۸ مکان عالی برای تماشای حیات وحشِ جنوب شرق آسیا

اطلاعات مفید
۸ مکان عالی برای تماشای حیات وحشِ جنوب شرق آسیا

از سریلانکا تا ویتنام، تایلند و بسیاری کشورهای دیگر منطقه جنوب شرق آسیا، پارک‌های ملی این کشورها، گنجینه‌ای گران‌بها از حیات وحش در قاره‌ی کهن هستند. اما اگر طرفدار سافاری یا بازدید از حیوانات به هر شکلی در طبیعت هستید، نوشته‌ی امروز ما را دنبال کنید تا شاید مقصد بعدی خود ار از میان جاهایی که به شما معرفی می‌کنیم انتخاب نمایید.


۱- پارک ملی کمودو، اندونزی


نیازی به فیلم‌های هالیوودی نیست، اژدها هنوز هم بر روی زمین زندگی می‌کنند، آن هم در جزیره‌ای مختص به خودشان در اندونزی. این جزیره که میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید، منزلگاه بزرگ‌ترین سوسمار دنیا، "اژدهای کمودو" است که یکی از جذاب‌ترین موجودات روی زمین به حساب می‌آید. در بازدید از این جزیره شما به جز کمودوها، می‌توانید در دنیای شگفت انگیز زیر آب غواصی کنید و موجودات آبی متنوعی را تماشا کنید.

 

ارزان‌ترین شهرهای آسیا براساس اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹

 

 پارک ملی کمودو

 


۲- پارک ملی مینریا، سریلانکا


زندگی گروهی فیل‌ها در این پار ملی، بزرگ‌ترین گردهمایی فیل‌های آسیایی درهر جای این قاره است. بیش از ۳۰۰ فیل در بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر به دور هم جمع می‌شوند و در مکای خاص به خوردن آب، حمام کردن بازی و زندگی مشغول می‌شوند. این پارک ملی که ۸۸۹۰ هکتار وسعت دارد، به واسطه سافاریِ دیدن این فیل‌ها و همچنین ۱۷۰ گونه پرنده‌ی مختلف و ۲۴ گونه پستاندار دیگر، از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

 

 پارک ملی مینریا

 


۳- کوهستان کارداموم، کامبوج


این کوهستان منزلگاه یکی از خاص‌ترین جنگل‌های بارانی در جنوب شرق آسیاست. دولت کامبوج در سال ۲۰۱۶ میلیون‌ها هکتار جنگل‌ها و زمین‌های پیرامون این کوهستان بزرگ را به منطقه‌ محافظ شده تغییر داد تا از حیات وحش متنوع و مهم این منطقه نگهداری شود. این مکان منزلگاه چند گونه‌ی بسیار جذاب حیوانی از جمله فیل‌های آسیایی، ببرها، یوزپنگ‌ها، خرس‌های سیاه و ... است.

 

۱۰ ماجراجویی هیجان‌انگیز در دنیا برای عاشقان آدرنالین

 

 کوهستان کارداموم 

 


۴- پارک ملی تامان نگارا، مالزی


این پارک اولین منطقه محافظت شده و بزرگ‌ترین پارک ملی مالزی است که یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی را در خود میزبانی می‌کند. گونه‌های خاص زیادی در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند که البته با یک بار سفر با تور مالزی بعید است بتوانید همه‌ی این گونه‌ها را ببینید، اما اینقدر تنوع جانوری در تامان نگارا زیاد است که هر بار رفتن شما به این جنگل بکر، یعنی بازدید از چندین گونه‌ی جذاب و منحصر به فرد از جمله چندین نوع میمون، ببر، پلنگ و بیش از ۵۰ گونه پرندگان مختلف.

 

 

 پارک ملی تامان نگارا

 


۵- دونسول، فیلیپین


دلیل واضحی وجود دارد که چرا شنا با کوسه-وال‌ها اینقدر در بین مردم دنیا محبوب شده و بسیاری به این دلیل با تور فیلیپین سفر می‌کنند. این کار یک تجربه فراموش نشدنی برای هر کس خواهد بود و یکی از بهترین‌ جاها برای غواصی با این آبزی حیرت انگیز است. اما در این خلیج و جاهای دیگر فیلیپین، شما تنها فرصت شنا با کوسه‌-وال‌ها را نخواهید داشت، بلکه این فرصت را دارید تا دنیایی رنگارنگ از ماهیان مختلف را در زیر آب تماشا کنید.

 

۶ تفریح هیجان انگیز فیلیپین برای عاشقان آدرنالین

 

 دونسول

 


۶- ساحل مای کائو، تایلند


اگر به شما بگویند که پوکت جایی عالی برای بازدید از حیات وحش در جنوب شرق آسیاست، احتمالا به گوینده آن شک خواهید کرد! اما مای کائو یک استثنا در پوکت است، جایی که تعداد بسیار زیادی از لاک‌پشت‌های دریایی در آن خانه کرده و تخم گذاری می‌کنند. این مکان محافظت شده، پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای دارد تا هیچ مزاحمتی برای لاکپشت‌های تازه از تخم درآمده تا آب پیش نیاید. بنیادی که وظیفه‌ی نگهداری از این ساحل را به عهده دارد، جوایز متعددی برده و این مکان را در عین حال که برای بازدید عموم باز نگه داشته، اما آن را همانگونه که بود، جایی آرام و طبیعی برای لاکپشت‌ها نیز حفظ کرده است.

 

تور تایلند، فرصتی ناب برای بازدید از قلمرو ببرهای پوکت

 

 ساحل مای کائو

 


۷- پارک ملی با به، ویتنام


این پارک ملی به راحتی در سفر با تور ویتنام در دسترس شما خواهد بود و به جای پارک ملی، به دریاچه‌ی با به نیز مشهور است. ۱۰۰ کیلومتر مربع از این منطقه را صخره‌های سنگ آهک، کوهس‌های کوچک، چند برکه و جنگلی سرسبز پوشانده و در میان همه‌ی این بخش‌ها، حیوانات به خصوصی زندگی می‌کنند که برای خود دنیایی را شکل می‌دهند. حیواناتی همچون پانگولین، سالاماندر ویتنامی، چندین نوع میمون مختلف، ببر، پلنگ، خرس سیاه، کرورکودیل و لیستی که همینطور ادامه پیدا می‌کند.

 

۴ مکان فوق‌العاده در ویتنام برای تفریح‌های دریایی

 

  پارک ملی با به

 


۸- پارک ملی یالا، سریلانکا


منطقه‌ی محافظت شده‌ی محبوبی در بین گردشگران که وسعتی به اندازه‌ی ۹۰۰ کیلومتر مربع دارد و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ملی سریلانکا و از پر جمعیت‌ترین آن‌ها از نظر جمعیت جانوری محسوب می‌شود. تنوع جانوری در این پارک ملی اینقدر زیاد است که سافاری پارک ملی یالا، یکی از محبوب‌ترین گردش‌های طبیعت گردی در سریلانکا محسوب می‌شود تا مردم را به دیدن این جانوران زیبا در زادگاهشان ببرد.

 

 

پارک ملی یالا

۲۸ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران