بهترین مقاصد برای تعطیلات گرمسیری (بخش دوم)

اخبار
بهترین مقاصد برای تعطیلات گرمسیری (بخش دوم)

در ساحل نشسته‌اید و دریا را تماشا می‌کنید. غواصان به سوی صخره‌های مرجانی هجوم می‌آورند و موج‌سواران به دنبال موج عالی هستند. از آسیا گرفته تا استرالیا و ایالات متحده تا دریای کارائیب، این فهرست از نقاط گرمسیری برای تعطیلات استوایی، برخی از زیباترین جزایر جهان را به شما معرفی می‌کند. همچنین در سفر خود به این مقاصد، ایده‌هایی برای انجام کارهای ارزشمند و مکانهایی برای بازدید با هر بودجه‌ای پیدا خواهید کرد که خاطره‌انگیز شود. چه به دنبال یک خانه ییلاقی روی آب در بورا بورا باشید یا یک کلبه بامبو در ساحل بالی، بهتر است در ادامه قسمت اول این مقاله قبلی با لیست ما در بهترین تعطیلات گرمسیری همراه شوید.

 

۹. بالی، اندونزی ،Bali, Indonesia

برای کسانی که به دنبال یک تعطیلات گرمسیری با جنبه معنوی هستند، تور بالی بیشترین جذابیت عرفانی را دارد. معابدی پر از بخور معطر، شالیزارهای برنج که در آفتاب آخر روز همانند کهربا می‌درخشند. مردمی آرام و ملایم که بسیار مهمان‌نوازند. بهتر از همه، اگر به دنبال تعطیلات ارزان استوایی هستید، اینجا یک مقصد ایده‌آل است. غذا و محل اقامت نسبتاً مقرون به صرفه هستند. اگر به دنبال یک صحنه ساحلی پرجنب‌وجوش، با مغازه‌ها و رستوران‌های فراوان هستید، به کوتا در بالی یا سمینیاک بالی بروید که مناطق شلوغی هستند، جایی که سواحل فوق‌العاده موج‌سواری را نیز خواهید یافت. سانور در بالی، با امواج ملایم، نقطه‌ای عالی برای خانواده‌ها است و اوبود بالی، در تپه‌های سرسبز دور از توده‌های ساحلی، روح زمردی جزیره است. بالی همچنین به دلیل درمان‌های آبگرم نسبتاً مقرون به صرفه خود شناخته شده است. در انتخاب محل اقامت تنوع دارید و دستتان باز است. از هاستل‌های ارزان قیمت گرفته تا استراحتگاه‌های ساحلی و ویلاهای لوکس با سرآشپزها و رانندگان شخصی. جزیره آتشفشانی همسایه لومبوک نیز یک مقصد محبوب است که توسعه و معروفیت کمتری نسبت به این جزیره دارد.

۱۰. ریویرا مایا، مکزیک، Riviera Maya, Mexico

اگر به دنبال سواحل زیبا، فرهنگ و غذاهای لذیذ هستید که همگی با قیمتی مقرون به صرفه تمام شود،، ریویرا مایا (ریویرای مایان) در مکزیک یک انتخاب عالی است. در نوک شبه جزیره یوکاتان، در امتداد سواحل کارائیب، ریویرای مایا، مقصدهای تفریحی کانکون، پلایا دل کارمن و جزیره کوزومل را در بر می‌گیرد. شما مجبور نیستید در یک استراحتگاه بزرگ و شلوغ با همه چیز در اینجا بمانید، اگرچه در مقابل سواحل طولانی و ارزشمند کارت پستال، تعداد زیادی پیدا خواهید کرد. هتل‌های بوتیک صمیمی و استراحتگاه‌های یوگا نیز در این میان هستند. شنا کردن با ماهی‌ها و دلفین‌ها، غواصی و ماهیگیری در آب‌های شفاف، از کارهای محبوب ریویرا مایا هستند و علاقه‌مندان فرهنگی می‌توانند خرابه‌های باستانی باشکوه تولوم را در محیطی خیره‌کننده بر فراز دریای فیروزه‌ای کارائیب یا چیچن ایتزا کاوش کنند.

 

بهترین هتل‌های شناور جهان

۱۱. بورا بورا، تاهیتی، Bora Bora, Tahiti

بورا بورا بهشت اصلی اقیانوس آرام جنوبی است. این جزیره سرسبز و به طرز چشمگیری زیبا در پلی‌نزی فرانسه تا قله‌ای تیز زمردی که توسط تالاب لاجوردی حلقه شده است، بالا می‌رود. دسته‌ای از نخل‌های نارگیل در امتداد سواحل خودنمایی می‌کنند و خانه‌های ییلاقی مجلل بر فراز آب‌های شفاف قرار دارند تا بتوانید به دریای پر رونق زیر نگاه کنید. بورا بورا امتیاز بالایی را برای زیبایی طبیعی کسب می‌کند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است و می‌توانید طعم گالی را در غذاهای لذیذ بچشید. مجموعه‌ای از ورزش‌های آبی مفرح، سفرهای کایاکی با موتورهای کوچک، مسیرهای پیاده‌روی زیبا و ماجراجویی‌هایی مانند غواصی میان کوسه‌ها را اضافه کنید. به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از مسافران گران‌قیمت بورا بورا را به عنوان یکی از مقاصد برتر ماه عسل در دنیا می‌دانند. این مکان نهایی و یک بار در زندگی برای تعطیلات گرمسیری و یکی از بهترین تعطیلات استوایی برای زوج‌ها است.

۱۲. ساحل آندامان، تایلند، The Andaman Coast, Thailand

ساحل آندامان پایگاهی مناسب برای کاوش در جزایر دیدنی دریای آندامان است. این قله‌های آهکی سرسبز از آب‌های فیروزه‌ای برمی‌خیزند و یکی از چشمگیرترین مناظر دریایی سیاره را ایجاد می‌کنند. جزایر معروف اینجا شامل جزایر فی فی تایلند، مانند کو فی فی دون و ریزورت‌های متعدد آن و کو فی فی له، جایی که فیلم ساحلی لئوناردو دی کاپریو در آن فیلمبرداری شده است. این جزایر در مسیر پرطرفدار سفر پوکت با تور تایلند قرار دارند. هر قدر دورتر بروید، همچنان می‌توانید مناطق آرام‌تری از این بهشت را ​​پیدا کنید. خلیج فانگ نگا بیش از صد مورد از این زیبایی‌های زمردی از جمله جزیره معروف جیمز باند را در خود جای داده است.

مناطق محبوب برای استفاده به عنوان پایگاهی برای کنجکاوی و کاوش این همه زیبایی طبیعی کرابی یا پوکت محبوب، بزرگترین جزیره تایلند است. مناظر خیره کننده در داخل پارک ملی خائو سوک ادامه دارد، جایی که می‌توانید با فیل‌ها در میان قله‌های پوشیده از جنگل ارتباط برقرار کنید. اقامتگاه‌ها از کلبه‌های بامبویی با قیمت ارزان‌ در ساحل موجودند تا استراحتگاه‌ها و ریزورت‌های لوکس به ‌سبک ویلایی که بر روی صخره‌های دریا قرار گرفته‌اند. همگی با یکدیگر متفاوت هستند، اما حتی استراحتگاه‌های سطح بالا نیز در اینجا مقرون به صرفه‌تر از سایر مقاصد گرمسیری هستند. اگر به دنبال فرهنگ عجیب و غریب، غذاهای آتشین و مناظر جذابی هستید که بودجه‌تان را از بین نبرد و هزینه زیادی در بر نداشته باشد، اینجا یک انتخاب عالی است. سعی کنید از بادهای موسمی جنوب غربی که معمولاً از اواخر ماه مه تا اواسط اکتبر به ساحل می‌رسد، اجتناب کنید.

 

گران‌ترین جاذبه‌های گردشگری در دنیا

۱۳. آیتوتاکی در جزایر کوک، Aitutaki, Cook Islands

آیتوتاکی در جزایر کوک، با روابط نزدیک با نیوزلند، مقصدی رویایی برای گردشگران است. آیتوتاکی با داشتن تالاب آبی درخشان، قله‌های سرسبز، سواحل باشکوه پر از نخل‌ها و برخی از دوستانه‌ترین مردم در جنوب اقیانوس آرام، همه چیز را برای تعطیلات استوایی عجیب و غریب به شما ارایه می‌کند. راروتونگا بزرگترین جزایر کوک و دروازه اصلی توریستی اینجا است. اما آیتوتاکی، با پرواز ۴۵ دقیقه‌ای، جواهری در تاج و تخت و در مجمع‌الجزایری متشکل از پانزده جزیره استوایی پرهیجان است. شنا، غواصی، کایاک‌سواری و ماهیگیری، همه فعالیت‌های محبوب در جزایر کوک هستند و این جزیره دریچه‌ای به زندگی آرام روستایی ارائه می‌دهد که یکشنبه‌ها برای خدمات کلیسا متوقف می‌شود. بیش از بیست موتو motu  (جزایر کوچک) در اطراف تالاب وجود دارند. جزیره کوچک (Tapuaetai) در جنوب شرقی آن، فرصت یک سفر یک روزه محبوب جزایر کوک با چشم انداز زیبا از تالاب برای شماست. اگر می‌خواهید خوش بگذرانید، یک خانه ییلاقی مجلل روی آب را انتخاب کنید. زیر درخت نخل فرو بروید و برای یک روز وانمود کنید که رابینسون کروزوئه هستید.

۱۴. جزایر مامانوکا در فیجی، The Mamanuca Islands, Fiji

اگر در رویای جزیره‌ای در دریای جنوبی هستید که در آفتاب غرق شده باشد، جزایر مامانوکا (Mamanuca) در فیجی مناسب است. با قایق‌سواری کوتاه از شهر دروازه‌ای نادی که از حدود بیست جزیره به‌ خاطر سواحل درخشان پر از نخل‌ها، آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی پر رونق محبوب هستند، تشکیل شده است. وقتی برای اولین بار به این زیبایی‌های استوایی نگاه کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که چرا (Survivor) و فیلم (Cast Away) تام هنکس در جزایر این زنجیره فیلمبرداری شده‌اند. هنگام انتخاب محل اقامت، بودجه و علایق شما بهترین جزیره فیجی است. مکان‌های اقامتی از استراحتگاه‌های پرجنب‌وجوش کوله‌گردی گرفته تا هتل‌های خانواده‌پسند با بوره‌های کاهگلی (کلبه‌های سنتی) و مخفیگاه‌های مجلل مانند جزیره وومو، ریزورت مرداب لیکولیکو، و استراحتگاه جزیره توکوریکی که مختص بزرگسالان است. استراحتگاه‌های میان‌رده محبوب عبارتند از ریزورت جزیره ماتامانوآ، ریزورت جزیره مالولو، ریزورت جزیره مانا و جزیره کستاوی.

یکی از برترین مکان‌های گشت و گذار در سیاره، (Cloudbreak)، حدود یک مایل دورتر از تاواروا جزیره تفرجگاه قرار دارد، اما شما می‌توانید به این استراحت افسانه‌ای از دیگر ریزورت‌های جزیره نیز دسترسی داشته باشید. فیجی‌ها عاشق بچه‌ها هستند، بنابراین این یک مقصد شگفت‌انگیز برای خانواده‌هایی با جوانانی است که به دنبال استراحت آمده باشیند و استراحتگاه‌های خانوادگی دوستانه زیادی نیز در اینجا خواهید یافت.

 

معرفی ۱۰ شهربازی جذاب در آسیا

۱۵. جزایر سیشل، The Seychelles

سیشل باید در صدر فهرست جزایر گرمسیری شما قرار گیرد. ذخایر طبیعی ثبت شده در فهرست یونسکو، صخره‌های مرجانی شکوفا و سواحل زیبای پر از تخته سنگ، سرزمین عجایب دوستداران طبیعت است. تنها معضل در مورد بازدید از سیشل این است که تصمیم بگیرید از کدام جزیره گرمسیری بازدید کنید. بازدیدکنندگان بین المللی به ماهه پرواز می‌کنند. در اینجا، پایتخت ویکتوریا و همچنین فرودگاه بین‌المللی، بندر کشتی کروز و پارک ملی زیبای مورن سیشلو را خواهید دید. در جزیره پراسلین، می‌توانید جنگلی ماقبل تاریخ که با نخل‌های میوه‌ای غول‌پیکر نادر کوکو دو مر، در فهرست یونسکو ثبت شده است را پیدا کنید. اگر از علاقه‌مندان به ساحل هستید، لادیگ آرام را دوست خواهید داشت. جایی که برخی از زیباترین سواحل سیشل را در خود جای داده است.

علاوه بر کاوش در جنگل‌های مجلل و ذخایر طبیعی، بهترین کارهایی که باید در سیشل انجام دهید، حول آب می‌چرخند. می‌توانید در سواحل شنا کنید، در صخره‌ها غواصی و در آب‌‌ها موج‌سواری کنید. ماهیگیری نیز در اینجا عالی است. به خصوص در جزیره آلفونس و آتول فارکهار (Alphonse Island and Farquhar Atoll)

۱۶. سنت بارتز در کارائیب، St. Barts, The Caribbean

اگر صحنه پر زرق و برق جت شخصی، ویلاهای خصوصی و سواحل زیبا را دوست دارید، سنت بارت تحت تأثیر فرانسه باید در صدر فهرست شما قرار گیرد. اما همه اینها بهایی دارد. روبه‌رو شدن با ستارگان سینما به این معنی است که هزینه اقامت و غذا در اینجا بیشتر از سایر مقاصد است. به خصوص در فصل پربار های‌سیزن. در عوض، سواحل زیبایی را خواهید دید که توسط تپه‌های سرسبز، پوشانده شده‌اند. خرید و غذاخوری در سطح جهانی و پیچیدگی فرهنگی که بسیاری از مقاصد گرمسیری دیگر فاقد آن هستند هم در این جزیره وجود دارد. همه سواحل عمومی هستند، بنابراین می‌توانید در یک ویلای خصوصی یا بوتیک هتل مخفی شوید و زندگی ثروتمندان و مشهور را با هزینه کمتر داشته باشید. علاوه بر استراحت در سواحل، خرید، و ضیافت با غذاهای لذیذ قاره‌ای، دیگر کارهای محبوب برای انجام در سنت بارتز شامل غواصی، کایت‌سواری، کایاک‌سواری، ماهیگیری، موج‌سواری و قایقرانی است. سواحل برتر اینجا ساحل سالین، ساحل گوورنور و لوریان هستند و پایتخت با سقف قرمز گوستاویا یکی از زیباترین شهرهای کارائیب است.

 

بزرگترین فرودگاه‌های جهان را بشناسیم

۱۷. آباکوس، باهاما ، The Abacos, The Bahamas

تقریباً در سیصد کیلومتری شرق فلوریدا، آباکوس زیبا، جزیره‌ای با حاشیه نخل در باهاما، برخی از بهترین آب‌های جهان را برای قایق‌سواری و قایقرانی ارائه می‌دهد. این جزایر صلح‌آمیز اقیانوس اطلس، که به آن جزایر اوت یا جزایر خانواده نیز گفته می‌شود، دنیایی دور از نقاط توریستی شلوغ و در نزدیکی فلوریدا است. در اینجا، سواحلی بکر با حاشیه کاج را خواهید دید. صخره‌های مرجانی و دهکده‌های ماهیگیری آرام، جایی که چرخ‌های گلف و قایق‌ها روش اصلی حمل‌ونقل هستند. وفاداران بریتانیایی در این جزایر مستقر شدند و شما می‌توانید این میراث را در کلبه‌های زیبا و رنگارنگ استعماری که در خیابان‌های باریک قرار گرفته‌اند، مشاهده کنید.

مناطق اصلی برای یک تعطیلات ساده عبارتند از (Elbow Cay)، با فانوس دریایی معروف راه‌راه. ، Walker's Cay و Man "O' War Cay" دیگر جزایر محبوب اینجا هستند. کارهای مورد علاقه برای انجام در باهاما شامل ماهیگیری، غواصی، اسنورکلینگ، استراحت و گپ زدن با مردم محلی است. شما با کیلومترها سواحل بکر، به راحتی می‌توانید تکه‌ای از ساحل را با شن‌های نرم و سفید برای خود پیدا کنید.

۱۸. انبریس کای، بلیز، Ambergris Caye, Belize

در نوک شبه جزیره یوکاتان، انبریس کای در بلیز یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در بلیز است. در حالی که سواحل دریای کارائیب آن عموماً برای ماهیگیری بهتر از شنا هستند، اما غواصی هم در فاصله کمتر از نیم مایلی از ساحل فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این سرزمین عجایب زیر آب بخشی از سیستم مرجانی بلیز، دومین صخره سد بزرگ در جهان پس از دیواره مرجانی بزرگ در استرالیا است. اینجا مکانی پرطرفدار است که در آن غواصان می‌توانند با کوسه‌های پرستار و ماهی‌های خاردار روبرو شوند. ماهیگیران نیز اینجا جمع می‌شوند تا شانس خود را برای مجوز، تارپون، اسنوک و باراکودا امتحان کنند. بخشی از جذابیت جزیره، شهر رنگارنگ سن پدرو است. جایی که چرخ دستی‌های گلف بر خیابان‌ها حکمرانی می‌کنند و رستوران‌های شیک، غذاهای دریایی تازه و غذاهای مکزیکی را به نمایش می‌گذارند. از آنجایی که بخش شمالی جزیره در فاصله‌ای چند با مکزیک قرار دارد، این جزیره نفوذ مکزیکی قوی دارد و بسیاری از مردم محلی اسپانیایی صحبت می‌کنند.

 

زیباترین پل‌های معلق جهان را بشناسید

منبع

 

۲۹ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران