عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان تجربه کنید

اطلاعات مفید
عجیب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در سراسر جهان تجربه کنید

همانطور که غذاهای رنگارنگ و جذابی در سراسر دنیا پیدا می‌شوند، غذاهای عجیب و بعضا غیر قابل تحملی برای برخی مردم نیز وجود دارند. غذاهایی که در فرهنگ‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند و برای مردم آن کشور بسیار لذیذ هستند. اگر فکر می‌کنید کله پاچه عجیب است، صبر کنید تا چیزهایی که ما برایتان جمع آوری کرده‌ایم را ببینید!

 

 

شیراکو و چشم ماهی تن ، ژاپن

غذاهای عجیب زیادی در ژاپن پخته می‌شود، اما دو غذای این کشور هست که ممکن است برای بسیاری از ما خیلی خیلی عجیب باشند. یکی از آن‌ها شیراکو بوده که در لغت به معنی بچه‌های سفید است. این غذا را از کیسه‌ی اسپرم سه نوع ماهی به نام‌های کاد، انگلر و ماهی بادکنکی درست می‌کنند. در مجموع ژاپنی‌ها خیلی چیزی از ماهی را دور نمی‌ریزند چون چشم ماهی تن را نیز کنده و با قیمتی ارزان در بازار به فروش می‌رسانند. سوپ چشم ماهی یا بخار پز شده‌ی آن با سیر و سس سویا، طرفداران زیادی دارد.

 

تجربه غذاهای جدید برای گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ قصد سفر دارند

 

 شیراکو

 

 

Smalahove، نروژ

 

اگر در کشور دیگری زندگی می‌کردید، مطمئنا چنین لیستی شامل کله پاچه نیز می‌شد، اما برای اینکه خیلی جای خالی‌اش حس نشود، بهتر است بدانید که نروژی‌ها هم چنین غذایی دارند. در Smalahove کله‌ی گوسفند به دو نیم شده و دودی می‌شود. سپس کله‌ها را برای ساعت‌ها می‌گذارند بپزد و به میز می‌آورند. مغز، چشم و گوش و خیلی چیزهای دیگر جدا نیست و مهمانان از خود کله همه چیز را جدا می‌کنند و رسم است که از چشم شروع کنند.

 

۸ غذای خیابانی معروف و خوشمزه در کشورهای پر گردشگر دنیا

 

 Smalahove

 

 

میوه دوریان، تایلند

 

میوه دوریان در تایلند و چند کشور دیگر آسیای شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ظاهر عجیبش نیست که باعث شده آن را در لیستمان قرار دهیم. این میوه به قدری بوی بدی دارد که در مترو یا وسایل نقلیه عمومی و در بسیاری از ادارات بردن آن ممنوع است! با این حال به خاطر طعم، خاصیت و بودن در فرهنگ مردم این خطه، به شکل باور نکردنی طرفدار داشته و بسیاری از گردشگران تور تایلند نیز آن را آزمایش می‌کنند.

 

 محبوب‌ترین میوه‌های تایلندی با طعم و ظاهری عجیب 

 

 دوریان

 

 

Hakarl، ایسلند

این غذا از گوشت نوعی خاص از کوسه که در این کشور زندگی می‌کند درست می‌شود. گوشت کوسه به خودی خود آنقدرها هم عجیب نیست، چون در بسیاری از کشورها آن را مصرف می‌کنند. اما این غذا به شکلی خاص آمده می‌شود. تکه‌های گوشت در گودال‌هایی که آب شور دریا در آن جریان دارد گذاشته شده تا برای مدت زیادی به این شکل نمک سود شوند. سپس برای مدتی آویزان شده تا خشک شوند و سپس با بوی بد ماهی و همچنین طعمی عجیب خورده می‌شوند. آنتونی بوردن سرآشپز و مستند ساز بسیار معروف یک بار در وصف این غذا گفته بود: "بدترین، حال به هم زن‌ترین و بد مزه‌ترین چیزی که تا به حال خورده‌ام."

 

 

 Hakarl

 

 

رتیل سوخاری، کامبوج

بخش ناچیزی از مردم جهان امکان دارد به یک رتیل نگاه کنند و با خود بگویند: "چه ناهار خوشمزه‌ای!". در واقع خود مردم کامبوج هم تا چندی قبل این حیوان را به عنوان غذا استفاده نمی‌کردند، اما در زمانی که قحطی به سراغ مردم آمده بود، آن‌ها شروع به خوردن رتیل کردند و فهمیدند که چقدر این حیوان می‌تواند خوشمزه باشد. حالا رتیل سوخاری یکی از غذاهای محبوب مردم کامبوج است و در بخش‌های مختلفی می‌توانید ببینید که به فروش می‌رسد. آن‌هایی که طعم آن را چشیده‌اند، می‌گویند مزه‌اش شبیه به خرچنگ است.

 

 

 رتیل سوخاری

 

 

سوپ تخم‌های سفید مورچه، لائوس

لائوس جایی است که مثل "مورچه چیه کله پاچه‌ش چی باشه؟" به هیچ وجه محلی از اعراب ندارد. Gaeng Kai Mot Daeng نام نوعی سوپ است که در آن از تخم‌های سفید مورچه به همراه جنین داخلش استفاده می‌شود. بعید است که بخواهید این غذا را در سفر به لائوس امتحان کنید، اما آن‌هایی که به خود این جرعت را دادند می‌گویند این سوپ خیلی خوشمزه بوده و طعمی شبیه به میگو دارد.

 

عادات غذایی سرزمین‌های مختلف را بشناسید

 

 سوپ تخم‌های سفید مورچه

 

 

Huitlacoche، مکزیک

نوعی آفت در مزارع ذرت وجود دارد که دانه‌های زرد ذرت را با پوششی از قارچ‌های آبی-سیاه پوشانده و شکل دانه‌ها را نیز از فرم می‌اندازد. اولین چیزی که مردم کشورهای مختلف در مورد این ذرت‌ها به ذهنشان می‌رسد این است که آن‌ها را دور بریزند، اما در مکزیک این ذرت‌ها خاص به شمار آمده و با آن یک غذای خوشمزه درست می‌کنند. این ذرت به صورت کبابی پخت شده و خود مکزیکی‌ها به شدت طرفدارش هستند.

 

 

Huitlacoche

 

 

آریاگ، مغولستان

در کم‌تر کشوری از دنیا شیر اسب استفاده می‌شود، اما در مغولستان این شیر به شیوه‌های مختلف خورده می‌شود. یکی از این روش‌ها انبار کردن شیر و تبدیل آن به یک مایع کمی الکلی است. این مایع عموما در کاسه‌ به صورت سرد سرو می‌شود و همراه آن خوراکی‌های سنتی دیگری نیز بر روی سفره قرار داده خواهد شد.

 

 

 آریاگ

 

 

تخم مرغ صد ساله، چین

چین مملو از غذاهای عجیب و بعضا غیر قابل باور است، اما با توجه به اینکه خوردن حشرات در خیلی از کشورهای جهان باب شده، خیلی از غذاهای آن را نمی‌توان در لیستمان قرار داد. تخم مرغ صد ساله یا هزار ساله اما چیزی متفاوت است، اما قبلش باید بگوییم این‌ها واقعا صد سال یا هزار سال سن ندارند، اما به اندازه‌ای که باید کهنه هستند.

 

۶ غذای معروف و خوشمزه چینی که در سفر به این کشور باید امتحان کنید

 

تخم مرغ صد ساله

۰۷ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران