معرفی فستیوال‌های مربوط به گل‌های لاله در تمام دنیا

اطلاعات مفید
معرفی فستیوال‌های مربوط به گل‌های لاله در تمام دنیا

سالانه در دنیا، فستیوال‌ها و جشن‌های بسیار زیادی در زمینه گل برگزار می‌شود. بسته به شهر یا منطقه‌ای که این جشن‌ها در آن جا برگزار می‌شود، گل‌های متنوعی به نمایش گذاشته می‌شوند. در این بین لاله‌ها جایگاهی متمایز از بسیاری گونه‌های گل در دنیا دارند و فستیوال‌های مختلفی نیز حول محور آن‌ها برگزار می‌شود که ما در نوشته‌ی امروزمان به معرفی ۶ نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 


Keukenhof در هلند


هلند از بزرگ‌ترین قطب‌های پرورش گل در تمام دنیسات و گل‌های متنوع زیادی در این کشور رشد داده شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. اما این لاله‌های هلند هستند که بیش از هر گل دیگری معروفند و چندین نقطه از کشور هر ساله زیر کشت وسیع این گل می‌روند. پارک ۳۲ Ha در Keukenhof تنها ۳۰ دقیقه از آمستردام فاصله دارد و هر ساله هنگام رویش گل‌های لاله و فستیوالی که برایش ترتیب داده می‌شود، مملو از گردشگر می‌شود. جدا از برنامه‌های مختلفی که در این مدت برگزار می‌شود، رژه‌ی معروف آن مهم‌ترین برنامه‌ی کل فستیوال است که ۲۵ آوریل هر سال برگزار می‌شود و دسته‌های مختلفی با انواع لباس‌هایی که از گل ساخته شده در آن به نمایش می‌پردازند.

 

زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان را بشناسید

 

 

Keukenhof

 


Tulip Time در آمریکا


در خاک ایالات متحده چندین جشنواره گل‌های لاله برگزار می‌شود که Tulip Time در Holland، بزرگ‌ترین آن‌هاست. در پارک این شهر، کنار خیابان‌ها و تمامی بلوارها بیش از ۴.۵ میلیون گل لاله کاشته می‌شود و شهر را غرق در زیبایی‌ منحصر به فرد این شهر می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که تعداد گردشگران زیادی از دیگر ایالت‌های آمریکا یا حتی کشورهای دیگر به این بخش از کشور بیایند. در روزهای مختلف این فستیوال سه رژه بزرگ برگزار می‌شود که هر کدامشان تم خاصی داشته و با تعداد بسیار بالا و همراه موسیقی و پایکوبی برگزار می‌گردد.

 

زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید

 

 

 

Tulip Time

 


Skagit Tulip در آمریکا


یکی دیگر از فستیوال‌های بسیار مهم گل‌های لاله در آمریکا که زمان دیگری نسبت به فستیوال قبلی برگزار می‌شود. لاله‌های این مکان در کوهستان ورنو رشد می‌کنند و از این حیث کاملا متفاوت از دیگر فستیوال‌هایی هستند که در لیست ما قرار دارند. جایی بسیار زیبا که خاطره‌ و عکس‌هایی فراموش نشدنی از آن براتیان باقی خواهد ماند. تورهای گردشی زیادی در این بازه‌ی زمانی به کوهستان ورنو برگزار می‌شود تا گردشگران بتوانند از میلیون لاله‌ای که در آن جا رشد می‌کنند دیدن نمایند.

 

 

Skagit Tulip

 


فستیوال لاله‌ی کانادایی


فستیوال لاله‌های کانادایی در اوتاوا از سال ۱۹۵۳ برگزار می‌شود و قرار بود نمادی از رهایی از جنگ جهانی دوم باشد و حالا هر سال ۱۰ روز این منطقه از کانادا مملو از گل‌های لاله‌ی رنگارنگ می‌گردد. اولین گل‌های لاله که به این منطقه آورده شده بود نیز، هدایای هلندی‌ها به مردم کانادا بود که در نبردی در جنگ جهانی، از اسلکه‌ی مهمی مراقبت کرده بودند. جدا از زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای که گل‌های لاله در این مدت به اوتاوا می‌دهند، اهمیت تاریخی این فستیوال یکی دیگر از دلایلی است که باید آن را جزوی از لیستمان قرار می‌دادیم.

 

۱۲ مقصد شگفت‌انگیز و سورئال در دنیا

 

 

فستیوال لاله‌ی کانادایی

 


فستیوال لاله سرینگار


این فستیوال بزرگ سال‌هاست که با نام گاندی اجین شده و بزرگ‌ترین جشن لاله در تمام هند است. با توجه به تغییرات آب و هوایی، زمان برگزاری فستیوال ۵ روزه‌ی سرینگار دقیقا مشخص نبوده، اما هر سال بین ماه‌های مارس تا آوریل است. باغ‌هایی که مجموعا این فستیوال را میزبانی می‌کنند به بیش از ۵ هکتار می‌رسند و چون در کنار برکه‌ی دال قرار گرفته‌اند، زیبایی‌ گل‌ها در آن بیشتر به چشم آمده و منظره‌ای رویایی را رقم می‌زنند. بیش از ۶۰ طرح از لاله‌های تک‌ رنگ یا چند رنگ در این فستیوال به نمایش در می‌آیند و چند ده هزار نفر به ازای هر روز از هند یا کشورهای مختلف می‌توانند به بازدید این مکان بروند.

 

بهترین شهرها در هند برای شرکت در جشن هولی، فستیوال رنگ‌ها

 

 

 فستیوال لاله سریناگار

 


فستیوال گل لاله استانبول


آوریل هر سال استانبول میزبان یک جشنواره بین‌المللی در زمینه گل‌های لاله است، جایی که شهر با بیش از ۳۰ میلیون گل لاله از رنگ‌های مختلف زیبا می‌شود. فرش گلی زیبا نیز از سلطان احمد تا مسجد آمدی متشکل از نیم میلیون لاله‌ی زیبا در رنگ‌های مختلف کشیده می‌شود که شما بتوانید در کنار آن‌ها حرکت کرده تا به پارک برسید و انواع لاله‌های دیگر را به تماشا بنشینید. البته گاهی فستیوال به واسطه وضعیت آب و هوایی در اواخر ماه مارس آغاز می‌شود، اما عموما اگر همه چیز مساعد باشد شما می توانید از اول تا آخرین روز ماه آوریل با تور استانبول در این فستیوال که در نزدیکی ایران برگزار شده و رفتن به آن نیز راحت خواهد بود، شرکت کنید.

 

راه‌هایی برای تجربه سفر ارزان به استانبول

 

 

 فستیوال لاله سریناگار

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران