئولان این هتل فروخته شده است.

خود سوییت 727 دارای فضایی لاکچری و زیبا بوده و یک تراس چوبی عالی دارد. همچنین نباید فراموش کرد که این مجموعه در دل جنگل قرار گرفته و محیطی فوق‌العاده را اطراف خود می‌بیند. هواپیما هم در جایی مرتفع قرار گرفته گوییه همان‌جا سقوط کرده است و سپس در همان محل آن را به یک هتل بدل  کرده‌اند. وقتی در هتل 727 اقامت داشته باشید، از سمتی نمای دریا را در پیش رو خواهید دید و از سمتی دیگر، جنگلی بزرگ را مشاهده می‌کنید. این هتل در واقع در یک پارک ملی به نام مانوئل آنتونیو قرار گرفته که بدون در نظر گرفته این هواپیمای عجیب نیز، به راحتی می‌تواند، مقصدی عالی برای سفر در کاستاریکا باشد، جایی که از جمله زیباترین پارک‌های ملی جهان شناخته شده و گونه‌های بسیار متنوعی از پرندگان در لابه‌لای درختانش زندگی می‌کنند و سواحل بکر و دست نخورده‌ای دارد که جای عالی برای شنا و آبتنی و تماشای ماهی‌های رنگارنگ هستند. در مجموع بودن در این هتل، امتیازات زیادی برایتان به همراه خواهد داشت، البته رفتن به آن‌جا نیز خیلی ساده نیست و هزینه‌ی زیادی هم روی دستتان می‌گذارد.

 

۸ هتل برتر جهان که در سال ۲۰۲۲ افتتاح می‌شوند

۱۰ تیر ۱۴۰۱

نظرات کاربران