جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

اطلاعات مفید
جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا

دیگر مثل گذشته نیست که برای تجربه سواری روی زیپلاین تنها به چند مکان خاص محدود باشید، بلکه به هر گوشه‌ای از دنیا که سفر کنید، امکان سواری بر روی زیپلاین‌های کوچک و بزرگ را خواهید داشت. امروز ما لیستی از جذاب‌ترین زیپلاین‌های دنیا را برای شما گردآوری کرده‌ایم که حتما بلند‌ترین یا سریع‌ترین نیستند، بلکه جذاب‌ترین‌ها بوده که با فضایی عالی و مسیری خاص، یک تجربه لذت بخش را برایتان پدید خواهند آورد.

 

Perfect Day at CocoCay، باهاما

بر خلاف ظاهر رنگارنگ و شاد پارک بازی و آبی بسیار محبوب CocoCay، سوار شدن بر روی زیپلاین مخصوص این پارک که حدودا ۵۰۰ متر طول دارد، واقعا دل و جرعت می‌خواهد. این مکان بزرگ‌ترین استخر آب شیرین در کل ناحیه کارابین را داشته و شما درست از بالای تمام پارک با سرعتی بالا رد می‌شوید. البته این زیپلاین چند ایستگاه دارد و تمام مسیر به صورت یکسره نیست.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

 

زیپلاین دبی مارینا (Xline)، دبی

بلندترین زیپلاین شهری دنیا، فاصله‌ی چندانی از ما ندارد و شما می‌توانید در تور دبی آن را امتحان کنید. این زیپلاین در نقطه شروع ۱۷۰ متر از سطح زمین فاصله داشته و طول آن به ۲ کیلومتر می‌رسد. سرعت حرکت در این مسیر نیز به ۸۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که از جمله سریع‌ترین زیپلاین‌های دنیا به شمار می‌رود. شما این مسیر را می‌توانید به صورت یک نفره یا دو نفره تجربه کنید.

زیپلاین‌های پارک آتش‌فشانی آرنال، کاستاریکا

این پارک که نزدیک آتشفشانی فعال واقع شده است، مجموعه‌ای متنوع از انواع ماجراجویی‌ها را پیش پای شما می‌گذارد که یکی از آن‌ها زیپلاین‌های فوق‌العاده مهیجش است که ۷ عدد هستند و از ۷۶۰ متر تا ۲۰۰ متر طول دارند. اساسی برای این زیپلاین‌های تور ۲ ساعت و نیمه برگزار می‌شود تا شما بتوانید یک به یک آن‌ها را تجربه کرده و سرعتی بالا از میان درختان جنگلی زیبا گذر کنید.

 

گردشی رمانتیک در کانال‌های آبی دنیا

Flight of the Gibbon، تایلند

اگر سفر به تور تایلند را برای تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با سفر به مائه کامپونگ این زیپلاین فوق‌العاده جذاب را تجربه کنید که حدود ۸۰۰ متر طول داشته و ارتفاع نقطه شروع آن به ۵۰ متر می‌رسد. این زیپلاین، بلندترین زیپلاین یک تکه در جنوب شرق آسیا است که درست از وسط یک جنگل فوق‌العاده زیبا گذر می‌کند. مسیر Flight of the Gibbon واقعا خاص و متفاوت است و جرعت می‌خواهد تا وارد آن شوید و با سرعت بین دو پلی که برای زیپلاین ساخته شده، گذر نمایید.

Dragon’s Breath Flight Line، هاییتی

ارتفاع نقطه شروع این زیپلاین ۱۵۲ متر است و مسیر شما از بالای ساحل لابادی در کاراییب آغاز می‌شود. اما چرای به این مسیر زیپلاین لقب "نفس اژدها" را داده‌اند؟ زیرا این زیپلاین بلندترین و سریع‌تری زیپلاین روی آب در دنیاست که باید به صورت درازکش یا همان استایل "سوپرمنی" روی آن سوار شده و با سرعت مسیر را طی کنید تا به جایی برسید که به آن "صخره نفس اژدها" می‌گویند.

زیپلاین Jaguar Cave، بلیز

بلیز کشوری کوچک در آمریکای مرکزی است که یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این ناحیه به حساب می‌آید. جذابیت زیپلاینی که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، به این علت است که مسیر آن درست از بالای غارهای باستانی مایاها می‌گذرد. مسیر این زیپلاین بی‌نهایت زیباست و در کنار شما روی درختان انواع پرندگانی می‌کنند که به راحتی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

 

زیباترین کشورها طبق گزارش سازمان جهانی اقتصاد

زیپلاین دونچر پارک Toro Verde، پورتو ریکو

اما در لیستمان جای یک زیپلاین کوهستانی خالی بود و چه بهتر که آن را با زیپلاین معروف پارک Toro Verde پر کنیم که نقطه شروع آن در ارتفاع بالایی از سطح دریا بوده، مسیر ۱۴۰۰ متری دارد و سرعت شما در مسیر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد! در واقع این مسیر از زیپلاین دبی هم بلندتر بوده اما در مکانی طبیعی واقع شده و شما از میان درختان گذر می‌کنید و خبری از منظره‌ی آسمان‌خراش‌ها در آن‌جا نخواهد بود.

زیپلاین San Vigilio di Marebbe، ایتالیا

Kronplatz یکی از مناطق بسیار زیبا در ایتالیا است که که یک زیپلاین فوق‌العاده جذاب نیز در خود داشته که مجموعه ۱۰ مسیر را شامل و ۳۲۰۰ متر طول دارد و نقطه‌ی آغاز آن ۱۰۰ متر از سطح زیرینش فاصله دارد. طولانی‌ترین زیپلاین از این مجموعه ۷۰۰ متر است و منظره‌ی پیش روی شما نیز کوهستانی برقی و فوق‌‌العاده زیبا خواهد بود. البته این زیپلاین از جمله گران‌ترین انتخاب‌ها در لیست ما نیز بوده و به ازای هر نفر باید حدود ۷۰ یورو پرداخت کنید تا بتوانید آن‌ را تجربه نمایید.

 

گشتی در رنگارنگ‌ترین مناظر طبیعی دنیا

۰۶ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران