معرفی برترین سواحل آسیا (بخش دوم)

اطلاعات مفید
معرفی برترین سواحل آسیا (بخش دوم)

سواحل یکی از مناطق گردشگری است که همه انسان‌ها در طول زنگی خود دوست دارند هرچند وقت یکبار در کنار آن آرامش را تجربه کنند. در نوشته‌ی قبل ۶ نمونه از سواحل یا گاها جاهایی که بهترین سواحل آسیا در آن‌ها هستند را به شما معرفی کردیم، در ادامه همراه ما باشید با گزینه‌های دیگری در قاره‌ی کهن شما را آشنا کنیم.

 

جزایر سیمیلان، تایلند

یکی دیگر از جاهایی که چند مجموعه ساحل عالی دارد که در دنیا زبان‌زد هستند، جزایر سیمیلان تایلند است که اگر به تور پوکت رفته باشید، می‌توانید در فاصله‌ی کوتاهی از این جزیره، با قایق‌های تندرو به سیمیلان بروید. این جزایر، همچون تکه‌هایی از بهشت در دریای آزاد می‌مانند. جایی با سواحلی استثنایی که بر روی هر کدامشان پا بگذارید، غرق در زیبایی آن خواهید شد. این سواحل نه تنها برای آفتاب گرفتن، شنا کردن، عکاسی و انجام فعالیت‌های آبی مناسب است، بلکه با تنوع زیستی که زیر آب دارد، جان می‌دهد برای غواصی و اسنورکلینگ و تماشای این دنیای زیر آب.

جزیره پوم پوم، مالزی

این جزیره که در دریای سلب قرار گرفته است، به عنوان یکی از مکان‌هایی که بیشترین تنوع زیستی دریایی در دنیا را دارند شناخته می‌شوند. در سفر با تور مالزی این جزیره‌ آنقدر کوچک است که شما می‌توانید در عرض یک ساعت دور تا دورش را قدم بزنید و همه‌ی آن در واقع یک ساحل رویایی محصول می‌شود که بیش از ۵۰۰ نوع گونه‌های مختلف مرجانی را میزبانی می‌کند و معدنی برای لاکپشت‌های دریایی نیز هست. از جذابیت‌های پوم پوم این است که تعداد محدودی در روز اجازه‌ی ورود به آن‌جا را دارند تا این خلوص موجود تا جای ممکن حفظ شود.

 

گردشی ساحلی در ۵ نقطه بی‌نظیر دنیا

 ساحل پیانمو، اندونزی

این مکان متفاوت بخشی از مجمع‌الجزایر راجا آمپات است که مجموعه‌ای از ۱۵۰۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ را شکل می‌دهند. جایی که اگر چه شبیه سواحل معمول نیست، اما به منظره‌ی فوق‌العاده دیدنی و البته دنیای زیر آب جذابش معروف است. دنیایی که از بالای آب کریستالی و شفافش کاملا پیداست. البته شما به غیر از مکان مخصوص بازدید از این محل که به صورت چوبی ساخته شده و نمادی برای پیانمو است، می‌توانید در بخش‌های ساحل شنی تنی به آب نیز بزنید و یا این که قایق سواری در این محل را تجربه کنید.

 

شهرهای ساحلی با قدمت تاریخی

جزیره ماتاکینگ، مالزی

ماتاکینگ یکی دیگر از آن جزایر بسیار کوچکی است که تماما از یک ساحل تشکیل شده و یک بخش جنگلی درست در وسطش زیبایی منحصر به فردی به آن جا بخشیده است و در کل یکی از زیباترین جزایر مالزی به شمار می‌رود. ساحلی با شن‌های پودری و طلایی که ترکیبی فوق‌العاده با آب شفاف و سبزی جنگل به وجود آورده است. البته بر خلاف خیلی از جزایر کوچک، در ماتاکینگ یک اقامتگاه وجود دارد که عموما کسانی که قصد شرکت در تورهای مختلف غواصی در مالزی را دارند، سکونت در آن‌جا را انتخاب می‌کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که اگر به این سفر فوق‌العاده رفتید، حتما از این اقامتگاه امکانات لازم برای اسنورکلینگ را تهیه کنید و دنیای رنگارنگ ماهی‌های آب‌های اطراف جزیره را تماشا کنید.

جزیره کات با، ویتنام

اگر به تور خلیج هالونگ بروید، این امکان برایتان وجود دارد که با سفری کوتاه خود را به این جزیره‌ی باستانی برسانید. خیلی از تورهای کروز به خلیج هالونگ، در این جزیره توقفی خواهند داشت تا شما نگاهی به سواحل استثنایی‌اش بندازید. معروف‌ترین و زیباترین ساحل کات با، کات کو است که مکانی واقعا زیباست که قبل از انجام فعالیت‌هایی آبی، شما را وادار خواهد کرد تا چندین عکس در این ساحل زیبا بندازید. آب اطراف این ساحل تا فاصله‌ی زیادی کم عمق است و به واسطه‌ی شکل صخره‌های اطرافش، عموما آبی بدون موج و عالی برای تفریحات آبی در اختیارتان می‌گذارد.

ساحل کلینگ‌ کینگ، بالی

در سفر با تور بالی سواحل معروف و شلوغ بالی را فراموش کنید. ساحل کلینگ‌ کینگ یکی از زیباترین سواحل دنیاست که در محلی متفاوت و خاص و البته پنهان در جزیره‌ی خدایان قرار گرفته است. این ساحل را با نام خلیج تی-رکس نیز می‌شناسند و این به خاطر فرم خاصی است که صخره‌های سبز اطراف این ساحل از تصاویر هوایی دارند که شبیه به این گونه دایناسور معروف است. البته رفتن به این ساحل کمی سخت است و شما باید برای دقایقی در مسیر تپه‌ای پیش بروید تا بتوانید به این مکان زیبا برسید. ساحل اگر چه خیلی بزرگ نیست، اما پهنایی عالی دارد و آب کم عمق آن نیز تا فاصله‌ی زیادی ادامه دارد و آن را به جایی بسیار خوب برای انجام تفریحات آبی تبدیل می‌کند.

 

۱۰ ساحل عجیب دنیا، از شن‌های سیاه تا ساحل ناپدید شونده

۳۱ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران