بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در اردیبهشت ماه

اخبار
بهترین مقاصد آسیایی برای سفر در اردیبهشت ماه

بهار یکی از بهترین زمان‌های سال برای گردش و کاوش در زیبایی‌های زمین است درست قبل از این که هوا حسابی گرم و سوزان شود. وقتی آسیا دارای انبوهی از جذاب‌ترین مکان‌هایی است که می‌توانید قبل از شروع هوای سوزان از آن‌ها دیدن کنید، چرا به جای هدر دادن وقت چمدان‌ها نمی‌بندید و به سوی ماجراجویی‌تان نمی‌روید؟ در ادامه این مطلب ما برخی از بهترین مقاصد آسیا را آورده‌ایم که می‌توانید با همسرتان و یا در سفری خانوادگی با بچه‌های بازیگوش به آن‌ها سفر کرده و خاطرات باارزشی در ذهن‌تان ثبت کنید. اردیبهشت خارج از فصل گردشگری است و این یعنی خبری از ازدحام جمعیت نبوده، امتحانات بچه‌ها هنوز تمام نشده و حتی باران‌های موسمی هم نمی‌بارد بنابراین باید این زمان محدود را مقتنم شمرد و از آن به نحو احسنت استفاده کرد.

 

هند، لاداخ

شکی نیست که چرا لاداخ یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ماه می در آسیا و در سفر با تور هند است، از صحراهای باشکوهی که شبیه نقاشی‌های انتزاعی به نظر می‌رسند تا دریاچه‌های آبی خیره‌کننده در برابر تپه‌های قهوه‌ای روشن، از صومعه‌های بی‌نقص گرفته تا کوه‌های فتوژنیک، همه چیزی در لاداخ طوری چیده شده تا بهترین شرایط را برای اقامتی ماجراجویی و روح افزا به بازدیدکنندگان خود ارائه دهد. لاداخ به خاطر مناظر دلربا و زمین‌های صخره‌ای، محبوب دوچرخه سواران کوله گرد، عاشقان طبیعت و عکاسان منظره است. اگرچه ممکن است یکی از برترین مکان‌های سرد آسیا در ماه مه نباشد، اما مطمئنا این حال و هوای خنک و مطبوعی دارد. از جاذبه‌های دیدنی اینجا می‌توان به دره زانسکار، دریاچه پانگونگ و تپه مغناطیسی نام برد.

 

بزرگترین آکواریوم‌های جهان را بشناسیم

اندونزی، بالی

تور بالی به دلایلی کاملا متفاوت در فهرست بهترین مکان‌ها برای بازدید در آسیای جنوب شرقی در ماه‌های اردیبهشت و خرداد قرار گرفته است. مطمئنا در این زمان هوا گرم است، اما در واقع اردیبهشت ماه زمان بسیار مناسبی برای ماجراجویان و معتادان آدرنالین محسوب شده و بیشتر از باقی مسافران به آن سفر می‌کنند. با داشتن شرایط عالی برای غواصی، کوه نوردی، موج سواری و غیره، هیچ زمانی بهتر از اردیبهشت ماه برای سفر به بالی وجود ندارد. بهترین بخش آن قیمت نسبتا پایین هتل‌ها در این مدت است. از جمله فعالیت‌های برجسته می‌توان به بازدید از جنگل میمون‌های اوبود، معبد تانا لوت، سافاری بالی و پارک دریایی اشاره کرد.

سریلانکا، نوارا الیا

نوارا الیا که توسط دره‌های سرسبز، باغ‌های چای هرس شده، تپه‌های صیغل خورده و سبز، مزارع توت‌فرنگی، و معابد خیره‌کننده محصور شده، جواهری برای بازدید در آسیا در ماه مه در تور سریلانکا است. سواری در مزارع چای معطر نوارا الیا و سوار شدن بر قطار از الا تا نوارا الیا تجربه‌ای است که هیچ عاشق طبیعت و جوینده هیجان نباید از دست بدهد. شکی وجود ندارد که چرا این دو شهر تپه‌ای با کارت پستال مربوط به بهترین مکان‌ها برای بازدید در ماه اردیبهشت در آسیا شهرت یافته‌اند. آبشار Lover’s Leap، دریاچه گرگوری و قله ویکتوریا از جاذبه‌های برتر و محبوب اینجا در اردیبهشت هستند.

 

۱۱ مقصد کریسمسی برای سفر

کره جنوبی، سئول

دلایل زیادی وجود دارد که سئول یکی از بهترین مقاصد آسیا برای سفر در بهار است یکی از مهم‌ترین‌ها احتمالا خیابان‌های پوشیده از شکوفه‌های صورتی گیلاس و هوای مطبوع حاکم بر منطقه است. دمای متوسط در سئول از ۱۷ درجه سانتی گراد بالاتر نمی‌رود و نسبتا دل‌انگیز و گردش در آن دوره راحت است و مانند ماه‌های بارانی مرطوب و گل آلود نیست. همچنین بهار زمان ایده آلی برای پیاده روی در پارک‌های ملی جیریسان، سونگنیسان و سئوراکسان است. در کنار آب و هوای خنک آوریل که کره جنوبی را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در آسیا تبدیل می‌کند، روزهای آفتابی هم وجود دارند. در می هوا آفتابی است و روزهای ملس زیادی در طول ماه وجود دارد و برعکس مناطق مرتفع‌تر کره که هنوز خنک هستند سئول حال و هوای ترکیبی دارد. از بهترین مکان‌های این ماه برای بازدید در سئول می‌توان به روستای بوکچون هانوک، میونگ-دونگ و برج N سئول اشاره کرد.

ژاپن، توکیو

کلان شهر توکیو در ژاپن دائما پر از فعالیت بوده و یکی از سرگرم کننده‌ترین مکان‌های روی کره زمین برای بازدید در تابستان است. با این همه در بهار با آب و هوای لطیف و دل‌انگیز چراغ‌های روشن، زندگی شبانه شگفت‌انگیز، غذاهای عالی، شکوفه‌های گیلاس مسحورکننده، معابد تسکین‌دهنده روح، و میدان‌های خرید بی‌پایان، آن را به یکی از بهترین مکان‌های سفر در آسیا در ماه می تبدیل کرده است. توکیو به غیر از داشتن جاذبه‌های بی شمار و مناظر زیبا، گنجینه‌ای برای علاقه مندان به فناوری و دوستداران تکنولوژی هم  هست. از جاذبه‌های دیدنی شهری می‌توان به اودیابا، توکیو اسکای تری و میجی جینگو اشاره کرد همچنین می‌توانید آساکوسا تاریخی را کاوش کنید و یا با فرهنگ سومو در ریوگوکو آشنا شوید.

چین، پکن

پکن پایتخت چین یکی از بهترین مقاصد آسیا برای داشتن تعطیلاتی بهاری محسوب می‌شود. در حالی که هوای گرم و مطبوع مسافران را برای سفر به این شهر ترغیب اما شکوفه‌های صورتی و مناظر سبز درخشان آن‌ها را برای هر چه بیشتر ماندن ترغیب می‌کند. آسمان آبی شفاف، مردم محلی صمیمی، غذاهای لذیذ، دمای هوای دلپذیر و تعداد بی‌پایان جاذبه‌های دیدنی، بازدید شما با تور پکن را در ماه می ارزشمند می‌کند. همچنین می‌توانید از رستوران‌های محبوب هندی پکن غذاهای خوش طعمی بخورید. از جاهای دیدنی این شهر می‌توان دیوار بزرگ چین، موزه قصر و معبد بهشت اشاره کرد. به علاوه می‌توانید از دیوار بزرگ بالا بروید، شهر ممنوعه را کاوش کنید یا فعالیت‌های متنوع دیگری را انجام دهید.

مالزی، کوالالامپور

تور کوالالامپور که به‌خاطر خط افق زیبا، جاذبه‌های فراوان، برج‌های دوقلو و ساختمان‌های سبک استعماری معروف است، مطمئنا یکی از زیباترین مقاصد آسیا در هر فصلی است که سالانه از سراسر دنیا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر قصد سفری بهاری به این شهر را دارید از مکان‌های دیدنی تور کوالالامپور مانند برج‌های دوقلوی پتروناس، غارهای باتو و بوکیت بینتانگ دیدن کنید، به برج‌های دوقلوی پتروناس خیره شوید و از معبد سری ماهاماریاممان دیدن کنید.

 

۲۰ پل زیبای جهان را بشناسید

سنگاپور

وقتی در مورد بهترین مقاصد آسیا صحبت می‌کنیم، نمی توان تور سنگاپور را فراموش کرد. سنگاپور کشور ماجراجویی‌های نهایی مانند پارک‌های موضوعی، سواحل بی‌نظیر و برج‌های مجلل بوده وبه عنوان بهشتی برای خرید هم شناخته می‌شود. در سفر بهاری فوق‌العاده‌تان از جزیره سنتوزا، باغ‌های کنار خلیج، یونیورسال استودیو سنگاپور دیدن کنید، سوار تله‌کابین سنتوسا شوید و به ماجراجویی در سافاری شب بروید.

تایلند، بانکوک

بانکوک که به دلیل زندگی شبانه پر جنب و جوش و زندگی خیابانی در سرتاسر جهان محبوب است، به عنوان نمونه‌ای عالی از کنار هم قرار گرفتن تمام ویژگی‌های توریستی دلخواه شناخته می‌شود. در حالی که از یک طرف، تجارب شبانه رنگارنگی را ارائه می‌دهد و از سوی دیگر، خانه معابد معروفی مانند وات آرون است. در تعطیلات خود با تور بانکوک بازدید از بازارهای شناور بانکوک را از دست ندهید. از جمله مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به کاخ بزرگ، معبد کاخ زمرد و وات آرون راتچاوارارام اشاره کرد. در این سفر حتما چند فعالیت جذاب مثل حرکت در امتداد رودخانه پائو فرایا با قایق‌های سنتی را انجام دهید.

فیلیپین، جزیره بوراکای

این جزیره گرمسیری یکی از معروف‌ترین جزایر تور فیلیپین است که به خاطر سواحل، استراحتگاه‌ها و بسیاری موارد دیگر شناخته شده است. این جزیره تصویر زیبایی از درختان نخل، رستوران‌ها و بارهای واقع در ساحل سفید را ارائه می‌دهد و به عنوان بهترین مکان برای سفر در ماه مه در آسیا نیز شناخته می‌شود. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره قطعا سواحل ماسه سفید و دنیای رنگارنگ زیر آب آن است. شما می‌توانید از لمیدن در ساحل و کاوش در جنگل‌های سبز لذت ببرید و یا به دنبال ماجراجویی بیشتر، ورزش‌های آبی را امتحان کنید.

 

کشتی سواری در زیباترین روخانه‌های جهان

ویتنام، هانوی

اگر به دنبال کشورهایی برای بازدید در ماه می هستید، قطعا تور ویتنام را در این لیست خواهید یافت. هانوی پایگاهی برای کاوش در ویتنام سورئال است که هم از نظر سنت و هم مناظر طبیعی غنی است. همچنین از تفریحات شبانه پر جنب و جوش گرفته تا فعالیت‌های پر آدرنالین، هانوی همه چیز را دارد. معماری امپراتوری و سواحل زیبا آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ماه می در آسیا تبدیل کرده است که در آن می‌توانید هم در آرامش استراحت کنید و هم تفریح و کاوش. از جاذبه‌های دیدنی این شهر تاریخی و غنی می‌توان به مقبره هوشی مین، برج تاپ روآ، معبد کوان سو، چوا تران کووک، موزه تاریخ ویتنام و خانه اپرای هانوی اشاره کرد. در امتداد رودخانه قایق سواری کنید و در کوچه پس کوچه‌های استعماری عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

مالدیو، ماله

ماله به عنوان دروازه‌ای به سایر جزایر تور مالدیو عمل می‌کند، اما اگر علاقه‌مند به گذراندن چند شب پر انرژی هستید، می‌توانید این مکان پر جنب و جوش را نیز کشف کنید. این مکان با کافه‌ها و کلوب‌های زیبای متعدد در شهر، به ارائه بهترین زندگی شبانه در کشور معروف است. از جاذبه‌های این شهر موزه ملی، ویلینگیلی و جزیره‌های مرجانی به شدت محبوب هستند. سعی کنید حتما در طول سفرتان از موزه ملی و کافه مرغ دریایی دیدن کنید.

ویتنام، هوشی مین

هوشی مین یکی از زیباترین شهرهای تور ویتنام است که بین هانوی و سایگون، پربازدیدترین مکان‌های کشور، واقع شده است. بنابراین، اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات بهاری در ویتنام هستید، فراموش نکنید که یک اقامت کوتاه در این شهر آرام که به خاطر ارائه مناظر باشکوه شهرت دارد، برنامه ریزی کنید. این شهر جاذبه‌های زیادی مثل تونل های کو چی، بازار بن تان و کاخ استقلال داشته و موزه‌ها و گالری‌های مختلفی برای بازدید ارائه می‌دهد.

 

۹ مجسمه‌ای که تنها در زیر آب می‌توانید ببینید

۲۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران