سفر به ۱۴ مکان رویایی در دنیا (بخش دوم)

اطلاعات مفید
سفر به ۱۴ مکان رویایی در دنیا (بخش دوم)

اگر با خودتان فکر کرده‌اید که دیگر گزینه‌های لیست امروز ما از آن‌ها که در نوشته‌ی قبلی دیدید کم‌تر جذاب هستند، کاملا در اشتباهید. ۷ مکان باقی مانده، به واقع رویایی بوده و از زیبایی خاصی برخوردارند.

 

هتل Huilo Huilo Montaña (شیلی)

این اقامتگاه خاص و متفاوت را به راحتی می‌توان به عنوان خانه‌ی هابیت‌ها یا الف‌های جنگلی اشتباه گرفت. اما این بنای متفاوت در دل جنگل‌های "سرزمین میانه" یا جنگل‌هایی که در داستان‌ها آمده نیست، بلکه در هویلو شیلی واقع شده و شما می‌توانید آن را در دل جنگل بارانی معروف آندس پیدا کنید. برای رفتن به این هتل باید از روی یک پل معلق بگذرید و در ساعاتی از روز نیز یک آبشار مصنوعی از بالای بنا به پایین می‌ریزید. امکانات کاملا مدرنی برای این مکان در نظر گرفته شده و شما با اقامت در آن می‌توانید، هر روز در این محل جذاب به گردش بپردازید.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

قلعه آشیانه پرستو (شبه جزیره کریمه)

این بنای نئو گوتیک بر بالای صخره، زمانی خانه‌ی یکی از میلیونرهای آلمانی، صاحب چندین چاه نفت در دنیا بود. البته بنای اصلی این قلعه قدیمی‌تر از این صحبت‌هاست و طراحان روسی آن نیز آنقدر خوب عمل کردند که آشیانه پرستو، از زلزله بزرگ سال ۱۹۲۷ نیز جان سالم به در برد. این بنا در طول سال‌های اخیر چند باری نوسازی شده و حالا یک رستوران ایتالیایی فوق‌العاده نیز در آن بنا گشته است.

دارک هدجز (ایرلند)

اگر طرفدار سریال گیم آو ترونز بوده باشید، به هیچ وجه نباید یادتان برود که جاده‌ی معروف پادشاهی چه شکلی بود. تصاویر مربوط به آن جاده در دارک هدجز فیلم برداری شده که در واقع یک مسیر زیباست که درختان خاصی به روی جاده آمده‌اند و یک تونل دیدنی را ساخته‌اند. قدمت این مسیر و درختانش به چیزی حدود ۲ قرن می‌رسد.

 

بهترین کشورها برای عاشقان غذا

غارهای کرم‌های شب تاب وایتومو (نیوزیلند)

تقریبا تمام گردشگرانی که به وایتومو می‌روند، می‌خواهند از این غارهای دیدنی بازدید کنند. غارهایی که در تاریکی مطلق خود، کرم‌های شب تاب زیبایی دارند که سقف آن را همچون آسمانی مملو از ستاره، روشن می‌کنند. این غاره، تصویری رویایی را برای شما می سازند که با دیدنش، شما را عاشق خود خواهند کرد.

کلیسای جامع سنت باسیل (روسیه)

تور روسیه، مخصوصا سفر به مسکو یکی از سفرهای بسیار پرطرفدار در نزد گردشگران جهان است. اما یکی از اولین چیزهایی که هر کس در این سفر دوست دارد آن‌ را ببیند، کلیسای جامع سنت باسیل بوده که ساخت آن در سال ۱۵۶۰ تمام شده است و بر خلاف خیلی کلیساهای گوتیک دنیا، یک تصویر خیال انگیز و رویایی را برای شما ترسیم خواهد کرد. شما جدا از این که می‌توانید نمای رنگین و زیبای این کلیسا را از بیرون ببینید، این امکان را دارید تا به دخل رفته و از بخش‌های مختلفش دیدن کنید.

خیابان بائوبابز (ماداگاسکار)

خیابان بائوباز نیز مسیری زیبا است که اطراف آن را درختانی رویایی گرفته‌اند. اما این درختان با آن چیزی که در دارک هدج می‌بینید، کاملا متفاوت است. این درختان خاص و متفاوت از جمله نمادهای ماداگاسکار محسوب می‌شوند که مردم محلی به آن‌ها رنالا می‌گویند. در مسیر بین مورونداوا تا بلو سیری بیهینا، چندین و چند درخت رنالا وجود دارد که قدم بیشتر آن‌ها به بیش از ۸۰۰ سال می‌رسد. قدم زدن در این مسیر شما را به یاد قصه‌های قدیمی خواهد انداخت، مخصوصا اگر اول صبح به این جاده بزنید و نور صبحگاهی را در میان درختان ببینید.

 

معرفی ۱۰ دشت پر گل و زیبا در دنیا

هابیتون (نیوزیلند)

هابیتون در ابتدا جایی بود که پیتر جکسون کارگردان سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و تیم سازنده، آن برای فیلم‌برداری صحنه‌های شایر ساخته بودند. اما حالا این محل به یک مکان گردشگرپذیر تبدیل شده و شما می‌توانید از خانه‌های کوچک آن دیدن کنید، غذاهای محلی بخورید و عکس‌هایی زیبا بگیرید. در هابیتون برنامه‌های تفریحی زیادی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن‌ها، لباس‌های مخصوص هابیت‌ها را بپوشید، در فستیوال شرکت کنید و یک روز کاملا متفاوت و جالب داشته باشید، گویی در دل قصه‌ی ارباب حلقه‌های حضور دارید. این دهکده‌ی سورئال، در یکی از زیباترین مناطق سرسبز نیوزیلند واقع شده و جایی ایده‌آل برای گردش در این کشور خواهد بود.

 

بهترین شهرهای دنیا برای سفر در بهار

۰۸ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران