بهترین جزایر بدون اتومبیل دنیا را بشناسید

اخبار
بهترین جزایر بدون اتومبیل دنیا را بشناسید

جزایر بدون اتومبیل می‌توانند یک مقصد عالی برای تعطیلاتی دور از خودروها باشند و فضایی آرام و دلنشین را به وجود آورند. دور از ترافیک، یا هزینه‌های پارکینگ یا گشتن به دنبال جای پارک هستند و می‌توان با پای پیاده یا دوچرخه آن‌ها را کشف کرد. در دنیایی که ۵۰۰ میلیون ماشین وجود دارد پیدا کردن جزیره‌ای که خالی از ماشین باشد بسیار سخت به نظر می‌رسد. ما در اینجا شما را برای یافتن بهترین جزایر بدون خودرو راهنمایی می‌کنیم.

 

نیکاراگوئه، جزیره لیتل کورن

جزیره "ذرت کوچک" کوچک‌ترین جزیره از بین دو جزیره کورن است و در حدود ۷۰ کیلومتری شرق در ساحل کارائیب نیکاراگوئه واقع شده است. جزیره در ابتدا توسط انگلیسی‌ها استعمار شده بود اما بیشتر بومی‌های اصیل به زبان بومی خودشان صحبت می‌کنند و با سرزمین اصلی نیکاراگوئه نیز دارای وجوه مشترک فراوانی‌ هستند. لیتل کورن جزیره‌ای بدون جاده و وسایل نقلیه موتوری که تنها گزینه گشتن در دور آن، پیاده‌روی است. صخره‌های مرجانی اطراف، جزیره را به مکانی محبوب برای غواصی و تفریح آبی تبدیل کرده است .

 

 برترین هتل‌های جذاب قایقی در سراسر دنیا

  جزیره لیتل کورن

 

استرالیا، جزیره راتنست

جزیره راتنست در ساحل غربی استرالیا در نزدیکی شهر پرت واقع شده است. این جزیره از حدود ۳۰ هزار سال پیش محل سکونت ساکنان بومی خود بوده، تا اینکه بالا آمدن سطح دریا این جزیره را از سرزمین اصلی جدا کرد. هنگامی که هلندی‌ها در قرن ۱۷ام جزیره را کاوش کردند، این جزیره سکونت ناپذیر بود. اما امروزه این جزیره یک مکان توریستی محبوب است. فعالیت‌ها در جزیره شامل شنا، اسنکرولینگ، ماهیگیری، گشت و گذار، غواصی و دوچرخه‌سواری در جزیره به طول ۱۱ کیلومتر است. اگرچه در این جزیره اتوبوس توریستی، برای گردشگران موجود است اما به هر حال جزیره‌ای عاری از ماشین است.

 

  جزیره راتنست

 

فیجی، کاداوو

کاداوو ۴امین جزیره بزرگ فیجی است و حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد. برخی از منابع و مناظر طبیعی کاداوو شامل جنگل‌های کوهستانی و آبشارها، خلیج‌ها، صخره‌های مرجانی و یک جنگل مانگرو که زیستگاه بسیاری از جانوران وحشی و پرندگان از جمله طوطی مشک Kadavu را فراهم می‌کند، است. همچنین وضعیت بکر طبیعت جزیره، آن را برای مقصدی تعطیلاتی و راه دور، ایده‌آل می‌کند. در کاداوو جاده‌های بسیار کمی وجود دارد و نحوه اصلی حمل و نقل شامل تاکسی‌های قایقی و کشتی می‌شود.

 

 با ۱۰ فرودگاه خطرناک دنیا آشنا شوید

 کاداوو

 

یونان، هیدرا

هیدرا یکی از جزایر سارونیک یونان است که توسط نوار باریک آب از Peloponnese جدا شده است. این جزیره به طور شایسته‌ای یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر روزانه در آتن است. بندر هیدرا یک مکان دیدنی است که در آن خانه‌های سفید رنگ در دو طرف تپه‌ها به سمت دریای آبی لاجوردی بالا می‌روند. حمل و نقل موتوری در هیدرا ممنوع است. مرکز شهر به اندازه کافی کوچک است که بتوانید با پای پیاده راه بروید. دوچرخه‌ها و تاکسی‌های دریایی نیز حمل و نقل عمومی به عهده دارند.

 

 هیدرا

 

مالزی، جزایر پرهنتیان

جزایر پرهنتیان که از کنار هم قرار گرفتن دو جزیره اصلی پرهنتیان باسار (پرهنتیان بزرگ) و پرهنتیان کسیل (پرهنتیان کوچک) تشکیل شده است. این جزایر که در نزدیکی مرز تایلند واقع شده‌اند از مناطق توریستی مقرون به صرفه برای سفرهای ارزان‌قیمت با تور مالزی هستند. این جزایر که دارای سواحل ماسه سفید درخشان و دریایی آبی هستند برای تعطیلاتی ساحلی همراه با غواصی، شنا، استراحت کردن و قایق‌سواری بسیار محبوبند. در بیشتر بخش‌های ساحلی اینجا آب کم عمق و ماهی‌های زیبای گرمسیری در رفت و آمدند. شما می‌توانید در آب گرم کریستالی شنا کنید در حالی که اطراف‌تان را سفره ماهی‌ها پر کرده‌اند.

 

 معرفی ۴ منطقه دیدنی و زیبای مالزی 

 جزایر پرهنتیان

 

اندونزی، جزایر گیلی

شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین مقصد گردشی در لمبوک اندونزی، جزایر گیلی شامل سه جزیره کوچک گیلی تراوانگان، گیلی منو و گیلی ایر است که در آن‌ها هیچگونه موتور و ماشینی حرکت نمی‌کند. به همین دلیل فضای این منطقه شدیدا آرام، طبیعی و فوق‌العاده است. کافه‌ها و رستوران‌ها نیز دارای محیطی صمیمی و آراکش‌بخش هستند. البته برای گشت و گذار دوچرخه در دسترس هست و جاده‌ها نیز به اندازه کافی برای دوچرخه‌سواری مناسب هستند.

 

 جزایر گیلی

 

تایلند، کوه فی‌فی

کوه فی‌فی مجمع‌الجزایری کوچک در استان کرابی در جنوب تایلند است. کوه فی‌فی دان جزیره بزرگ‌تر دارای سکونت دائمی و امکانات مدرن و پیشرفته است در حالی که کوه فی‌فی برای غواصی و شنا شناخته شده و محبوب است. به علاوه هیچ وسیله حمل و نقلی در این جزیره وجود نداشته و گردش و جا به جایی پای پیاده صورت می‌پذیرد. البته در مسیرهای آبی که نمی‌توان آن‌هارا پیاده پیمود قایق‌های سنتی فعالیت می‌کنند.

 

 زیباترین نقاط طبیعی کرابی برای سفری به اعماق بهشت

  کوه فی‌فی

 

ترکیه، استانبول، جزایر پرنس

استانبول پایتخت توریستی ترکیه دارای ۹ جزیره است که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها بیوک‌آداست. جزیره بیوک آدا در دوره عثمانی به عنوان اقامتگاهی تابستانی و همچنین برای تعطیلات و استراحت نجیب‌زادگان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این جزیره هیچگونه وسیله نقلیه موتوری وجود نداشته و حمل و نقل با پای پیاده، دوچرخه و درشکه انجام می‌گیرد. بیشتر ساختمان‌های بویوک‌آدا کلاسیک و نئوکلاسیک هستند و کاملا به شما حس سفر در زمان را تلقین می‌کنند.

 

 گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 جزایر پرنس

۱۵ آبان ۱۳۹۸

نظرات کاربران