۲۰ نقطه زیبا در فصل بهار (بخش دوم)

اطلاعات مفید
۲۰ نقطه زیبا در فصل بهار (بخش دوم)

در نوشته‌ی اول به مرور ۱۰ مورد از زیباترین نقاط این سیاره در بهار پرداختیم، اما خیلی جاهای دیگر هنوز مانده‌اند که باید از آن‌ها اسم برد. جاهایی که می‌توانند مقصد سفر بهاری شما باشند تا بتوانید این زیبایی‌های شگفت انگیز را از نزدیک لمس کنید.

 

سئول (Seoul)، کره جنوبی

شاید در کره، شکوفه‌های گیلاس در تمام کشور به چشم نخورد، اما زیبایی این درختان زیبا در بهار سئول -پایتخت این کشور- به اندازه‌ی کافی چشم نواز است که به خاطرش به شرق آسیا سفر کنید. وجود بناهای زیبای سنتی کره در پس زمینه‌ی این شکوفه‌های صورتی، دقیقا همان تصویر بهاری منحصر به فردی است که هر کسی در رویاهایش برای این فصل متصور خواهد بود.

 

معرفی ۱۰ موزه هنری برتر جهان

غار بلو گروتو (Blue Grotto)، ایتالیا

غار آبی و زیبای بلو گروتو از آن دیدنی‌های است که خیلی‌ها دوست دارند در سفر به ایتالیا، حتما از آن‌جا بازدید به عمل آورند. اما بهترین زمان برای دیدن این غار آبی منحصر به فرد، ایام بهار است که هوا در بهترین شرایط بوده و شما می‌توانید، هم از آن‌جا دیدن کرده و هم دیگر جاذبه‌های کاپری در این کشور را ببینید.

بدروم (Bodrum)، ترکیه

بهار، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر با تور ترکیه است، اما از میان تمام مقاصد جذاب این کشور، پیشنهاد می‌کنیم به شهر ساحلی و فوق‌العاده دیدنی بدروم بروید. خیلی‌ها سفر تابستانه با تور بدروم را برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند، اما تابستان‌های بدروم آن‌قدر گرم است که بتوانید به راحتی در دریا به آبتنی بپردازید، از دیدنی‌های تاریخی اطراف آن‌جا دیدن کنید و همچنین درگیر شلوغی‌های بیش از اندازه تابستان و گرمای طاقت‌فرسایش هم نشوید.

فنچال (Funchal)، پرتغال

یکی دیگر از جاهای اروپا که در ایام بهار می‌توانید در میان‌ باغ‌های مملو از گلش چرخ بزنید و عکس‌هایی دیدنی بگیرید، فنچال در مادیرایِ پرتغال است. باغ‌های گیاه‌شنای مادیرا که در این شهر واقع شده بیش از ۳ هزار نوع گیاه مختلف را در خود میزبان می‌کند و در ایام بهار، بخش زیادی از این باغ شکوفه زده و تصویری فوق‌العاده را رقم می‌زند. بعضی از گل‌ها و گیاهانی که در فنچال می‌بینید، تنها مختص به جزیره مادیرا هستند و نمونه‌ی آن‌ها در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

 

مقاصد محبوب بازیگران بالیوودی کجاست؟

هالربوس (Hallerbos)، بلژیک

هالربوس در هاله، یکی دیگر از آن‌ نقاط معروف اروپا در بهار است و آن هم به خاطر فرشی بزرگ از گل‌های بنفشه است که در میان جنگل دیدنی این منطقه رشد می‌کنند. وقتی وارد جنگل می‌شوید، آفتاب از میان شاخ برگ‌های درختان به روی این بنفشه‌ها افتاده و تابلویی بی‌نظیر از رنگ‌ها را پیش چشمان شما شکل می‌دهد.

دره ساگیت (Skagit)، آمریکا

دره ساگیت شاید به اندازه‌ی شهرهای هلندی معروف نباشد، اما مزارع بزرگ گل‌های لاله‌ی این دره‌ی زیبا چیزی از مزارع گل‌های هلند کم ندارد. جایی که گل‌های لاله در رنگ‌های مختلف به شکلی مرتب کشت شده و در ایام بهار فرشی بزرگ و رنگارنگ را شکل می‌دهند. البته در طول بهار تعداد محدودی می‌توانند از این‌جا بازدید کنند و به همین دلیل، برنامه‌ریزی برای بازدید از دره ساگیت برای خارجی‌ها کمی سخت است.

 

معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

لس آوانتس (Les Avants)، سوییس

مناظر طبیعی سوییس در هر فصلی از سال زیبا هستند و بهار نیز از این قائده مستثنی نیست. نقاط مختلفی هستند که رفتن به آن‌ها در تور سوییس را پیشنهاد کرد، اما لس آوانتس که درست در کنار دریاچه‌ی جنوا واقع شد، با دشت‌های پر گل و منظره‌ی کوه‌هایی که هنوز کمی برف روی خود دارند، بهترین انتخاب خواهد بود.

ناماکوالند (Namaqualand)، آفریقای جنوبی

مسیر گل‌های ناماکوالند حدودا 5 ساعت از مرکز شهر کیپ تاون دور است، پس اگر ایام بهار به آفریقای جنوبی سفر کردید، حتما می‌توانید از این محل زیبا دیدن کنید. این دشت گل‌های رنگارنگ وحشی، بسته به آب و هوا، ممکن است از اواسط بهار کم کم به شکل دلخواه در بیاید، پس اگر قصد بازدید از این محل را دارید، باید به آب و هوا منطقه دقت کنید و سپس برای رفتن به کیپ تاون و ناماکوالند، برنامه‌ریزی نمایید.

 

معرفی زیباترین قصر هتل‌های دنیا

باغ‌های گیاه‌شناسی کرایست‌چرچ (Christchurch)، نیوزلند

در تمام طول سال شما می‌توانید از این باغ‌های گیاه‌شناسی دیدن کنید، اما بهترین زمان برای بازدید از این مکان، ایام بهار است. چرا؟ چون بسیاری از گل‌های این باغ از جمله گل‌های لاله رنگارنگ آن در بهار شکوفا شده و جلوه‌ای متفاوت به کرایست‌چرچ می‌دهند.

فز (Fez)، مراکش

چیزی که از مراکش صحرایی در ذهن دارید را دور بریزید، چون اگر در فصل بهار به فز بروید و تصویر دشت‌های سرسبز بزرگ و دیدنی آن‌جا را ببینید، حتما آن را باور نخواهید کرد. البته یک دلیل مهم دیگر نیز برای رفتن به فز در ایام بهار وجود دارد و آن هم برگزاری فستیوال موسیقی Gnaoua در ماه مِی است.

 

معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

۱۸ خرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران