بهترین مقاصد دنیا برای تماشای فیل‌ها

اخبار
بهترین مقاصد دنیا برای تماشای فیل‌ها

 فیل‌ها از حیوانات آرام و صلح‌جویی هستند که در بسیاری از فرهنگ‌های کهن دنیا مورد احترام هستند. با این وجود شکار بی رویه‌ آن‌ها برای دهه‌های متمادی این حیوانات بی‌آزار را در معرض نابودی قرار داده است. این حیوانات معاشرتی در حال حاضر یکی از ویژگی‌های توریستی نقاط مختلف دنیا هستند. اگر از عاشقان طبیعت و حامیان حیوانات هستید بد نیست برای سفر بعدی‌تان به یکی از مقاصد زیر سر بزنید.

 

 

بوتسوانا، پارک ملی چوبه

این پارک ملی معروف میزبان بیشترین تعداد فیل در کل آفریقا است. جمعیت تقریبی آن‌ها از ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار بوده و با یک سافاری گردشی جذاب می‌توان تعداد زیادی از آن‌ها را بازدید کرد. بهترین بازدید را می‌توانید در طول فصل خشک یعنی بین ماه‌های جون تا نوامبر تجربه کنید که فیل‌ها به صورت گله‌ای از رودخانه‌ها برای جستجوی چراگاه تازه عبور می‌کنند. شاید یکی از بهترین روش‌های تماشای آن‌ها سافاری قایق باشد. شما می‌توانید در فاصله‌ای از آن‌ها به تماشا و عکاسی بنشینید. به علاوه شما شانس دیدن گله گورخرها، گوزن‌ها، زرافه‌ها یا شکارچیانی همچون ببر و شیر را خواهید داشت.

 

 

بوتسوانا

 

 

تایلند، پارک طبیعی فیل

این پارک طبیعی که در چیانگ مای واقع شده است امکان زندگی امن برای فیل‌ها را در محیطی طبیعی و بدون سواری گرفتن فراهم آورده است. هدف این پارک اینست که فیل‌هایی را که قبلا در اردوگاه‌ها و سیرک‌ها مورد سواستفاده قرار گرفته‌اند جمع‌آوری کرده و زندگی آرامی به آن‌ها هدیه دهد. این پارک سعی می‌کند زندگی همراه با سازگاری با طبیعت را ترویج دهد. این پارک در حال حاضر محل زندگی ۳۵ فیل است. گردشگران می‌توانند در سفر با تور تایلند با رفتن به این پارک در کنار فیل‌ها قدم بزنند، با آن‌ها بازی کنید و حتی حمام‌شان کنید.

 

یک روز از عمرتان را با فیل‌های تایلند زندگی کنید تا برای همیشه عاشق‌شان شوید

 

 

تایلند

 

 

مالاوی، منطقه حیات وحش نخوتاکوتا

یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید در هر زمانی برای تماشای فیل‌ها به آن بروید این منطقه حیات وحش طبیعی در شرق آفریقا است. این پارک در حال حاضر میزبان ۵۰۰ فیل بوده و پرنس هری نیز یکی از حامیان این طرح ابتکاری است که توسط پارک‌های آفریقایی انجام می‌دشود. به جز فیل‌ها که مهم‌ترین ساکنان این ذخیره طبیعی هستند، ۱۵۰۰ حیوان دیگر نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. فیل‌هایی که اینجا زندگی می‌کنند از پارک‌های لیدونده و ماجته در شمال مالاوی به اینجا آورده شده‌اند.

 

 

مالاوی

 

 

لائوس، مرکز حفاظت فیل‌های سایابوری

لائوس به عنوان "سرزمین یک میلیون فیل" شناخته می‌شد که متاسفانه امروزه این لقب بر آن صادق نیست. جنگل زدایی، شکار و گسترش مناطق شهری باعث شده تا که در حال حاضر تنها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ آن‌ها باقی بمانند که بسیاری از آن‌ها نیز مورد سواستفاده قرار می‌گیرند. به این ترتیب اگر تدبیری کارآمد برای این معضل بزرگ زیستی اندیشیده نشود تا سال ۲۰۶۰ لائوس برای همیشه فیل‌هایش را از دست خواهد داد. بازدید از مرکز حفاظت فیل‌ها در سایابوری یکی از بهترین تجاربی‌ست که علاقه‌مندان به فیل‌ها می‌توانند در جایی به دست بیاورند. در بین فیل‌های این مرکز چند نمونه سالمند هم وجود دارند که گردشگران می‌توانند از آنان دیدن کنند. این مرکز به چنین فیل‌هایی خدمات پزشکی و مراقبتی ارائه می‌دهد.

 

پنج پارک ملی تایلند ؛ از جنگل‌های بارانی تا زندگی با فیل‌ها

 

 

لائوس

 

 

هند، پارک ملی پریار

پارک ملی پریار از ذخایر طبیعی محبوب هندوستان است که در سال ۱۹۷۸ برای ببرها ایجاد شد. این پارک برای فیل‌هایش هم شهرت دارد. شما در بازدید از این پارک فرصت تماشای گونه‌های دیگری همچون آهوی کوهی، سگ‌های وحشی، گوزن‌ها، گاومیش کوهان‌دار، موش آهو، پرندگان و پروانه‌ها را خواهید داشت. این پارک در منطقه جنوبی کرالا و در نزدیکی شهرستان کومیلی قرار گرفته است. پریار تنوع زیستی غنی و جذاب، و همچنین چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و دیدنی از دریاچه‌ها، جنگل‌ها و کوه‌ها را ارائه می‌دهد. یکی از برجسته‌ترین راه‌های کاوش در این پارک از طریق قایق‌سواری و تماشای زندگی وحشی پارک از زاویه‌ای دیگر است.

 

بازدید از باغ وحش‌های هند برای علاقه‌مندان به حیوانات

 

 

هند

 

 

سریلانکا، خانه ترانزیت فیل

خانه ترانزیت فیل که در شهر Udawalawe قرار گرفته یک ابتکار تحسین برانگیز است که توسط بنیاد Born Free حمایت می‌شود. بچه فیل‌هایی که در این مرکز می‌بینید زخمی و یا یتیم هستند که به اینجا آورده می‌شوند تا در محیطی شبیه‌سازی شده و طبیعی مورد مداوا و نگه‌داری قرار بگیرند. بعد از این که آن‌ها به اندازه کافی بزرگ و قوی شدند به حیات وحش برگردانده می‌شوند. اولین گروهی از فیل‌ها که در این مرکز نگه‌داری می‌شدند در سال ۲۰۰۸ با موفقیت در طبیعت رها شدند. بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به فیل‌ها می‌توانند در سفر با تور سریلانکا زمانی را به گردش و سافاری در پارک اختصاص دهند و از انواع حیوانات نیز دیدن کنند.

 

بهترین پارک‌های ملی سریلانکا؛ مکانی برای رویارویی با حیات وحش

 

 

سریلانکا

 

۰۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران