مکان‌هایی ترسناک و باورنکردنی در دنیا

اطلاعات مفید
مکان‌هایی ترسناک و باورنکردنی در دنیا

مکان‌هایی خاص در دنیا هستند که هر چقدر هم که کنجکاو برانگیز باشند، شما نمی‌توانید در نهایت از آن‌ها بازدید کنید. از جاهای دیدنی اما خطرناک تا مکان‌هایی متفاوت و دست نیافتنی و حتی گاو صندوقی که تنها چند تن در دنیا می‌توانند واردشان شود. می‌خواهید شما هم با چند نمونه از این مکان‌ها آشنا شوید؟

 

منطقه ۵۱، نوادا، آمریکا

یکی از معروف‌ترین جاهایی که کم‌تر کسی حق رفتن به آن جا را دارد، منطقه ۵۱ است که در واقع یک پایگاه نظامی تحقیقاتی آمریکایی است. خیلی‌ها عقیده دارند که نشانه‌هایی از حیاط غیر زمینی در این مکان نگهداری می‌شود و تا به حال افراد زیادی سعی کرده‌اند به صورت غیر قانونی واردش شوند. حتی همین چند وقت پیش سعی شده بود تا گردهمایی بزرگی تشکیل شده تا بتوان به صورت جمعی وارد منطقه ۵۱ شد.

 

  برترین سواحل سال ۲۰۱۹ به انتخاب تریپ‌ادوایزر 

 منطقه ۵۱، نوادا

 

جزیره Sentinel شمالی، هند

این جزیره در خلیج بنگال واقع شده و به نوعی می‌توان آن را متعلق به قبیله‌ای خاص به شمار آورد که جمعیت آن‌ها چیزی حدود ۵۰۰ نفر است. جزیره‌ای زیبا که البته اگر بخواهید به آن نزدیک شوید، جنگجویان قبیله با پیکان‌های آتشین به استقبال شما می‌آیند. دولت نیز ممنوع کرده که به این مکان بروید تا آرامش این قبیله به هم نخورد.

 

  بهترین مقاصد هند برای یک سفر زمستانی 

 جزیره Sentinel شمالی

 

جزیره مار، برزیل

برزیل نیز جزیره‌ای زیبا اما بسیار خطرناک دارد که نمی‌توانید به آن‌جا بروید. یک جزیره گرم‌سیری بسیار زیبا که البته منزلگاه بیش از ۴ هزار مار افعی طلایی بسیار خطرناک است. با توجه به این که این مارهای بسیار خطرناک، سمی دارند که می‌تواند گوشت انسان را از بین ببرد، کسی از ممنوعیت سفر به آن‌جا احتمالا ناراحت نباشد.

 

 جزیره مار

 

غارهای لاسکو، فرانسه

در سال ۱۹۴۰ چند نوجوان به صورت اتفاقی نقاشی‌هایی را در این غارها پیدا کردند که تخمین زده می‌شود متعلق به ۱۷ هزار سال پیش باشد. نقاشی‌هایی که از شکار، حیوانات و زندگی روزمره کشیده شده و از اولین طرح‌های کشیده شده به دست بشر به حساب می‌آید. غیر از محققانی که با وسواس انتخاب می‌شوند، کسی حق ندارد وارد این غارها شود و عکس‌هایی از آن در نمایشگاهی در فرانسه به نمایش در آمده است.

 

  عاشقانه‌ترین فعالیت‌ها در سفر پاریس 

 غارهای لاسکو

 

Svalbard Global Seed Vault، نروژ

جزیره‌ای به نام Spitsbergen در نروژ، جایی است که دولت این کشور دانه‌هایی از انواع گیاهان سراسر زمین جمع آوری کرده و در مکانی امن نگهداری می‌کند. جایی بسیار مجهز که برای فجایعی درست شده که کل این کره‌ی خاکی را تهدید می‌کند. تنها کسانی که در این مکان کار می‌کنند، اجازه‌ی ورود به آن را دارند اما شما می‌توانید از تورهای مجازی استفاده کرده و نگاهی به داخل این جای باشکوه و کنجکاوی برانگیز بندازید.

 

 Svalbard Global Seed Vault

 

Poveglia، ایتالیا

داستان این مکان بسیار به داستان‌های ترسناک شباهت دارد. وقتی در سال ۱۳۴۸ طاعون شیوع پیدا کرد، بیماران به این جا فرستاده شدند. جایی میان ونیز و لیدو که البته کم‌تر کسانی از آن زنده خارج شد. سپس در دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی این مکان به بیمارستان روانی تبدیل شد و بیماران تحت آزمایشات بی‌رحمانه‌ای قرار گرفتند. گفته می‌شود اتفاقات ماوراطبیعه در این مکان روی می‌دهد و خیلی‌ها دوست دارند از آن بازدید کنند، اما بازدید از این مکان رازآلود ممنوع شده است.

 

  ۷ مقصد عالی برای سفر به ایتالیا در زمستان ۲۰۲۰ 

 Poveglia

 

معبد بزرگ Ise، ژاپن

این معبد زیبای شینتو که قدمتی ۲ هزار ساله دارد، برای آماتراسو الهه‌ی آتش ساخته شده بود و گفته می‌شد که آینه‌ی مقدس امپراطور در آن نگهداری می‌شود. با این که بسیاری از مردم ژاپن و دنیا دوست دارند از این معبد تاریخی و بسیار مهم دیدن کنند، اما تنها خانواده‌ی سلطنتی و چند راهب منتخبِ معبد، اجازه‌ی ورود به این مکان را دارند.

 

 معبد بزرگ Ise

 

Surtsey، ایسلند

این جزیره نوظهور، از فعالیت‌های آتشفشانی پدید آمده است. Surtsey در سال ۱۹۶۳ شکل گرفته و به سرعت برای ورود افراد ممنوع شد. با این که این محل می‌توانست یک نقطه‌ی گردشگرپذیر عالی باشد، اما به خاطر پژوهش‌هایی که حول محور این اکوسیستم جوان انجام می‌پذیر، کسی جز محققین مربوطه نمی‌تواند وارد آن شود.

 

  ۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا 

 Surtsey

 

مقبره کین شی هائونگ، چین

اگر چه سپاه سفالین اولین امپراطور چین از دل خاک بیرون آمده است، اما مقبره‌ی او به واسطه‌ی احترامی که برایش قائل بودند و همچنین خطرات حفاری، دست نخورده باقی مانده است و جزو بخش ممنوعه‌ی این مکان برای بازدید به حساب می‌آید. پس در سفر با تور چین تنها می‌توانید از سپاه سفالین دیدن کنید.

 

  مکان‌های مخفی و جذاب در چین 

 مقبره کین شی هائونگ

 

جزیره Guadalupe، مکزیک

این جزیره خیلی جزو جاهای ممنوع به حساب نمی‌آید. جزیره‌ی بسیار زیبا که خانه‌ی جمعیت زیادی از کوسه‌های سفید است که جزو خطرناک‌ترین گونه‌ی کوسه‌ها به حساب می‌آید. البته خطرناک بودن کوسه‌ها دلیل ممنوعیت این مکان نیست، بلکه حفاظت از آن‌هاست که باعث شده در سال تعداد بسیار محدودی به صورت ثبت نامی و با برنامه‌ی از پیش تعیین شده در نقاطی مشخص به جزیره برده شوند.

 

 جزیره Guadalupe

 

گاو صندوق کوکاکولا

دستور تهیه نوشابه‌ی کوکاکولا یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های دنیاست! به همین خاطر در گاو صندوق بسیار امنی در آتلانتا و در ساختمان خود کوکاکولا نگهداری می‌شود و هیچ کس حق ورود به آن جا را ندارد.

 

  برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا 

 گاو صندوق کوکاکولا

 

Pravcická Brána، جمهوری چک

زمانی گردشگران بسیار زیادی برای راه رفتن روی این پل طبیعی به جمهوری چک سفر می‌کردند. پلی بسیار معروف در اروپا که حالا به خاطر رفت و آمد و جمعیت زیادی که روی آن می‌رفت دچار مشکل شده و به همین خاطر حالا کسی حق رفتن روی آن را ندارد و گردشگران نیز تنها می‌توانند از روی زمین از آن بازدید کنند.

 

 Pravcická Brána

 

قلعه Bhangarh، هند

از نظر قانونی رفتن به این مکان محدودیت آنچنانی ندارد، اما با توجه به گفته‌های مردم محلی، باید آن را جزو جن زده‌ترین جاهای هند به شمار آورد. حتی اگر به این چیزها اعتقادی نداشته باشید، کم‌تر کسی از مردم محلی حاضر می‌شود راهنمای شما باشد و شما را تا آن جا ببرد، مخصوصا اگر شب باشد و اگر بفهمند قصد رفتن به این مکان را دارید، تا جای ممکن سعی می‌کنند تا شما را منصرف نمایند.

 

  تور هند و بازدید از رازهایی مرموزتر از مثلث برمودا 

قلعه Bhangarh

۰۵ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران