معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

اطلاعات مفید
معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

آیا تصور می‌کنید موزه‌ها کسل کننده هستند؟ گاهی اوقات موزه‌ها خسته کننده و کسل کننده هستند اما بسیاری از آن‌ها مانند هر چیز دیگری در زندگی مثل استیک‌ها، بستنی و یا ماجراجویی در طبیعت عالی و ضروری‌اند و نگاه دقیق‌تری نسبت به گذشته به ما ارائه می‌دهند. شما در بازدید از موزه‌های برتر و محبوب از قواقعی مطلع می‌شوید که هرگز نمی‌دانستید و به بینشی می‌رسید که قبل از آن نداشتید. اگر برنامه سفر به جنوب شرقی آسیا را دارید اینجا موزه‌های جالبی معرفی می‌کنیم که می‌توانند در سفر بعدی‌تان جایی داشته باشند.

 

سنگاپور، موزه پراناکان

این موزه که در نوع خودش بی‌نظیر بوده و اولین موزه جنوب شرقی آسیا به این سبک است در ۳ طبقه گسترده شده و نمایشی از زندگی گذشته با لباس سنتی، اماکن مذهبی و حتی ظروف چینی و لوازم تزئینی ارائه می‌دهد و به فرهنگ مردم چینی متولد شده در این کشور و فرهنگ ازدواج می‌پردازد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این موزه این است که می‌توانید بین بیش از یک میلیون قطعه شیشه‌ای بگردید و لوازم زیبایی را تماشا کنید. به علاوه اینجا داستان‌هایی از عروسی‌های ۱۲ روزه هم روایت شده که بسیار جذاب است.

 

۱۰ موزه‌ی زیبای دنیا را بشناسید

آدرس: 39 Armenian St, Singapore 179941

 

مالزی، کوالالامپور، موزه هنرهای اسلامی

مالزی کشوری چند ملیتی با فرهنگ‌ها و ادیان مختلف است و این ویژگی سبب شده با چهره‌های مختلفی از خودش به نمایش بگذارد. برای توریست‌های تور کوالالامپور رفتن به موزه هنرهای اسلامی کوالالامپور یکی از واجب است و اصلا مهم نیست که مسلمان باشند یا نه. در این موزه شما می‌توانید جزییات زیبای هنر اسلامی را ببینید و از بدو تولد اسلام در خاورمیانه و ایران تا چین، هند و البته جنوب شرقی آسیا را دنبال می‌کند. برای غیر مسلمانان کارگاه‌های آموزشی آشنایی با اسلام برگزار می‌شود تا اطلاعات درست به جای تفکرات غلط ارائه داده شود. در این موزه نمایشی از هنرهای اسلامی، کتاب‌ها و مصنوعات، از جمله قطعات پیچیده جواهرات زیبا و مدل‌های عظیم مسجدالحرام در مکه ارائه می‌دهد.

آدرس: Jalan Lembah, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

 

کامبوج، Phnom Penh، موزه Tuol Sleng Genocide

این مرکز قبل از اینکه به موزه نسل کشی Tuol Sleng تبدیل شود، یک مرکز اعدام و شکنجه بود که در اواخر دهه ۷۰ توسط رژیم خمر سرخ اداره می‌شد. با خواندن متن بازجویی از آن‌ها و دیدن عکس‌های بایگانی شده از زندانیان ستم‌دیده، خود را جای ۱۴۰۰۰ اسیری قرار دهید و رنجی که این مکان به خود دیده درک کنید. اشاره کنیم که بازدید از این موزه مناسب افراد حساس با روحیه ضعیف نیست و باید از بردن بچه‌ها با خودتان هم خودداری کنید.

آدرس: St 113, Phnom Penh 12304, Cambodia

 

موزه‌هایی برای رویارویی با دنیای جذاب دایناسورها

تایلند، بانکوک، موزه ملی بانکوک

بازدید از موزه ملی باشکوه بانکوک بر هر توریستی در این شهر واجب است. این موزه در سال ۱۷۸۲ تاسیس شده سه نمایشگاه دائمی ارائه می‌دهد که تعداد زیادی هنر و مصنوعات چشمگیر تایلندی را به نمایش گذاشته است. در اینجا شما می‌توانید از ماسک‌های Khon گرفته تا سرامیکی‌های نفسگیر و سنگ‌های قیمتی اقلامن متنوعی را بازدید کنید. به نقاشی‌های دیواری محافظت شده نگاه کنید که وقایع و چهره‌های اصلی دوران سوخوتای و آیوتایا و همچنین یکی از معروف‌ترین تصاویر بودا Phra Phuttha Sihing را به تصویر می کشد. در سفر با تور تایلند، علاوه بر گشت زنی در طبیعت زیبای این کشور، موزه‌های پربار آن را از دست ندهید.

آدرس: Na Phra That Alley, Phra Borom Maha Ratchawang, Phra Nakhon, Bangkok 10200, Thailand

 

ویتنام، دا نانگ، موزه Da Nang Museum of Cham Sculpture

درباره مردم بومی ویتنام چقدر می‌دانید؟ در سفر با تور ویتنام باید از موزه مجسمه سازی دا نانگ دیدن کنید تا بتوانید به درستی پاسخ این سوال را بدهید. این ساختمان استعماری در فضای باز و در امتداد رودخانه هان بزرگ‌ترین مجموعه مجسمه‌های چامی در جهان را در خود جای داده است که بینشی از فرهنگ تحت تأثیر هندو را ارائه می‌دهد. این نمایشگاه از شاهکارهای سفالین گرفته تا بیش از ۳۰۰ قطعه از آثار ماسه سنگی را به شکل بت‌ها و حیوانات تاریخی به نمایش گذاشته است.

 

میراث جهانی یونسکو در جنوب شرقی آسیا

آدرس: Số 02 Đ. 2 Tháng 9, Bình Hiên, Hải Châu, Đà Nẵng 550000, Vietnam

 

اندونزی، بالی، موزه هنر نکا

موزه هنر نکا در اوبود پروژه دوست داشتنی مجموعه هنری Wayan Suteja Neka است، که شامل جامع‌ترین مجموعه نقاشی‌های سنتی و مدرن بالی در جزیره می‌شود. این موزه که در ۶ ساختمان گسترده شده سبک‌های مختلف متاثر از فرهنگ اروپایی، بوتانی، بومی و سبک‌های مختلفی را ارائه می‌دهد. بایگانی عکس‌های سیاه و سفید از بالی در دهه 1930 یا کارهای استاد I Gusti Nyoman Lempad را از دست ندهید. پینشهاد می‌کنیم در سفر با تور بالی خود را مهمان موزه‌های دیدنی این کشور کنید.

آدرس: Jalan Raya Sanggingan Campuhan, Kedewatan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

۲۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران