بهترین مقاصد برای تعطیلات گرمسیری (بخش اول)

اخبار
بهترین مقاصد برای تعطیلات گرمسیری (بخش اول)

سواحل رویایی، دریاهای گرم ابریشمی، مناظر سرسبز و آفتاب بی‌پایان برخی از مواد اولیه تعطیلات ایده‌آل استوایی هستند. اما هر مقصدی جذابیت‌های خود را دارد. بعضی از گردشگران به زیبایی طبیعی خیره می‌شوند و برخی دیگر جاذبه‌های فرهنگی با آداب و رسوم عجیب، معماری و غذاهای لذیذ را می‌پسندند. بعضی از افراد ماجراجویی‌های زیست‌محیطی و طبیعت وحشی غنی از حیات وحش را دنبال می‌کنند. هر کدام از این مقاصد دیدنی، شما را به تعطیلات گرمسیری بی‌نظیر در اقامتگاه‌های لوکس جهان یا کلبه‌های محلی دعوت می‌کند تا بتوانید بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.

 

۱. مالدیو، Maldives

در سراسر اقیانوس هند و سریلانکا، ۲۶ جزیره مرجانی طبیعی در مالدیو زیبایی سورئالی را به نمایش می‌گذارند. این تا حد زیادی به دلیل آب‌های درخشانی است که آنها را احاطه کرده است. اگر سر خوردن در دریای شفاف و سر‌گرم‌کننده یکی از معیارهای اصلی شما برای تعطیلات استوایی است، سفر با تور مالدیو به این جزیره بهترین تصمیم برای انجام آن است. شهر ماله پایتختی دیدنی است، اما بیشتر بازدیدکنندگان مستقیماً به یکی از جزیره‌های مرجانی دورافتاده می‌روند، جایی که استراحتگاه‌های مجلل و سواحل سفید استخوانی در حاشیه آب‌های آبی در انتظارشان است. تفریحاتی همچون غواصی و اسنورکلینگ در مالدیو در سطح جهانی هستند و مالدیو نیز بهترین مقصد برای موج‌سواری است. محبوب‌ترین نقاط موج‌سواری در شمال و جنوب مرجانی ماله است. از دیگر تفریحات محبوب در مالدیو می‌توان به شنا با پرتوهای مانتا و کوسه‌های نهنگ و همچنین ماهیگیری با بازی‌های بزرگ اشاره کرد.

۲. سریلانکا، Sri Lanka

سفر با تور سریلانکا برای هر نوع گردشگر علاقه‌مند به منطقه گرمسیری جذابیت دارد. گشت و گذار، فرهنگ، تاریخ، طبیعت، غذاهای چند فرهنگی دلپذیر و بیش از هشت مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو از جمله تجربیاتی هستند که در این کشور فریبنده در انتظار شماست. همه چیز را با یک برچسب قیمت مقرون به صرفه تکمیل کنید. سریلانکا مقصدی ایده‌آل در لیست تعطیلات ارزان قیمت استوایی شما است.

آیا استفاده از یک ساحل ماسه‌ای با درختان نخل تصور شما از بهشت استوایی است؟ از این نظر سواحل سریلانکا ناامید کننده نخواهد بود. موج‌سواری در این جزیره در سطح جهانی است و برای هر سطح توانایی، از مبتدی تا پیشرفته جذاب خواهد بود. اگر کاوش در زیر آب بیشتر سبک شماست هم می‌توانید غواصی کنید و در امتداد صخره‌های مرجانی و کشتی‌های غنی از ماهی، دنیایشان را تماشا کنید. طبیعت در خشکی هم یکی دیگر از جذابیت‌های برتر سریلانکا به شمار می‌رود. یک تور سافاری در سریلانکا بگیرید و در جنگل‌های سرسبز بگردید تا پلنگ‌ها، خرس‌های تنبل، بوفالوهای آبی، فیل‌ها و تنوع خیره‌کننده‌ای از پرندگان را ببینید. اگر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مندید، خرابه‌های باستانی، معابد زیبای سریلانکا، مساجد و قلعه‌های استعماری تاریخ شگفت‌انگیز دو هزار ساله سریلانکا جاهایی هستند که می‌توانید از آنها بازدید کنید. همچنین به کلمبو پایتخت این کشور بروید و از موزه ملی که یکی از مهم‌ترین موزه‌های سریلانکا است دیدن کنید.

در نهایت، مزارع چای معروف این کشور از بهترین مکان‌های دیدنی سریلانکا هستند. برای دیدن جنبه‌ای متفاوت از این نقطه گرمسیری، فرصت را از دست ندهید که در کوه‌های پوشیده از مه طعم چای را بنوشید.

۳. زنگبار، Zanzibar

مجمع الجزایر زنگبار تانزانیا که از نظر فرهنگی غنی است، مکانی محبوب برای فرار از شهر با یک سافاری حیات وحش است. این رشته از جزایر به دلیل موقعیت کلیدی آن در مسیرهای تجارت ادویه، مدت‌ها یک چهارراه فرهنگی بوده است. آفریقا، عربستان، هند و اروپا همه آثار خود را در زنگبار به جا گذاشته‌اند و شما می‌توانید این تأثیرات فراوان را در طول سفر خود ببینید، احساس کنید و بچشید. جزیره زنگبار که به طور رسمی Unguja نامیده می‌شود، مجمع الجزایر را لنگر می‌اندازد. این مکان به دلیل دارا بودن زیباترین سواحل جهان و مرکز تاریخی ثبت شده در فهرست یونسکو، شهر سنگی، محبوب‌ترین مکان برای اقامت در یک تعطیلات گرمسیری است. در میان پیچ و خم خیابان‌های سنگ‌فرش شده به گشت و گذار بپردازید و مکان‌های تاریخی جزیره، از معماری چشم‌نواز و بازار پر ادویه گرفته تا درهای حجاری‌شده‌ای که جزیره به آن مشهور است، کاوش کنید. استراحت در سواحل زیبای زنگبار یک تجربه اساسی در تانزانیا است. قایق‌های زیبا در امتداد آب‌های فیروزه‌ای که با شن‌های سفید استخوانی محصور شده‌اند سر می‌زنند و غواصی در امتداد صخره‌های مرجانی جزایر، به‌ویژه در جزیره پمبا، عالی است. این سوال مهم است که آیا میل به تجربه حیات وحش دارید؟ اگر پاسختان مثبت است، در پارک ملی خلیج جوزانی چواکا به دنبال میمون‌های کلوبوس بگردید یا برای ملاقات با موجودات نزدیک در صخره چیتا رزرو کنید. همچنین می‌توانید برای تورهای دلفین در خارج از کشور ثبت نام کنید.

 

بهترین مقاصد دنیا برای سفر در اکتبر ۲۰۲۲

۴. جزیره موریس، Mauritius

موریس که به عنوان "مروارید اقیانوس هند" شناخته می‌شود، جزیره‌ای بهشتی در سواحل ماداگاسکار است. مناظر آتشفشانی زیبایی چشمگیری به جزیره بخشیده است و استراحتگاه‌های مجلل با اسپا و زمین‌های گلف در سواحل ماسه‌ای ابریشمی قرار گرفته‌اند. سواحل Le Morne، Flic en Flac، و Pereybere برای استراحت عالی هستند. بسیاری از مهمانان این جزیره Iles aux Cerf را رزرو می‌کنند تا در تالاب ایده‌آل بمانند. با وجود آب‌های فیروزه‌ای فریبنده، فعالیت‌های آبی در فهرست کارهای برتر در موریس قرار دارند. در امتداد سواحل زیبا شنا یا غواصی اسنورکلینگ کنید، در صخره‌های مرجانی رنگارنگ سواحل غربی جزیره شیرجه بزنید، بادبادک‌سواری کنید، قایق بادبانی بگیرید و به یک سفر ماهیگیری در اعماق دریا بروید. موریس همچنین به دلیل بسیاری از گونه‌های بومی خود از گیاهان و حیوانات شناخته شده است. بهترین تجربه‌های طبیعت شامل پیاده‌روی به سمت آبشار چامارل، بالا رفتن از مورن برابانت در فهرست یونسکو و دیدن برخی از گونه‌های پرندگان این جزیره است. اگر احساس گرسنگی می‌کنید، غذاهای موریس ذائقه شما را وسوسه می‌کند. این نشان دهنده ریشه‌های چندفرهنگی جزیره با تأثیرات هندی، آفریقایی، چینی و فرانسوی است. با همه این چیزهای ارزشمند برای دیدن و انجام دادن، جای تعجب نیست که موریس فهرستی از مکان‌های محبوب در ماه عسل استوایی را ایجاد می‌کند.

۵. کلمبیا، Colombia

کلمبیا سرزمین تضادهای چشمگیر است. مناظر متنوع کلمبیا از قله‌های غبارآلود آند گرفته تا بیابان‌های سوخته و آمازون بخار‌آلود، رویای یک عاشق در فضای باز است. می‌توانید به قله کوه بروید، در یک سافاری جنگلی شرکت کنید، یا برای یک تعطیلات گرمسیری فعال در برخی مناطق موج‌سواری کنید. شاید هم بخواهید فقط در امتداد ساحل زیبا استراحت کنید. پس از دهه‌ها درگیری، این کشور پرجنب‌وجوش گذشته آسیب‌زای خود را پشت سر می‌گذارد و به عنوان مقصدی برای سفرهای ماجراجویانه تبدیل می‌شود.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

۶. فلوریدا کیز، ایالات متحده آمریکا ، Florida Keys, USA

فلوریدا کیز که تنها صخره مرجانی در ایالات متحده را در خود جای داده، یک مقصد استوایی فوق‌العاده است که مکانی سرگرم کننده برای ماهیگیری به شمار می‌رود. کیز که از جنوب میامی با سواحل شن و ماسه‌ای و پوشش نخلی، در واقع جزایر مرجانی هستند که با گذرگاه‌هایی به هم متصل شده‌اند. جاذبه‌های برتر فلوریدا کیز طبیعت و فرهنگش است. پارک ایالتی مرجانی جان پنکمپ و پناهگاه دریایی ملی فلوریدا کیز در نزدیکی کی لارگو غواصی عالی را به گردشگران ارائه می‌دهند و پارک ایالتی باهیا هوندا دارای برخی از زیباترین سواحل است. بی‌شک نمی‌توانید کی‌وست افسانه‌ای را از دست بدهید. چرا که همه چیز آن مکمل کلبه‌های رنگارنگ به سبک کارائیب و تاریخ غنی همینگوی است. همچنین می‌توانید از جنوبی‌ترین نقطه ایالات متحده دیدن کنید که این یکی از کارهای محبوب در کی وست محسوب می‌شود.

اگرچه فلوریدا کیز لزوماً یکی از بهترین تعطیلات ساحلی در ایالات متحده نیست، اما همچنان مناطق زیبایی از ساحل عمدتاً ساخته دست بشر را خواهید یافت و بسیاری از آنها در مقابل استراحتگاه‌های ساحلی محبوب با زمین‌های پوشیده از نخل و چشم‌اندازی از کریستالی همچون آب‌های فیروزه‌ای شفاف قرار دارند. علاوه بر این، مسابقات ماهیگیری معروف هر ساله در این آب‌ها برگزار می‌شود.

۷. شبه جزیره نیکویا، کاستاریکا، The Nicoya Peninsula, Costa Rica

در سواحل اقیانوس آرام کاستاریکا، شبه جزیره نیکویا یک مقصد عالی برای موج‌سواران و گردشگران علاقه‌مند به بوم‌گردی است. جنگل‌های جنگلی و سواحل طولانی شسته شده، این نقطه از شبه جزیره را به مکانی محبوب برای بازدید از طبیعت‌گردان و موج سواران تبدیل کرده است. تاماریندو یک مقصد اصلی گردشگری است. اینجا توسعه‌یافته‌ترین شهر در این شبه جزیره است. با موج‌سواری فوق‌العاده برای تمام سطوح و همچنین طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها می‌توانید در نیکویا سرگرم شوید. همه این‌ها ترکیبی رنگارنگ از کوله‌پشت‌گردها، موج‌سواران، خانواده‌ها و مهاجران آرام را به این جزیره جذب می‌کند. در اطراف تاماریندو می‌توانید غواصی کنید. در دریا شیرجه بروید، سوار بر اسب شوید و با زیپ‌لاین هیجان را تجربه کنید. همچنین می‌توانید لانه‌سازی لاک‌پشت‌ها را از ماه اکتبر تا مارس در نزدیکی  Playa Grande، یکی از مهم‌ترین مکان‌های لانه‌سازی لاک‌پشت‌های پشت چرمی در کاستاریکا تماشا کنید. سانتا ترزا در امتداد گوشه جنوب غربی شبه‌جزیره، به‌خاطر موج‌سواری فوق‌العاده و همچنین استراحتگاه‌های یوگا، غذاخوری‌های ارگانیک و مخفیگاه‌های بوتیک معروف است. دیگر مکان‌های مهم برای بازدید در شبه‌جزیره نیکویا عبارتند از نوسارا زیبا، که توسط جنگل‌های سرسبز حمایت می‌شود. نه چندان دور از این شهرهای ساحلی، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کاستاریکا، منطقه حفاظت شده جنگل ابر مونته ورد قرار دارد که یکی از مناطق بکر جنگل ابری محافظت شده محسوب می‌شود.

 

توریستی‌ترین شهرهای دنیا کدام‌ها هستند؟

۸.  جزیره باغ، هاوایی، Kaua'i, Hawaii

کائوآی Kaua'i  که جزیره باغ نامیده می‌شود، عدن استوایی است. جنگل‌های بارانی سرسبز، آبشارها و قله‌های ساحلی سرسبز و دیدنی، دوستداران طبیعت را از سراسر جهان جذب می‌کنند. این جزیره که یک شاهکار طبیعی از مناظر دراماتیک مجسمه‌سازی شده از گدازه است، حال و هوای آرام‌تری نسبت به جزایر مائوئی و اوآهو دارد. اگرچه کائوآی به دلیل داشتن یکی از بارانی‌ترین مکان‌های روی زمین شناخته شده، اما این جزیره از چند اقلیم کوچک تشکیل شده است و منطقه اطراف توریستی پویپو خشک‌تر به نظر می‌رسد. در زیر آب، صخره‌های مرجانی رنگارنگی را خواهید دید که لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های استوایی در آن شنا می‌کنند. در خشکی، می‌توانید در سواحل طلایی استراحت کنید، مناظر پوشیده از ابر را از صخره‌های بالای خلیج Hanalei تحسین کرده و در میان قله‌های مخملی ساحل خیره‌کننده ناپالی پیاده‌ بگردید. در دره عمیق و جنگلی Waimea کنجکاوی کنید و باغ‌های استوایی، آبشارها و شهرهای ساحلی زیبا را ببینید.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

 

برای آشنایی با دیگر مقاصد برتر دنیا برای داشتن تعطیلات یا ماه عسل خاطره‌انگیز در بخش دوم این مقاله نیز همراه ما باشید.

منبع

۱۸ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران