مقاصد برتر سال ۲۰۱۹ برای آنان که به دنبال سفری به کشورهایی با فرهنگ غنی هستند

اطلاعات مفید
مقاصد برتر سال ۲۰۱۹ برای آنان که به دنبال سفری به کشورهایی با فرهنگ غنی هستند

بهترین راه برای درک درست مردم یک شهر، از راه فهم فرهنگ و هنر آن کشور است. اینکه در میان شلوغی‌های چین بگردید، در بندر هالونگ میان ماهیگیران ویتنامی باشید یا از منظری دیگر به پرو نگاه کنید. اما بخشی از مردم نیز به طور کلی به دنبال مقاصدی هستند، تا بتوانند بیشتر و بیشتر غرق در فرهنگ کشوری دیگر شوند. برای این دسته افراد، انتخاب شهری که از این منظر بتواند ایده‌آل باشد ساده است زیرا کشورهای بزرگ زیادی در این رابطه وجود دارد. در حال حاضر برای سال ۲۰۱۹ ، سایت‌های معتبر این ۸ کشور را برای سفر به کشورهایی با فرهنگ غنی به شما پیشنهاد می‌کنند.

 


۱- روسیه


در روسیه اگر چه مسکو شمایلی متفاوت از یک پایتخت جذاب را برایتان به تصویر می‌کشد، اما این سن پترزبورگ است که با فرهنگی غنی و جذاب، شما را به خود جذب می‌کند. این شهر کاملا از آن محیط شوروی سابق و المان‌های کمونیستی به دور است زیرا زمانی خود پایتختی امپریالی بوده و حالا نیز با آن شکوهی که در ساختمان‌هایش می‌بینید، می‌خواهد همین را به رخ بکشد. تورهایی برای دیدن شهر و مراکز هنری در شهر برگزار می‌شود که موقعیتی ایده‌آل برای مسافران پدید می‌آورد. موزه‌ها و کتاب‌خانه‌های بسیار بزرگی نیز در سطح شهر مهیاست که دیدن از آن‌ها نیز بدون شک از بهترین خاطرات سفرتان از تور روسیه خواهد بود.

 

 کلیسای سنت باسیل؛ معجزه‌ای آسمانی در مسکو 

 

 

روسیه

 


۲- چین


نمی‌توان حرف از تمدن، فرهنگ و هنر زد و چین را در آن لیست نیاورد. شما در سفر با تور چین باید ابتدا در شلوغی‌های پکن به دل خیابان‌ها زده و از دیوار بزرگ و شهر ممنوعی دیدن کنید و سپس به سراغ سربازان سفالی در ژان رفته، پانداهای بزرگ چنگدو را ببینید و کلان‌شهری همچون شانگهای را بگردید. از ترن‌های سریع و سیر تا قایق‌های چوبی، همه چیز را می‌توانید در این شهر تجربه کنید و سپس به دیدن موزه‌ها، گالری‌های پر تعداد هنری و مراکز فرهنگی رفته از معابد نیز دیدن کنید.

 

 

 چین

 


۳- ویتنام


خیلی سخت است که تصمیم بگیرید از کجای ویتنام شروع کنید. از شمال یا جنوب؟ از مراکز فرهنگی، یا فرهنگ غذایی؟ از شهرهای شلوغ و مردم مهربانش، یا مناطق ساحلی و جنگلی؟ اما از هر جایی که در این کشور شروغ کنید، باید دوباره باز گردید و نقطه‌ای دیگر را نیز ببینید. این کشور نقاط تاریک و روشن زیادی در تاریخ موجودیتش دیده و همین در فرهنگ آن نیز تاثیری بسزا داشته است. با این حال فراموش نکنید، که از هر سو شما با نوعی متفاوت از زندگی مواجهید. در پایتخت با یک زندگی مدرن و امروزی و مراکز شلوغ و در جاهایی همچون خلیج هالونگ وی، با شهری توریستی و جذاب که از جمله زیباترین نقاط جهان است.

 

۱۰ دلیل برای اینکه ویتنام باید مقصد بعدی سفر شما باشد

 

 

 ویتنام

 


۴- پرو


پرو به عنوان مقصدی تاریخی و فرهنگی، از دیرباز معروف بوده. کشوری که در آن می‌توانید نقاط بسیار معروف همچون کوزکو، برکه‌ی تیتیکاکا و البته موچو پیچو را ببینید. با این حال اگر بخواهید به عمق این کشور بروید، نقاط کم‌تر بازدید شده‌ای نیز هستند که باید از آن‌ها نیز دیدن کنید. مسیرهای تازه ساخته شده دسترسی به مناطق باستانی شمالی پرو را امکان پذیر کرده، جایی که کشفیات مهمی از تاریخ باستانی شمال پرو در آن برای دیده شدن انتظرا می‌کشند. در این مناطق شما می‌توانید پیرامید‌ها، مقبره‌های باستانی، جنگل‌های ابری و بسیاری چیزهای دیگر را ببینید که خوشبختانه حالا، دسترسی به آن‌ها نیز بسیار آسان شده است. البته فراموش نکنید که همه‌ی این‌ها در طبیعتی شگفت‌انگیز پنهان شده که باعث می‌شود هم سفری به تاریخ و فرهنگ پرو داشته باشید و هم گردشی در قلب طبیعت این کشور.

 

 

 پرو

 


۵- آرژانتین


یکی از دلایلی که آرژانتین در لیست امسال قرار گرفته، پدیده‌ی خورشید گرفتگی در پایان سال میلادی خواهد بود. این پدیده به واسطه برنامه‌های خاص فرهنگی که مردم در چنین زمانی اجرا می‌کنند، بسیار اهمیت پیدا می‌کند. حتما باید خیلی زود به محل همایش بروید تا جایی مناسب برای خود پیدا کنید یا اینکه خود را برای گشتن در بوینس آیرس یا چند شهر دیگر آماده کنید. هر چه که هست، هم فرصت خواهید داشت در فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی این مردمان آمریکای لاتین بگردید و هم از واقعه‌ای فرهنگی دیدن کنید.

 

 

 آرژانتین

 


۶- منطقه قفقاز


این که سفر به کشورهایی همچون آذربایجان، ارمنستان یا گرجستان، سفر به کشورهایی با تاریخ غنی محسوب می‌شوند، چیزی نبود که بر کسی پوشیده باشد. اما حالا که این کشورها شرایط را برای حضور مسافران از مناطق مختلف دنیا آماده کرده‌اند، فرصت شده تا همه بتوانند از این زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی بهره ببرند. هر کدام از این کشورها دیدنی‌های شگفت‌انگیزی دارند که شما را به وجد خواهند آورد، از ارمنستان قدیمی‌ترین کشور مسیحی تا ویرانه‌های تاریخی گرجستان و فرهنگ بسیار نزدیک به ما در آذربایجان، قفقاز دیدنی‌های بسیاری دارد که انتظار دیده شدن می‌کشند.

 

۱۱ دلیل برای اینکه چرا باید به کشور زیبای گرجستان سفر کنیم؟

 

 

 منطقه قفقاز

 


۷- لبنان


لبنان برای مسافرانی که به دنبال تجارب فرهنگی و تاریخی هستند، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. شما در این کشور می‌توانید به معابد رومی رفته، از قلعه‌های دوران جنگ‌های صلیبی دیدن کنید یا اینکه به باقی‌مانده‌های سازه‌های قرن ۱۸ رفته و شکوه معماری شرقی را مشاهده کنید. اما این کشور از نظر فرهنگی بسیار بالاتر از این است که تنها درست تاریخ به شما دهد، کافی است کمی راه خود را از مراکز پر بازدید دور کرده و به نقاط دیگر شهر از جمله موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگ پایتخت بکشانید. اما بخش جذاب دیگر در کافه‌ها و رستوران‌های این کشور رقم می‌خورد، جایی که غذاهای این کشور که بخشی از فرهنگ مردم آن است، از شما دلبری می‌کنند.

 

 

 لبنان

 


۸- نپال


رفتن به نپال، شبیه به دیگر سفرهای شما نخواهد بود. مخصوصا اگر تورهای مخصوص برای ماندن دو روزه در صومعه‌های بودایی را انتخاب کنید.در چنین سفرهایی شما دو روز را در صومعه به همراه دیگر راهبان سر کرده و در کنار آن‌ها به مراقبه و کلاس‌های یوگا خواهید پرداخت و در باب هستی و شکل گیری این آیین برای شما داستان‌ها تعریف خواهد شد. البته بخش‌های دیگری نیز در این سفرها تدارک دیده شده، از جمله رفتن به لومبینی که به گفته بسیاری، زادگاه بودا بوده یا سافاری جذابی به پارک ملی چیتوان که به گوزن‌ها و کروکودیل‌هایش معروف است. هر چه باشد، این سفر برایتان خاص و مملو از تجربیاتی منحصر به فرد خواهد بود.

 

 

نپال

۱۲ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران