چک لیستی مهم‌ برای داشتن سفری لذت‌بخش

اطلاعات مفید
چک لیستی مهم‌ برای داشتن سفری لذت‌بخش

اگر می‌خواهید به اهمیت یک برنامه‌ریزی و چک لیست درست در هنگام سفر پی ببرید، کافی است به این موضوع فکر کنید که یکی از فضانوردان ناسا، در آخرین سفر خود به ایستگاه فضایی با فراموش کردن کارت حافظه دوربین گو پرواش، بخش زیادی از آن چیزی که قرار بود در فضا انجام دهد را ناکام گذاشت!
آمادگی کامل و برنامه ‌ریزی برای سفر نکته بسیار مهمی است و ما در این مقاله سعی کرده‌ایم ۹ مورد از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به عنوان چک لیست قبل از سفر در نظر گرفته شود را به شما گوشزد کنیم. شما می‌توانید نکاتی که خود می‌دانید را به آن اضافه کرده، درون کاغذی نوشته و در سفرهای خود به کار ببرید.

 


۱- بیمه سفر


در هنگام انتخاب تور مسافرتی، حتما به مورد بیمه توجه ویژه کنید. آمادگی برای حوادث همانقدر که در زندگی عادی امری مهم محسوب می‌شود، در هنگام سفر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

۱۰ نکته‌ی امنیتی برای یک سفر تنهایی لذت‌بخش زنانه

 

 

بیمه سفر

 


۲- مدارک سفر


مدارک مورد نیاز سفر وقتی به یک کشور خارجی می‌روید، باید کامل و بدون کم و کاست باشد. نکته مهم‌تر اینکه همیشه دو نسخه کپی از مدارک خود تهیه کنید. یکی از آن‌ها را در خانه اقوام یا دوستانتان بگذارید، یک نسخه را نیز درون هتل نگهداری کنید.کار دیگری که باید در مورد مدارک انجام دهید، اسکن و ایمیل کردن آن‌ها به خودتان است. به این ترتیب اگر مدارک را گم کردید، در هر جایی از دنیا آن‌ها را به همراه خواهید داشت.

 

 

مدارک سفر

 


۳- مدیریت منابع مالی قبل از سفر


درست است که نمی‌توان تمام حساب کتاب‌های مالی را قبل از سفر انجام داد، امایک دید کلی نسبت به این موضوع می‌توان پیدا کرد.برای این کار باید روزهای سفر خود را تقسیم بندی کنید، تفریحاتی که می‌خواهید انجام دهید را ارزیابی کنید و قیمت هر کدام را گوشه‌ای یاد داشت کنید.

 

۱۰ کشوری که با هزینه‌ای ارزان می‌توانید به آنها سفر کنید

 

 

مدیریت منابع مالی

 


منابع زیادی برای برآورد میزان هزینه غذا، کرایه راه و غیره وجود دارد. وقتی توانستید هزینه کلی هر روز را در نظر بگیرید، در نهایت مبلغی را اضافه بر آن همراه ببرید و هزینه خرید را نیز جدا کنید. خرید در روز آخر به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام سفر، از نظر منابع مالی دچار کمبود نشوید.

 


۴- از ساک‌های مسافرتی خود مطمئن شوید


شاید باورتان نشود، اما خراب شدن ساک، کار نکردن چرخ‌ها، گیر کردن زیپ و غیره می‌تواند درون فرودگاه به کابوسی برایتان بدل شود. پس حتما از همه نظر آن‌ها را در خانه چک کنید تا اگر کار از تعمیرات گذشته بود به فکر یک ساک جدید باشید.ساک خود را چند روز قبل از سفر ببندید تا اینکه از داشتن جای کافی برای بردن وسایل اطمینان حاصل کنید. تهیه یک چک لیست جداگانه برای اقلامی که باید به همراه داشته باشید نیز از نکات مهم برای بستن ساک است.

 

وقتی چمدانمان در فرودگاه گم شد، چه باید کنیم ؟

 

 

ساک‌های مسافرتی

 


۵- لباس‌های مناسب از نظر فصل و از نظر فرهنگ مقصد سفر


انتخاب لباس مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. ابتدا باید با نگاه کردن به سایت‌های هواشناسی معتبر، یک برآورد کلی نسبت به دما و آب و هوا در روزهایی که در مقصد هستید داشته باشید. سپس نگاهی هم باید شکل فرهنگ شهری که به آن سفر می‌کنید داشته باشید.
خواندن چند مطلب مخصوصا در رابطه با پوشش زنان اهمیت ویژه‌ای دارد. برای مثال نوع پوشش در شهرهای به هم نزدیکی همچون دبی و ابوظبی کاملا با هم متفاوت است. در کشورهای شرق آسیا نیز پوشش مناسب در بعضی مراکز با هم متفاوت است. پس با انتخاب مناسب آمادگی کامل داشته باشید تا مجبور به خرید لباس در هنگام سفر نشوید.

 

 

لباس‌های مناسب

 


۶- دستگاه‌های الکترونیک


در این دوره‌ای که به سر می‌بریم، لوازم الکترونیک از جمله مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که در سفر همراه خواهیم داشت. پس باید از هر نظر نسبت به سلامت آن‌ها اطمینان حاص کنیم و تجهیزات جانبی هر کدام را همراه داشته باشیم.
یکی از نکات مهم نوع اتصالات در کشور مقصد است. اگر نیاز به بردن تبدیل خاصی برای دوشاخه‌های برق ببرید، با دانستن آن خود را آماده کنید.

 

در سفرهای تک‌نفره، چطور بهترین عکس‌ها را از خودمان بگیریم

 

 

 دستگاه‌های الکترونیک

 


۷- چند کلمه مهم از زبان کشور مقصد


عباراتی همچون "سلام"، "ممنون"، "متاسفم"، "متوجه نشدم"، "نزدیک‌ترین مرکز خرید کجاست" می‌تواند در بعضی موارد وقت زیادی از شما صرفه جویی کند. مسلما همه در کشور مقصد شما انگلیسی بلد نیستند، پس آمادگی چنین موقعیت‌هایی را داشته باشید.

 

 

زبان کشور مقصد

 


۸- راه‌های ارتباطی داخل شهری


با مطالعه وسایل نقلیه عمومی کشور مقصد و تهیه نقشه‌ی مترو و اتوبوس‌ها، آمادگی کامل برای رفت و آمد درون شهری داشته باشید. به این ترتیب مجبور نخواهید شد برای هر مسیری تاکسی کرایه کنید، چون کرایه تاکسی در اکثر کشورهای خارجی، هزینه سنگینی روی دست شما خواهد گذاشت.

 

 

راه‌های ارتباطی داخل شهری

 


۹- آمادگی برای مواقع اضطراری


تعریف مواقع اضطراری برای خانواده‌های مختلف متفاوت است. برای مثال ممکن است یکی از بچه‌های خانواده دچار مشکل تنفسی باشد و آمادگی برای آن امری بسیار مهم است. در بعضی موارد وقتی شما به همراه نوزاد سفر می‌کنید شرایط برایتان متفاوت خواهد بود.
به طور کلی باید یک برآورد کلی نسبت به اعضای خانواده داشته باشید و در نهایت خود را برای موقعیت‌های مختلف آماده کنید.

 

۱۰ دانستنی مهم که سفر هوایی با فرزندتان را ساده می‌کند

 

۱۳ خرداد ۱۳۹۷

نظرات کاربران