برترین پارک‌های ملی در دنیا (بخش دوم)

اطلاعات مفید
برترین پارک‌های ملی در دنیا (بخش دوم)

در بخش اول این نوشته از ۷ پارک ملی برتر دنیا نوشتیم. از آمریکای جنوبی تا آسیا، از آفریقای جنوبی تا بخش‌هایی از آمریکا که خیلی‌ها فکر می‌کنند فضایی‌ها در آن پا گذاشته‌اند. اما در ادامه‌ی این نوشته به معرفی ۷ پارک ملی برتر دیگر خواهیم پرداخت که هر کدامشان ویژگی منحصر به فردی دارند که باعث شده آن‌ها را در لیست گرد هم آوریم.

 

پارک ملی وادی رم، اردن

اگر به دنبال یک پارک ملی صحرایی هستید، حتما باید برنامه‌ی سفر خود را برای وادی رم در اردن بچینید. این مکان البته بیشتر به "دره ماه" شهرت دارد و بسیاری از گردشگران که به تور اردن می‌روند، حتما از این مکان نیز بازدید به عمل می‌آورند. مسیرهای پیاده‌روی در پارک ملی وادی رم یک نوع ماجراجویی به حساب می‌آید و وقتی مناظر شن‌های طلایی و قرمز رنگ، کوه‌های زیبا و آسمان پاک را می‌بینید، دنیا برایتان معنایی متفاوت خواهد گرفت.

 

بهترین مقاصد برفی آسیا را بشناسید

پارک ملی کورکووادو، کاستاریکا

این مکان یکی از متنوع‌ترین نقاط زمین از نظر زیستی محسوب می‌شود. جایی که همچون یک بهشت جنگلی بر روی این کره‌ی خاکی است و جاذبه‌های آن انگار تمامی ندارد. مسلما مهم‌ترین ویژگی پارک ملی کورکووادو در کنار زیبایی‌های طبیعت شگفت‌انگیزش، حیات وحش دیدنی آن است که شما می‌توانید آن را در تورهای گردشگری به این محل ببینید. این پارک ملی با مساحت بزرگی که دارد، اما در دسترس بوده و به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. مجموعه‌ی پرندگان نادر موجود در این محل نیز باعث می‌شود پیشنهاد کنیم در سفر به این نقطه از کاستاریکا، حتما یک دوربین خوب همراه داشته باشید.

پارک ملی همیس، هند

شاید خیلی‌ها تور مثلث طلایی هند یا سفرهای این چنینی را به شما معرفی کنند، اما ما پیشنهاد می‌کنیم خود را برای یک ماجراجویی استثنایی آماده کرده و برای تور هند، پار ملی همیس را انتخاب کنید. این منطقه کوهستانی بزرگ و صخره‌ای در کنار طبیعت فوق‌العاده زیبا و خاصش، چندین صومعه بودایی و البته دهکده‌های لاداکی را در خود میزبانی می‌کند. از نظر طبیعی، کم‌تر جایی در هند وجود دارد که شما بتوانید دو کوه ۵ هزار متری را در کنار هم ببینید و در کنارش، دشت‌های وسیع را مشاهده کنید که بخش‌های زیادی از آن سنگی بوده و با دیگر جاهایی که در سفرهایتان دیده‌اید، کاملا متفاوت هستند.

پارک ملی کومودو، اندونزی

جزیره کومودو یکی از معروف‌ترین پارک‌های ملی در دنیاست که گردشگران زیادی در سفر به اندونزی از آن‌جا بازدید به عمل می‌آورند. اما چرا به این مکان پارک ملی کومودو یا جزیره‌ی کومودو می‌گویند؟ زیرا در این جزیره‌ی فوق‌العاده زیبا، مملو از اژدهای کومودو بود که در هر نقطه‌ای این پارک ملی می‌توانید آن‌ها را ببینید و اگر خوش شانس باشید، خواهید دید که چطور از تخم‌های خود نگهداری می‌کنند. البته رفتن به پارک ملی کومودو، تنها به تماشای این خزندهی استثنایی مختص نبوده و شما می‌توانید در سواحلی فوق‌العاده گردش کنید یا در تپه‌های سبز و زیبای این مکان به گردش بپردازید.

 

۹ مکان برای عکاسی بلاگرهای مشهور

پارک ملی پندا- گر، پرتغال

کشور پرتغال تنها یک پارک ملی دارد، اما همین پارک ملی ۸۰ هزار هکتاری، به واقع یکی از زیباترین پارک‌های ملی در تمام دنیاست اما خیلی از گردشگران از زیبایی آن بی‌خبر بوده و به همین دلیل بازدید کننده کمی از آن دیدن می‌کند. این مکان از سال ۱۹۷۱ به عنوان یک مکان محافظت شده در نظر گرفته شده و طبیعت جنگلی، رودخانه‌های متعدد، حیات وحش متنوع و بسیاری ویژگی‌های جذاب دیگر در خود دارد.

پارک ملی دینتری، استرالیا

Cape Tribulation که در واقع منطقه‌ای گرم‌سیری در شمال کویینزلند محسوب می‌شود، دو پارک ملی در خود دارد که یکی از آن‌ها به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود. پارک ملی دینتری یک جنگل بارانی بسیار بزرگ است که قدمت آن به بیش از ۱۳۵ میلیون سال پیش بر می‌گردد. این پارک ملی در کشوری همچون استرالیا که جاذبه‌های طبیعی به وفور دارد، باز هم یک مکان ویژه برای بازدید به حساب می‌آید.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

وقتی به عکس‌های پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک نگاه می‌کنید، احتمالا با ما هم‌نظر خواهید بود که این محل یکی از زیباترین نقاط روی زمین محسوب می‌شود. مکانی متشکل از چندین و چند برکه‌ با آب کریستالی که آبشارهای متعدد آن‌ها را هم متصل کرده‌اند و دور تا دور آن‌ها را یک محیط جنگلی و سرسبز فرا گرفته است. این مکان بسیار محبوب در کرواسی، در هر فصل زیبایی خاص به خود را دارد و شاید باید آن را چهار بار و در چهار فصل مختلف بازدید کرد.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

۲۴ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران