آشنایی با بهترین آکواریوم های آسیا

اطلاعات مفید
آشنایی با بهترین آکواریوم های آسیا

آکواریوم‌ها دنیای زیر آب را بسیار به ما نزدیک کردند. خصوصا این گزینه‌ها نزد خانواده‌ها، راهی عالی برای سرگرم کردن کودکانشان هستند تا همه چیز را در مورد اقیانوس جذابی یاد بگیرند که ممکن است نتوانند هرگز از نزدیک ببینند. البته مسافران ماجراجو، ممکن است در این رابطه ترجیح دهند سفر غواصی را به یک مقصد دور آغاز کنند. اما باید گفت بهترین آکواریوم های آسیا، امکان گشت و گذاری راحت‌تر را در میان تعداد زیادی از موجودات دریایی کمیاب و زیبا رقم می‌زنند.

 

آکواریا کی ال سی سی در کوالالامپور مالزی

بیایید سفر مجازی و مفرحمان به بهترین آکواریوم های آسیا را با تور کوالالامپور و از Aquaria KLCC شروع کنیم. وقتی از برج‌های دوقلوی پتروناس نام برده می شود، بلافاصله مناطق خرید لوکس، رستوران‌های سطح بالا و میدان‌های وسیعی که برای برگزاری رویدادهای کلاس جهانی طراحی شده‌اند، به ذهن متبادر می‌شوند. با این حال، افراد کمی می دانند که در زیر طبقه همکف برج، آکواریوم KLCC  قرار دارد که ویترینی است با بیش از ۵۰۰۰ موجود دریایی و زمینی جذاب است.

این آکواریوم، در قلب کوالالامپور واقع شده و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور برای دوستداران آبزیان و از بزرگ‌ترین نمونه‌ها در این شهر به شمار می‌آید. می‌توانید در اینجا، ۱۵ منطقه نمایشگاهی با موجودات دریایی منحصر به فرد مالزی و ساکنان اقیانوس‌های سراسر جهان را کشف کنید. خصوصا نمایشگاهی که بیش از ۲۰۰ پیرانا شکم قرمز را در خود جای داده، بسیار محبوبیت دارد. در نهایت، از تونل شیشه‌ای ۹۰ متری غافل نشوید. جالب است بدانید این تونل، یکی از طولانی‌ترین تون‌ های جهان بوده و شما را با کوسه‌های ببر شنی، لاک‌پشت‌های دریایی و ماهی‌های جذاب روبرو می‌کند.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۶۹ رینگیت، برای کودکان ۵۹ رینگیت و برای خردسالان زیر ۳ سال رایگان است.

آدرس: KLCC, Kuala Lumpur City, 50088 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur

عکس: tour.ne.jp

 

آکواریوم سی لایف بانکوک اوشن ورلد در تایلند

در زیر زمین یکی از معروف‌ترین مراکز خرید بانکوک، آکواریوم فوق العاده پر زرق و برق و باشکوه Sea Life خودنمایی می‌کند که از بهترین آکواریوم های آسیا و دنیا به شمار می‌آید.

اینجا با وجود بیش از ۳۰۰۰۰ گونه از موجودات جمع آوری شده از دریاهای سراسر جهان، از جمله حیوانات در حال انقراض، آکواریومی مناسب برای ارائه موضوعات تحقیقی و اکتشافی در مورد حیات دریایی محسوب می‌شود. این آکواریوم در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و یکی از اولین آکواریوم‌های بزرگ مقیاس است. در واقع، بزرگ‌ترین آکواریوم در نوع خود در آسیای جنوب شرقی بوده و مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد. و صدها گونه از جمله ناتیلوس، چتر دریایی، لاک پشت‌های دریایی، کوسه‌ها، پنگوئن‌ها، سمورهای سمور و غیره در اینجا به نمایش گذاشته شده‌اند.

در این مکان، ضمن مجموعه‌ای چشمگیر از آبزیان، با امکانات و فعالیت‌هایی سرگرم کننده مانند راه رفتن در تونل شیشه‌ای ۲۷۰ درجه، غذا دادن به پنگوئن‌های جکاس، یک سالن سینمای ۴ بعدی، تور قایق کف شیشه‌ای و حتی نمایشگاه‌های هنری مواجه خواهید شد.

اینجا بهشتی در میان بهترین آکواریوم های آسیا بوده و یک منطقه اختصاصی و اینستاگرامی برای عکاسی را نیز ارائه می‌دهد که از نورپردازی ۵ بعدی بهره برده است. علاوه بر این، گنبدهای شیشه‌ای و رستون‌های شیشه ای بزرگ وجود دارد که حظ بصری بالایی را رقم می‌زنند.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۶۰۰ بات و برای کودکان ۵۵۰ بات

آدرس: Basement 1, Basement 2 of Siam Paragon Shopping Center, Siam, 991 Rama 1 Rd, Pathumwan, Bangkok

 

گشتی خاطره‌انگیز در آکواریوم آنتالیا

عکس: visitsealife.com

 

آکواریوم امپراطوری اقیانوس چیملانگ در هنگکین

در سفر با تور چین، توصیه می‌کنیم بازدید از آکواریوم Chimelong Ocean Kingdom را فراموش نکنید که در جزیره هنگ‌کین استان گوانگدونگ، در نزدیکی ماکائو قرار دارد و در سال ۲۰۱۴، با ۱۳۲ هکتار مساحت افتتاح شد. این مکان که در شمار بهترین آکواریوم های آسیاست،  با ۴ رکورد در گینس به ثبت رسیده از جمله: بزرگ‌ترین اقیانوسیه جهان، بزرگ‌ترین گنبد زیر آب، بزرگ‌ترین مخزن آکواریوم و پنجره آکواریوم.

این آکواریوم، بخشی از مجموعه هتل چیملانگ با سرمایه گذاری حدود ۳.۳ میلیون دلار است. برای بازدید، می‌توانید با تاکسی زیر آب از طریق یک تونل ۱ کیلومتری که آکواریوم را به هتل متصل می‌کند، به اینجا بیایید.

گفتنی است این مکان بر اساس تم‌های مختلف، به ۷ منطقه تقسیم شده که نشان دهنده ۷ اقیانوس است. حجم آب تخمین زده شده، بیش از ۴۸ میلیون متر مکعب است که شامل آب شیرین و شور می‌شود و حیوانات کمیاب مختلف نظیر خرس‌های قطبی، چتر دریایی رنگارنگ و غیره را پرورش می‌دهد. نکته قابل توجه‌تر این است که این آکواریوم، یکی از آکواریوم‌های منحصر به فرد با مجموع ۱۰ کوسه، دلفین خالدار استوایی و نهنگ‌های سفید چینی است که همگی موجودات دریایی بسیار کمیاب امروزی هستند.

فراتر از کاوش در آکواریوم که جزو بهترین آکواریوم های آسیا محسوب می‌شود، در این فضا می‌توانید از خدمات سرگرم کننده مانند اجرای سیرک، سینماهای ۵ بعدی و حتی یک منطقه سرگرمی در فضای باز بهره مند شوید. سازه‌های بیرونی نیز با شکوه ساخته شده‌اند، مانند سرسره‌های آبی بلند شبیه دو شیر دریایی یا یک کوسه نهنگ غول‌پیکر و مجسمه چتر دریایی. به خصوص عصرهنگام، قبل از پایان تور، بازدیدکنندگان شاهد یک آتش بازی دیدنی در آسمان خواهند بود.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۹۵ یوان و برای کودکان ۲۸۰ یوان

آدرس: Hengqin Island Xiangzhou, Zhuhai, Guangdong, China

عکس: producers-group.com

 

آکواریوم سی ای آ در سنگاپور

آکواریوم S.E.A، بزرگ‌ترین آکواریوم سنگاپور و از بهترین آکواریوم های آسیاست که بیش از ۸ هکتار وسعت دارد. این پناهگاه ویژه، خانه‌ای مشترک برای حیوانات مختلف دریایی است و به حفظ و توسعه تنوع اکوسیستم دریایی کمک می‌کند.

این مکان که در جزیره سنتوزا در ۰.۵ کیلومتری ساحل جنوبی سنگاپور واقع شده، با فرش مرجانی وسیعی که از بیست هزار گونه مرجانی متمایز بافته شده، تزئین گردیده و بیش از صد هزار موجود دریایی از بیش از ۸۰۰ گونه مختلف را در خود جای داده است از جمله: مارماهی باغی، دلقک ماهی، خرچنگ صخره‌ای دریای لاکادیو، چتر دریایی، خرچنگ عنکبوتی غول پیکر، گاوماهی شاخ بلند و باسلت پری دریای سرخ، فرونتوزا و ببر ماهی آفریقایی منطقه شرق آفریقا، سرباز ماهی و مارماهی دریای چین جنوبی و از همه چشمگیرتر، مخزن کوسه با گونه‌های مختلف کوسه نظیر کوسه نقره‌ای و کوسه شنی.

این سایت اینستاگرامی در لیست بهترین آکواریوم های آسیا، همچنین دارای طولانی‌ترین رودخانه تنبل جهان به طول تقریبی ۶۲۰ متر بوده و در عین حال ۱۴ منظره از جنگل‌های بارانی استوایی و دشت و غارهای مرتفع و غیره را با جلوه‌های نوری به نمایش می‌گذارد.

اینجا نه فقط برای بزرگسالان، بلکه یک "بهشت" برای کودکان است و از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گشت و گذارهای خانوادگی در سفر با تور سنگاپور به شمار می‌آید.

ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۳۲ دلار سنگاپور، برای کودکان ۴-۱۲ ساله، ۲۲ دلار سنگاپور و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

آدرس: 8Sentosa Gateway, Sentosa Island, Singapore

 

بازدید از آکواریوم شگفت‌انگیز پکن

پارک آبی مکسل شیناگاوا در توکیوی ژاپن

پارک آبی خیره کننده Maxell در ژاپن، در هتل مشهور شیناگاوا پرینس در مرکز شلوغ توکیو، یک منطقه تفریحی فوق العاده است که یکی از زیباترین آکواریوم های ژاپن و از بهترین آکواریوم های آسیا را در خود جای داده است.

گفتنی است این آکواریوم در سال ۲۰۱۵، در مساحتی بالغ بر مساحتی بالغ بر ۱۱۰۰۰ متر مربع افتتاح شد. در اینجا نه تنها می‌توانید موجودات دریایی مختلف را ببینید، بلکه از تماشای نمایشگرهای نوری جذاب، فضاهای صوتی زیبا و بازی‌های سرگرم کننده نیز لذت خواهید برد. این فضا به مناطق مختلفی تقسیم بندی شده و از مناطق بازی برای بچه‌ها گرفته تا نمایش گونه‌های چتر دریایی، بخش‌های جنگل‌های بارانی استوایی، مناطق آکواریومی با تغییر تم‌هایی همچون تم گل و برف، میدان‌های اجرا در فضای باز و اجرای دلفین را در اینجا شاهد خواهید بود.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۲۰۰ ین، برای دانش آموزان ۱۲۰۰ ین، برای کودکان زیر ۴ سال ۷۰۰ ین

آدرس: 4-10-30,Takanawa, Minato-ku, Tokyo (located inside Shinagawa Prince Hotel)

عکس: trip.com

 

آکواریوم اوکیناوا چورائومی  در ژاپن

Okinawa Churaumi، زمانی بزرگ‌ترین آکواریوم در جهان بود، بخشی از پارک Ocean Expo در شمال اوکیناوای ژاپن است و در حال حاضر از بهترین آکواریوم های آسیا به شمار می‌آید. اینجا همچنین اولین آکواریومی است که موفق به پرورش کوسه نهنگ و پرتوهای مانتای صخره‌ای شده که یکی از بزرگ‌ترین پرتوها در نوع خود است.

امروزه، این مکان با حجم ۷.۵ میلیون لیتر آب، بزرگترین آکواریوم ژاپن است و سالانه بیش از ۳.۵ میلیون بازدید کننده دارد. مخزن دریای آزاد این آکواریوم، یکی از وسیع‌ترین مخازن جهان است. این مخزن، ۲۴ فوت عمق دارد و منبعی همیشگی از آب دریا را شامل می‌شود و خانه بسیاری از حیوانات دریایی غول پیکر است. این آکواریوم همچنین حیوانات بزرگی مانند دلفین، بلوگا، گاو دریایی، پنگوئن و غیره را نیز به نمایش می‌گذارد و یکی از معدود آکواریوم‌هایی است که دارای استادیوم برای نمایش دنیای زیر آب است.

جاذبه اصلی چورائومی که یکی از بزرگ‌ترین و بهترین آکواریوم های آسیاست، تانک عظیم کوروشیو است که کوسه‌های نهنگ متعددی را در خود جای داده است. این آکواریوم ۳ طبقه، همچنین نمایشگاه‌های عملی صدف‌ها و ستاره‌های دریایی، بزرگ‌ترین نمایشگاه مرجانی زنده جهان، غذاخوری و اجراهای حیوانات را ارائه می‌دهد.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۰

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۲۱۸۰ و برای کودکان ۷۱۰ ین

آدرس: 424 Ishikawa, Motobu-cho, Kunigami-gun, Okinawa Prefecture, Kyushu-Okinawa, Japan

 

بهترین آکواریوم‌ های دبی

عکس: filmoffice.ocvb.or.jp

 

اوشن پارک هنگ کنگ

Ocean Park یکی از ۱۰ شهربازی برتر آسیا و یک پارک آموزشی پستانداران دریایی در هنگ کنگ با سابقه طولانی و افتخارآمیز به شمار می‌آید و از بهترین آکواریوم های آسیا نیز محسوب می‌شود.

اوشن پارک که در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد، قدمتی طولانی دارد و محبوب‌ترین تم پارک‌ها در میان مردمان محلی است. این پارک در ضلع جنوبی جزیره هنگ کنگ با مساحت ۹۱۵۰۰۰ متر مربع واقع شده و مشتمل بر ۲ بخش، یعنی اسکله و قله است که توسط تله کابین به هم متصل می‌شوند که منظره‌ای مسحورکننده و پانوراما از اقیانوس و فراتر از آن را ارائه می‌دهد.

بعلاوه در این پارک، می‌توانید شاهد آکواریومی باشید که به نمایش حیات پنگوئن‌ها، شیرهای دریایی، فوک‌ها، گاو دریایی و سایر آبزیان از جمله ۵۰۰۰ ماهی از جمله دلقک ماهی، شیرماهی، ماهی تن باله آبی و کوسه نهنگ اختصاص داده شده‌ است. در این آکواریوم عظیم، همچنین می‌توانید اسب‌های دریایی کوچک، مارماهی‌های باغی و چتر دریایی را پیدا کنند.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹

هزینه ورودی: برای بزرگسالان ۸۵.۴۳ دلار و برای کودکان ۵۴.۸۷ دلار

آدرس: 180Wong Chuk Hang Road, Aberdeen, Hong Kong Island

عکس: oceanpark.com.hk

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۲۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرات کاربران