جذاب‌ترین مواردی که سال ۲۰۱۹ در سراسر دنیا رونمایی می‌شود

اطلاعات مفید
جذاب‌ترین مواردی که سال ۲۰۱۹ در سراسر دنیا رونمایی می‌شود

تنها چند روز به آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی مانده و بدون شک شبکه‌های اجتماعی شما مملو از پست‌های مختلفی در مورد کریسمس و جشن‌های سال نو است. برای آن‌هایی که اهل سفر هستند، همیشه این سوال پیش می‌آید که در مقاصد گردشگری مورد نظرشان، چه چیزهای جدیدی افتتاح می‌شود تا سال جدید به دیدن آن‌ها بروند. امسال اتفاق‌های زیادی در سراسر دنیا می‌افتد، از پل بلند که بهترین نمای ممکن از بانکوک را برایتان به نمایش می‌گذرد تا تم‌پارک جذابی شبیه به دنیای جنگ ستارگان که مخصوص طرفداران این سری فیلم‌هاست. با ما باشید تا ۷ مورد از برترین‌هایی که باید در سال ۲۰۱۹ منتظرشان باشید را با هم مرور کنیم.

 


۱- برج بازدید، بانکوک، تایلند


این برج ۱۵۰۰ فوتی در کنار رودخانه پائو پارایا، قرار است بهترین منظره ممکن از بانکوک را پیش چشم کسانی که با تور تایلند از آن بازدید می‌کنند نمایش دهد. برجی که قرار بر آن شده تا به یکی از نمادهای نوین شهر بدل شود، ششمین برج بلند دنیا و بلندترنین در منظقه باشد و با شمایلی کاملا متفاوت، بلند و درست چسبیده به آب، خونی تازه در رگ‌های جاذبه‌های گردشگری بانکوک تزریق کند.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 

 

برج بازدید

 


۲- باغ وحش آلاباما، آمریکا


بعد از ۲۰ سال، این اولین باغ وحشی است که به طور کامل از اول در آمریکا بنا خواهد شد. سواحل خلیج آلاباما به عنوان یکی از مقاصد برتر، ساحلی که با قیمت‌های متعارفش طرفداران زیادی پیدا کرده، جایی بسیار عالی برای برپایی این باغ وحش ۲۵ هکتاری به شمار می‌رود. بخش زیادی از حیوانات این باغ وحش از باغ وحشی کوچک در همین شهر می‌آید و به طور کلی مکان قبلی تعطیل و در این مکان گرد هم می‌آیند. قرار بر این شده تا استانداردهای زیست محیطی در بالاترین حد ممکن در این مکان استفاده شود و همچنین سیستم‌های جدید نگهداری آزادانه، غذا دهی متفاوت و کارهایی از این دست صورت بگیرد تا بتوان سافاری‌های مختلف با جیپ‌های الکتریک در آن استفاده شود.

 

 

باغ وحش آلاباما

 


۳- تم‌پارک جنگ ستارگان، لبه‌ی کهکشان، کالیفرنیا، آمریکا


بعد از موفقیت‌هایی که پارک "داستان اسباب‌بازی‌ها" به دست آورد، ساخت تم‌پارکی با تم جنگ ستارگان که تازه چند وقتی از حق تالیف کامل سری به این کمپانی بزرگ رسیده، دور از انتظار نبود. این پارک بسیار بزرگ کاملا شبیه به محیط‌های سری فیلم‌های جنگ ستارگا درست شده و کسانی که در آن شرکت می‌کنند می‌توانند در خانه‌های تاتویین غذا بخورند، در میلینیوم فالکون بازی کنند و سواری‌هایی همچون سفینه‌های جنگ ستارگان را سوار شوند. بازی‌های خاص بسیاری برای این پارک معرفی شده، اما هنوز چندین و چند محل آن به صورت پنهانی در حال ساخت است تا طرفداران را سورپرایز کند.

 

جذاب‌ترین تم‌‌پارک‌های آسیا برای لذت بردن در تعطیلات سال نو

 

 

تم‌پارک جنگ ستارگان

 


۴- پارک ملی اویمیکان، کبک، استرالیا


این پارک کاملا جدید در منطقه‌ای از کبک به نام لورنتیان واقع خواهد شد که چندین و چند رودخانه، دریاچه و صخره‌ها و جنگل‌های زیبا در آن واقع شده و همچنین تنوع حیات وحش بسیار جذابی دارد. تابستان امسال که این پارک ملی گشایش پیدا کند، شما می‌توانید در مسیرهای خاکی و آبی در آن به گردش پرداخته و با قایق به دل آب‌های آرام آن بزنید. یکی از مشخصه‌های این مکان صخره‌های خاص آن است که برای سنگ‌نوردان به بهشتی می‌ماند و قرار بر این شده تا از این به بعد، امکانات ویژه‌ای برای ورزشکارانی که برای انجام این ورزش به اویمیکان می‌آیند، اختصاص پیدا کند.

 

 

پارک ملی اویمیکان

 


۵- تبدیل قلعه معروف هیروشیما، به موزه‌ی هنر مدرن، ژاپن


این قلعه که در سال ۱۵۸۹ میلادی ساخته شده بود، یکی از مهم‌ترین سازه‌های هیروشیما به حساب می‌آمد، اما در پایان جنگ جهانی دوم آمریکا با بمب اتمی خود، اطراف آن را کاملا ویران کرد، اما قلعه در جای خود باقی ماند. حالا شرکت تیم‌لَب که در سنگاپور، توکیو و پاریس، کارهای ویژه‌ای انجام داده، قرار است با ساخت یک موزه‌ی هنرهای مدرن در اطرافش و تبدیل این مکان به یک منطقه ویژه‌، آن را از آنچه که بوده منحصر به فردتر کند، تا حجم زیادی از گردشگران را به سوی این قلعه‌ی باستانی جلب کند.

 

 

قلعه معروف هیروشیما

 


۶- موزه‌ی هنر آمریکا و جنبش‌ صنایع دستی، کالیفرنیا، آمریکا


یکی دیگر از محل‌های فوق‌العاده جذابی که قرار است در آمریکا بازگشایی شود، این موزه خواهد بود که در مساحتی به اندازه ۱۳۷ هزار فوت مربع و با بودجه‌ای معادل ۹۰ میلیون دلار ساخته خواهد شد. این موزه کاملا به هنر آمریکا اختصاص داشته و در بخش‌های مختلفی به نمایش آثاری در زمینه‌های عکاسی، نورپردازی، دکور، شعر و ... از سال‌های مرتبط به قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی خواهد پرداخت. ۴۰ هزار فوت مربع از مساحت این موزه به گالری‌های دوره‌ای و ۹ هزار فوت دیگر نیز به رستوران‌ها و کافه‌هایی اختصاص یافته که میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

۱۲ مقصد لاکچری دنیا برای سفری رویایی در سال ۲۰۱۹

 

 

موزه‌ی هنر آمریکا

 


۷- موزه ملی قطر


قطر که شدیدا درگیر ساخت پروژه‌های عظیم جام جهانی ۲۰۲۲ است، یک پروژه‌ی بسیار مهم دیگر را در سال ۲۰۱۹ به پایان می‌رساند که شاید از نظر فرهنگی، جایگاهی به مراتب بالاتر از تمامی آن مسابقات فوتبال خواهد داشت. این پروژه، موزه‌ی ملی قطر با وسعت ۴۵۰ ‌هزار فوت مربع است که مسیر گالری‌های آن به چیزی حدود ۱.۷ مایل می‌رسد. مکانی با معماری بسیار خاص که المان‌های معماری عربی را با حالتی مدرن پیاده‌سازی می‌کند. این موزه را هنرمند بسیار معروف، جین نول طراحی کرده و آن را در نزدیکی دریا خواهد ساخت. در این موزه قرار است آثاری از ابتدای تمدن تا روزهای نوین به نمایش گذاشته شود، از نقاشی‌های هنری، تا فرش‌های مروارید دوز باربودا و آثار صنایع دستی.

 

 

موزه ملی قطر

۱۱ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران