سفر به ۱۴ مکان رویایی در دنیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
سفر به ۱۴ مکان رویایی در دنیا (بخش اول)

در این سیاره‌ی آبی، نقاطی وجود دارد که گویی داستان‌های فانتزی از آن‌ها الهام گرفته‌اند. جاهایی که بعضا به دست انسان ساخته شده و بعضی دیگر در دل طبعت رشد کرده‌اند. خیلی از این نقاط خاص و دیدنی به راحتی در دسترس هستند و ما نیز سعی کرده‌ایم تا آن‌ها را در دو نوشته‌ به شما معرفی نماییم.

 

قلعه Neuschwanstein (آلمان)

این قلعه در شمال آلمان را خیلی‌ها با نام "قلعه پادشاه قصه‌های پریان" می‌شناسند. قلعه‌ای قدیمی و زیبا که انگار از دل انیمیشن‌های دیزنی بیرون کشیده شده و در طبیعتی شگفت انگیز آن را نهاده‌اند. این مکان متعلق به پادشاه لودویگ دوم بوده و قصدش از ساخت چنین جایی، بودن در مکانی دور از عموم مردم بوده است. البته قصه‌ی لودویگ دوم عاقبت خوشی نداشت، چون او در سال ۱۸۸۵ درگذشت و نتوانست کامل شدن قلعه را که در مراحل پایانی بود ببیند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفر آلمان بودید، حتما پاییز سری به این مکان بزنید تا در میان درختان رنگارنگ قلعه را ببینید.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

کاپادوکیا (ترکیه)

اگر کمی میان صفحات مجازی مربوط به سفر چرخ زده باشید، بدون شک عکس‌هایی از کاپادوکیا دیده‌اید. این مکان رویایی و متفاوت، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور ترکیه است. مکانی که به واسطه‌ی شکل خاص جفرافیایی تا این حد معروف شده و شما می‌توانید در سفر به کاپادوکیا، به شکل‌های مختلف در آن گردش کنید. خیلی‌ها بودن در هتل‌های غاری کاپادوکیا را می‌پسندند، سپس می‌توانید در یک گردش جذاب بر روی بالن، از بالا به این مکان رویایی نگاه بندازید یا این که در تورهای طبیعت گردی، به گشت و گذار در غارها و صخره‌ها بپردازید.

تونل عشق (اوکراین)

تونل عشق یکی از آن‌جاهای خاص از دنیاست که بعد از دیدن عکسش، سریعا به یکی از نقاطی بدل خواهد شد که در ذهنتان رفتن به آن‌جا را تصور خواهید کرد. یک تونل سرسبز و زیبا که در نزدیکی شهری به نام کلوان واقع شده و از ریل‌هایی که در آن قرار دارد، روزی سه بار قطار رد می‌شود. اگر چه عموما تصویر سرسبزی از این تونل به نمایش در می‌آید، اما این مکان در پاییز به رنگ‌های مختلف در آمه و حتی در زمستان نیز زیبایی خاص خود را دارد.

 

بهترین کشورها برای عاشقان غذا

کلمار (فرانسه)

اگر واقعا حس و حال بودن در قصه دیو و دلبر را در کلمار نداشته باشید، به نظر می‌آید اصلا این قصه را نخوانده‌اید یا انیمیشن و فیلم‌هایش را ندیده‌اید. این دهکده فرانسوی بسیار زیبا، مملو از خانه‌های قدیمی گوتیک است که به سبک آلمانی ساخته شده و در خیابان‌های سنگفرشش، چندین فواره‌ی زیبا قرار داده شده و گل‌های رنگارنگ در هر گوشه‌اش و پای هر پنجره‌ای به چشم می‌خورد. جاذبه‌های زیادی در این دهکده کوچک وجود دارد که باعث شده گردشگران زیادی هر ساله به این مکان مراجعه کنند، اما یکی از خاص‌ترین آن‌ها خانه Maison Pfister است که از ظاهر آن برای ترسیم "قلعه متحرک هاول" استفاه شده بود.

کتابخانه ادمونت ابی (اتریش)

آن‌هایی که عاشق کتاب هستند، در چشم به هم زدنی عاشق این محل خواهند شد. این مکان نه یک کتابخانه عادی، بلکه یک اثر هنری است و وقتی در کتابخانه ادمونت ابی قدم می‌زنید، احساس می‌کنید به قرن‌ها قبل بازگشته‌اید. سقف این کتابخانه با نقاشی‌های دیدنی آذین شده و جدا از معماری دیدنی و استفاده از رنگ سفید و طلایی، مجسمه‌های متنوعی را نیز می‌توانید لابه‌لای انبوه کتاب‌های این کتابخانه زیبا مشاهده کنید.

 

قدم زدن در زیباترین اسکای واک‌های دنیا

جنگل بامبو ساگانو (ژاپن)

وقتی حرف از سفر به ژاپن که می‌شود، بسیاری توکیو یا هوکایدو یا شهرهای اینچنین را در ذهن ترسیم می‌کنند. اما جایی در نزدیکی آراشیمایا جنگل بامبویی وجود دارد که حتی نمونه‌اش را در فیلم‌ها هم ندیده‌اید. یک جنگل رویایی و زیبا به نام ساگانو که تا چشم کار می‌کند درختان بامبو می‌بینید که تا ارتفاع زیادی قد کشیده‌اند و تصویری تماما سبز را پیش پای شما ترسیم می‌کند.

کاخ ورسای (فرانسه)

اگر چه قصه‌های پریان و عاشقانه‌هایی که پایان خوشی دارند، در مورد زندگی‌ اشرافی در فرانسه خیلی مصداق ندارد، اما کاخ‌های زیبای پاریش همیشه یادآور کاخ‌های قصه‌های دزنی هستند. کاخ ورسای با سالن بزرگ آینه‌ها، اتاق‌های شاه و بسیاری بخش‌های دیگر این کاخ هستند که باید حتما از آن‌ها دیدن کنید. طراحی زیبا، نقش‌های برجسته، استفاده از بهترین مصالح و مجسمه‌هایی در طرح‌ها و اندازه‌های مختلف، همه و همه از کاخ ورسای یک مکان خاص و متفاوت و البته رویایی ساخته است.

 

۱۰ محل زیبای پاییزی در دنیا را بشناسید

۳۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران