نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

اطلاعات مفید
نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

شیوه‌ی سفر کردن در سال‌های اخیر بسیار متفاوت شده است. سختی‌هایی که برای تهیه بلیط، رفت و آمد و رزو هتل داشتید، حالا جای خود را به تورهای ارزان و راحت داده است و دیگر بدون اطلاعات و تنها با یک نقشه‌ی کاغذی به شهری غریبه نمی‌روید، بلکه حالا با انبوهی از اطلاعات، نقشه‌های به روز روی موبایل و دانستنی‌های متفاوت پا به مقصد سفر خود می‌گذارید. اما در نهایت همیشه باید برای سفر اماده باشید و دانستن نکات مهم و پایه، مخصوصا برای کسانی که اولین بار است به سفر می‌روند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه‌ی این نوشته همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی مهم را لیست وار به شما گوشزد کنیم، تا با رعایتشان سفری با برنامه‌، بهتر و راحت‌تر در پیش داشته باشید:

قبل از این‌ که راه بیفتید از تجارب دیگران استفاده کنید

اگر کسانی را داشته‌اید که به مقصد مورد نظر شما سفر کرده‌اند، حتما نکات مهم را از آن‌ها جویا شوید. خواندن نظرات مختلف در شبکه‌های اجتماعی نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد تا درک بهتری از جایی که می‌خواهید سفر کنید داشته باشید. برای مثال، تنها از روی تجربه است که می‌بینید، در سفر با تور تایلند حتما باید آب‌هایی با مارک‌های معتبر خریداری کنید یا در فصولی خاص در سفر به جاهای مختلف، لباس مناسب همراه داشته باشید.

 

۱۰ دهکده ایده‌آل برای سفر در زمستان

 

 

همه چیز را از قبل رزرو کنید

گرفتن یک تور گردشگری، ایده‌آل‌ترین شکل برای سفرتان خواهد بود چون نگرانی از بابت گرفتن هتل و وقت‌هایی که برای بلیط و اقامت تلف خواهد شد نخواهید داشت. از طرفی بعضی فعالیت‌های خاص، نیاز دارند تا بلیط‌ آن‌ها را از قبل تهیه کرده باشید. پس حتما قبل از حرکت یک برنامه مدون داشته باشید و بر اساس آن، بلیط‌های مختلف را به صورت آنلاین رزرو کنید.

 

 classic-tips-travel-smarter

 

مسیرهای فرودگاهی

قبل از این که راه بیفتید، حتما در نظر بگیرید که مسیر تا فرودگاه و از فرودگاه را به چه صورت باید طی کنید. همچنین همیشه نکاتی هستند که باید برای گم نشدن یا دزدیده نشدن وسایل خود رعایت نمایید. رعایت این نکات در نهایت به صرفه جویی در سفر شما نیز خواهد انجامید و مهم‌تر اینکه از پرواز خود نیز جا نمی‌مانید.

 

۱۲ مقصد لاکچری دنیا برای سفری رویایی در سال ۲۰۱۹

 classic-tips-travel-smarter

 

در طول مسیر جاده‌ای

اگر خودتان با ماشین کرایه‌ای حرکت می‌کنید، فراموش نکنید که GPS از ضروری‌ترین نکات در چنین سفری است. البته همیشه پیشنهاد ما این است که حتی‌الامکان از اتوبوس یا قطار استفاده کرده و خود را درگیر مسیرهای سخت و نقشه خوانی نکنید.

 

دیدنی‌ترین شهرهای جهان که باید با قطار به آنها سفر کنید

 classic-tips-travel-smarter

 

مسائل امنیتی

این موضوع در حین سوار شدن به هواپیما خیلی مهم است. وسایلی که همراه دارید را همیشه طبق قوانین بررسی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در این زمینه حتما از نکاتی که در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، استفاده کنید. برای مثال زمان سفر به هند، ممکن است ادویه جات مختلف خریداری کنید، حتما در این زمینه بخواهید تا ادویه جات را برایتان نشانه گذاری کنند یا از ادویه جات مارک‌دار استفاده نمایید، چون بعضی موقع سوار شدن به این که ادویه چه باشد گیر خواهند داد. نبردن وسایل دردسر ساز همچون چاقو وسایل فلزی نیز که از بدیهیات است.

 

 ۱۰ نکته‌ی امنیتی برای یک سفر تنهایی لذت‌بخش زنانه 

classic-tips-travel-smarter

 

وقتی به مقصد رسیدید

 

همیشه آنلاین باشید

در مقاصد مختلف همیشه می‌توانید سیم کارت اعتباری تهیه کنید و برایش اینترنت بگیرید یا در بعضی‌سفرها همچون سفر با تور استانبول، با اجاره‌ی دستگاه‌های اینترنت همراه و گرفتن یک سیم کارت مخصوص برایش، همیشه به اینترنت متصل باشید. به این ترتیب هم می‌توانید لحظات سفر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و مهم‌تر این که از نقشه آنلاین یا اطلاعاتی که در لحظه به آن احتیاج می‌کنید بهره ببرید.

 

۱۵ حقیقت جالب درباره استانبول

 classic-tips-travel-smarter

 

انتخاب‌های درست

برنامه‌ریزی مهم‌ترین بخش سفر شماست که در نهایت به راحتی خیال شما در سفر منجر می‌شود. برای مثال اگر برنامه‌ی درستی برای هزینه‌های غذا، گردش و ... داشته باشید، بدون دغدغه می‌توانید جاهای مناسب برای خوردن غذا را انتخاب کنید. جوری انتخاب کنید که روزهای آخر حسابتان خالی نشود و این انتخاب‌ها تنها به خرید معطوف نشده و شامل مراکز تفریحی نیز و گردش‌های شهری هم می‌شود.

 

تجربه‌ی غذا خوردن در رستوران‌های معلق دنیا

 classic-tips-travel-smarter

 

غذا

غذا یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که به راحتی می‌تواند تمام سفر را برایتان متفاوت کند. همیشه به دنبال انتخاب‌هایی که پیش رویتان است بسنده نکنید و به دنبال غذایی باشید که از هر نظر مناسب شما باشد. قبل از سفر در این باره تحقیق کنید تا انتخاب شما شامل چیزی نشود که روزهای سفر را برایتان سخت کند. اما اگر طبع بدی در غذا ندارید، اتفاقا انتخاب‌های ماجراجویانه و خوردن غذاهای خیابانی، خاطرات جالبی را از سفر برایتان خواهد ساخت.

 

۸ غذای خیابانی معروف و خوشمزه در کشورهای پر گردشگر دنیا

classic-tips-travel-smarter

۲۱ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران