برترین پارک‌های ملی در دنیا (بخش اول)

اطلاعات مفید
برترین پارک‌های ملی در دنیا (بخش اول)

پارک‌های ملی از جهات مختلفی برای کشورها اهمیت دارند.مطمئنا این فضاهای محافظت شده، باعث می‌شوند تا پوشش گیاهی و همچنین تنوع جانوری این مناطق به بهترین شکل حفظ شود و از طرفی بازدید گردشگران از آن‌ها نیز، به خودی خود برای آن کشور درآمدزا خواهد بود.

اما برای خیلی‌ها این سوال پیش می‌آید که برترین پارک‌های ملی از لحاظ مختلف کدام‌ها هستند؟ شاید لیستی که ما طی دو نوشته برایتان تهیه کرده‌ایم، کمی به شما در پیدا کردن جواب این سوال کمک کند.

 

پارک ملی ساگارماتا، نپال

شاید شما با نام پارک ملی ساگارماتا آشنایی نداشته باشید، چون بیشتر مردم دنیا این محل را با نام پارک ملی اورست می‌شناسند. این پارک ملی بسیار معروف در دنیا که وسعتی به اندازه ۱۱۵۰ متر مربع دارد، به عنوان کمپ پایه برای آن‌ها که قصد صعود به قله را دارند نیز محسوب می‌شود و شما بعد از رسیدن به این مکان، آنقدر مسیرهای پیاده روی جذاب در دل طبیعت خواهید داشت و می‌توانید مناظر باور نکردنی را ببینید که شاید باورتان نشود. دره‌های بزرگ، دشت‌های وسیع و نمای زیبا از کوه اورست تنها بخشی از دیدنی‌هایی خواهد بود که با رفتن به پارک ملی ساگارماتا نصیبتان خواهد شد.

 

معرفی بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا

پارک ملی تورس دل پاین، شیلی

تورس دل پاین بدون شک یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین پارک‌های ملی در آمریکای جنوبی یا حتی تمام دنیا محسوب می‌شود. وقایع شگفت‌انگیز زمین‌شناسی در این محل باعث به وجود آمدن صخره‌های فوق‌العاده زیبا، یخچال‌های طبیعی و و دشت‌های بزرگ و زیبا شده است که شما می‌توانید در مسیرهای پیاده روی متعدد در این پارک ملی مشاهده کنید. یکی از مسیرهای محبوب در میان گردشگران، مسیر ۸ روزه‌ای است که به "مسیر O" معروف بوده و تقریبا به دور پارک ملی می‌چرخد و روزهای جادویی را برایتان رقم خواهد زد.

پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

هر گوشه‌ای از آفریقای جنوبی می‌تواند به خودی خود زیبا باشد، اما پارک ملی ۱۲ هزار کیلومتر مربعی کروگر از جمله خاص‌ترین جاهایی است که می‌توان در آفریقای جنوبی مشاهده کرد. جایی که پدرخوانده تمامی پارک‌های ملی دنیا محسوب می‌شود و جالی این که به راحتی قابل دسترس بوده و تورهای متعددی برای رفتن به آن‌جا وجود دارد تا بتوانید انواع حیوانات مختلف و پرندگان متنوع را از نزدیک مشاهده کنید. البته فراموش نکنید که یکی از بهترین فعالیت‌ها در این پارک ملی، شرکت در تورهای کمپینگ است. تورهایی که عموما ۵ روزه هستند و در آن‌ها می‌توانید روزهایی استثنایی را در این سرزمین استثنایی بگذرانید.

 

معرفی جذاب‌ترین تم‌‌پارک‌های آسیا

پارک ملی تونگاریرو، نیوزیلند

تونگاریرو قدیمی‌ترین پارک ملی نیوزیلند محسوب می‌شود. البته جدا از زیبایی خیره کننده این پارک ملی با دریاچه‌های کوچک و کریستالی در دل کوه، بیشتر محبوبیت این محل به لطف فیلم‌برداری سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در این محل بوده است و مردم آن را با نام " کوه عذاب" (محلی در داستان) می‌شناسند. اما به محض این که به این پارک ملی می‌رسید، این مهم را فراموش خواهید کرد چون مبهوت مناظر باور نکردنی، تنوع گیاهی و دیدن پرندگان خواهید شد. البته تورهای گردشگری شما را به محل دقیق فیلم‌برداری نیز می‌برند تا بتوانید بودن در "سرزمین میانه" را نیز تجربه کنید.

پارک ملی گالاپاگوس، اکوادور

پارک ملی گالاپاگوس نه تنها به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود، بلکه در لیست محل‌هایی با عنوان ذخیره گاه زیست (Biosphere Reserve) نیز قرار دارد که اهمیت آن برای این کره‌ی خاکی را بیشتر نمایان می‌کند. به همین دلیل است که در کنار زیبایی‌های منحصر به فرد جذیره، شما چندین سازه‌ی علمی و مراکز تحقیقاتی را نیز در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. این پارک ملی سواحل زیبا، صخره‌های سنگی که از مواد مذاب درست شده‌اند، ماهی‌های رنگارنگ و البته ایگواناهای دریایی را در خود دارد که البته نمادی برای این محل نیز محسوب می‌شوند.

پارک ملی تپه‌های شنی بزرگ، آمریکا

آمریکا چندین و چند پارک ملی بسیار مهم دارد که می‌توانستیم از آن‌ها نیز در لیستمان بگنجانیم، اما چون قرار است تا جای ممکن از هر کشور تنها به یک پارک ملی اشاره کنیم، حتما باید " پارک ملی تپه‌های شنی بزرگ" را معرفی می‌کردیم. این پارک ملی در کلورادو قرار گرفته و ساختار متفاوتش بیش از ۴۴۰ هزار سال پیش شکل گرفته است. این محل را باید یک موزه‌ی طبیعی از وقایع زمین شناسی به حساب آورد که دیدنش واقعا یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود.

 

۶ پارک استثنایی در دنیا که فرزندتان باید در آن بازی کند

پارک ملی دریایی تاروتائو، تایلند

اگر به تور تایلند می‌روید، بدانید که پارک‌های ملی متعددی هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. اما در میان تمامی این محل‌هایی که هر کدام به نحوی زیبای خیره‌کننده‌ای دارند، پارک ملی دریایی تاروتائو یک جای متفاوت و خاص خواهد بود. جایی با سواحلی فوق‌العاه زیبا، صخره‌های متفاوت، دنیای زیر آب شگفت انگیز که باعث می‌شود غواصی، قایق سواری و شنا در آن شما را با دنیایی رنگارنگ و جذاب آشنا کند. رفتن به پارک ملی دریایی تاروتائو یک اتفاق ویژه و هیجان انگیز است که در سفر به تایلند نباید آن را از دست بدهید.

۱۷ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران