بهترین نقاط آسیا برای تماشای آسمانی پرستاره

اطلاعات مفید
بهترین نقاط آسیا برای تماشای آسمانی پرستاره

از نور تابلوهای نئون و برج‌های بلند شهرهای گردشگرپذیر خسته شده‌اید و می‌خواهید شب‌هایی زیبا با آسمانی پرستاره به تماشا بنشینید؟ در هر بخشی از دنیا، شهرهای خاصی هستند که برای این کار مناسبند و در میان کشورهای آسیایی که سفرهای زیادی به آن‌ها انجام می‌شود، این شهرها هستند که باید شبی در آن‌جا کمپ زد و به آسمانی خیره‌کننده چشم دوخت:

 


۱- صباح، مالزی


صباح از آن مکان‌هایی در آسیاست که خیلی دیر به عنوان مرکزی برای توریسم ستاره‌شناسی و محلی مناسب برای عکاسی از ستاره‌ها شناخته شد، اما با همان سرعت نیز به شماره‌ی یک در این زمینه بدل شد. با شرایط روشنایی و محیطی این منطقه‌ی بسیار زیبا، با چشم غیر مسلح نیز می‌توانید صورت‌های فلکی را به خوبی باز شناسید و چشمتان را به دریایی از ستاره‌ها بدوزید. این شهر ۲۰۰ کیلومتر از کوتا کینابالو دورتر است که در واقع رفتن به آن به صورت عادی و در سفر با تور مالزی سخت خواهد بود، اما تورهای دو روزه بسیار خوبی برای کمپ در شب‌های این شهر از مقصد کوالالامپور برایش برگزار می‌شود.

 

۸ جزیره‌ی زیبای مالزی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

 مالزی

 


۲- آئوگاشیما، ژاپن


قبلا از اینکه به جزیره آئوگاشیما به عنوان یک مقصد عالی برای ستاره‌شناسی اشاره کنیم، باید به عکسش خیره شویم و به شکل عجیبش که به واسطه فوران‌های آتش‌فشانی آن به این صورت خاص در آمده. جزیره سرسبز و شگرف که در گوشه‌ای از آن یک دهکده کوچک واقع شده که چند اقامتگاه عالی در خود دارد. اما بدون هیچ شکی باید شب‌های این جزیره را همچون منظره‌ی روزهایش، چشم‌نواز و خارق‌العاده دانست. آسمانی صاف به دور از انوار مزاحم شهرها که در آن ستاره‌هایی با ده‌ها سال نوری فاصله به راحتی قابل رویت‌ هستند.

 

 

 آئوگاشیما، ژاپن

 


۳- برکه رانو کومبولو، اندونزی


اندونزی چند مکان بسیار عالی همچون کوهستان برومو و لومبوک دارد تا آن‌هایی که دوست دارند عکس‌های عالی از آسمان پرستاره بگیرند به آن‌ها مراجعه کنند. با این حال اما برای کمپ زدن و تماشای یک شب پرستاره، بهترین مکان برکه رانو کومبولو است که در شرق جاوا قرار گرفته. شب‌های این مکان به قدری زیباست که تاریکی محیط به سرعت از یادتان رفته و غرق در آسمانی پرستاره و زیبا خواهید شد. طلوع آفتاب نیز از پشت آب‌های این برکه خود نمایی فوق‌العاده‌ست که پایانی منحصر به فرد برای شب رویایی‌تان رقم خواهد زد.

 

 

برکه رانو کومبولو

 


۴- کوهستان پولاگ، فیلیپین


البته رسیدن به بلندی‌های این منطقه کمی سخت است، اما وقتی به آن نقطه‌ای که باید رسیدید، منظره‌ای شگفت انگیز انتظار شما را می‌کشد. بخشی مخصوص برای کمپ زدن در این کوهستان در نظر گرفته شده تا بتوانید به راحتی شب را در آن سر کنید. رفت و برگشت مجموعا ۱۱ ساعت از شما زمان می‌برد که ساعات ماندن در بالای کوه، کمپ زدن و تماشای یکی از زیباترین آسمان‌هایی که امکانش دیدنش وجود دارد را باید به این زمان اضافه کنید. این منطقه جدا از فاصله‌ی زیاد از شهر که باعث می‌شود کم‌ترین مزاحمت نوری را داشته باشد، در فاصله‌ی بلندی نیز قرار گرفته و به طور کلی هوای صاف و کم‌ابری در طول سال به خود می‌بیند.

 

 ۸ کوه بی‌نظیر فیلیپین با مناظر باورنکردنی 

 

 

 کوهستان پولاگ

 


۵- دو چیانگ دائو، تایلند


کافی است به معنای اسم این منطقه نگاه کنید تا ببینید چرا در لیست ما قرار گرفته است: "شهر ستاره‌ها". این منطقه از نظر بلندی، سومین نقطه‌ی بلند کل تایلند محسوب می‌شودو از آن بالا می‌توانید سرزمین‌های زیادی را به تماشا بنشینید. همه چیز در این نقطه بر روی صخره‌های آهکی شهر ستاره‌ها زیباست، از تماشای غروب و طلوغ خورشید تا منظره‌ی زیبایی از کوهستان و صد البته آسمانی خیره کننده در شب‌های پر ستاره.

 

بهترین محل‌ها برای کمپ‌زدن و خوابیدن زیر چتر ستاره‌ها در تایلند

 

 

دو چیانگ دائو

 


۶- ساحل انگاپالی، مینمار


اگر چه سواحلی مثل گوا را برای دیدن شب‌های پرستاره پیشنهاد می‌کنند، اما در واقع آن‌ها مقاصدی کلی هستند که برای این منظور نیز مناسبند، اما اگر واقعا بخواهید در ساحلی زیبا به تماشای آسمانی منحصر به فرد بنشینید، حتما باید به انگاپالی در میانمار بروید. دهکده‌ای ماهیگیری که هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی که برای مسافران در آن ساخته شده حداقل ۱۵ کیلومتر با ساحل فاصله داشته و به همین واسطه این مکان، نقطه‌ای رویایی برای کمپ زدن و تماشای آسمانی مملو از ستاره با صدای دل فریب امواج آرام آب خواهد بود.

 

 

ساحل انگاپالی

 


۷- لاداک، هند


لاداک به واسطه کوهستان‌های زیبا، برکه‌هایی با آب‌های کریستالی و مناظر آرامش‌بخش میان گردشگران معروف است. جایی که بعضی از مناطق طبیعی‌اش دست نخورده باقی مانده و دشت‌هایی شاعرانه را پدید آورده است. در همین مناطق است که شما می‌توانید شب‌ها به همراه تورهای مخصوص ستاره‌شناسی کمپ زده و به تماشای آسمانی زیبا و منحصر به فرد بنشنید که در آن کهکشان راه شیری به خوبی پیدا خواهد بود. دره‌ی نوبرا که ۳۰۵۰ متر از سطح دریا فاصله دارد، بهترین محل در لاداک به این منظور است، در همان حوالی دیدنی‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که تا رسیدن شب می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید.

 

 معرفی ۵ باغ زیبای کشور پهناور هند برای گردشگران زیبادوست 

 

 

 لاداک

 


۸- پارک ملی گورخر ترنج، مغولستان


لقب "سرزمین آسمان‌های آبی بی‌پایان" بی‌دلیل به مغولستان داده نشده! این کشور بیش از ۲۵۰ روز آفتابی در سال را به خود می‌بینید و به واسطه شکل شهرهایش و ارتفاع آن‌ها از سطح دریا، نقاط بسار زیادی برای تماشای آسمان خواهد داشت. با این حال منطقه محافظ شده پارک ملی گورخر، یکی از بهترین نقاط برای این مهم است. جایی که هنوز می‌توانید جریان زندگی طبیعی را در آن لمس کنید و بعد از کمی پیاده‌روی در طبیعت، در نقاط مشخص شده کمپ زنید و به تماشای آسمانی کم‌نظیر بنشینید.

 

 

  پارک ملی گورخر ترنج

 


۹- فنوم کولن، کامبوج


درست پشت سیِم ریپ که به عنوان مقدس‌ترین کوهستان کامبوج شناخته می‌شود، فنوم کولن، با طبیعت زیبا و دلنشینش، محلی عالی برای گشت و گذار و دیدن از آبشارها و غارها نقاط طبیعیه دیگر است. جایی با رودخانه، جنگل‌های زیبا و البته حیات وحشی دوست داشتنی. این محل اما در دشت‌های بازش، بهترین نقطه ممکن برای تماشای آسمان پرستاره و عکاسی از آن‌ها در کامبوج به حساب می‌آید که با توجه به فاصله تنها ۲۵ کیلومتری از آنگکور وات، گردشگران بسیاری را در طول سال به خود می‌بیند.

 

 

فنوم کولن

 


چند نکته مهم قبل از رفتن به کمپ ستاره‌شناسی
• تاریک‌ترین نقاط بهترین مکان‌ها برای تماشای ستاره‌ها به حساب می‌آید
• قبل از رفتن حتما وضعیت هوا را چک کرده از بارندگی و نبود مه اطمینان حاصل کنید
• کم‌نورترین حالت ماه تا چهار روز بعدش، بهترین زمان ممکن برای این مهم به شمار می‌آید

۰۱ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران