بهترین مقاصد دنیا برای سفر در اکتبر ۲۰۲۲

اخبار
بهترین مقاصد دنیا برای سفر در اکتبر ۲۰۲۲

به دنبال یک استراحت جذاب برای اوایل پاییز هستید، اما نمی‌دانید به کجا بروید؟ این مقاله راهنمای بهترین مقاصد تعطیلات در اکتبر ۲۰۲۲ شما را برای تعطیلاتی خاطره انگیز و به یادماندنی با سواحل دیدنی، دیدن شفق شمالی، سوار شدن به تعطیلات در مزرعه راهنمایی می‌کند. فقط کافیست بدانید که انتظار شما از مقصد دلخواهتان چیست، تا آن را در لیست زیر پیدا کنید:

 

سفربه دالامان در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲

ساحل فیروزه‌‌‌ای دالامان به لطف ترکیبی جذاب از دمای گرم، غذاهای عالی و قیمت‌های مناسب، یکی از بهترین مقاصد تعطیلات در ماه اکتبر در تور ترکیه است. همچنین خط ساحلی آن که توسط آب‌های شفاف و درخشان دریای اژه احاطه شده و پر از خلیج‌هایی با نواری از کاج و جزایر کوچک است و جایی عالی برای وقت گذرانی خواهد بود. شما می‌توانید با کم شدن نور خورشید و کم شدن حجم زیاد توریست‌ها این سواحل را با خیال راحت کاوش کنید. به علاوه وقتی صحبت از اقامت‌های سطح بالا به میان می‌آید، ترکیبی از اتاق‌های باشکوه، خدمات درخشان و امکانات رفاهی Hillside Beach Club، آن را در صدر فهرست قرار می‌دهد. با داشتن نه یک، بلکه سه ساحل خصوصی که دو مورد آن فقط برای بزرگسالان در دسترس است، عرشه‌های دریایی شناور و رویدادهای شبانه همچون تماشای فیلم در ساحل زیر ستاره‌ها، جای تعجب نیست که مهمان‌ها و بارها و بارها برمی‌گردند.

 

بهترین غذاهای خیابانی جهان

سفر به جزایر یونان در اکتبر ۲۰۲۲

جزایر یونان به دلایل بسیاری گزینه خوبی به عنوان مقصد تعطیلات در اکتبر (نیمه مهر تا نیمه آبان) هستند و حتی شلوغ‌ترین مکان‌هایی مانند سانتورینی نیز بسیار ساکت‌تر از ماه‌های اوج تابستان خواهند بود. به علاوه هنوز آنقدر گرم است که می‌توانید روزها را در ساحل بچرخید و در دریا شنا کنید. اگر می‌خواهید یک سفر متفاوت به یونان همراه با خانواده داشته باشید حتی اگر در دوره شلوغی توریستی هم  از محبوب‌ترین جزایر مانند جزیره سانتورینی یونان، کرت، میکونوس و کورفو دور شوید، بعید است که بتوانید از آن چشم پوشی کنید. حالا چرا به خیوس نسبتا کشف نشده نروید که روستاهای سنتی آن با سواحل خیره کننده و برخی از نقاط خنک غواصی برای افراد ماجراجو سفری عالی را رقم خواهد زد.

سفر به موریس در اکتبر ۲۰۲۲

مناظر وسیع، سواحل دست نخورده و دمای ملایم از موریس مقصدی عالی برای سفر در ماه اکتبر می‌سازد، اگر نمیدانید کجا بروی موریس یک انتخاب عالی است. از این واقعیت که آب و هوای موریس اواخر فصل  کمی مرطوب می‌شود ناامید نشوید، چرا که فصل خشک در نوامبر شروع می‌شود و تا قبل آن یعنی اکتبر، باران تمام می‌شود. این که از نظر فنی آب و هوای اینجا به عنوان فصل مرطوب و خشک طبقه بندی می‌شود به این معنی است که معاملات شگفت انگیزی برای اقامت شما در این دوران وجود دارد و قیمت هتل به مقدار قابل توجهی پایین میاید و حتی تخفیفات خوبی در نظر گرفته میشود. با وجود زیباترین سواحل جهان در این منطقه، حتما برای ماندن در اینجا توجیه خواهید شد و مطمنئا برنامه می‌ریزید تا حداکثر استفاده را از نور آفتاب داشته باشید.

 

آشنایی با ۱۲ مکان ترسناک روی زمین

سفر به دبی در اکتبر ۲۰۲۲

اگر در تابستان به تور دبی سفر کرده باشید حتما این حرف ما را تایید می‌کنید که سفر به دبی در اکتبر یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر عربی است. در واقع بهتر است سفر به امارت را در تابستان فراموش کنید، زمانی که مجبورید بیشتر وقت خود را در اتاق‌های دارای تهویه مطبوع ب‌گذرانید و از دمای ۴۰ درجه سانتیگراد فرار کنید، در حالی که دمای هوا تا پایان ماه اکتبر بسیار قابل تحمل‌تر می‌شود. برای اقامت نیز در بین هتل‌های پنج ستاره دبی ده‌ها مورد وجود دارند که رستوران‌های ستاره‌دار میشلین دبی، بارها و رستوران‌های شیک را ارائه می‌دهند و اقامتی رویایی را برای شما رقم می‌زنند. البته بر کسی پوشیده نیست که برعکس موریس در دبی قیمت‌ها در اکتبر کمی بالاتر می‌رود. یکی از بهترین هتل‌ها برای اقامت One & Only Royal Mirage است اما هتل آرمانی در بلندترین ساختمان جهان یعنی برج دبی، آتلانتیس و برج العرب که اولین هتل ۷ ستاره خود خوانده جهان است نیز باید در این لیست باشند. هتل‌های معتبر برای اقامت در دبی به وفور در دسترس هستند.

سفر به آلگاروه در پرتغال در اکتبر ۲۰۲۲

پرتغال به خاطر قیمت‌های اقامت پایین، غذاهای خوشمزه و هوای گرم یکی از بهترین مکان‌ها برای رفتن به تعطیلات در ماه اکتبر است. در جنوب پرتغال، آلگاروه همه چیز را از آفتاب، ماسه و دریا برای عاشقان ساحل و موج سواری تا روستاهای سنتی داخلی و پیاده روی تپه برای کسانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، دارد. سفر به Algarve در ماه اکتبر به معنای دمای پایین‌تر است در حالی که در ماه جولای و آگوست به حداکثر ۳۳/۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد که هنوز برای آفتاب گرفتن در طول روز به اندازه کافی گرم است. برای قدم زدن و برخی از بهترین غذاهای دریایی که می توانید میل کنید، به شهر عالی تاویرا بروید. همچنین به غار دریایی Benagil نزدیک شوید، یک غار دریایی طبیعی خیره‌کننده که فقط با شنا کردن یا قایقرانی در اطراف بلوف ساحلی از نزدیک‌ترین ساحل می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اینجا ماه اکتبر معمولا شاهد حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد است، اما گه گاه هوای گرمتری هم دیده می‌شود.

 

سفر به شهرهای برتر آسیایی

سفر به قبرس در اکتبر ۲۰۲۲

قبرس یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ماه اکتبر است، به خاطر دمای بالا و سواحل فراوان، مکان‌های تاریخی و مسیرهای طبیعی که برای اکتشاف آماده هستند، می‌تواند سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. با یک روز در نیکوزیا، پایتخت قبرس و آخرین پایتخت تقسیم شده باقی مانده در جهان، شروع کنید. در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و باریک بچرخید و زمانی را برای یادگیری و دیدن بقایای تاریخ طولانی و جالب جزیره در CVAR اختصاص دهید، سپس به یکی از کافه‌های جذاب بروید و چیزی سفارش دهید و خستگی‌تان را در کنید. به علاوه وقتی صحبت از سواحل قبرس به میان می‌آید، مهم این است که  سفری عالی با گشت و گذارهای دریایی یا تورهای گردشی را برای خودتان رزرو کنید و با برنامه در آنجا مستقر شوید. آب‌ها عموما گرم و شفاف هستند و اگر از محبوب‌ترین سواحل دور شوید، احتمال زیادی وجود دارد که بتوانید یکی از آن‌ها را با محیطی خصوصی‌تر و کم بازدیدتر برای خوتان داشته باشید.

سفر به منورکا در اسپانیا در اکتبر ۲۰۲۲

منورکا، کوچک‌ترین جزایر بالئاریک اسپانیا، مکان مناسبی برای قرار دادن در این فهرست است. با داشتن یکی از زیباترین پایتخت‌های اروپا (به قول محلی‌ها ماهون یا مائو)، نمی‌توان بدون نوشین پومادا یک کوکتل محلی ساخته شده با لیموناد محلی، روزهای خود را با منظره رو به بندر زیبای شهر سپری کرد. اما اگر فقط در ساحل بمانید شک نکنید که بسیاری از جاذبه‌های دیگر شهر را از دست خواهید داد.

 

صومعه‌هایی در عجیب‌ترین نقاط روی زمین

سفر به مکزیک در اکتبر ۲۰۲۲

اگر می‌خواهید در ماه اکتبر سفر کنید، مکزیک را در نظر بگیرید. مکزیک توسط چندین نشریه مسافرتی به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ماه اکتبر در جهان شناخته شده است. جشنواره بین المللی سروانتینو در ماه اکتبر یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های فرهنگی سال است و روز مردگان هم در پایان ماه آغاز می‌شود. ماه عسل خود را برای شروع یک زندگی شگفت انگیز در مکزیک بگذرانید. از نقطه نظر آب و هوا نیز رفتن به مکزیک تصمیم بسیار خوبی است زیرا در پایان فصل هوا بارانی می‌شود و دما نسبت به دیگر زمان‌های سال ملایم‌تر است. اوج سفر به مکزیک در ماه دسامبر آغاز می‌شود، بنابراین اگر به دنبال سواحل کم‌ شلوغ‌تر هستید، باید در همین دوران از آن بازدید کنید.

سفر به هاوایی در اکتبر ۲۰۲۲

هاوایی نه تنها مقصدی نامتعارف، بلکه یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ماه اکتبر است. سطح بارندگی اکتبر در هاوایی در مقایسه با ماه‌های مرطوب زمستانی به طور کلی پایین بوده و این بهترین زمان برای موج سواری، غواصی و شنا است. به علاوه برخی از شگفت انگیزترین پیاده روی‌های جهان در هاوایی، به ویژه در کائوآی یافت می‌شوند. اگرچه پیاده‌روی را می‌توان در تمام طول سال انجام داد، پاییز زمان بهتری برای این کار است چرا که ساعات روز طولانی تر بوده و مسیرها خشک‌تر هستند. پس شکی نداریم که هاوایی یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در ماه اکتبر در جهان برای عاشقان ماجراجویی است.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

سفر به بالی در اکتبر ۲۰۲۲

بالی با فرهنگی غنی و تجربیات ارزشمند، مطمئنا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ماه اکتبر است. این جزیره از سواحل، تپه‌ها، جنگل‌ها، تالاب‌ها، معابد باستانی، استراحتگاه‌های مجلل، ویلاهای با استخر خصوصی، غذاهای عالی، و میراث شگفت‌انگیز و خیلی چیزهای دیگر را دارند! شاید باورش سخت باش اما تور بالی در صدر فهرست مقرون به صرفه‌ترین مقصدهای جهان برای همه نوع مسافران قرار دارد، خواه برای ماه عسل در بالی، خانواده با بچه‌ها، مسافران انفرادی، یا جویندگان ماجراجویی فرقی نمی‌کند، چرا که بالی برای همه بودجه‌ها انتخاب‌هایی ارائه می‌دهد! از تراس‌های برنج بالی مانند تگالالانگ، پیاده‌روی ریج کامپوهان، معبد تانا لوت در کنار ساحل، پیاده‌روی تا بالای کوه باتور گرفته تا تماشای نمایش‌های رقص فرهنگی، برای کسانی که این بهشت آسیایی را انتخاب می‌کنند، چیزهای زیادی در انتظار است.

سفر به کرالا در هند در اکتبر ۲۰۲۲

اگرچه هند از بالا تا پایین بهشتی وسیع است، اما تقریبا کسی نیست که از سفر با تور هند و با ناراضی برگردد، زیرا هند از آن دسته از کشورهایی است که با تنوع مثال زدنی خود برای هر سفری مناسب است. چه در تپه‌ها بگردید، چه در آب‌های کریستالی قایقرانی کنید یا در سواحل شنا کنید، هرگز از جو آرام، التیام بخش و اثیری کرالا غافل نشوید. حالا به مجموعه تمام چیزهایی که گفتیم غذاهای عالی، فرهنگ و فرصت خرید در کرالا را هم اضافه کنید. تازه شکی نیست تحت تأثیر زیبایی بی حد و حصر این بهشت واقعی قرار خواهید گرفت.

سفر به بوهول در فیلیپین در اکتبر ۲۰۲۲

اگر عاشق شکلات هستید، باید حتما از تپه‌های شکلاتی در فیلیپین دیدن کنید، شاید باور نکنید اما اگر به شما بگوییم چنین مکانی واقعا وجود دارد چه؟ در واقع تپه‌های شکلاتی که به خاطر ظاهرشان به این نام درآمده‌اند در بوهول فیلیپین قرار دارند. بوهول که یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در تور فیلیپین در ماه اکتبر محسوب می‌شود، به خاطر صخره‌های مرجانی و تپه‌های زمین‌شناسی عجیب شهرت دارد.

 

پرطرفدارترین هتل‌های دنیا از نظر گردشگران

۲۱ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران