بهترین نقاط آسیا برای اسب‌سواری در طبیعتی زیبا

اطلاعات مفید
بهترین نقاط آسیا برای اسب‌سواری در طبیعتی زیبا

آسیا با توجه به عقبه‌ی باشکوهی که در تمدن دارد، از مهم‌‌ترین نقاطی بوده که در آن اسب‌سواری به یک عادت روزانه برای مردم بدل شده و سپس کشورهای مهمی در طول تاریخ قاره‌ی کهن پیدا می‌شوند که در دنیا و در کتاب‌های تاریخ به این کار شناخته می‌شوند. از مغول‌ها که با اسب‌هایشان کشورهای زیادی را در نوردیدند تا چینی‌ها ومردمانی که در هیمالیا زندگی می‌کردند. برای آن‌ها که عاشق اسب‌سواری هستند و دوست دارند در طبیعتی زیبا سوار بر اسب‌هایی اصیل شوند، رفتن به کشورها و جاهایی که در این زمره شناخته شده‌اند، کاری فوق‌العاده می‌نماید، به همین دلیل ما برا آن شدیم تا ده نقطه بسیار مهم برای اسب‌سرواری در طبیعت آسیا را به شما معرفی کنیم.

 


۱- کاراکوروم، مغولستان


وقتی به مرکز مغولستان در کوه خنگی قدم می‌گذارید، با مسیرهای سنگلاخ، دشت‌های سرسبز و طبیعتی بسیار زیبا مواجه خواهید شد. در مسیر رفتن نیز چندین دهکده می‌بینید که انگار در طول تاریخ هیچ تغییری نکرده و به همان صورت باقی مانده‌اند. در فصول گرم سال اسب‌سواری در این منطقه می‌توانند به راحتی به بهترین خاطره‌ی سفرهایتان بدل شود و اگر کمی برنامه‌ریزی درستی داشته باشید می‌توانید در موقع فستیوال نادام در اولان باتار به سر ببرید.

 

 

 کاراکوروم

 


۲- راجستان، هند


اگر چه بسیاری صحراهای هند را به شترسواری می‌شناسند، اما در بین خود مردم راجستان همه به اسب‌سواری به شدت علاقه‌مند بوده و اسب‌های اصیل زیادی در این منطقه پرورش داده می‌شود. البته اگر در سفر با تور هند در اقامتگاه‌های گران‌قیمت این منطقه ساکن شوید، می‌توانید از سواری در نقاط خاص با اسب‌های زیبا لذت بیشتری هم ببرید.

 

 ۸ مسیر فوق‌العاده در هند برای رکاب زدن و دوچرخه سواری

 

 

  راجستان

 


۳- ماتسوشیما، ژاپن


جزایر پوشیده از درختان کاج در ماتسوشیما، یکی از معروف‌ترین تصاویری است که در این نقطه از ژاپن به یاد خیلی‌ها می‌افتد، با این حال توهوکو در این منطقه مامنی برای چندین معبد مهم است که باعث شده از بسیاری جهات اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. با توجه به تغییر ندادن بسیاری از راه‌ها در توهوکو، مسیرهای اسب‌سواری ویژه‌ای در میان درختان کاج پدید آمده که برای آن‌ها که عاشق اسب‌سواری هستند، مکانی رویایی محسوب می‌شود.

 

 

  ماتسوشیما

 


۴- مناطق مرکزی تبت


اگر چین با ساخت شهرهای بزرگ و مدرن باعث شده تا بخش زیادی از آن زندگی خاص مردم این کشور پهناور فراموش شود، اما در تبت خیلی چیزها هنوز در دوران قدیم سیر می‌کند. جدا از اینکه اسب سواری موضوعی مهم در تبت است، اگر در سه روز اول آگوست به تبت بروید، در فستیوال لیتانگ شرکت داده خواهید شد که جشنی بزرگ برای تبتی‌هاست و در آن به اسب‌سواری، مسابقات مختلف، رقص و پایکوبی و مراسمات مختلف مشغول می‌شوند.

 

 پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید 

 

 

  تبت

 


۵- بالی، اندونزی


اگر چه وقتی قرار باشد با تور بالی سفر کنید، خیلی به اسب‌سواری در این جزیره‌ی فوق‌العاده فکر نخواهید کرد، اما وقتی آنجا باشید خواهید دید که زیبایی‌های طبیعی این منطقه وقتی سوار بر اسب در سواحل یا در میان جنگل‌های بارانی مسیر طی کنید دو چندان می‌شود. امکانات بسیار خوب، اسب‌های زیبا و بسیاری نکات ریز و درشت هستند که باعث می‌شوند برای افراد مبتدی اسب‌سواری در بالی یکی از بهترین گزینه‌ها باشد، گزینه‌ای که مسلما هر چی بیشتر برایش خرج کنید، لذت‌بخش‌تر و در مکانی بهتر با اسبانی بهتر خواهد بود.

 

 بهترین نقاط بالی برای ورزش هیجان‌انگیز پرش از صخره

 

 

 بالی

 


۶- کاپادوکیا، ترکیه


کاپادوکیا از هر نظر جایی خاص و منحصر به فرد است. جایی متفاوت از دیگر شهرهایی که تا به اینجا برایتان گفتیم، یک منطقه کوهستانی با صخره‌هایی عجیب که در دنیا بی‌نظیرند. بسیاری با تور ترکیه  به این شهر می‌روند تا با بالن از فراز آسمان به آن نگاه کنند، خیلی‌ها به خاطر خوابیدن در هتل‌هایی که در دل کوه کنده شده به دیدن کاپادوکیا می‌روند و هستند عاشقان اسب‌سواری که برای پیمودن راه‌های سنگی و طی مسیر در سرزمینی جادویی به این شهر می‌روند. در نهایت اما همه از بودن در کاپادوکیا لذت خواهند برد.

 

 گذرگاه‌های زیبا اما خطرناک ترکیه

 

 

  کاپادوکیا

 


۷- کوهستان تیان شان، قرقیزستان


اسب‌های اصیل مناطق مرکزی آسیا، بهترین همراه هر کس در پیمودن جاده ابریشم خواهد بود. مسیری که هر دوستدار اسب‌سواری، عاشق تاریخ تا اهل ماجراجویی دوست دارد در آن به سواری مشغول شود و این فرصت در بهترین شرایط ممکن در این گوشه از قرقیزستان برایش مهیا است. خوشبختانه متولیان خوبی در این مکان وجود دارند که با در اختیار گذاشتن راهنمای مجرب، اسب‌های اصیل و امکانت مناسب، راه شما برای اسب‌سواری در این کوهستان را ساده‌تر نیز می‌کنند.

 

 

تیان شان

۱۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران