۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان

اطلاعات مفید
۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال زیبا در سراسر جهان

اگر چه بعضی شهرها به برگزاری جشن‌های بزرگ شهرت دارند، اما واقعیت این است که تمام دنیا به جشن و پایکوبی و برگزاری فستیوال علاقه دارند و در تمام کشورهای مختلف و در تمام سال می‌توانید فستیوال‌های مختلفی را پیدا کنید که مردم آن سرزمین‌ها با جان و دل درشان شرکت کرده و روزی متفاوت را از سر می‌گذرانند. در مقاله‌ای که امروز برایتان تدارک دیده‌ایم، به سراغ ۱۲ کشور مختلف، ۱۲ ماه و ۱۲ فستیوال متفاوت در هر کدامشان رفته‌ایم تا شاید مورد پسند شما نیز قرار بگیرد. اگر شما نیز فستیوال خاصی را می‌شناسید، در بخش نظرات، انتهای پست با ما در میان بگذارید.

 


فستیوال جهانی World Buskers در کرایست چرچ


کرایست چرچ بزرگ‌ترین شهر در جنوب نیوزلند محسوب شده و حدودا ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. اما در هنگام برگزاری این فستیوال و در ماه ژانویه که حدود ۱۰ روز به طول انجامیده و انواع رقصند‌ه‌ها، آکروبات بازها و خوانندگان و هنرمندان دیگر در آن شرکت می‌کنند، بیش از ۳۰۰ هزار نفر به این مکان سفر می‌کنند و جمعیت شهر را به دو برابر می‌رسانند. این فستیوال بزرگ و جذاب از سال ۱۹۹۳ در این شهر برگزار می‌شود.

 

 با عجیب‌ترین فستیوال‌هایی که در آسیا برگزار می‌شوند آشنا شوید! 

 

 

World Buskers

 


فستیوال برفی ساپورو در ژاپن


ساپارو یک بار در سال ۱۹۷۲ میزبان المپیک بود. جایی که زمستان‌ها آنقدر در آن برف می‌بارد که در زمان برگزاری این فستیوال باشکوه، به اندازه ساخت یک شهر برف و یخ در آن یافت می‌شود. فستیوال برفی این شهر به مدت یک هفته در اوایل فوریه هر سال برگزار شده و هنرمندانی از سراسر ژاپن و بعضا از دیگر نقاط دنیا به این شهر می‌آیند تا تندیس‌های کوچک و بزرگی از معابد بودایی تا حیوانات را با برف و یخ بسازند. آمارها نشان از حضور چند ده میلیونی در این فستیوال را نشان می‌دهد که البته بخش زیادی از آن خود ژاپنی‌ها هستند.

 

 

فستیوال برفی ساپورو

 


روز سنت پاتریک در جورجیای آمریکا


همه‌ی ما فکر می‌کنیم که روز سنت پاتریک، یک جشن ایرلندی است و ایرلندی‌ها یا حداقل جاهایی در آمریکا که ایرلندی بیشتری دارند باید آن را بهتر و باشکوه‌تر جشن بگیرند، اما واقعیت این است که ساوانا که تقریبا هیچ ایرلندی در خود ندارد، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های سنت پاتریک در دنیا را برگزار کرده و این جشن در ماه مارس و به مدت دو هفته به طول می‌انجامد. صد در صد هم در این جشن هم لباس‌های سبز موجود است، هم نوشیدنی‌های سبز و هم اینکه کل شهر به رنگ سبز در می‌آید.

 

 پاییز را با فستیوال‌های فصلی هند جشن بگیریم

 

 

روز سنت پاتریک

 


جشن واپو در فندلاند


Ylioppilaslakki کلاه‌های سفیدی هستند که تمام دانش‌آموزان فندلاندی زمان فارغ‌التحصیلی دریافت می‌کنند و در زمان این جشن همه باید این کلاه را سر کنند. واپو در آخرین روز آوریل و به پاس شروع تابستان جشن گرفته می‌شود و در آن برای یک روز کامل همه به خیابان‌ها ریخته و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. البته واپو در تمام کشورهای حوضه اسکاندیناوی برگزار می‌شود، اما در فندلاند باشکوه‌تر و بزرگ‌تر است چون مهم‌ترین جشن ملی آن‌هاست.

 

 

جشن واپو

 


بونگ بنگ فای در یاسوتورن تایلند


این جشن بودایی که در بخش یاسوتورن تایلند ودر ماه می برگزار می‌شود سه روز به طول می‌انجامد. فستیوال با شب زنده‌داری و جشنی آغاز می‌شود که همراه با موسیقی خاص و محلی مور لام است. روز سوم ملت لباس‌های محلی پوشیده و در دسته‌های مختلف به رژه همراه با موسیقی و گل و رقص مشغول می‌شوند و در روز سوم نیز ورزش‌های بومی و ساخت برج‌هایی با بامبو و کارهایی از این دست را می‌بینید.

 

چهار فستیوال‌ شگفت‌انگیز پاتایا که پیش از سفر باید بشناسید

 

 

بونگ بنگ فای

 


فستیوال فز در مراکش


این فستیوال به موسیقی سنتی از کشورهای مختلف اختصاص داشته و هر ساله در ماه جون در مراکش برگزار می‌شود. این موسیقی می‌تواند گیتار فلامینگوی موسیقی کانتری آمریکایی باشد یا موسیقی اصیل هندی یا حتی موسیقی سنتی ایرانی. بارها شهرام ناظری نیز در این فستیوال بزرگ موسیقیایی اجراهای پرشوری داشته و به صورت کلی جشن موسیقیایی مهم و بزرگی به شمار می‌رود که شرکت در آن می‌تواند خاطره‌ای خوش برای علاقه‌مندان به این هنر بسازد.

 

 

فستیوال فز

 


بازار بین‌المللی هنر مردمی در نیومکزیکو


اگر چه نام بازار بر روی این همایش نهاده شده و در عمل نیز شما در یک بازار بزرگ روباز به مدت ۴ روز به خرید مشغول می‌شوید، اما در عمق این فستیوال، یک همایش فرهنگی و هنری بزرگ نهفته است و هنرمندانی از ۶۰ کشور جهان به مدت چهار روز آثار دست خود را در این بازار عرضه می‌کنند تا هم دیده شوند و هم اینکه به فروش برسند. در کنار این بازار برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری برگزار شده و در آخرین روز نیز تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای عرضه می‌شود.

 

 

بازار بین‌المللی هنر مردمی

 


نمایش فرهنگی مونت هاگن در پاپوا گینه نو


این همایش بسیار بزرگ در ماه آگوست و به مدت یک هفته به طول می‌انجامد، بیش از ۱۰۰ قبلیه‌ی پاپوا گینه نو دور هم گرد آمده و با لباس‌های اصیل خود به اجرای نمایش‌های محلی و رقص مشغول می‌شوند. در این همایش افراد قبیله چهره‌های خود را رنگ کرده و با آهنگ‌ها و اشعار مخصوص خود، کسانی که به این محل آمده‌اند را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر قبیله نیز چیزهایی برای فروش آورده و همینطور جوایزی نیز تعیین می‌شود که به برگزیدگان هر قبیله داده می‌شود.

 

 جذاب‌ترین فستیوال‌های سالانه هند 

 

 

نمایش فرهنگی مونت هاگن

 


فستیوال گوئرول در این گال، نیجر


اگر تا به حال برنامه‌های مربوط به دختر شایسته را دیده باشید، باید بگوییم که این فستیوال محلی  که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود نقطه‌ی مقابل آن بوده و به مردان قبایل مختلف اختصاص دارد. در این جشن بزرگ مردان به انجام ورزش‌های مختلف با لباس محلی پرداخته و تن و صورت خود را به شکل جنگجویان نقاشی می‌کنند. در آخر کار نیز با انجام جشن و پایکوبی و رقص برنده اعلام می‌شود.

 

 

فستیوال گوئرول در این گال

 


جشنواره فانتزی در فلوریدا


اگر به نظرتان هالوین جشنی دیوانه‌وار است، به جشنواره‌ی فانتزی فلوریدا نرفته‌اید. جایی که تمام شرکت کنندگان با لباس‌های مبدل از شخصیت‌های فانتزی، صورت‌های نقاشی شده و در گروه‌های مختلف گرد هم آمده و برنامه‌هایی همچون رژه، جشن‌های بزرگ و کارهای این چنینی را به انجام می‌رسانند.

 

 

جشنواره فانتزی

 


فستیوال روز مرگ در گواتمالا


اگر چه بسیاری این فستیوال را به واسطه برگزاری آن در مکزیک می‌شناسند، اما کشورهای زیادی از جمله گواتمالا نیز آن را در ماه نوامبر جشن می‌گیرند. مردم این کشور در چنین روزی بادبادک‌های بسیار بزرگ و دوار که نقش و نگاری از رفتگانی که دوشتشان داشتند بر آن‌ها نقش بسته به پرواز در می‌آروند و همچنی سالادی مخصوص درست می‌کنند که بیش از ۵۰ ماده مختلف از انواع سبزیجات تا گوشت را در خود دارد.

 

 

 فستیوال روز مرگ در گواتمالا

 


کریسمس در فیلیپین


در آخر و در ماه دسامبر کریسمس را در جایی متفاوت جشن بگیرید. فیلیپین اگر چه کشوری شرق آسیایی است، اما بخش عمده‌ای از مردمش کاتولیک بوده و کریسمس را به شکلی متفاوت جشن می‌گیرند. اگر چه دکوربندی‌ها و بسیاری چیزها همچون کریسمس در اروپا یا آمریکاست، اما در این کشور شما تلفیقی از برنامه‌های مخصوص مردم این کشور را در کنار المان‌های کریسمس می‌بینید که شمایلی متفاوت و جذاب به آن می‌بخشد.

 

 

 کریسمس در فیلیپین

۲۴ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران