معرفی ۸ جشن برداشت محصول دیدنی در سراسر دنیا

اطلاعات مفید
معرفی ۸ جشن برداشت محصول دیدنی در سراسر دنیا

جشن برداشت محصول، تقریبا در هر فرهنگ و در هر بخشی از دنیا یکی از رسومات تاریخی بوده است. جشنی که بر پایه شکر گذاری و زیبایی‌های این روزهای فوق‌العاده جریان دارد و بهترین فرصت برای بودن در کنار خانواده، اهالی شهر و یا روستا شمرده می‌شد. با این حال مسلما هستند جاهایی در دنیا که جشن‌هایشان رنگ و بوی بهتری دارند، رنگارنگ‌تر است و یا اینکه حال و هوای رسومات قدیمی را هنوز به جا می‌آورند. در این مقاله به سراغ همان مناطق رفته‌ایم تا آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 


روز شکرگذاری، Plimoth Plantation، ماساچوست


روز شکرگذاری در فرهنگ مردم آمریکا روزی مهم است و هر سال در چهارمین پنج‌شنبه از ماه نوامبر (اوایل آذر) برگزار می‌شود. البته این مراسم در ابتدا از طرف آن‌ها بنا شد که بعد از سال‌ها تلاش و رسیدن به آمریکا توانسته بودند با کشاورزی زندگی خود در این سرزمین را دگرگون کنند.

 

 

  

روز شکرگذاری

 

 

Plimoth Plantation یک موزه زنده در ماساچوست است که گفته می‌شود این جشن از آنجا در آمریکا آغاز شده است. حالا هر ساله مردم محلی در این نقطه جمع می‌شوند و با پوشیدن لباس‌های قدیمی و درست کردن غذاهای مخصوص آن را برگزار می‌کنند.


ویندیمیا، مندوزا، آرژانتین


در آخرین یکشنبه ماه فوریه (اوایل اسفند)، اسقف اعظم مندوزا با آب مقدس محصولات این شهر با به صورت نمادین متبرک می‌کند و دعایی به درگاه خدا برای برکت بیشتر می‌خواند. بعد از این است که یک ماه جشن مردم این منطقه از آرژانتین برای برداشت محصول آغاز می‌شود. این جشن‌ها به انتخاب مبلکه زیبایی و رژه او در شهر، اجراهای مختلف، پایکوبی و پخت غذاهای مختلف مختص شده و همه ‌جای شهر برای مدلی مملو از شادی و موسیقی می‌شود.

 

 

 

ویندیمیا

 


برداشت برنج، بالی، اندونزی


دوی سر، الهه برنج، به اعتقاد مردم محلی این منطقه، هر بار در زمان برداشت برنج در فصول مختلف به سراغ مزارع آن‌ها می‌آید تا برکت محصولاتشان را دو چندان کند. آن‌ها نیز در این بین برای او شروع به جشن گرفتن می‌کنند تا وی را خوشحال نمایند. اگر مسافر تور بالی باشید، می‌بینید مردم محلی با برافراشتن پرچم، پایکوبی و آذین بستن بارگاه‌هایی که با بامبو ساخته شده به پیشواز آن می‌روند و بخش‌هایی کمی از گوشه‌های مزرعه را که می‌گویند این الهه در آنجا به کارشان نظارت می‌کند را باقی گذاشته تا آن را نذر فقرا کنند.

 

 

۱۰ دلیل مهم برای اینکه حتما به بالی سفر کنید

 

 

برداشت برنج، بالی

 


برداشت میوه در چانتاپوری، چانتاپوری، تایلند


قبل از سفر با تور تایلند تقویم فستیوال‌های سالانه این کشور را ورق بزنید وبا آن همراه باشید. چانتاپوری به سنگ‌های قیمتی و منبع بسیار غنی از انواع میوه‌جات مشهور است. این شهر پر شده از سبدهای میوه‌های رنگارنگی که دل از آدم می‌برد. مردم محلی در طول تابستان یک همایش میوه برگزار می‌کنند که در آن بازارهای مختلفی برپا شده و گردشگران را به خود جلب می‌کنند. البته این تنها بخشی از ماجرای جشن برداشت آن‌هاست، در کنار این مباحث در روزهای ابتدایی نمایشگاه‌های هنری و بازارهای شناوری که این میوه‌های رنگارنگ را حمل می‌کنند از ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

 

چهار فستیوال‌ شگفت‌انگیز پاتایا که پیش از سفر باید بشناسید

 

 

برداشت میوه در چانتاپوری

 


تبرک دریا، یونان


شهرهای ساحلی یونان رسمی دارند که از اولین سده‌های مسیحیت در این مکان به جا مانده است. در این مراسم کشیش‌های هر محلی به نزدیک دریا رفته و با صلیب‌های طلایی خود دریا را متبرک می‌کنند. بعد از این کار مردان با شنا در دریا با توجه به باور خود ارواح رفتنگان را از برگشتشان به دنیا جلوگیری می‌کنند. این مراسم در سال نو برگزار می‌شود و با این کار به گفته آن‌ها ارواح قبل از ورود به سال جدید به آرامش می‌رسند.

 

 

فستیوال تبرک دریا یونان

 


برداشت زیتون، مگیون، ایتالیا


در نوابر (اواخر آبان) این شهر میزبان دو روز جشن برداشت زیتون است. این مراسم بیشتر از اینکه جشنی بزرگ باشد در واقع گردهمایی بزرگ برای برداشت محصول و در نهایت تهیه روغن از آن‌هاست. این مراسم از قرن ۱۲ در این شهر برپا است پس پر بیراه نیست که شام خاص این دو شب را در قلعه‌ای قدیمی سرو می‌کنند و مردم شهر در آن جمع شوند. شام مورد نظر هم غذاهای قدیمی را شامل می‌شود و مردم هم اغلب با لباس‌های قدیمی در جشن ظاهر می‌شوند.

 

 

فستیوال برداشت زیتون ایتالیا

 


فستیوال گل مدیرا، مدیرا، پرتغال


آوریل هر سال (اواخر فروردین)، بهار این شهر رنگ و بویی دگرگونه می‌گیرد. این شهر که به کشت گل مشهور است، زمان برداشت گل‌هایش را با جشنی بزرگ گرامی می‌دارد. در این مراسم رژه‌ی بزرگی برپا می‌شود که تجهیزات آن را با گل‌های رنگارنگ پوشیده‌اند و لباس‌های ستارگان این مراسم نیز همگی با گل آذین شده‌اند.

 

 

فستیوال گل مدیرا پرتغال

 


مراسمات دیگری نیز برای برداشت محصول در دنیا برگزار می‌شود که می‌توانستند در لیست ما قرار بگیرد. از جمله گلاب‌گیری شیراز، برداشت ذرت در آمریکا و ... . با این حال این مراسماتی که از آن‌ها یاد کردیم از بهترین‌هایی هستند که با معروفیت بسیار در جهان، هر ساله گردشگران بسیاری را به شهرهای یاد شده می‌کشاند.

۲۳ اسفند ۱۳۹۶

نظرات کاربران