بهترین مقاصد برفی آسیا را بشناسید

اخبار
بهترین مقاصد برفی آسیا را بشناسید

وقتی صحبت از تعطیلات زمستانی در آسیا به میان می‌آید کم‌تر کسی به یاد نقاط برفی می‌افتد زیرا بیشتر آسیا از نواحی گرم و گرمسیری تشکیل شده است. اما آسیا به عنوان بزرگ‌ترین قاره دنیا دارای بخش‌های مختلفی است که اتفاقا نواحی سردسیر جذابی هم در بخش‌های مختلف دارد. بنابراین اگر به دنبال تعطیلاتی زمستانی و سرد هستید در اینجا ما پیشنهاداتی برای شما داریم.

 

چین، هاربین

هاربین در شمال شرقی کشور چین قرار گرفته است و مهم ترین شهر این منطقه به حساب می‌آید. شهر هاربین که به دلیل شدت سرما و برودت هوا در فصل زمستان مشهور است یکی از سردترین شهرهای چین محسوب میشود. همچنین این شهر میزبان رسمی یکی از بزرگ‌ترین و استادانه‌ترین جشنواره‌های یخ و برف در جهان است به همین دلیل اگر به دنبال یکی از بهترین مقاصد برفی و زمستانی در تور چین می‌گردید این شهر در صدر لیست قرار دهید. در پایان این مجسمه‌سازی بیش از ۱۰۰۰ مجسمه یخی با نورهای خیره کننده به نمایش در می‌آیند که به شدت جذاب و دیدنی هستند. در این فستیوال از بناهای برجسته بین المللی گرفته تا موجودات افسانه‌ای، این جشنواره با مجسمه‌های یخی منحصر به فردش باعث حیرت و شگفتی شما می‌شود. همچنین در اینجا نمایش‌های آتش بازی و مجموعه‌ای از فعالیت‌های برفی و نمایشی نیز در دسترس خواهد بود. اگر به دنبال تفریحات دیگر بودید شنای زمستانی، سورتمه سواری و تماشای ببرهای سیبری به سبک سافاری از محبوب‌ترین‌ها هستند.

 

۱۰ دهکده ایده‌آل برای سفر در زمستان

ویتنام، ساپا

ساپا یک شهر مرزی و مرکز منطقه ساپا در استان لئو سای در شمال کشور ویتنام است. این شهر در ارتفاعات و در بالای کوه‌ها در راس دره‌ای عمیق از تراس‌های باشکوه برنج و در ارتفاع ۱۶۰۰  متری از سطح زمین واقع شده است. آب و هوای ساپای در ویتنام در اواسط تابستان سرد و خشک و در زمستان سرد و یخ زده است. همچنین در این منطقه تنوع قومی زیاد است و بسیاری از اقوام از جمله پنج گروه اصلی از اقوام شامل همونگ، یو، زای، تی و خوفو در این ناحیه زندگی می‌کنند. این اقوام بصورت پراکنده در سراسر دره های ساپا ساکن هستند و به تجارت و یا فروش محصولات خود که از طریق کشاورزی تولید می‌کنند مشغولند. این محصولات شامل برنج، ذرت، میوه‌ها و صنایع دستی می‌شود. ساپا از قاعده کلی گردشگری در ویتنام یعنی پیاده‌روی در مراتع زیبا پیروی می‌کند. طبیعتی بکر و دست نخورده در کنار رودهای فراوان به علاوه چندین مسیر پیاده‌روی که مسافران بر حسب توانایی بدنی‌شان یکی را انتخاب می‌کنند کلیت ساپا را تشکیل می‌دهد. همچنین ساپا دارای تپه‌هایی رنگی و زیبا است که به دلیل تغییر رنگ درختان و گیاهان در طول سال چهره‌های مختلفی از خود به نمایش می‌گذارند. گردشگران ساپا به غیر از بازدید از این طبیعت زیبا می‌توانند سری به قبایلی که در دامنه‌های ساپا زندگی مسالمت‌آمیزی دارند بزنند و از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرند و همینطور مناظر کوه‌های برفی سی پان و محیط آرام ساپا می‌تواند یک سفر عالی و متفاوت را برایتان رقم بزند. توصیه می‌شود برای داشتن سفری بدون اشکال به این منطقه حتما مواردی نظیر کفش مخصوص کوهنوردی، لباس گرم، کرم ضد آفتاب، داروهای ضروری، عینک آفتابی، وعده‌ی تو راهی و آب و همینطور کوله پشتی مناسب به همراه داشته باشید. برای داشتن راهنما می‌توانید به مردم این منطقه اعتماد کنید زیرا آن‌ها مردمی شریف و قابل احترام هستند و تا کنون سابقه نداشته است که به گردشگران آسیبی برسانند.

هند، لاداخ

لاداخ که از مناطق سردسیر هند محسوب می‌شود یکی از محبوب‌ترین و پربازدیدترین نواحی هیمالیای هند است که در دو ایالت جامو و کشمیر قرار گرفته است. همچنین این مقصد کوهستانی سرد و جذاب نه تنها برای کوهنوردی بلکه به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز معنوی تبت هم شناخته شده و معروف است. لازم به ذکر است برای مسافران تور هند که به فعالیت‌های پر آدرنالین علاقه دارند در اینجا می‌توانند در جاده‌های مرتفع و جذابی که مناسب موتوررانی هستند وجود دارد که می‌توانند در آن‌ها برانند.

 

۷ مقصد عالی برای زمستان‌گردی‌های ناب

هند، کشمیر

اگر به دنبال چیزی جذاب و اغراق آمیزتر هستید کشمیر منطقه کوهستانی و زیبای هند در زمستان‌ها به دشتی از یخ و کوه‌هی برفی تبدیل می‌شود و دریاچه‌ها به پیست اسکی در می‌آیند. به علاوه این منطقه به خاطر زیباترین چشم‌اندازها به هیمالیا نه فقط برای کوهنوردی و اسکی بلکه برای عکاسی نیز شماخته شده است.

چین، استان یونان

یکی از بهترین نقاط برفی آسیا یونان است که رشته کوه کوچک و برفیJade Dragon در آن واقع شده و یکی از زیباترین نقاط آسیا محسوب می‌شود. این رشته کوه با سر به فلک کشیدن در سرتاسر رودخانه یانگ تسه، به دلیل چشم اندازهای دور از ذهن معروف بوده و به عنوان بخشی از یک ذخیره گاه طبیعی با ارتفاع زیاد محسوب می‌شود.

 

بهترین مقاصد زمستانی دنیا در سال ۲۰۲۰

۱۹ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران